EMU-NES #PL FORUM © 2004-2015

Nes/Pegasus/Famicom => Hacki i Romhacking/Programowanie => Wątek zaczęty przez: Berion Marzec 04, 2009, 01:32:40



Tytuł: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Marzec 04, 2009, 01:32:40
Witam,

Przez cztery ostatnie wieczory przygotowałem mały hack tej genialnej, niestety niedocenionej gry.

Jak zwykle poziom trudności został wywindowany ponad próg typowego casuala - kontynuując tradycję: only for HC Players! ;P. Stare wygi powinni być usatysfakcjonowani. Level zajmuje całą dostępną przestrzeń, czyli 32 ekrany (trzy razy więcej jak w oryginale), posiada masę sekretów, skrótów i miejsc podnoszących adrenalinę.

Bugi: chyba brak ;]

(http://konsole.cdrinfo.pl/berion/scena/haki/dark_gimmick/00.png) (http://konsole.cdrinfo.pl/berion/scena/haki/dark_gimmick/01.png)
(http://konsole.cdrinfo.pl/berion/scena/haki/dark_gimmick/02.png) (http://konsole.cdrinfo.pl/berion/scena/haki/dark_gimmick/03.png)

>> download (http://konsole.cdrinfo.pl/berion/scena/haki/dark_gimmick/dark_gimmick_v03.rar)

W zasadzie to ciekawostka, prawdopodobnie nie będę kontynuował tego projektu (mam obecnie cała masę innych na głowie). Mimo to jestem ciekaw Waszych opinii na jego temat.


Tytuł: Odp: Gimmick!2
Wiadomość wysłana przez: siudym Marzec 04, 2009, 15:35:09
Zdradz czym i jak robiles ten level. Jestem bardzo zainteresowany zrobieniem 'swojego' Gimm'a od nowa :D

Aha i czym uzyc patcha, bo mam ninja 2.0 i niestety spatchowany gimmickJ nie dziala.


Tytuł: Odp: Gimmick!2
Wiadomość wysłana przez: Berion Marzec 04, 2009, 16:41:40
Musi działać. Ninja sprawdza sumy kontrolne, więc gdyby Twój był nie poprawny dostałbyś komunikat "idź do domu". ;] Skoro spatchował to muszą być identyczne.

Na pewno odpala się na FCEUX (FCEUXD SP przestał mi się poprawnie uruchamiać, a nie mam czasu na to teraz, stąd FCEUX).


PS: w wiadomej sprawie na PM ;]


Tytuł: Odp: Gimmick!2
Wiadomość wysłana przez: siudym Marzec 04, 2009, 18:15:03
Niestety. Nie wiem skad brales wersje Gimmick J, ale ta z Planetemu nie dziala.


ps. Dzieki za edytor, piekna sprawa.


Tytuł: Odp: Gimmick!2
Wiadomość wysłana przez: Berion Marzec 04, 2009, 18:30:21
To może rozwiń myśl: nie działa.

Jak rozumiem, program zgodził się na patchowanie. A skoro się zgodził to znaczy, że suma kontrolna się zgadza, a skoro tak, to i Twój rom i mój są identyczne.

Używasz windy czy czegoś innego? Dot net na innych platformach się krzaczy - może dlatego.


Tytuł: Odp: Gimmick!2
Wiadomość wysłana przez: siudym Marzec 04, 2009, 18:51:12
Odpalam Ninja -> wczytuje patch -> wybieram gimmick J z planetemu -> wciskam apply:

Jesli operacja wymaga jakis innych ustawien czy czegokolwiek, to napisz o tym. A jesli brales rom z innego zrodla, to napisz z jakiego, bo z Planet niestety nie dziala :/

Uzywalem FCEUX wlasnie od poczatku.

(http://img25.imageshack.us/img25/6052/12121w.jpg)


Tytuł: Odp: Gimmick!2
Wiadomość wysłana przez: Berion Marzec 04, 2009, 19:02:21
Nie spatchowałeś bo się nie zgadza suma kontrolna (Siudym, toć dostałeś monit przecież od programu). Żadnych specialnych ustawień program nie wymaga. ;) Właśnie dlatego lubię formaty, które przechowują checksumy bo dzięki temu można uniknąć "złego paczowania".

Moja wersja to Gimmick(J) z Zophara. Są dwie takie: jedna jest zj* i nie wczytuje się dodatkowa lokacja (czarny ekran po wejściu do zamku) - to wersja z pirackich Gimmicków.


Tytuł: Odp: Gimmick!2
Wiadomość wysłana przez: siudym Marzec 04, 2009, 22:18:19
No wiem, ze nie spatchowalo, dlatego napisalem, ze nie dziala - moze zle to ujalem. Jakis Plik wynikowy po kliknieciu APPLY sie pojawil, mial wielkosc romu gimmick, dlatego napisalem o niedzialaniu ogolnie.
Akurat wersja z Planetemu nie jest dumpem pirackiego Gimmick'a - sprawdzalem na emu, gre ukonczylem cala, tak samo ten sam rom z planet nagrywalem na karta FME+AY3.

Ok. Znalazlem ROM:
http://roms.zophar.net/nintendo-nes/M
Jest w paczce z Mr.Gimmick

Dziala ok, tak wiec jak ktos chce uzyc patcha niech sciaga z tej strony.


Tytuł: Odp: Gimmick!2
Wiadomość wysłana przez: dr00id88 Marzec 04, 2009, 22:24:14
No wiem, ze nie spatchowalo, dlatego napisalem, ze nie dziala - moze zle to ujalem. Jakis Plik wynikowy po kliknieciu APPLY sie pojawil, mial wielkosc romu gimmick, dlatego napisalem o niedzialaniu ogolnie.
Akurat wersja z Planetemu nie jest dumpem pirackiego Gimmick'a - sprawdzalem na emu, gre ukonczylem cala, tak samo ten sam rom z planet nagrywalem na karta FME+AY3.
A co do Zophar.net - to oni maja romy na stronie?? Szukam i nie widze nigdzie. Daj link, albo napisz gdzie na Zopharze jest gimmick, bo chce sprawdzic dzialanie NINJA2.

http://roms.zophar.net/ (http://roms.zophar.net/)  ??


