Kwiecień 23, 2019, 20:37:13 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 34
  Drukuj  
Autor Wątek: Nagrywanie ROM'u na kartridż  (Przeczytany 122535 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
spazz4
Administrator
Major
******
Offline Offline

Wiadomości: 1083



« Odpowiedz #580 : Maj 15, 2011, 12:43:07 »

Powiem tyle - nic nowego, wszystko już to dawno na forum jest opisane, wystarczy dokładnie poczytać, mimo wszystko wyrazy uznania za chęci. Maarios jeśli możesz czyść grot bo strasznie on wygląda i paskudzi połączenia (złe odprowadzanie ciepła - tworzą się złogi) Wink .
Zapisane

siudym
Gość
« Odpowiedz #581 : Maj 15, 2011, 23:14:30 »

Dokladnie Smile Mozemy zrobic kazdy osobno jeszcze po jednym ultrałopatologicznym tutku karthackingu, a po kilku stronach tematu kilka osob dowali lamerskie pytania co i jak przylutowac...

Smile
Zapisane
jpx72
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 62


WWW
« Odpowiedz #582 : Maj 17, 2011, 13:37:19 »

Czy ktoś wie o Rockman MI ?
Kilka dni temu powstała nowa wersja - donwload:
http://www4.atpages.jp/borokobo/cgi-bin/lime/lime.cgi?Rock4mi_110514
jest nowa http://www4.atpages.jp/borokobo/neo/download.html
(jest potrzebne dodać rom Rockman 4, zmieńić nazwę pliku na "rockman4.nes" i uruchomić "do.bat").

Moje pytanie: Czy jest możliwe uruchomić versje MMC5 na kartridżu ETROM? PRG rom tej gry ma 1024kb i mapper MMC5 ma pin A19 (#66 - http://wiki.nesdev.com/w/index.php/MMC5_pinout ). Problem może wywstać u CHR romu - u tego hacku jest CHR-RAM.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2012, 09:38:16 wysłane przez jpx72 » Zapisane
jpx72
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 62


WWW
« Odpowiedz #583 : Maj 19, 2011, 08:34:42 »

No to na samym początku, tutaj mamy tą wymaganą kostkę SRAM 6264, no i jak wiadomo, ona musi mieć 28 nóżek (tak jak wspomniałem wcześniej, nie sugerować się tymi oznaczeniami na zdjęciu):
http://img508.imageshack.us/img508/5457/img1026small.jpg

Chociaż napisałeś to, i tak jest obrazek bardzo wprowadzający w błąd. Jest to kość PRG i nie SRAM (na oficjalnych kartach są PRG romy oznakowane w ten sposób: "NES-xx-x PRG" i "HVC-xx-x PRG"). Mogłeś wykorzystać chociaz no-name:
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2011, 08:45:18 wysłane przez jpx72 » Zapisane
jpx72
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 62


WWW
« Odpowiedz #584 : Marzec 21, 2012, 08:30:55 »

O to mój schemat dla karta Gimmick! skopirowany od l_oliveira z nesdev.

donor cart: Barcode world
extra components: AY-3-8912, 7474, 74139
eproms: 274001 prg, 271001 chr

Link:
https://picasaweb.google.com/104600295437428529732/Gimschem?authkey=Gv1sRgCJro2deD1fT_rAE#5721711585133056290

i finalowy produkt:

https://lh6.googleusercontent.com/-xSFKIIrCGlY/T2eXi7w71pI/AAAAAAAACW4/hrsp9Qj3oc4/s1152/IMG_6243.JPG


https://lh6.googleusercontent.com/-y-w0sbKFPa4/T2eXgdPlgCI/AAAAAAAACWo/wIVdOTfEHPQ/s1024/IMG_6242.JPG

Kości PRG i CHR maja standardowy (JEDEC) pinout!
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2012, 09:25:51 wysłane przez jpx72 » Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #585 : Marzec 21, 2012, 11:34:44 »

hehe znany projekt Smile Milo sie wspomina heh

http://nesdev.parodius.com/bbs/viewtopic.php?t=3480&start=30
Dawno nie wchodzilem, widze projekt ucieszyl mase ludzi.

Moze kiedys uda sie zlamac jakies inne VRC zamiast 7 (inne VRC jako 7, lub rom zlamac) i dodanie ukladu FM zewnetrznie (z kart SB/Adlib albo z Segi Gen)  crazy
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2012, 11:39:07 wysłane przez siudym » Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #586 : Marzec 23, 2012, 11:02:33 »

A taka ciekawostka:

Zastanawia mnie po kiego groma EPROM 8KB w miejscu WRAM?




