EMU-NES #PL FORUM © 2004-2015

Nes/Pegasus/Famicom => Hacki i Romhacking/Programowanie => Wątek zaczęty przez: MaarioS Sierpnia 20, 2009, 23:23:58



Tytuł: Pirackie gry-kilka zastanawiających pytań
Wiadomość wysłana przez: MaarioS Sierpnia 20, 2009, 23:23:58
Siema!!!

Pytam tylko z czystej ciekawości, no bo mnie od jakiegoś czasu zastanawia ta rzecz: dlaczego pirackie gry, takie jak np. piracki sonic the hedgehog albo też somari, pirackie mortale, piracki tekken, piracki super mario world itd. zajmują, że tak powiem, od cholery dużo miejsca????? Tzn. piracki sonic zawiera w sobie 256KB PRG i 256KB CHR, czyli w sumie dużo, a przecież to jest takie niedopracowane g***o z taką obrzydliwą grafiką i pipczącą muzyką, że to szok. A najbardziej zastanawiającą mnie rzeczą jest piracki super mario world. To to już wogóle. Ten piracki ROM ma w sobie 512KB PRG i 256KB CHR, czyli ogólnie rzecz biorąc: 768KB cały rom, ale przecież sam cały oryginalny rom SMW na SNES zajmuje 512KB!! WTF??????!!!!!!! Naprawdę dziwne :P Czyżby piraci pisząc swoje "gry" nie umieli ich, że tak powiem, "streszczać"??? Zresztą, pytam się o to Was tak z czystej ciekawości, bo sam się nie znam o tym kompletnie :P.

Aaa no i jeszcze druga sprawa: wie ktoś, jak jest dokładnie zbudowany mapper 90??? (mają go właśnie niektóre pirackie ROM'y). Wiem, że jest to MMC3 z jakimiś zmianami, ale właśnie niewiadomo jakimi.