Tytuł: Odp: Gimmick!2
Wiadomość wysłana przez: siudym Marzec 04, 2009, 22:32:09
Spokojnie, jak widac wyzej w trakcie pisania Twojego postu znalazlem link, wielka reklama w zophar mnie zmylila  - linki byly na dole calkiem.
Na przyszlosc zwyczajnie trzeba podawac dokladnie SKAD sie bralo rom do patchowania, bo jak widac sa rozne wersje (a wystarczy nawet jeden bajt roznicy i juz suma kontrolna bedzie inna).


Tytuł: Odp: Gimmick!2
Wiadomość wysłana przez: Berion Marzec 04, 2009, 22:35:38
Cholera, to w takim razie może mi się pomyliło. :/ Będę musiał ją ukończyć, inaczej wszystkie tablice przenosić na drugą wersje... koszmar by był.

I jak? Podoba się hack? :)


Tytuł: Odp: Gimmick!2
Wiadomość wysłana przez: siudym Marzec 04, 2009, 22:38:30
Ciekawie rozwiazane poziomy, faktycznie HC :)


Tytuł: Odp: Gimmick!2
Wiadomość wysłana przez: Berion Marzec 05, 2009, 13:30:55
Toś się rozpisał. ;]

---

Przeszedłem dziś obie wersje i obie są ok. Nie bardzo wiem czym się one różnią. W takim razie następny patch wydam w dwóch wersjach.

edit:
Update do wersji 0.1b. Poprawione buraki (checkpoint, kilka bloków było niepoprawnych, trudniej się dostać do drugiej "butelki z sikami" ;P).


Tytuł: Odp: Gimmick!2
Wiadomość wysłana przez: MWK Marzec 07, 2009, 15:50:12
Miazga Berion! Twoja produkcja wyciska wszystkie soki z przysadki mózgowej - Gratuluje!

Przyjemnie było raz jeszcze spotkać się z przesympatycznym zielonym Gimmickiem i móc towarzyszyć mu w karkołomnych przygodach.

Potrzebny jest pad albo wogóle konsola... gra na klawiaturze jest praktycznie niemożliwa.


Tytuł: Odp: Gimmick!2
Wiadomość wysłana przez: Berion Marzec 07, 2009, 21:31:42
Thx!

//Ja tam grałem na klawiaturze :}

---

Jakby komuś były potrzebne do szczęścia kody:

0x0104 0x63 - nieskończoność żyć (niby 99, ale już od chyba 12 są unlimited)
0x001B - start na danym levelu, dla outro to 06 i 07 (adekwatnie do: z reliktami/bez)

---

update do v0.3. :)


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Piro Sierpień 10, 2009, 15:50:00
Berionie! Nasz hack masterze. Powiedz czym edytowałeś Gimmicka?


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Luty 15, 2013, 22:43:23
Zrobiłem ostatnio trzeci poziom. Mhmm, najtrudniejszy z dotychczasowych.  :naughty:

(http://iv.pl/images/86203609066558257493.png)

Dark Gimmick v0.4b (http://www.sendspace.com/file/bx048r)

Sumy kontrolne po spatchowaniu:
Kod:
CRC32: 6C72862A
MD5: 3823BBDA3ADFE1EFA79E454F48993D1C
SHA-1: B44A9EFE59BC9AEED72A79766782A7E697DE35D6

Patch jest w formacie UPS, do nakładania na japońskiego, poprawnego dumpa w locie lub samodzielnie spawając z rom-em, np. tym:
http://www.romhacking.net/utilities/677/

Dla tych którzy chcą sobie popsuć zabawę, o to mapki: (trzeci level: oryg. i mój):
http://iv.pl/images/13222186194604211080.png
http://iv.pl/images/10186687992130543217.png

Bugi:
- jest trochę niedociągnięć w grafice (których mam nadzieję nikt nie zauważy :P)
- łucznik strzela mi glizdami ;p
- wracając z bombą w kiszeni, trzeba będzie wymusić swap palet (silnik sam wymienia banki i palety tylko w pionie)
- w jednej z lokacji nie liczy mi kolizji z kolcami.

Poprawi się kiedyś, przy następnej wersji... za parę lat. ;)


@Piro
Smkdan napisał edytor i udostępnił na board2, ale wszystkiego w nim nie zrobisz. ;]

- - -

PS: Wbrew pozorom to wszędzie można się dostać. W żadnym miejscu nie da się utknąć, zawsze można wyjść, trzeba tylko pokombinować z fizyką gry i gwiazdką (za to właśnie uwielbiam tę grę).


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Marek Luty 15, 2013, 23:21:18
Gratuluje Berion, świetny etap i bardzo się cieszę, że mimo wszystko dalej ciągniesz temat :-)


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Luty 16, 2013, 00:09:50
Powolutku. :)
Jak poukładam sobie życie prywatne to dopiero wtedy pokończę nadgryzione projekty. Ten "gimik" to tak z sentymentu. ;)


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Luty 16, 2013, 22:15:55
Poprawiłem co nie co i dokończyłem poziom:

0.4c
http://www.sendspace.com/file/7v56ap

Kod:
CRC32: 6C24EDF6
MD5: 55F6C60A3832C492248888BCF2E0D830
SHA-1: 973534318224F56CF3E23089D9E37BDC8EBAD41B

(http://www.iv.pl/images/49990561840613203619_thumb.jpg) (http://www.iv.pl/viewer.php?file=49990561840613203619.png)


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Październik 15, 2013, 23:04:14
Wersja 0.5d:
http://www.sendspace.com/file/n95g3x

Dodałem 4 poziom.


