EMU-NES #PL FORUM © 2004-2015

Nes/Pegasus/Famicom => Gry => Wątek zaczęty przez: Rocket Marca 19, 2006, 04:54:06



Tytuł: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Rocket Marca 19, 2006, 04:54:06
Niewielu z was wie że w Super mario Brothers jest kupa bug'ów, narazie udało mi się udukomentować 2 bug'i.

"Minus World" - Stań na rurze w œwiecie 1-2 prowadzšcej do wyjœcia, rozbij 2 i 3 cegłe od lewej i stań na lewej krawędzi rury, odwrócony w lewo. Cały trick polega na tym abyœ "skakał do tyłu"( naciskajšc góra i trzymajšc prawo) i uderzał w lewy dolny róg pierwszej cegły, cały trick powtarzasz aż w końcu zablokujez się w œcianie i będziesz przesuwał się w strone 3 rur, WejdŸ do 1 rury. Jesteœ w planszy "- 1" :) Plansza ta jest taka sama jak 2-2 z wyjštkiem że jak wejdziesz do końcowej rury to wylšdujesz na poczštku etapu :). Tu macie filmik:
http://rapidshare.de/files/15862714/Super_...RG_0_3.fcm.html (http://rapidshare.de/files/15862714/Super_Mario_Bros__JU___PRG_0_3.fcm.html)[/URL]

"mały ognisty mario" - Musisz być duży lub ognisty aby wykonać ten trick. IdŸ do planszy 4 obojętnie jakiego œwiata i dojdŸ do bowsera, spróbuj skoczyć na siekierę i Bowsera jednoczeœnie. Jak ci się udało to powinieneœ mrygać i pojœć dalej. W Następnych Planszach pierwszym napotkanym power-upem będzie grzybek, wzięcie go zmniejszy cię :), następnym Power-up'em będzie kwiatek weŸ go. Od tej pory możesz strzelać będšc małym. Tu macie filmik:http://rapidshare.de/files/15863040/Super_...RG_0_1.fcm.html (http://rapidshare.de/files/15863040/Super_Mario_Bros__JU___PRG_0_1.fcm.html)

Jak uda mi się udukomentować więcej bugów to zamieszczę filmiki.

PS. Filmiki zostały nagrane za pomocš Fce Ultra 0.98.12-blip.


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: dopelfish Marca 19, 2006, 11:15:51
Hyh, fajna sprawa z tym małym ognistym Mario. Topic też dobry, zaraz tez nakręce filmik i zamieszczę sposób na... niebieskiego Bowsera.

EDIT: http://www.kos.vectranet.pl/~dopel/niebieski_bowser.rar (http://www.kos.vectranet.pl/~dopel/niebieski_bowser.rar) - nakręcony za pomocš fceu-0.98.15-rerecording.

Aby osišgnšc ten efekt, trzeba trzymać się w takim miejscu, jak na filmiku (œwiat nieważny) i czekać. Ale jeœli zaœ pójdziemy dalej, majšc niebieskiego bowsera na ekranie, ten w magiczny sposób zamieni się w zielonego. Jeœli wykończymy go za pomocš fire mario, gdy będzie niebieski, postać ukazujšca się też będzie niebieska (tym sposobem można otrzymać niebieskiego lakitu).

EDIT2: Dopiszę jeszcze parę, ale sš one trochę bardziej znane.

1. Nie trzeba przeskakiwać całej Pirania Plant, wystarczy gdzieœ tak 3/4. To samo tyczy się tych ogni, co to tak się obracajš wokół własnej osi.

2. W wodnych etapach, idšc po dnie, nie musimy obawiać się Bloperów (małż), przynajmniej będšc małym marianem. Otóż, małże te sš tak zaprogramowane, że majš płynšć w górę, gdy sš za blisko podłoża.

3. W 4-2, będšc super/fire mario, zaraz na poczštku etapu jest murek, gdzie na dole można przejœć tylko małym. Pozory jednak mylš - gry się rospędzimy i kucniemy zaraz po wylšdowaniu, marian praktyczne sam przejdzie murek (można mu pomóc). Nie radzę jednak w tym momenice skakać - wtedy znajdziemy się w sytuacji bez wyjœcia. Trik ten wykorzystałem w swoim speedrunie (temat Matiego "Moje Wyczyny"), jeœli ktoœ chciałby popatrzeć jak to wyglšda w praktyce (pozostałe 2 też wykorzystałem)


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: siudym Marca 19, 2006, 11:45:12
Cytuj
Pozory jednak mylš - gry się rospędzimy i kucniemy zaraz po wylšdowaniu, marian praktyczne sam przejdzie murek (można mu pomóc). Nie radzę jednak w tym momenice skakać - wtedy znajdziemy się w sytuacji bez wyjœcia.
[snapback]4211[/snapback]

o tym akurat wiedziełem, ale reszta jest niesamowita:D

PS. Proponuje zmienic nazwe tematu na "Błędy w grach na NES",
bedzie mozna wypisywac rozne błedy z innych gier.
Kurcze wiem ze sam kiedys znalazlem kilka bledow w grach ale musze sobie przypomniec.


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: BOJAN Marca 19, 2006, 11:55:45
Cytuj
PS. Proponuje zmienic nazwe tematu na "Błędy w grach na NES"
zrobione.

A co do tematu, to czekam na kolejne zauważone bugi ;)


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: siudym Marca 19, 2006, 11:57:02
ok teraz mam problema:]

gdzie w FCE Ultra jest opcja filmików????
mam Fce Ultra 0.98.12.


