EMU-NES #PL FORUM © 2004-2015

Nes/Pegasus/Famicom => Emulatory/Emulacja => Wątek zaczęty przez: Mati Październik 29, 2009, 23:20:04



Tytuł: Różnice dźwiękowe pytania.
Wiadomość wysłana przez: Mati Październik 29, 2009, 23:20:04
Otoz daje 2 filmiki, gdzie dzwieki roznia sie podczas gry. Przyklad dzwiekow w grze Roller games.
http://www.youtube.com/watch?v=R17Vjizy5yE
http://www.youtube.com/watch?v=QMuL9dOk9BM


Pierwszy rodzaj dzwiekowy mialem na jakims badziewnym klonie kiedys, drogi natomiast spotkalem w Pegasusie Mt777tx i w Iq502. Wiekszosc emulatorow jak zauwazylem jest z tym pierwszym dzwiekiem. Moje pytanie brzmi. Czy da rade zmienic dzwiek, tzn roznice dzwiekow na taka ktora jest w drogim filmiku i jaka wystepowala w Iq502 i tym drogim? Czy da sie zrobic, by ten dzwiek wlasnie byl na emulatorze? Wydaje mi sie, ze tak, bo prawdopodobnie oba filmiki byly pokazem gry na emulatorze. Czy da rade to zrobic i czy na Nestopii140 da sie tak ustawic, bo tego uzywam. Z gory dzieki za pomoc.


Tytuł: Odp: Różnice dźwiękowe pytania.
Wiadomość wysłana przez: aboabo Październik 30, 2009, 08:37:09
Różnice? W drugim filmiku dźwięk jest poprostu gorszej jakości, jest cichszy i brakuje mu wysokich czestotliwosci.To nie jest kwestia żadnego emulatora, ktoś poprostu się nie postarał przy nagrywaniu, albo nie wiedzial jak dobrze nagrać dźwięk. Zapomniał pewnie o normalizacji sygnału, a dodatkowo filtr youtube poucinał górną średnicę - cała tajemnica.


Tytuł: Odp: Różnice dźwiękowe pytania.
Wiadomość wysłana przez: Mati Październik 30, 2009, 13:59:26
To ja wiem, ze dzwiek w drogim filmiku jest cizszy, a mi chodzi o tony. Zwroc uwage na poczatkowe oklaski z gwizdem. W jednym filmiku brzmi to inaczej w drogim inaczej o to mi chodzi.


Tytuł: Odp: Różnice dźwiękowe pytania.
Wiadomość wysłana przez: aboabo Październik 30, 2009, 14:22:42
W ktorym momencie? W 1 levelu muzyka gra identycznie, nie slysze zadnej transpozycji.

edit: faktycznie na samym poczatku te gwizdy brzmia troszeczke inaczej, ale nadal nie slysze tam żadnej transpozycji. Podejrzewam że to kwestia emulatora który troche inaczej radzi sobie z tymi instrukcjami, masz jeszcze jakies przyklady? na podstawie tego co dales ciezko bedzie cokolwiek ustalic.


Tytuł: Odp: Różnice dźwiękowe pytania.
Wiadomość wysłana przez: Mati Październik 30, 2009, 15:10:03
No wlasnie nie mam, tak jakos przypadkowo znalazlem te dzwiekowe roznice na yt i wlasnie z gry Roller games. No, ale chodzi o to, ze niektore pegasusy mialy jakby roznice w dzwiekach. Najlepszy przyklad jaki mi sie nasuwa, to porownaj hm np zdychanie zolwia w Tmnt tournament fighters na pegasusie Iq502 i na emulatorze. Roznice uslyszysz. Kurcze nie wiem za bardzo jak by ci to wytlumaczyc. Sluch mam absolutny i wychwyce kazda roznice w dzwiekach. Jak jednak znajde jakies przyklady to dam znac, ale tu chodzi o to, ze na Iq502 by byl ten gwizdek tak jak brzmi to na drogim filmiku a jeszcze kiedys mialem jakiegos klona, gdzie gwizdek z pierwszego filmiku brzmial tak samo. Tu chodzi o roznice na pegasusach w dzwiekach. Moze i pomotalem kurcze, mam nadzieje, ze wiesz o co mi chodzi.