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: alzen Październik 16, 2013, 12:35:40
Rzuciłbyś Berion jakieś walkthrough do tego hacka :D


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Październik 16, 2013, 18:08:53
Proszę bardzo:
http://www.youtube.com/playlist?list=PLSAU7pjCb3hL95pnX_RCoTlioM_0yFHEv

Jest do trzech pierwszych leveli. Dość to czasochłonne więc do czwartego i kolejnych pewnie nie zrobię.

Jeśli masz z czymś problem to powiedz. Powiem jak wykonać "star jumpa" (bo raczej tylko z tym można mieć problemy ;]).


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Październik 18, 2013, 17:32:16
Mam taki pomysł, zastanawiam się na ile dobry:

Obecnie jest tak jak w oryginale, czyli na każdym poziomie są do zebrania dwie butelki z sikami, które o dwa zwiększają maksymalną ilość energii dla Yumetaro na tym konkretnym poziomie. Pomysł jest taki, aby zamienić obie butelki na bonus (trzeba by zebrać oba), który zwiększałby maksymalną ilość energii o jeden i nie przepadał po przejściu na następny poziom. Jest sześć światów (siódmy ukryty, ale nie wliczam go bo pełni inną rolę niż materiał do rzucania obelg ;d), więc wypadałoby równo osiem kółek na walce z ostatnim bossem (jeśli ktoś by je wszystkie po drodze zbierał). Wprowadziłoby to do gry potrzebę zwiedzenia całego poziomu i wydłużyło rozgrywkę. Wada taka, że bossowie "metal gear", duchy i ten ostatni w połączeniu z co najmniej jedną różową butelką staliby się banalni do pokonania i dla przeciw wagi trzeba by zaprojektować naprawdę trudne te levele.


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Marek Październik 20, 2013, 21:46:37
Świetna robota, Berion, jak zawsze!
Ufam, że projekt doczeka się z czasem pozostałych etapów, mimo iż ekstremalnie trudny to cieszy.

Odnośnie konceptu, mi osobiście pasuje, ale tylko (i aż) dlatego, że dla mnie ostatni bossowie w zwyczajnym Gimmick-u byli cholernie trudni do pokonania, więc tutaj pewnie i te 8 skuć by mi nie wystarczyło ;-) Ale jest o co walczyć.


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Październik 20, 2013, 23:54:38
Dzięki.

Z czasem tak. Obecnie na jeden poziom przypada średnio pół roku (ale robi się w kilka wieczorów ;]). Uwielbiam tę grę, uważam za jedną z najlepszych na NES, osadziłbym wręcz w pierwszej piątce. A więc i na pewno kiedyś ten hack skończę. W najgorszym wypadku modyfikując tylko wszystkie poziomy i ich palety.

Mi przyznam też. Pamiętam jak za małolata koparka mi opadła przy tej kabince z laserami jak na ostatnim życiu zaczynał sieczkę, będąc ucieszonym że zginął, po chwili wyszedł jakiś kroczący mech z samo naprowadzanymi rakietami. :] No ale poszło za którymś razem. Duchy są dla mnie trudne do dziś, dosyć nieprzewidywalne, a ostatni ma sporo żyć.

Sam tego nie zaprogramuję, za cienki w uszach jestem ale znam parę osób które być może by pomogły. Dizzy9 pewnie nie ma czasu, Dr88 chęci, może Grimm, ale obecnie to kleimy gry na Androida, więc, nom... Tak samo ze swapem palet dla HUDa (obecnie wygląda bardzo źle, ale to dlatego że czerpie z palet dla stworów, które to dostosowałem pod koloryt leveli, a ten teraz niekoniecznie współgra z HUDem).


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Październik 21, 2013, 20:55:42
W przyszłych wersjach, poniższe ze screenu zastąpi aktualny "obszar sekretu" w LV4. Tak, gówno widać i tak ma być. Dodałem jedną odnogę i przez taką paletę kolorów nie do końca wiadomo gdzie iść i czy iść czy lepiej nie i w ogóle jak wyjść. W końcu nie dociera tam żadne światło - spowoduje to u gracza dezorientację.

(http://fotowrzut.pl/tmp/upload/KNMJ1AJHZD/1.jpg)


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Październik 22, 2013, 04:49:04
Podoba mi się pomysł z ciemnością, i to nawet bardzo. I tak powinno być w wiekszości gier gdzie się wchodzi do jaskiń/pieczar. Niestety w grach jaskinia to tylko ciemne tło w głębi ale podłoże, sufit i wrogowie są już doskonale widoczni.. bezsens. Loch to loch, ma być strasznie i ma być dezorientacja. Jedyne lochy udające realizm widziałem w Darkwing Duck, Adventure Island IV no i teraz w Berionowym Dark Gimmicku :)


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Październik 22, 2013, 11:43:21
Dzięki.
Z premedytacją oczekiwałem żali że to za trudne.

Trudno nawet dostrzec sam sekretny przedmiot. Co prawda błyszczy ("gwieździ"?), ale gracz będzie skupiony w tym miejscu na czym innym. ;d


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Październik 24, 2013, 00:10:36
http://www.sendspace.com/file/f9z1mn

v0.6a/0.6c

f dodałem blokery na pierwszej planszy, które uniemożliwiają przeskoczenie w inną część levelu (taki tam bad design znaleziony po dwóch latach ;d)
f zamieniłem miejscami butelki z sikami i energią na poziomie pierwszym
f dodałem kilka bloków na poziomie pierwszym aby łatwiej było wskoczyć do rury
f przemodelowałem trochę okolicę działa na poziomie drugim aby łatwiej było wskoczyć na platformę
f zmieniłem kolory sekretnej lokacji na poziomie czwartym
+ dodałem pierwszą część poziomu piątego

Uff, kolejna wersja pewnie za kilka miesięcy.
Chyba, że D9 da radę zrobić swap palet. ;p


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Październik 25, 2013, 05:10:41
Obyś "updejtną" swego Gimmicka jak najszybciej. Będziem czekać :)


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Październik 25, 2013, 12:57:55
Chyba przegiąłem trochę z tą żabą w LV5 na dole i za wysoko ustawiłem zerowy checkpoint. No ale to kiedyś tam się poprawi.