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: Senshu Marca 19, 2006, 12:23:02
Z zauważanlnych bugów to już nie pamietam, ale prawda jest taka, że to cud, że te gry na nesa poprawnie działajš :) podczas takiej jednej sesji np. w fajnala czy coœ na MMC1 czy 3, tworzy się tyle błedów...niezauważalnych dla nas, ale dla programisty owszem.


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: dopelfish Marca 19, 2006, 12:43:13
Cytuj
ok teraz mam problema:]

gdzie w FCE Ultra jest opcja filmików????
mam Fce Ultra 0.98.12.
[snapback]4214[/snapback]
O ile mnie się dobrze wydaje, to opcja jest tylko w specjalnym hacku, tu (http://www.kos.vectranet.pl/~dopel/speedrun/dopelfish/fcm/smb_speedrun.rar) jest, bo nie chciało mi się uploadnšć samego emu ;p

Oczywiœcie da się też zrzucać filmiki do avi, może nawet się pofatyguję i pozrzucam ;p


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: siudym Marca 19, 2006, 20:46:28
pamietam jeden błedzik w rockmanie, w jednym miejscu na poziomie cutmana mozna było podskoczyc i szybciej przejsc przez jeden ekran.
musze zrobic screeny bo ciezko wytłumaczyc.


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: setezer Marca 19, 2006, 23:28:04
Uuuu niestety żadne nie przychodzi mi do głowy, w Robin Hood pamietam bugi z lawš. Anyway mam jeden.

Super Mario Bros., jako duży mario walisz w "kwadracik", z kwiatkiem przemiany w "kucharza", następnie malejesz (styknięcie z potworkiem) i łykasz kwiatka. Zamiast kucharzem stajesz się dużym Mario. Małe niedopatrzenie twórców.


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: dopelfish Marca 20, 2006, 12:44:45
Mickiey Mouse - odpowiednio "lawirujšc" na drabinach, można zmusić Minnie do wejœcia na górę, podczas gdy my sami jesteœmy na dole. Ponieważ Minnie jest nieœmiertelna, to niektórzy przeciwnicy (w tym bossiowie!) to pestka. Postaram się zrobić filmik.
EDIT: Jak powiedziałem, tak zrobiłem, dodatkowo przekonwertowałem wszystkie filimiki do avi (Divx 5.11). Będę na bierzšco aktualizował ten post, aby wszystko było w jednej kupce i w formacie avi.

Super Mario Bros.
Minus World by Rocket (http://www.kos.vectranet.pl/~dopel/glitch/Super_Mario_Bros_Minus_World.avi)
Mały Fire Mario by Rocket (http://www.kos.vectranet.pl/~dopel/glitch/Super_Mario_Bros_Maly_Fire_Mario.avi)
Niebieski Bowser by dopelfish^ (http://www.kos.vectranet.pl/~dopel/glitch/Super_Mario_Bros_Niebieski_Bowser.avi)

Mickey Mouse
Minnie Bug by dopelfish^ (http://www.kos.vectranet.pl/~dopel/glitch/Mickey_Mouse_Minnie_Bug.avi)


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: siudym Czerwca 26, 2006, 21:17:49
A fajny błędzik jest w Moon Crystal. Chodzi o ta kobitke z łukiem,
mozna spowodowac ze odbije jej szajba i bedzie nad nami skakac w nieskonczonosc (nic nam nie robišc w tym czasie, postac nawet moze stac pionowo) :D
(http://bmkmoto.w.interia.pl/moon_crazy_jumper.jpg)

Tu macie filmik jak to smiesznie wyglšda: (400kb AVI)
http://rapidshare.de/files/24199445/moon_c...jumper.avi.html (http://rapidshare.de/files/24199445/moon_crazy_jumper.avi.html)
lub
http://www.megaupload.com/?d=I67EY9TM (http://www.megaupload.com/?d=I67EY9TM)


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: pawgal Czerwca 28, 2006, 13:50:42
W grze Prince of Persia gdy wisisz nad przepaœciš (choćby w Levelu 1 na poczštku) i jak siępuœcisz to poprostu umierasz. Jak będziesz wisiał na "guziku B" i naciœniesz strzałke wlewo, spadniesz ale sięnie zabijesz - stracisz 1 trójkšcik


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: lemonek1 Lipca 05, 2006, 13:39:28
W Felix the Cat jest błšd z wchodzeniem do torby raz kot wchodzi normalnie np jak Mario do rury a innym razem wchodzi w taki sposób że widzimy go gdy jest poniżej linii otworu torby wyglšda to mniej więcej tak:

(http://img151.imageshack.us/img151/9387/kot2db.png) (http://imageshack.us)



Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: reset Lipca 07, 2006, 18:56:40
ok ja dzisiaj tez cos odkrylem na zlotej 4 i 5
jesli mamy jakis zepsuty joystick to bierzemy ucinamy kabel i rozwijamy tak zeby bylo widac koncowki, wkladamy to do gniazda 2 joysticka i zlanczamy szytkie kable oprucz zoltego(tak umnie bylo) i wlanczamy pegasusa
co sie stanie?
na zlotej 4 pokaze sie smutna buzka na czerwonym tle a na zlotej 5 wesola buzka na zielonym tle, ten sam trik w grze knight rider (albo king rider, niepamietam juz) spowoduje przejscie calej gry bez kiwniêcia palcem


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: siudym Lipca 07, 2006, 19:39:07
Cytuj
ok ja dzisiaj tez cos odkrylem na zlotej 4 i 5
jesli mamy jakis zepsuty joystick to bierzemy ucinamy kabel i rozwijamy tak zeby bylo widac koncowki, wkladamy to do gniazda 2 joysticka i zlanczamy szytkie kable oprucz zoltego(tak umnie bylo) i wlanczamy pegasusa
co sie stanie?
na zlotej 4 pokaze sie smutna buzka na czerwonym tle a na zlotej 5 wesola buzka na zielonym tle, ten sam trik w grze knight rider (albo king rider, niepamietam juz) spowoduje przejscie calej gry bez kiwniêcia palcem
[snapback]7823[/snapback]

coœ takiego występuje także bez kombinowania z padami, pamiętam jak pojawiały się te mordy także losowo bez jakiejkolwiek przyczyny.