Tytuł: Odp: Różnice dźwiękowe pytania.
Wiadomość wysłana przez: aboabo Październik 30, 2009, 16:15:24
Zamotałeś owszem i przyznam bez bicia że nie mam pojęcia o jakie różnice chodzi i czego one w ogóle mogą dotyczyć. W pegasusach owszem występują pewne różnice ale dotyczą one jakości dźwieku, w IQ-502 kanał DPCM gra troche ciszej i to jedyne różnice o jakich mi wiadomo. Nie mam ani IQ-502 ani gry o której mówisz więc nie sprawdzę tego.

Sprawa na pewno jest warta zbadania, z tego co udało mi się wychwycic to różnica dotyczy kanałów prostokątnych. Tony raczej nie mają nic do tego, bo tonacja muzyki w obu przypadkach jest ta sama. Bardziej bym podejrzewał że to efekt stosowania sprzętowych obwiedni amplitudy głośności, pamiętam ze JSR (autor famitrackera) miał jakieś problemy z ich emulacją, ale to tylko domysły.

Z drugiej jednak strony zaskoczyłes mnie mocno z Super Mario w tonacji c-moll, no jeśli to jest prawda to mamy niezły orzech do zgryzienia, sam jestem cholernie ciekaw co może z tego wyniknąć.

Cytuj
Sluch mam absolutny i wychwyce kazda roznice w dzwiekach
Widzę, iście sokratejska postawa kolegi  :laugh: na twoim miejscu powstrzymalłbym się z wygłaszaniem takich stwierdzeń nawet jeżeli to prawda, nie wpływają one pozytywnie na wiarygodność tego co piszesz.


Tytuł: Odp: Różnice dźwiękowe pytania.
Wiadomość wysłana przez: Mati Październik 30, 2009, 18:38:40
Nie nie, nie chodzilo mi tu o jakies przechwalki, tylko wiesz, niewidomi maja lepszy sluch przewaznie. Kiedys chodzilem do szkoly muzycznej i stad tak napisalem, ale bron Boze nie mialem tu nikogo obrazac itp.
A co do Mario w C moll, to naprawde jest to ciekawa sprawa Abo.
A no i czy wlasnie da sie ustawic tak dzwiek w emu jaki jest na Iq502? No i tonacje sa te same to prawda, chodzilo mi o barwe.


Tytuł: Odp: Różnice dźwiękowe pytania.
Wiadomość wysłana przez: aboabo Październik 30, 2009, 19:18:16
Nie chciałem podważać tutaj stwierdzenia że posiadasz słuch absolutny, natomiast chciałem powiedzieć że lepiej tak nie pisać bo może to zostać źle odebrane, a szkoda by było żeby temat nie zainteresował kogoś ze względu na uprzedzenia.


Tytuł: Odp: Różnice dźwiękowe pytania.
Wiadomość wysłana przez: Mati Październik 30, 2009, 19:30:41
Ja wiem wiem Abo, wiec sorry za zapedy heh, ale sprawe trzeba zbadac, bo kurcze jak mowilem, na Iq502 i innym klonie mialem te same tonacje itp, ale troszke zmienione byly barwy. Kurcze, dobrze bylo by znalezc wiecej przykladow, bo na tym jednym to ciezko co kolwiek wybadac. Jesli oczywiscie ktos jest zainteresowany tematem to smialo sie wypowiadajcie, moze ktos wie o co mi chodzi z tymi barwami? Musze kurcze poszperac na yt, jakies przyklady poszukac, choc nie wiem, czy uda mi sie cos wygrzebac, jak narazie mowie widzialem tylko ten w Roller games.


Tytuł: Odp: Różnice dźwiękowe pytania.
Wiadomość wysłana przez: aboabo Październik 30, 2009, 20:08:28
Zmienione barwy jak to nazywasz to właśnie wina kiepskiej jakości przedwzmacniacza i być może jeszcze jakiś innych elementów w torze audio (nie wiem nie znam się). Na kiepskiej jakości klonach zwyczajowo występuje drastyczne pogorszenie jakości dźwięku w związku ze slabą jakością wykonania. Brzmi to tak jakby przepuscic sygnał przez filtr dolnoprzepustowy, dźwiek jest wtedy zubożony o wysokie częstotliwości, jest przytłumiony i można powiedzieć że brakuje mu powietrza.

Jednak wskazany przez ciebie przykład z gwizdkiem dotyczy wybrzmiewania, a za wybrzmiewanie odpowiada obwiednia amplitudy głośności. Tutaj już w gre wchodzi wykonywanie kodu przez procesor i to jest właśnie zagadnienie które nas interesuje. To zupełnie inny temat niż barwa dźwięku.