Dzięki.


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: spazz4 Październik 26, 2013, 18:42:59
Pięknie, nowe życie dla wspaniałej gry po raz kolejny, trzymam kciuki Berion i z niecierpliwością czekam na kolejne "apdejty" aby finalnie zaktualizować cart  i oduczyć się spania na kilka dni przy Dark Gimmicku  :crazy:


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Październik 28, 2013, 10:29:16
Finalnie to pewnie za rok/dwa. :D
Ale dzięki za miłe słowa.

Niektóre elementy uproszczę bo faktycznie są przegięte. Mi to nie sprawia problemu, no ale to w końcu mój hack, przechodziłem dane sekcje pierdylion razy, zresztą sam je projektowałem to nic dziwnego.


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Październik 29, 2013, 21:05:27
A, wzięło mnie coś na to retro ostatnio. Emulgator + DS3 (tak wiem, profanacja, ale wygodna ;p).

Zastanawiam się czy to nie będzie za trudne:
http://www.youtube.com/watch?v=DpstpvPlmHM


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: alzen Październik 29, 2013, 22:25:50
Mistrzem w gima nie jestem ale co tam hardcorowego? Wskoczenie na żabę żeby wyskoczyć z wyższego miejsca? No chyba, że te żabiska szybko odskakują - wtedy może być, ale w porównaniu z tym co widziałem na wcześniejszych etapach ogólnie, mnie nie przeraża.


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Październik 29, 2013, 22:33:54
Jeśli gracz nie rozbiegnie się z przynajmniej połowy rampy, a do tego zwolni w powietrzu (np. wciskając choćby raz d-pad lewo) to nie załapie się na rampę, i jeśli dodatkowo nie skumuluje gwiazdki to przypali go spawacz i nasz glut wleci do wody. Wszystkie trzy warunki muszą być spełnione aby tam wskoczyć.

Jest jeszcze jeden sposób, ale bardzo trudny. To rajd na gwiazdce którą trzeba umiejętnie pocisnąć, aby ta nie zleciała z drugiej strony i rozpędziła się z zsuwając. Wówczas glut musi na nią wskoczyć i tak nabiera prędkości takiej jak z rampy + odbicie z żaby. Ale to jest już hardkorowe, więc powinno się stosować pierwszy sposób.

A pytam ponieważ na rhdn mi lamentują że za trudne to wszystko i że pierwszy Gimmick! ledwo co kto kończył (wtf?). Niektórzy się gubią, mając do wyboru kilka ścieżek. I ja nie wiem czy to ze mną jest coś nie tak, czy to tak poziom spadł przez ostatnie 20 lat. ;d


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: alzen Październik 30, 2013, 00:11:14
Berion, z mojej strony powiem tak. Pamiętam jak chyba na Fami #2 pierwszy raz porządnie podszedłem do Gimmicka - przeszedłem ale bez sekretów. Jak pierwszy raz siadłem do twojego hacka, warto jednak zaznaczyć, że nigdy nie siadłem do niego na spokojnie na dłużej; pomyślałem sobie, że to jest dla mega wyjadaczy.

Moim zdaniem twój hack mimo wszystko nie jest za trudny, za trudne to są pojebane hacki SMB1 :D ale nie twój Gimmick. A tym bardziej nie zwykły Gimmick(no bez jaj) - nie można odwalać maniany, trzymamy poziom, w końcu chyba wszyscy tu się wychowaliśmy na tych grach - żadnych taryf ulgowych chyba, że naprawde pad sra potem w czasie grania ;).


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Październik 30, 2013, 22:41:27
Wersja 0.7 (http://www.bwass.org/bucket/dark_gimmick_07.zip)
Cytuj
v0.6d/0.7
f dodałem kilka kolejnych, brakujących blokerów na LV1 ;p
f zastąpiłem większość śliskich bloków zwykłymi na LV1
f przeprojektowałem okolice windy na LV1
f przeprojektowałem górne piętro ruin w LV2
f kilka poprawek w palecie kolorów LV3
f kilka poprawek w palecie kolorów LV4
f przeprojektowałem okolice start pointu na LV5 ze względu na brak blokerów w tilesecie
f naprawiony pierwszy checkpoint na LV5
f zmieniona pozycja pierwszej żaby na LV5, tak aby łatwiej było wskoczyć na tory
+ dokończyłem cały LV5

Jest jeden bug na LV5 związany z wajchą i wodą. Normalnie powinno to tak działać, że po przestawieniu wajchy, spuszczana jest woda na jednym z ekranów na LV5. Błąd polega na tym, że wajcha działa jak powinna ale woda jest zawsze spuszczona (mimo to, bez przekręcenia wajchy nie da się tam wskoczyć, co sugeruje poprawnie działające przełączanie atrybutów). Nadal da się grę ukończyć, włącznie z zebraniem wszystkich sekretów. Bug ten polega jedynie na niepoprawnej podmianie grafik (samego name table), czyli nic poważnego (ale póki co nie wiem czemu zmiana pozycji przełącznika eventu rzutuje na zaprzestanie podmiany tej tablicy). I trochę się zdołowałem. ;p

Pewnie nie ma na to miejsca, ale fajnie byłoby w lokacji z kwasem dać falowanie ekranu.


@Alzen
Oj tak, hacki choćby Kaizo.
To postawie na swoim. Najwyżej nikt w to nie będzie grał oprócz mnie i garstki weteranów. :)


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Wrzesień 06, 2014, 22:33:50
Nowszej wersji jeszcze nie ma i pewnie długo nie będzie, ale zrobiłem już label. ;p

(http://s6.ifotos.pl/img/darkgimmi_eawqrxe.png)


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Wrzesień 07, 2014, 03:19:03
Zarypiaszcze!! Mgliście przypomina mi wieżę Karina z Dragon Ball. Klimatycznie i w bardzo fajnej kolorystyce  :cool:


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Wrzesień 07, 2014, 11:44:14
Dzięki. Inspirowałem się stylem studio Ghibli, a la Laputa. To ten zamek, który przylatuje po zebraniu wszystkich artefaktów jako siódmy level. Zamek Karina to był chyba ten płaski, "na tyczce"?