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: pawgal Lipca 08, 2006, 17:12:09
ja pamiętam jak podłšczyłem joystick od pegasusa do wejœcia gdzie powinien być pistolet(jak najbardziej w lewo) i jak łšczylem gre road fighter to samochód sam jechał z max szybkoœciš i jak się obijał a samochody to szybko się odkręcał i jechal dalej :D


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: siudym Lipca 09, 2006, 12:11:21
-------------------------------------------------------------------------
post skopiowałem tutaj z tematu o dizzy, tak bedzie lepiej :wink2:
-------------------------------------------------------------------------

Cytuj
dotknij motylka ktory sprawi ze bedziemy chodzic do tylu, teraz idz i wejdz na pirata a on cie wpusci na statek, jesli jednak skoczysz na niego to zapadniesz sie pod ziemie wi wyladujesz w innej cesci miasta
[snapback]7869[/snapback]

Jest także inny, podobny błšd zwišzany z piratem, umożliwiajšcy wejœcie na statek BEZ dawania mu beczki z rumem. Trzeba skoczyć na niego chodzšc tyłem, wtedy dizzy "przeleci" przez niego w stronę statku. Tylko nie pamiętam dokładnie, bo chyba traciło się 1 życie. Niestety nie było już możliwoœci wyjœcia ze statku, ponieważ PIRAT nie pojawiał się na jego dziobie (tam gdzie stršcał dizzy do wody), hehe niby błšd ale logiczny, bo skoro pirat siedział przed statkiem to nie pojawił się na "dziobie"  :wink2:



Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: setezer Lipca 09, 2006, 16:11:56
No tak, po prostu nie zostało uruchomione zdarzenie - pirat cišgle czeka na beczkę z rumem. Dopiero gdy jš dostanie nastšpi dana akcja. Się wie, się robiło rpgi w RPG: http://online.freeware.info.pl/barbarians.html  Makerze :sly:


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: reset Lipca 10, 2006, 19:07:40
wlasnie chodzac tylem (po dotknieciu motylka) jak skoczysz na pirata to zapadniesz sie pod ziemi i wyladujesz w innej czesci miasta, trza wejsc(nie skoczyc) na pirata


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: lemonek1 Lipca 25, 2006, 12:15:16
Ostatnio grajšc w Bugs Bunny Crazy Castle natknšłem się na następujšcy błšd - w podajże 13 levelu po zabiciu się komputer "pojawił" mnie level wczeœniej :D Potem już błšd ten się nie powtarzał


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: dafczynsky Lipca 25, 2006, 14:02:36
Z tego co widziałem (i grałem), to mocno zbugowana jest pierwsza częœć Megamana. Można tam pokonać bossa 'jednym ciosem' (za pomocš naciskanego cały czas "select').


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: Sogetsu Lipca 30, 2006, 02:37:45
taa, na Game FAQs się o tym naczytałem, jak to ludzie nie mogš przejœć Yellow Devila bez tego tricku. Jak dla mnie ten boss jest łatwy, za to problemy sprawia mi klon Megamana.

a co do błędów, nie wiem czy to błšd, czy "furtka" pozostawiona przez programistów. w The Fantastic Adventures of Dizzy trzeba wejœć w jakšœ przeszkadzajkę odejmujšcš energię lub majšc trochę uszczerbku na zdrowiu zjeœć owoc. w momencie gdy Dizzy traci/odzyskuje energię trzeba wcisnšć select (przywołany zostanie ekran z opisem inwentarza) i jeszcze raz select. Dizzy stanie się całkowicie odporny na ptaki, pajški i szczury w mieœcie (szczury w kanałach dalej sš szkodliwe). "nieœmiertelnoœć" działa tak długo jak nie zje się żadnego owocu, nie straci energii (np poprzez zetknięcie ze szczurami w kanałach, szkodliwym NPCem, ogniem smoka, itp...), nie straci się życia lub nie wciœnie select.


Tytuł: Błędy w grach na NES
Wiadomość wysłana przez: dropship Sierpnia 15, 2006, 01:45:23
pewnie kazdy o tym wie, ale w mario bros mozna przeskoczyc flage i isc w prawo... trzeba wtedy czekac az skonczy sie czas, bo do flagi powrocic sie nie da (gdy odejdzie sie za daleko)


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: siudym Listopada 02, 2008, 14:03:04
Bug/pulapka w grze Big Nose Caveman. Grajac na konsoli, mozna sie niezle wkur*** jak sie zrobi cos takiego (reset only)  ??? ;D
http://www.youtube.com/watch?v=Pm4m-knQ0bE


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Sogetsu Listopada 04, 2008, 00:07:51
Niekoniecznie reset - wystarczy poczekać na koniec czasu :)


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Pablo1989 Listopada 15, 2008, 19:30:49
A co powiecie na BUG do przejscia gry co mam na myśli :D

W tym Aladdinnie http://pl.youtube.com/watch?v=791_BCc8beM&feature=related jest bardzo fajny bug :D a raczej dwa więc zaczynamy

1.W kiedy jesteśmy w lochach (ostani poziom) natrawiamy na ruchomą platformę a pod nią zaostrzone kolce  a na górze na wzniesieniu jest przeciwnik rzucajacy szablą, więc łapiemy się platformy z lewej strony i nic nie robimy, wróg rzuca szablami a my przez to tracimy energię, kiedy tracimy energię Aladdin ponwonie się łapie platformy, a gdy straci całą energię to on :D będzie leżał a platforma nadal poruszała a wróg szucał szablami , i tak non stop, nie pojawi się screen game over, bo  Aladdin zablokował na tej platformie.