Tytuł: Odp: Różnice dźwiękowe pytania.
Wiadomość wysłana przez: Mati Październik 30, 2009, 20:24:24
Ok Abo, zrobilem wlasny przyklad za pomoca Ikinari musician.
Niestety bedziesz musial sciagnac i rozpakowac by przesluchac, niestety odsiebie cos padlo, wiec wrzucilem na inny serw.
Wyobraz sobie, ze masz 2 jakies klony. Nagralem zagrany przeze mnie jakis fragment muzyczki na dwoch instrumentach. Chodzi o to, ze 1 klon odtworzy muzyczke na jednym, drogi na drogim i tu wg mnie lezy tajemnica.
Looknij sobie.
http://www.przeklej.pl/download/0004nr93i6jo/przyklady-rar
Podobnie w przypadku tego gwizdka wlasnie.
Albo zwroc rowniez tez uwage na filmikach podczas gdy gracz wybiera zawodnika do gry, na bank uslyszysz roznice w dzwieku wyboru.


Tytuł: Odp: Różnice dźwiękowe pytania.
Wiadomość wysłana przez: AlienX Październik 30, 2009, 22:14:45
Albo zwroc rowniez tez uwage na filmikach podczas gdy gracz wybiera zawodnika do gry, na bank uslyszysz roznice w dzwieku wyboru.
Nie wiem jak abo, ale ja słyszę subtelną różnicę ::)
Zresztą przez kilka lat katowania przeróżnych klonów też słyszałem pewne "anomalie" w dźwięku. Wydaje mi się że to właśnie przez różnice w owych wykonaniu.


Tytuł: Odp: Różnice dźwiękowe pytania.
Wiadomość wysłana przez: aboabo Październik 30, 2009, 22:18:45
A tak, o tej różnicy mi wiadomo i pisałem już kiedyś na forum.

jeszcze jedna ciekawa rzecz ktora zaobserwowalem juz jakis czas temu. mianowicie pegasus i inne klony w stosunku do konsol nintendo (nes, famicom) maja zamienione dwa rejestry pulse width duty cycle. tam gdzie famicom gra fale prostokatna o 50% szerokosci pulsu, pegasus gra 25%... a tam gdzie fami gra 25% pegasus gra 50%



Tytuł: Odp: Różnice dźwiękowe pytania.
Wiadomość wysłana przez: Mati Październik 30, 2009, 22:28:33
Hmm, czyli rozwiazana sprawa? Czy da sie zmieniac te roznice na emulatorze Nestopia 140. Skoro rozwiazana sprawa, tak sadze, to pytam wiec raz jeszcze.


Tytuł: Odp: Różnice dźwiękowe pytania.
Wiadomość wysłana przez: gigi Październik 30, 2009, 22:32:44
Konsole Nintendo(NES od początku, famicom od 1989)mają jeszcze filtr w postaci dławika 39uH.
Dźwięk ma bardziej miękkie brzmienie. 


Tytuł: Odp: Różnice dźwiękowe pytania.
Wiadomość wysłana przez: Mati Listopad 15, 2009, 22:48:32
Ok, wszystko jasne, wiec powtarzam pytanie. Czy da sie tymi barwami dzwiekowymi operowac w emulatorze Nestopia 140? Jak wczesniej pisalem uzywam go najczesciej.


Tytuł: Odp: Różnice dźwiękowe pytania.
Wiadomość wysłana przez: Mati Maj 18, 2015, 19:46:57
Odświerzam temat, gdyż dziś sobie przypomniałem o tych różnicach dźwiękowych. Nie wiem czy mój wniosek jest poprawny, ale szczególne różnice dźwiękowe zauważyłem porównując granie na moim pegasusie Thompsonic, bądź na Mt777dx, Famiconie, czy NESie. Dam tutaj przykład dźwięku w kanale dpcm z gry Tmnt tf, gdzie zawodnicy zdychają bardziej realistycznie, natomiast grając na Pegasusach na glucie przeważnie typu Iq 502, czy Thompsonicu także na glucie ten dźwięk umierania przeciwników w tej grze był zniekrztałcony. Czy o to dokładnie chodzi właśnie o czym wspomniał Abo i Dic-sc7?


Tytuł: Odp: Różnice dźwiękowe pytania.
Wiadomość wysłana przez: dic-sc7 Maj 24, 2015, 17:22:01
Mati te różnice wynikają tylko z jednego faktu;
50Hz kontra 60Hz i tyle. Owszem, są jeszcze inne detale związane z różną budową, ale je można wychwycić dopiero z kardridżami wyposażonymi w dodatkowe układy dźwiękowe.