Nie wiem tylko w jakich rozmiarach (cm) są covery cartridge'y dla Famicom. Mógłbyś dla mnie zmierzyć? Na guglu "każdy wuj na swój strój" i zrobiłem label matkę 1920x1244 aby łatwo było przeskalować - tak samo z elementami, aby ławo było je przesuwać. ;p


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: 1990in1 Wrzesień 07, 2014, 15:54:46
90x44 mm jest miejsce.
Sam label może mieć ułamek milimetra mniej dla wygody wklejenia go równo.


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Wrzesień 08, 2014, 16:45:21
Dzięki.

Poprawiłem parę rzeczy i usunąłem napis "Dark Gimmick bla bla" - może ktoś sobie wydrukuje zamiast "Pipe V". ;D
http://btep.deviantart.com/art/Dark-Gimmick-cartridge-label-481092978

300dpi, rgb.


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Październik 31, 2014, 19:43:25
Mistrz zła.:

(http://s2.ifotos.pl/img/dgv8dawdu_wpnapeq.png)

Nie będzie tak ciemno, bez obaw. Trybów i kolców też nie. Ale dwa duchy na raz brzmi dumnie (chciałem dać wszystkie trzy, ale nie da rady :D).

D9 uporał się ze swapem palet dla HUDa. Kosztem niekompatybilności z PAL, ale i tak to jest wersja japońska, więc to chyba nie problem. Walczy teraz z bugiem w levelu piątym.
Mam jeszcze taki pomysł aby na poziomie 4 dać falowanie całego ekranu w lokacjach z gorącym kwasem. Nie wiem czy to jest do zrobienia, ale wyglądałoby świetnie.


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: spazz4 Październik 31, 2014, 19:57:31
Brawo chłopaki, Łukasz klasycznie ciśnie po całości !


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 01, 2014, 21:13:29
Zdecydowałem się na taką paletę (plus walka z bossem):

https://www.youtube.com/watch?v=eehYJaIRwbA


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 05, 2014, 21:51:09
Wersja 1.0, czyli ukończona, prawdopodobnie w przeciągu najbliższych dwóch tygodni.

A ja dziś, po 20 latach, modyfikując siódmy level odkryłem kolejny bajer:
[SPOILER]W pewnym momencie gracz przejeżdża tunelem takim jak w kopalni, a dookoła pasą się małe gnidy ślimaki. Jeden przyczepiony jest od spodu do tunelu. Jeśli podskoczymy tuż nad nim, to odleci, spadnie do wody i się utopi.[/SPOILER] Kocham tę grę za takie duperele! :D


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: mustwearkhakies Listopad 06, 2014, 21:21:20
Word up Berion!
A czy wiedziałeś, że drugi gracz (czytaj przy użyciu drugiego joypada) może sterować tą bombką pod pokładem statku w drugim etapie?

btw. już dziś gratuluję ver. 1.0, nawet jeśli nie jestem w stanie ruszyć się z miejsca bez straty życia ;-)


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 07, 2014, 11:11:24
Dzięki. Oj bez przesady, nie jest takie trudne. ;}

O tym akurat dowiedziałem się jakiś czas temu, ale na konsoli dawno temu na to nie wpadłem. Oj sporo tych smaczków ma Gimmick. Mój ulubiony to chyba jednak ten ślimak i budzik.

Ja ze swojej strony już wszystko zrobiłem i reszta leży w rękach dizzy9 :D Bugi z lv5 poprawione, swap palet dla HUD zrobiony, ale zostały jeszcze trzy rzeczy:
- efekt falowania ekranu na poziomie z kwasem (symulacja mieszania się cieczy lub powietrza o różnej gęstości lub temperaturze; na ukończeniu)
- padający śnieg na lv6 przed wejściem do wieży
- dodać kolizje na jeden zestaw, ale to raczej kosmetyka


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: mustwearkhakies Listopad 07, 2014, 22:29:16
Berion, teraz już nie masz wyjścia, musisz pojawić się na przyszłorocznym zlocie i zaprezentować dokładnie grę, gameplay (może nawet i całe łolksru) oraz okoliczności przygody :-U


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Mati Listopad 08, 2014, 01:17:51
Berion, teraz już nie masz wyjścia, musisz pojawić się na przyszłorocznym zlocie i zaprezentować dokładnie grę, gameplay (może nawet i całe łolksru) oraz okoliczności przygody :-U
Tak Marek jak co roku, sorry musiałem.


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 08, 2014, 11:50:40
Chyba będę musiał skoro nikt nie daje rady tego skończyć. ^^"

Zrobiłem speed run w pół godziny zużywając 27 żyć. Ale na klawiaturze to się nie liczy. ;p Na moje oko z artefaktami można zejść spokojnie do 25, może nawet i 20min przy połowie żyć (myślę, że optymalnie będzie ustawić 10 na start, z punktów dochodzą jeszcze ze dwa chyba).


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: ThatChipJockey Listopad 10, 2014, 10:12:18
Nowszej wersji jeszcze nie ma i pewnie długo nie będzie, ale zrobiłem już label. ;p

(http://s6.ifotos.pl/img/darkgimmi_eawqrxe.png)

Oh, come on! Wiesz ile to cierpienia? :D
Ale label ładny :P


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 16, 2014, 10:07:47
I stało się. Wersja 1.0 zmaterializowana:
http://www.romhacking.net/hacks/2221/

Nie udało się zaimplementować falowania ekranu w zadowalającej formie (ograniczenia sprzętowe :(), ani jeszcze śniegu. Brakuje też zmiany palety na mapie świata. Postaramy się to zrobić w v1.1 w przyszłości. Jest za to swap palet dla HUD, zmodyfikowana cała gra, naprawiony bug z wejściem do sekretu nr.5 i kilka pomniejszych zmian (szczegóły w readme).