2 A teraz panie i panowie BUG do przejścia gry :D

Walczymy z Dżafarem(ostatni boss) on unosi się nad ziemią i rusza w naszym kierunku kiedy zrzuca wężową laskę, szypko ustawiamy pod nią, i dajemy się jeszcze porazić piorunem, i potem nadlatuje aby ją zabrać  i przy tym albo przywołuje takie stworki w beczkach lub razi błyskawicami , tracimy przy ich energię (nie możemy zginać i jedno oczko energi zostawić) gdy znów spuszcza wężową laskę znów ustawiamy się  pod nią, laska nas ZABIJA, a gdy laska wypusza piorum  poriun nas OŻYWIA :D i tak potem włącza melodyjka że etap zaliczony i tak za 3s włączy scenka jak Aladdin leci na dywanie :D, i tak pokonalśmy bossa bez walki z nim :D.


Contra Force (Odbijanie) (działa to na etapach z widokiem z boku) Wybieramy obojętnie kogo np IRON, skaczemy włączmy Pause mając nadal wcisnięty przycisk skoku, odpauzujemy i tak nasza postać robi kolejny skok i jest nieco wyzej :D, i tak znów powtarzamy i tak możemy doskoczyć tak gdzie nie daje rady np do miejsca gdzie pojawia sie boss w 1 etapie.

Kiedyś jak grałem miałem coś takiego (http://img201.imageshack.us/img201/3151/contraforceu20081115192md3.png) (http://imageshack.us)
(http://img201.imageshack.us/img201/contraforceu20081115192md3.png/1/w256.png) (http://g.imageshack.us/img201/contraforceu20081115192md3.png/1/)

O co chodzi ? Odbijałem się na tym wentylatorze że przez przypadek zamiast w prawo nacisnłem w lewo, i tak wylądował tam, i się zaklinował że było widać że stoi gdy się poruszyłem postać zaczeła się turlać, (skakać) i tak stoi skacze stoi skacze, i tak non stop)



Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: ThomsonQQ Stycznia 08, 2009, 21:37:31
W Big Nose Caveman można przejść pierwszą i drugą rundę bez pokonywania czegokolwiek. Gdy zaczynamy grę, to jest tam takie drzewo, obok którego stajemy z lewej strony i zaczynamy skakać nieustannie (lewa połowa drzewa). Big nose wtedy unosi się w góre, "włącza turbo" i przelatuje do końca rundy. Dalszych rund nie sprawdzałem.

Pozdro :cool:


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: armoow Lutego 22, 2009, 21:06:25
Inne rundy też mają takie sekretne przejścia (W big nose the caveman) i myślę że to nie są bugi, a furtki zostawione przez programistów. W trzeciej rundzie trzeba rozbić jeden z kamieni, w czwartej skoczyć na gałąź na pierwszym drzewie w odpowiedni sposób. W 5 i 6 nigdy nie odkryłem. Na drugiej wyspie też są te przejścia - nie pamiętam kolejności rund, ale w jednej z nich trzeba skoczyć na wiszące liany, w innej do wody a w jeszcze innej również rozbić kamień. Jeśli ktoś jest bardziej zainteresowany pisać na PW :)


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Marca 05, 2009, 22:31:37
te motywy z Big Nosem obczaję bo akurat pegasus podłączony do tv i czas na małe granie przed snem....
Ze swoich spostrzeżeń znalazłem błąd w grze Race America. Akurat wtedy grał mój kuzyn-dziesięcioletni łepek. Podczas jednego z wyścigów coś się zrobiło w grze z przeciwnikiem i jechał on maksymalnie na trzecim biegu. Dzieciak w ten sposób przeszedł bez problemu całą grę. Potem już tego błędu nie widziałem ani razu i nie udało mi się go wywołać żadnym sposobem.
W Battletoads też są błędy. Dotyczy to głównie levelu2 gdzie zjeżdża się na linie w dół krateru. W pewnym momencie (zazwyczaj w połowie gdy docieramy do czarnych ptaszydeł) nasz hero znika z ekranu. Fizycznie nadal tam jest bo dostaje od ptaków ale nie widać go i liny też. Gorzej jak zniknie przy scianie to wtedy i nasza ropucha i ptaki opadają w dół a gra całkiem nieruchomieje. Wtedy pomaga już tylko reset...


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: aboabo Marca 05, 2009, 23:59:15
W Battletoads też są błędy. Dotyczy to głównie levelu2 gdzie zjeżdża się na linie w dół krateru. W pewnym momencie (zazwyczaj w połowie gdy docieramy do czarnych ptaszydeł) nasz hero znika z ekranu. Fizycznie nadal tam jest bo dostaje od ptaków ale nie widać go i liny też. Gorzej jak zniknie przy scianie to wtedy i nasza ropucha i ptaki opadają w dół a gra całkiem nieruchomieje. Wtedy pomaga już tylko reset...