Zapisane
machbed
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 640



« Odpowiedz #587 : Marzec 23, 2012, 11:16:16 »

Jedyna opcja to wymontować go i spróbować zgrać zawartość o ile tam coś jest.
Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #588 : Lipiec 15, 2012, 19:37:04 »

Czy ktos z posiadaczy Willem'a posiada do niego adapter duzych epromow DIP (DIP42) 16-bit? Mam jeden do nagrania i nie mam gdzie.
Zapisane
jpx72
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 62


WWW
« Odpowiedz #589 : Lipiec 16, 2012, 08:26:01 »

Czy ktos z posiadaczy Willem'a posiada do niego adapter duzych epromow DIP (DIP42) 16-bit? Mam jeden do nagrania i nie mam gdzie.
drakon @ famicomworld forum
Zapisane
Krzysiobal
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 140



« Odpowiedz #590 : Lipiec 16, 2012, 10:53:51 »

Ja Ci go moge wytrawić i zlutować, jeśli podasz schemat.
Zapisane

Life is brutal, full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas.
siudym
Gość
« Odpowiedz #591 : Lipiec 16, 2012, 22:50:32 »

Czy ktos z posiadaczy Willem'a posiada do niego adapter duzych epromow DIP (DIP42) 16-bit? Mam jeden do nagrania i nie mam gdzie.
drakon @ famicomworld forum

Mowa o PL. To nie jest taki skomplikowany adapter, ze by trzeba za granice eprom slac Smile Sam mialem kiedys, ale juz nawet willema nie mam.
Zapisane
Krzysiobal
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 140



« Odpowiedz #592 : Lipiec 16, 2012, 23:56:22 »

To ma  być adapter DIP42->PLCC42 czy PLCC42->DIP42?
Zapisane

Life is brutal, full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas.
siudym
Gość
« Odpowiedz #593 : Lipiec 17, 2012, 13:16:39 »

Chyba nieco zle zrozumiales Wink Adapter WILLEM->Eprom 16bit DIP42. Mam 27C322 do nagrania. Jak sprzedawalem swojego willema i adapter to zapomnialem cos na niego wypalic. Nie chce aby ktokolwiek cokolwiek specjalnie budowal, pytam sie czy ktos ma taki adapter do swojego willema (przy okazji bym podleslal do nagrania).

Robic tego specjalnie nie ma sensu... Kosztuje kilkanascie pln (plytka, elementy).

Sa dwa rodzajd 40 i 42 pin. Zwyczajnie bylem pewny, ze posiadacze willema na forum maja ten adapter i pewnie ktos sie bawi w cart hacking Segi Genesis/MD oraz innych 16bit. No ale widac nie Smile Nie pali sie takze, bedzie okazja to sie nagra.

« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2012, 13:18:28 wysłane przez siudym » Zapisane
Krzysiobal
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 140



« Odpowiedz #594 : Lipiec 17, 2012, 13:31:36 »

Aha, pamięć jest w DIP42. To ułatwia sprawę.
Jeśli to więcej, niż jednorazowa akcja, to proponuję kupić atmegę8 (5zł), płytkę stykową (6zł), parę zatrzasków HC547 (60gr/sztuka) i samemu napisać sobie program, który to zaprogramuje czym się chce.

PS. Apropo nagrywania ROMu na kartrydż - czy już się chwaliłem?
http://www.youtube.com/watch?v=KZMtS90O9IQ
Zapisane

Life is brutal, full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas.
dic-sc7
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 345


« Odpowiedz #595 : Lipiec 22, 2012, 17:03:14 »

PS. Apropo nagrywania ROMu na kartrydż - czy już się chwaliłem?
http://www.youtube.com/watch?v=KZMtS90O9IQ

Ten kardridż jest mocarny.
Mógłbyś opisać tą wyjątkową konstrukcje.
Najważniejsze pytanie ile mapperów obsługuje i czy można dodawać kolejne. 
Gdyby udało się go nieco zmniejszyć, to z powodzeniem zrobiłby furorę.
   
Zapisane
Krzysiobal
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 140



« Odpowiedz #596 : Lipiec 22, 2012, 21:11:10 »

Jak znajdę chwilkę, to opiszę szczegółowo.
Tak na szybko to mamy tutaj 512 kB PRG-ROMu, 32 kB PRG-RAMu, 512 kB CHR-ROMu, 32 kB CHR-RAMu.
Układ zbudowany jest w taki sposób, że w każdym cyklu (odczytu lub zapisu) CPU lub PPU jestem w stanie wystawić dla pamięci dowolny adres oraz wybrać dowolną pamięć jako aktywną, czyli można emulować najbardziej wyrafinowany maper, jaki kiedykolwiek komu przyjdzie do głowy stworzyć.