Enjoy of dying! Czy jakoś tak. :D


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Hilfer Listopad 16, 2014, 10:27:04
Jak nie potrafię grać w zwykłego Gimmick'a! To spróbuje przejść tego, poćwiczę trochę :D


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 16, 2014, 11:45:59
Jak zwykły gimik stanowi dla Ciebie wyzwanie do mroczny będzie nie do przejścia. :(

Problem jaki większość osób ma z tą grą polega na ocenie kątów odbijanej gwiazdki. Większość też chciało by nią strzelać na oślep z karabinu, a tutaj trzeba się zastanawiać czy w ogóle warto rzucić czy może zaczekać itd. Kolejnym problem jest podział uwagi i wąskie pole widzenia - w gimiku trzeba mieć na uwadze cały ekran ponieważ często trzeba kierować postacią, niezależnie od gwiazdy której w tym samym czasie tor trzeba śledzić. Ale to do opanowania jest. Dla mnie 20 lat temu Dizzy był nie do przejścia (zagadki), gimik także (podział uwagi). ^^"


Mapy:
http://rghost.net/59105040


"Nocna rozkmina": ;)

(http://s3.ifotos.pl/mini/nocnarozk_whpprhr.jpg) (http://ifotos.pl/zobacz/nocnarozk_whpprhr.jpg/)


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Hilfer Listopad 21, 2014, 16:34:27
Jak zwykły gimik stanowi dla Ciebie wyzwanie do mroczny będzie nie do przejścia. :(

Jakoś doszedłem z save'ami już do 3 poziomu ;) , trzeba to polepszyc i grać bez nich na emu, potem na konsoli.

Co do kątów odbić gwiazdki, to widzę zależność z Batmanem, patrząc np. na 5-1 ma 2 skoki opracowane co do milimetra, jak również jedne skoki na które trzeba mieć sposób ;) Sunsoft zrobił przecudowne gry moim zdaniem :D


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 21, 2014, 17:01:02
Dzisiaj wrzucę wersję 1.1 finalną. Będzie w końcu mapa świata ze zmienionymi paletami (jak wyżej na screenie), 15 żyć na starcie (trzy to absurd) i śnieg Dizzy9 na poziomie 6 plus mały fix w sekrecie na poziomie 3 - czasami (trudno to wykonać) rzucona gwiazdka utykała i odbijała się w nieskończoność.

Bez przesady, taka precyzja w "gumiaku" nie jest wymagana. Wszędzie można wskoczyć na kilka sposobów i zawsze ze sporym marginesem błędu (jeno tylko streszczać się trzeba ;p).


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Hilfer Listopad 21, 2014, 17:05:20
Oczywiście że tak, o to mi chodzi :) Co do sekretu w 3 poziomie, utyka, ale znika po jakimś czasie i tak (lecz tak, trwa to długo)


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 21, 2014, 17:19:51
Wczoraj udało mi się tak rzucić, że nie znikała nigdy. Myślałem, że to niemożliwe - a jednak.


Wersja 1.1, prawdopodobnie ostatnia:
http://rghost.net/59189601


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: yojc Listopad 22, 2014, 15:30:37
Raz na jakiś czas podczas gry na emu FCEUX wyskakuje taki komunikat:

(http://abload.de/img/beztytuun3f82.png)

Pierwszy raz coś takiego widzę. W grze nic nie robię szczególnego, raz mi wyskoczyło jak próbowałem przejść tę łamigłówkę na początku pierwszej planszy, raz jak już zszedłem do podziemnej części, i jeszcze z raz czy dwa.

Po zamknięciu komunikatu gra idzie dalej, nie widzę żadnych zmian. Hack 1.1, patchowany rom Gimmick! (J) z emu-russia z użyciem Lunar IPS.


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 22, 2014, 18:59:08
Ja też. :) Ale zdarza mi się to tylko jak odpalam hot key'em przyspieszenie emulacji we FCEUX v2.2.2 (losowe) i działo się to też na rom-ie, którego nie grzebał Dizzy9 (zmiany w kodzie, diabli wiedzą jak zareagują na nie konsola i emu w razie fackupu), a same modyfikacje tablic i palet nie mogły nic zepsuć. Więc modyfikacje popełnione przeze mnie i d9 nie mogły nic zepsuć (może edytor? ale wszystko działa, poświęciłem temu ponad 200h z czego większość to testy i wszystko było ok). Spróbuję to wywołać na oryginalnym rom-ie.

W każdym razie dzięki za info. Już zacząłem podejrzewać, standardowo, Windowsa. :D


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Hilfer Listopad 25, 2014, 08:37:32
http://i57.tinypic.com/2afa9te.jpg

Tak powinno być, bo nie wiem gdzie iść dalej?

Dobra już wiem co zrobiłem źle :)


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 25, 2014, 10:04:07
Wszystko się da przejść. Hack był testowany obłędną ilość razy. W niektórych poziomach są odnogi, które prowadzą donikąd, a istnieją tylko po to aby gracz sobie popodziwał enviro (zróżnicowanie levelu) i poczuł się swobodnie - co jest jednym z zarzutów jakie się mi stawia. ;p Staram się nie projektować torów bobslejowych, ale często lv design wymuszają na mnie hardkodowane eventy. Mimo to na każdym poziomie użyłem wszystkich dostępnych "plansz" - w stosunku do oryginału daje to niemal dwukrotnie większą grę.

To jest zawalona kopalnia i jest tam [spoiler]butla z bombą, potrzebna do grzmotnięcia w liściastego z którego wypada potem butelka z "sikami". Samą gwiazdką ciężko go trafić[/spoiler].