To o czym piszesz dotyczy akurat tylko pegasusa i z tego co mi wiadomo to tylko jednej konkretnej wersji żab bojowych (taki szary cart z charakterystyczna nalepka). Jest tam wgrana bodajze wersja amerykanska (napewno nie japonska - brak wyboru playerow przy starcie) i ta wersja byla grzebana przez  hackerow, cienie sa kwadratowe i jest pare innych pomniejszych bugow ktore pierwotnie nie wystepuja. Jednak na famicomie ta wersja juz dziala bez zadnych bledow (nie ma mowy o znikaniu postaci w drugim levelu), a po wgraniu na kartridz romu z sieci nawet na pegasusie nie ma juz tego problemu. Chociaz u mnie bylo troche inaczej  bo gdy postac juz zniknela z ekranu to nic nie wskazywalo na to zeby "fizycznie" sie tam znajdowala.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Mistrzunio Marca 22, 2009, 16:28:37
Ja kiedyś miałem błąd/bug z  jednym kartridżem , który posidał sporo gierek , pamiętam , że troche w jedny miejscu było brudne (w tym kartridżu) (jak jest ten otwór co się wkłada do pegaska tylko , że tamto co tam było w środku (Ciężko wytłumaczyć)) i jak wkładałem tamten kartridż i odpalałem pegaska to włączyły się inne gry niż na tym kartridżu były :D


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: X-Tech Maja 15, 2009, 12:34:23
Grając w wersję Flinstonów z bazaru i wciskając pauzę i strzałkę w górę życie się regenerowało
to samo jest w Kick Masterze !!  :crazy:
Grając w Contrę Force Pauzując i wciskając skok można było skakać na nieskończone wysokości.
Grając w Bubble Bobble 2 naciskając wszystkie strzałki na raz i strzał dzieją się niesamowite rzeczy na ekranie :D


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Berion Maja 16, 2009, 00:02:55
Dwa pierwsze to nie bug-i tylko trainer. Ot, "uroki" pirackich gier. ;)


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: ThomsonQQ Maja 19, 2009, 16:45:12
Inne rundy też mają takie sekretne przejścia (W big nose the caveman) i myślę że to nie są bugi, a furtki zostawione przez programistów. W trzeciej rundzie trzeba rozbić jeden z kamieni, w czwartej skoczyć na gałąź na pierwszym drzewie w odpowiedni sposób. W 5 i 6 nigdy nie odkryłem. Na drugiej wyspie też są te przejścia - nie pamiętam kolejności rund, ale w jednej z nich trzeba skoczyć na wiszące liany, w innej do wody a w jeszcze innej również rozbić kamień. Jeśli ktoś jest bardziej zainteresowany pisać na PW :)

Troszkę daleko piszę :laugh:, ale czy mógłbyś wrzucić filmik z tymi furtkami po 2 levelu?
Z góry dzięki :cool:


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: armoow Maja 23, 2009, 18:55:15
Oto filmik z furtkami dla rund na wyspie pierwszej:

http://www.youtube.com/watch?v=ZeBJiLpH9Gs&feature=channel_page (http://www.youtube.com/watch?v=ZeBJiLpH9Gs&feature=channel_page)

W rundzie z chmurami i rundzie z morzem wg. mnie nie ma przejść bo tam plansza przesuwa się automatycznie, poprawcie mnie jeśli się mylę.

Niedługo wrzucę filmik z przejściami na drugiej wyspie oraz w innych grach (m.in. w Freaks out).


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: ThomsonQQ Maja 25, 2009, 20:14:21
Dzięki,jak będziesz miał coś więcej to wrzucaj. Pozdro


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: spazz4 Maja 25, 2009, 20:22:13
Panowie to nie miejsce na offtop - o tych furtkach jest już napisane w wątku o tej grze i tam należy kontynuować, kolejne posty nie związane z tematem będę nagradzał ostrzeżeniami.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Maja 26, 2009, 18:09:17
Co do błędów które ostatnio napotkałem to zacinka postaci w grze Kunio Kakutou Densetsu. Grałem na Nnesterze moim ulubionym ludkiem (tym zaznaczonym w kółku) i zacinka nastąpiła własnie w tym miejscu na załączonym obrazku.
(http://www.fototube.pl/pictures/nekketsu_kakutoeu_densetsu_bug.png)
Chodzi o to że mogłem zadawac ciosy "ręcoma" i "nogiema" a nie mogłem sie poruszać ani na boki ani do dołu. Trwało to moze kilkanascie sekund i miałem czas by zrobić screenshota. Potem ekran przesunął się w lewo bo inni fighterzy pobiegli w strone kolców i błąd ustapił...mogłem się poruszać i z graniem nie bylo problemu. Zastanawiam się tylko czemu zrobiła się ta zacinka...


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: armoow Maja 26, 2009, 21:52:52
Panowie to nie miejsce na offtop - o tych furtkach jest już napisane w wątku o tej grze i tam należy kontynuować, kolejne posty nie związane z tematem będę nagradzał ostrzeżeniami.

Zamiast grozić ostrzeżeniami może daj link do wątku z tą grą  :P Bo próbowałem takowy znaleźć ale był znalazłem jedynie do Freaks out a do The Caveman nie. I nie wiem gdzie wrzucać linki do kolejnych filmików.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Maja 26, 2009, 22:03:35
Może najlepiej je wrzucać do działu Solucje?? Przecież to jest miejsce gdzie się umieszcza wskazówki i pomoce dla innych graczy. Jeśli masz czas i chęć armoow to załóż odpowiedni temat o Big Nose w tym dziale i tam wrzucaj opisy, screenshoty i linki do filmików. Uniknie się wtedy bałaganu, chaosu i przede wszystkim offtopu. To tyle ode mnie na ten temat.
   A wracając do mojego poprzedniego wątku czy ktoś z Was napotkał się z jakimiś błędami w grach z Kunio Kunem??