Co do obsługiwanych maperów to wziąłem sobie listę najczęściej wystepujących i jechałem od góry i implementowałem dla zabawy (wielkie podziękowania dla chłopaków -  dzięki ich szczegółowym opisom z http://wiki.nesdev.com/w/ przekładanie tej specyfikacji na kod było prawie że przyjemnością) Smile

Aktualnie można grać w gry z:
      NROM,
      CNROM,
      UNROM,
      ANROM,
      MMC1,
      CPROM,
      CAMERICA71,
      CAMERICA232, --Quattro Arcade & Adventure
      MMC3, MMC3_119,
      GNROM,
      MMC5,
      MAPPER18JALECO,
      MMC2,
      MMC4,
      MAPPER11,
      VRC4ac, VRC4bd, VRC4ef,
      VRC2a,
      VRC1,
      VRC3,
      VRC6a, VRC6b,
      VRC7,
      MAPPER202
   
Co do MMC5 to jeszcze muszę trochę popracować, ale Castlevania III działa Smile

Co do udziału procentowego, to jak liczyłem to jest chyba 91% występujących gier obsługiwanych.
Aktualnie w FPGA jest wgrana obsługa wszystkich powyższych maperów. Ograniczeniem jest ilość wolnych bramek logicznych (obecnie jest zapełnione w 91%). Można to rozwiązać zamieniając na bardziej rozbudowany FPGA.

To, czego nie ma obsługiwanego to dodatkowych układów generujących dźwięk (MMC5, VRC7, itp).

Kzmiar konstrukcji jest duży, bo są układy w wersji przewlekanej. Jak zacznę robić masowo, to zmienię na SMD i będzie dużo mniejszy.. Testowałem tylko na Pegasusie IQ-502 rev2, który ma jeden układ (UMC6551). Jako, że zależności czasowe są strasznie ważne, nie wiem czy będzie działało na tych zbudowanych o oddzielny CPU (6527P) i PPU(6538P) - ale kto wie - jak naprawie jeden ze swoich zepsutych Famiclonów, to sprawdzimy.

Poza tym kartrydż z uwagi na dużą liczbę układów pobiera sporo prądu z konsoli - nie wiem czy tandetne terminatory są w stanie dostarczyć tyle energii, zwłaszcza,że obiło mi się o uszy, że zamiast stabilzatorów (7805) są tam zastosowane Diody Zenera  biggrin biggrin
Zapisane

Life is brutal, full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas.
Krzysiobal
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 140



« Odpowiedz #597 : Lipiec 22, 2012, 21:12:57 »

A z innych ciekawych rzeczy to jeszcze powiem, ze obecne tworzę Pegasusa na płytkach stykowych.

Zapisane

Life is brutal, full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas.
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #598 : Lipiec 22, 2012, 22:37:04 »

Liczba mapperów robi wrażenie.
Jak znajdę chwilkę, to opiszę szczegółowo.
Tak na szybko to mamy tutaj 512 kB PRG-ROMu, 32 kB PRG-RAMu, 512 kB CHR-ROMu, 32 kB CHR-RAMu.
Układ zbudowany jest w taki sposób, że w każdym cyklu (odczytu lub zapisu) CPU lub PPU jestem w stanie wystawić dla pamięci dowolny adres oraz wybrać dowolną pamięć jako aktywną, czyli można emulować najbardziej wyrafinowany maper, jaki kiedykolwiek komu przyjdzie do głowy stworzyć.
Czy to znaczy że jest to też mapper sam w sobie? Prosiłbym o więcej szczegółów:}
Jeśli tak to czy:
-W każdym cyklu można zmienić dowolny adres lub pamięć jako aktywną. Niezbyt rozumiem niestety o co chodzi.
-Czy możliwe jest trzymanie CHR ROM i RAM jednocześnie jak jest to na niektórych pirackich mapperach typu mapper 192?
-Skoro ten...kartridż obsługuje MMC5 to czy sam w sobie umie łamać limit 256 tilesów? Napisałeś że dodatkowe układy muzyczne (VRC6,7 itp) są nie obsługiwane. Bedą w przyszłości?
No i najważniejsze:
Planujesz jakieś szersze rozpowszechnianie tego cudeńka kiedy już skończysz?
Zapisane

Krzysiobal
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 140



« Odpowiedz #599 : Lipiec 22, 2012, 22:49:37 »

Każdy takt odczytu CPU / PPU zaczyna się od wystawienia przezeń adresu na linie adresowe pamięci pamięci. Pod koniec taktu odczytuje on dane, które pamięć wystawiła. W najprostszym układzie (bez maperów) linie adresowe CPU są bezpośrednio podpięte do linii adresowych pamięci, co skutkuję brakiem przełączania banków i ograniczoną przestrzenią adresową.

Taki maper, jak np UNROM odwołania przez CPU do adresów $8000-$BFFF mapuje fizycznie na któryś z adresów
$0000-$3FFF,  $4000-$7FFF, $8000-$BFFF, $C000-$FFFF (w zalezności od aktualnego banku), a odwołania $C000-$FFFF zawsze na $C000-$FFFF.
Oznacza to, że tuż po tym, jak CPU wystawia adres należy stwierdzić, jaki fizycznie adres należy wygenerować dla pamięci, z której mają zostać zwrócone dane.


Tak, dowolna kombinacja RAM/ROM jest możliwa.

Tak, >512 tilesów w MMC5 jest obsługiwane.

Kosz układów + budowy szacuję na chwiłę obecną na parę stów. Jak znajdą się chętni, to oczywiście mogę dla nich stworzyć.
Zapisane

Life is brutal, full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas.
Strony: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 34
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.057 sekund z 19 zapytaniami.