Ciekawostki, które nikogo pewnie nie obchodzą, no ale:... ;)
- Początkowo wejście było otwarte i przy odrobinie umiejętności można było dostać się tam pod skarpą z której spadają kamienie, eliminowało to też potrzebę używania bomby na mrówkolwie. Niestety powodowało problemy przy wychodzeniu górą (nie podobało mi się w oryginale, że wchodziło się pod ziemię, a spadało z korony drzewa, dlatego wychodzi się tym samym otworem) i problemy z paletą kolorów ponieważ na nowo są wczytywane tylko przechodząc z planszy na planszę góra-dół, a nie w poziomie (w poziomie trzeba by to wymusić programowo jak zrobił Sunsoft przy wejściu do wierzy i w takim momencie w którym scrollowany ekran da się opisać na wspólnych kolorach).
- Do "debugowania" ślimaczej jamy, nie było w kopalni podłogi w jednym miejscu. Leży tam teraz kłoda.


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Hilfer Listopad 25, 2014, 14:20:33
Takie smaczki są Berion ciekawe ;) wróciłem się trochę i zobaczyłem że w jednym miejsu nie byłem, a tam szok, tam jeszcze nie szedłem :)

Ostatnia plansza do ślimaka i rzut gwiazdką jest bardzo ciekawy i efektywnie to wygląda :D

Przede mną już level 4, lecz wyłączyłem żeby pojechać na uczelnie, wieczorem dalej przejdę ;)


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 25, 2014, 16:56:06
Mówiąc plansze, mam na myśli to co jest oznaczane identyfikatorami od 00 do 1F (ale wiem o co Ci chodzi). Poniżej przykład z oryginalnej wersji:

(http://s5.ifotos.pl/mini/gumiakorg_whrsehw.png) (http://ifotos.pl/z/whrsehw/)

I tak, przechodząc z np. 00 na 03, 04 na 05, 1A na 1B itd. gra wszystko wczytuje od nowa, włącznie z paletami. Ale w poziomie czyli np. z 01 na 05 już nie, chyba że w kodzie gra wymusi to na silniku. To o to mi chodziło mówiąc o wymianie kolorów.


W ogóle zachęcam do własnych hacków nawet Gimmicka. Jak widzisz edytor jest bardzo prosty i rozbudowany. Wszystkiego w nim zrobić nie można, ale ja nawet nie używałem wszystkich dostępnych opcji, a to czego brakuje mogę opisać i pomóc. Nie potrzeba do tego żadnej tajemnej programistycznej wiedzy, tak naprawdę to nie potrzeba żadnej i ja też nie posiadam. :) Potrzeba tylko wyobraźni.


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Hilfer Listopad 25, 2014, 17:18:13
Wiem o tym parę map do EB2 jest moich :) , jak również znalazłem edytor do plansz Batmana(moja ukochana gra) lecz jednym z kłopotów jest właśnie brak zmiany położenia i usunięcia/dodania spiritów :/ , a projekt martwy od paru lat Jednak bardziej programistyczna wiedza do hacków też się przydaje, jak wiedza jak zmienić ilość żyć, siłę obrażeń itd. , choć w sumie są to same podstawy :)

Właśnie chodziło mi właśnie o identyfikatory i ostatnie przed bossem w 3 planszy :)

Może kiedyś się rzucę i coś sklecę z tym Batmanem, a na pewno na zlot to zorbię :)


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: mustwearkhakies Listopad 27, 2014, 23:17:22
Berion, Ty wiesz najlepiej, raz jeszcze chylę przed Tobą czoła za cały ten projekt, mistrzostwo. Teraz tylko wpadnij na zlot i pokaż jak się w to gra, bo ja wymiękam na pierwszej planszy, heh, tak wiem, trening, lecz mój skill nawet w zwykłego "Gimmick-a" jest mizerny. Kolejną rzeczą, która daje mi w kość, kto wie czy nie najbardziej, to emulator - ja po prostu nie cierpię/nie umiem tak grać. Czy zatem planujesz "wydanie fizyczne" Twojego hack-a? Naturalnie jeżeli uznasz, że gra jest już w pełni skończona i kolejnych wersji nie będzie.


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Hilfer Listopad 28, 2014, 09:51:21
Berion, Ty wiesz najlepiej, raz jeszcze chylę przed Tobą czoła za cały ten projekt, mistrzostwo. Teraz tylko wpadnij na zlot i pokaż jak się w to gra, bo ja wymiękam na pierwszej planszy, heh, tak wiem, trening, lecz mój skill nawet w zwykłego "Gimmick-a" jest mizerny. Kolejną rzeczą, która daje mi w kość, kto wie czy nie najbardziej, to emulator - ja po prostu nie cierpię/nie umiem tak grać. Czy zatem planujesz "wydanie fizyczne" Twojego hack-a? Naturalnie jeżeli uznasz, że gra jest już w pełni skończona i kolejnych wersji nie będzie.

Mareczku da się grać na emu kwestia wprawy :) , sam myślałem, że nie umiem, a jakoś idzie coraz lepiej :) Sunsoft moje powołanie :)
Co do wydania fizycznego istnieje nawet :) Nasz towarzysz Spazz ma cartridge z wgraną wcześniejszą wersją, możliwe że po wydaniu całości i najnowższą, widziałem na własne oczy. Mapper tylko bardzo ciężki do zdobycia


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 28, 2014, 12:24:40
Niestety nie wiadomo czy to się nie bug-uje na prawdziwym hw. Gdyby to były same hacki tablic to nie byłoby problemu, ale na moją prośbę Dizzy9 zbudował Frankensteina: swap palet HUDa aby zawsze miał te same kolory*, swap palet po pokonaniu ostatniego bossa (super wyszło, lepszy efekt typu "czar prysł" niż w oryginale), śnieg na lv6. To chyba jedyne ASM haki, ale z natury szalenie inwazyjne, więc różnie może być. Żaden z nas nie ma jak sprawdzić, szanowny Spazz to chyba nie dał rady tam dojść. ;} Więc będę musiał to sprawdzić osobiście jeśli ktoś będzie na tyle zdolny aby to wgrać (label jest ^^") i jeśli trafi się ku temu sposobność (zlot?) to przejdę każdy piksel choćby tylko po to aby sprawdzić czy wszystko gra. :D

Wersja 1.1 jest ostateczna, chyba że prawdziwa konsola będzie grymasić to d9 obiecał się temu przyjrzeć. Ale na chwilę obecną to jest już meta tego projektu.