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: ThomsonQQ Maja 31, 2009, 15:29:41
Panowie to nie miejsce na offtop - o tych furtkach jest już napisane w wątku o tej grze i tam należy kontynuować, kolejne posty nie związane z tematem będę nagradzał ostrzeżeniami.

Spokojnie SPAZZ. Poszukam link do tematu z Big Nose Caveman. ARMOOW, jeżeli znajdziesz takowy temat, to powiadom mnie wiadomością. Jak wrzucisz kolejny filmik to będę zobowiązany :laugh:
Pozdro


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Pablo1989 Czerwca 10, 2009, 21:48:07
Jednym błedów (sam to AVGN pokazuje) że w grze Sunday Funday, jest sterta skrzynek na króre można wskoczyć od lewej strony, a jak np za wolno się rozpędziliśmy aby doskoczyć na drugą stronę, i wylodujemy z prawej strony skrzynek, to już nie można wskoczyć ponownie na nie, i pozostaje nam stracić życie w dziurze co mamy ją przeskoczyć.

Stertą bugów jest Cartrige Action 52 :D. np po przejsciu jednego z etapów gra się zawiesza, lub zaczyna się grę od nowa.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: dafczynsky Czerwca 10, 2009, 21:52:57
Cytuj
lub zaczyna się grę od nowa.
to akurat nie jest żadnym bugiem, a po prostu cechą charakterystyczną i smaczkiem wielu klasycznych gier.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Pablo1989 Czerwca 10, 2009, 21:56:35
Cytuj
lub zaczyna się grę od nowa.
to akurat nie jest żadnym bugiem, a po prostu cechą charakterystyczną i smaczkiem wielu klasycznych gier.

Po Dwóch, Trzech etapach :D no to nieżle.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: dafczynsky Czerwca 10, 2009, 22:00:41
miałeś kiedyś kontakt z takim czymś, jak 168in1? ;]


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Pablo1989 Czerwca 10, 2009, 22:03:02
Tak, można było ustawić ilosć żyć czy dany etap ? , ale tak gry szypko się nie kończyły, no chyba się ustawiło daleki etap np w bombermanie.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: spazz4 Czerwca 10, 2009, 22:08:08
Action 52 to mało przyjazna konstrukcja zbudowana przez samych programistów tych koszmarnych gierek na niej zamieszczonych, nie została przetestowana przed sprzedażą i od jej rozpoczęcia nie cieszyła się zaufaniem podobnie jak druga pojedyncza gra oparta o ten sam cart (zmieniono tylko naklejkę aby zaoszczędzić), ogólnie Action Enterprises było wielką klapą. Jedyne co mogło zachecać do kupna to cena w przeliczeniu na pojedynczą grę która wtedy stanowiła ułamek ceny licencjonowanych gier.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: dafczynsky Czerwca 10, 2009, 22:18:31
Cytuj
jedyne co mogło zachecać do kupna to cena która wtedy stanowiła 1/3-1/2 ceny licencjonowanych gier.
no i sam wygląd carta... ; )


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Czerwca 10, 2009, 22:55:09
Qrde.. może by tak porobić solucje do niektórych gier z Action52?? Co o tym sądzicie??


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: żuro Czerwca 10, 2009, 23:07:41
Qrde.. może by tak porobić solucje do niektórych gier z Action52?? Co o tym sądzicie??
można :D
Action 52 to maksymalny kicz, ale przecież wszystko ma swój urok  ;)


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Czerwca 11, 2009, 04:00:58
Oki. niedługo znajdzie się kilka solutions wraz ze screenshotami... jak szaleć to szaleć :heh:. Nawet shitty games zasługują na solucje mimo że zakrawa to na masochizm z lekka.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Pablo1989 Czerwca 11, 2009, 20:29:15
<facepalm>

http://www.gamefaqs.com/console/nes/file/587064/22139 Solucja na gamefaqs :D

http://www.gamefaqs.com/console/nes/review/R117325.html I najwysza oceniona recka pozostałe mają 1/10, a ta 3/10


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: meffcio Lipca 27, 2009, 17:43:59
W 7-ym levelu contry w pewnym miejscu dało się zablokować między ścianą a lewą krawędzią ekranu :P Ale chyba tylko w grze na dwóch graczy


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: meffcio Sierpnia 15, 2009, 16:06:28
http://www.youtube.com/watch?v=lFpyIe7shiE
n/c


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Sierpnia 16, 2009, 05:19:48
Jak ktoś przejdzie ten motyw bez skuchy - jest mistrzem!!! I na dodatek wrogowie się respawnują..

Co do błędów w grach to zauważyłem że w grze Boomerang Kid (ze Złotej Czwórki) gdy podczas gry wciśniemy "select" to czas upływa w zastraszającym tempie. Po dłuższym przytrzymaniu time spada do zera i nasz hero ginie. Czy jest to błąd w grze czy też zamierzona funkcja (jeśli tak byłaby bezsensowna)??


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Sogetsu Maja 13, 2010, 22:57:57
Jeśli chodzi o ten błąd w Boomerang Kid, jest to zamierzone. Jak skiepścisz to zamiast czekać na koniec czasu trzymasz select.


Z innych błędów. Dawno temu, kiedy po raz pierwszy grałem sobie w Tiger Heli na Pegazie zdarzyło się, że dosłownie w tym samym momencie straciłem i dostałem życie - w momencie wybuchu helikoptera usłyszałem dźwięk jak przy zdobywaniu życia. Efekt był takie, że zasięg działek został ograniczony do krawędzi sprite'a ale za to helikopter stał się niezniszczalny! W ten sposób dotarłem do samego końca. Później przeszedłem grę jeszcze raz, tym razem normalnie, podobny błąd już się nie zdarzył.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Maja 14, 2010, 06:34:51
Za błąd w grze można chyba też uznać "nieskończoność" planszy po przeskoczeniu nad flagą w popularnym Mario. Wąsaty jedyne co może wtedy zrobić to biec przed siebie lub stać w miejscu - aż do zgonu z upływu czasu bo inaczej się zginąć nie da.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: ThomsonQQ Maja 14, 2010, 14:05:37
Miałem kiedyś dziwnego carta (składanka zwykła) i tam niby normalne mario...
Była tam sterta błędów, np. to że w levelu 1 zalewała woda (mogłem właśnie swobodnie
górą przepłynąć tą flagę na końcu i płynąć dalej heh). Po takim przechodzeniu gry
(chyba w świecie ''1-4'') gry nie dało się przejść. level polegał na tym, że zaczynając nasz mario cały czas spadał w dół i kusił, na tle była tylko czerń i nasza postać. Wtedy zrozumiałem że to jakiś shit
Spotkał się ktoś z czymś takim???


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Pablo1989 Czerwca 04, 2010, 17:14:43
Miałem podobnie, jak SebaSan1981 napisał o fladze, owszem w normalnym mario było mi trudno jej przeskoczenie, a na hacku chyba Shooping (Jumpping [dop.daf]) czy jakoś tak to mario tak szybko biegł że można flagę przeskoczyć a wystrzelone kulki można wyprzedzić, a na dodatek grafika nie nadrabiała z pokazywaniem tekstur :) i tutaj był błąd jak się z tego przyspieszenia wpadło się do dziury to tekstury przysłoniły dziurę, przez co wygląda jakby była normalna droga, a jak już się ukazali na planszy to mario wpadał w tą dziurę i tak się kusił non stop, a tekstury pokazują że tej dziury nie ma, coś jak ukryte kładki w Castlevania 2 Simon Quest które trzeba sprawdzać wodą świeconą.


Chłopie! przeczytałeś Ty w ogóle tego swojego posta? Ortografia, interpunkcja, szyk, sens. Nie ma niczego z wymienionych. Właśnie takie posty jak ten, trzeba by usuwać... [dop.daf]

Popieram. Proponuje aby kolega Pablo1989 wyedytował swoje ostatnie wypowiedzi, bo zostawić tak tego nie można


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Smakosz Czerwca 05, 2010, 23:00:24
Odkryłem coś ciekawego w Contra Force, a mianowicie w walce z bossem w drugiej planszy można wypuścić tak RAKIETY SAMONAPROWADZAJĄCE, żeby zapętlały SWÓJ lot w nieskończoność. Wystarczy schować się za szerszą ścianą i wypuścić rakiety pod kątem 45 stopni w korytarz kiedy boss będzie nad nami nad tą ścianą wtedy te rakiety samonaprowadzające będą robić ciągle okrążenia nad bossem w okół całej ścianki blokującej dopóki nie zmienimy pozycji na inną czyli póki nie przejdziemy do kolejnej ścianki blokującej.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: ThomsonQQ Czerwca 06, 2010, 09:47:41
Super :) Myślę że każdy grający w Contrę już to odkrył :)
Sam się tak bawiłem, jednak czas jaki trzeba poświęcić na zabicie bossa
tym sposobem jest zbyt dłuuuugi ;)

EDIT:

nie wiem czy było już gdzieś wspomniane o tym na forum, więc dodam
że w grze Contra Force (tylko wersja z Rambo podczas wyboru postaci)
po naciśnięciu podczas gry klawisza 'GÓRA' jednocześnie z klawiszem 'START'
wczytuje nam się normalnie menu zarządzania postaciami, z tym że przy każdej
postaci które mamy do wyboru pojawiają się "nowe" życia, tj kolejno kusząc :)
17, gdy dojdzie do zera pojawi się 9 żyć (tak kilka razy) a potem gołe 99 żyć :)
jest super bo używać tego "kodu" możemy cały czas :)


Tytuł: Taki mały smaczek - ozdobnik w grach CM i nie tylko
Wiadomość wysłana przez: Grucus Czerwca 30, 2010, 20:52:33
Jakiś czas temu, zupełnie przypadkiem, udało mi się uzyskać efekt opisany na tym forum, także innym, chodzi mianowicie o:
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=307.msg7823#msg7823

Oto wyniki doświadczeń:
Tombakowa 5 - http://i44.tinypic.com/1z1s5qw.jpg
Quattro Arcade - http://i48.tinypic.com/ei81fm.jpg
Micro Machines - http://i45.tinypic.com/2ep6oap.jpg
Jeszce tylko dodam, że ekran wyświetla się tylko przez chwilę,
później normalnie uruchamia się gra, oczywiście nie reaguje na pady...

Knight Rider - http://i48.tinypic.com/2b7235.jpg

Soccer od CM - nic, F.A.O.Dizzy ,Go Dizzy Go, Big Nose The Caveman - zapomniałem sprawdzić, innych nie sprawdzałem
Na pytanie forumowiczów - jak udało mi się to osiągnąć? odpowiadam - na fenixie, przypadkiem.
http://i48.tinypic.com/2ko7iw.jpg
Nie obiecuję, że tą metodą nie uszkodzicie padów lub konsoli...


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Grucus Lipca 02, 2010, 23:47:43
A mogę wiedzieć, dlaczego do tego tematu?
Bo jeśli kroś myśli, żę to bład, to chyba ma...