*PS: Chyba Dizzy9 wspominał, że Spazz testował niektóre buildy i swap palet podobno działa ok.
PPS: Everdrive obsługuje ten mapper? Nawet jeśli to nie wiem czy w ogóle można mu zaufać w materii testów, ale sprawdzić nie zaszkodzi. Jeśli ktoś ma ten arcywynalazek to prosiłbym o sprawdzenie tych trzech rzeczy.
PPPPPPS: Następny hack za jaki się weźmiemy też będzie z bajerami, ale uzgodniliśmy że balans gry (stopień trudności) odstąpię komuś innemu. ;p


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Grudzień 04, 2014, 09:54:56
Zauważyłem, że na Nestopiach ten hack wygląda tragicznie. Zalecam na tych emulatorach wczytać palety fceu.

A jakby się komuś nie chciało to poniżej mój konfig Nestopii UE v1.46:
http://rghost.net/59414576


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Luty 04, 2015, 00:03:15
Ciekawe ile z tego to koszt części i przesyłka. Mogliby nam chociaż dolę odpalić. :P
http://www.shopflashbackgames.com/dark-gimmick-p-443.html


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: 1990in1 Luty 04, 2015, 15:41:03
W ogóle wydawanie hackow w celach zarobkowych nie wydaje się zbyt legalne.


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Mejs Luty 04, 2015, 15:55:52
Powinni przynajmniej podać autora w opisie. I tak sława.


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Luty 04, 2015, 18:28:13
Nie no, pretensji nie mam. Jak ktoś chce wyłożyć siano na to, niech kupuje. Najważniejsze że ktoś to będzie mieć na fizycznym nośniku.
A te reprodukcje też takie proste nie są.

Czy wydawanie nie hacków jest legalne? Też nie bo ktoś ma prawa autorskie do tej gry. Same tworzenie hacków patrząc od strony prawa legalne nie jest.

- - -

Niejaki Isocitration, zrobił long play'a. Aż obejrzałem wszystkie (a to zdaje się ze trzy bite godziny ;p). Żeby nie było że jestem chory psychicznie: zastanawiało mnie na co gracz zwróci uwagę i jak będzie wyglądać jego tok rozumowania. Gościu znalazł jednego buga (brak blockera chyba), w dwa miejsca dostał się w sposób tak hardcore'owy że nawet nie przypuszczałem że możliwy (sekret z czwartego poziomu od drugiej strony i skok do podwodnej rury w pierwszym. OMG!), a trzy zrobił w sposób który exploitował mi mój misterny plan. ;]

Podszedł do tego z filozofią "Kaizo Mario" i chyba mu się podobało.

https://www.youtube.com/watch?v=kuj2RdAFYME


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Maj 02, 2015, 23:23:10
http://www.nintendoage.com/forum/messageview.cfm?StartRow=1&catid=6&threadid=118657

Ładne wydanie Dark Gimmick! na fizyku + manual. Ale już wyprzedane. ;p

(http://s2.ifotos.pl/mini/darkgimmi_wwxawae.jpg)

(http://s10.ifotos.pl/mini/darkgimmi_wwxawas.jpg)
(http://s2.ifotos.pl/mini/darkgimmi_wwxawaa.jpg)


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Verteks Maj 03, 2015, 10:10:34
Rozumiem, że dostałeś jedną kopie jako twórca? ;)


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Maj 03, 2015, 11:10:57
Ja też po czasie znalazłem, zupełnym przypadkiem. Napisałem nawet do Clarky Creations czy planuje kiedyś reedycje, kiedy podesłałbym mu nawet ten cover w wyżej rozdzielczości, z kilkoma warstwami (ponieważ ścisnął strasznie w pionie ten zamek), ale odpisał że niestety nie. Także nie i nawet nie przypuszczam, żeby chciał być Świętym Mikołajem. ;)

Najważniejsze że jest 10 egzemplarzy rozsianych gdzieś po świecie. Z sieci zawsze może wyparować, z cartridge'a wolniej. Jestem miło zaskoczony, że ktoś to chciał. Gimmick! to bardzo niszowa gra, a jej hack przecież jeszcze bardziej.


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 23, 2015, 23:39:14
Gdyby się komuś za bardzo nudziło w zim... jesienne wieczory, zmontowałem umowną listę trofeów (http://schowek-na-miotle.cba.pl/dg_trp_v2.html).

Bardzo chciałbym się dowiedzieć, które z nich zdobyliście. Jest to coś w rodzaju ankiety. Z góry dzięki (choć i tak wiem, że nikt nie odpisze :D).


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: 1990in1 Listopad 24, 2015, 13:21:33
Duzo wieksze zainteresowanie takimi trofeami w grach na famicoma znajdziesz na retroachievements.org. wbudowane sa w emulator (jesli je dodasz). Swojego czasu spędziłem tam kilka tygodni. Polecam.


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 24, 2015, 22:27:00
Pewnie tak, ale tam raczej nikt tego nie zaimplementuje, a mnie z kolei trochę to onieśmiela (wszystkich się nie da, albo ja za głupi jestem).


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: 1990in1 Listopad 26, 2015, 08:34:11
raczej nikt tego nie zaimplementuje

sam se kurde zaimplementuj:D banalna sprawa


Tytuł: Odp: Dark Gimmick!
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 26, 2015, 23:54:48
W wolnej chwili (czyli znając mnie, za kilka miesięcy lub lat) przysiądę do tego. ^^