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Lipca 03, 2010, 15:36:18
Mi się wydaje że pokazywanie sie mord w grach CodeMasters ma jakąś zależnośc z padami i ich podłączeniem do konsoli. Na swoim starym IQ-502 miałem czasem problemy z padem (nr 1) któy często gęsto w menu np Golden Five nie reagował. Po resecie konsoli mogłem się ruszyć o "wybór jednej gry" do dołu po czym ekran zamierał i pojawiała się czerwona ponura morda.
  A może pokazujące się czasem mordki to nie jest błąd gier CM tylko efekt zamierzony i stworzony przez programistów??


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: yojc Lipca 03, 2010, 16:15:28
Wg strony http://cah4e3.shedevr.org.ru/cheatsbase.php "buźki" mogą być wywołane przez kombinację przycisków:
Up + Down + Left + Right + A + Select + Start (PRG ROM test)
Up + Down + Left + Right + B + Select + Start (CHR RAM test)

Więc jest to jak najbardziej zamierzony efekt programistów.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Wojtas Sierpnia 29, 2010, 15:53:29
Błąd w Contra Force:
W poziomie 2 przy walce z bossem nie można włączyć PAUZY, aby np. uaktywnić wsparcie na 5 sekund.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Sierpnia 31, 2010, 17:30:22
Błąd.... błąd panowie dopadł mnie koszmarny błąd w czasie grania w Battletoads na emulatorze. W etapie Rat Race, gdzie ścigamy się ze szczurem gra "zwiesiła" mi się gdy dopadłem ostatnią bombę, skopałem ją...a goniący mnie szczur nie spadł. Gra zamarła w tym punkcie i nie da się ani zginąć ani przejść dalej tylko chodzić/biegać po planszy. Opadnięcie szczura na podłogę jest WYMAGANE by pojawił się boss tego etapu.
(http://i545.photobucket.com/albums/hh396/SebaSan1981/BATTLETO0061.png) (http://i545.photobucket.com/albums/hh396/SebaSan1981/BATTLETO0062.png)
Pamiętam ze kiedyś grając na konsoli przytrafiło mi się coś identycznego. Dokładnie w tym samym miejscu w ostatnim "evencie" ze szczurem... kurde nie mam szczęścia do tej gry.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: alzen Września 01, 2010, 10:54:34
Nie wiem czy było o Journey To Silius/Raf World, ale jeśli idzie o błędy:

1. Na poziomie 3 lub 4 można w jednym miejscu tak przesunąć ekran w prawo, że jak spada się potem w dół to nie przesuwa się on za nami i tracimy życie.
2. Na poziomie 3 można łatwo wyprowadzić mini-bossa za ekran, wtedy pozostaje Reset.
3. Moon Walking czyli chodzenie w tył.
4. Korzystając z Moon Walkingu na poziomie 5 można przechodzić przez duże skrzynki i robić inne z nimi rzeczy na tyle niewielkie że nie chce mi się teraz drobiazgowo opisywać :).


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Wojtas Września 24, 2010, 15:59:11
Błąd w grze Ultimate Stuntman.
W misjach 5-1 i 8-1 można zepchnąć pająka do wody. Wjedź w pobliżu wody, jeśli widać mniej więcej pół pająka. Wtedy będzie on w wodzie i dość łatwo będzie można go pokonać, pod warunkiem, że masz min. 2-strzałową broń (1-strzałowa jest bezużyteczna).
Efekt:
(http://img839.imageshack.us/img839/8319/362e.png)

Edit: To działa tylko tuż przed walką z bossem.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Kuban Września 25, 2010, 09:04:13
Błąd w hackach super mario bros na emulatorze fc-eux prawie w każdy hacku super mario bros jest world 0-1 i jak się przejdzie ten world to cały czas trzeba go powtarzać brak screena dlatego że jest jakiś problem z imageshackiem w ogóle mi nie wczytuje obrazu ten kto posiada fc-eux to może sprawdzić np: hack Super Bubba Bros można ściągnąć na tej stronie oczywiście inne hacki też można ściągnąć http://www.emuparadise.org/roms/search.php?query=super+mario+bros+hack&sysid=13.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: yojc Września 25, 2010, 09:38:00
W The Fantastic Adventures of Dizzy jest pewien błąd. Najpierw trzeba się udać do tego miejsca:
(http://img178.imageshack.us/img178/4875/dizzyred0.png)

Ostrożnie stawiamy jak najmniejsze kroki i volia! Spadamy do wody pionowo w dół, i cały czas przelatujemy przez ekran z góry na dół. Można nawet itemy w powietrzu zostawiać :P
(http://img42.imageshack.us/img42/5007/dizzyred1.png)

Nie da się tutaj zabić (nawet jak ptak zeżre wszystkie HP to nic się nie dzieje), więc jedyne wyjście to reset.
Ten bug występuje w wersji Red (w Blue *wydaje mi się* że go nie ma, ale już pewien nie jestem).


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Jimm Listopada 28, 2010, 11:04:55
Zauważyłem jeszcze parę błędów w Super Mario Bros. Walka z Bowserem - obojętny zamek, jak podejdziesz do siekiery i jednocześnie wpadniesz na Bowsera, to obaj zginiecie, ale i tak zaliczysz ten zamek. Macie tutaj kilka ''Glitches''.http://www.youtube.com/watch?v=nAXfCHuHV6E&feature=related


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Grudnia 09, 2010, 07:17:56
Walka z Bowserem-obojętny zamek.Jak podejdziesz do siekiery i jednocześnie wpadniesz na Bowsera,to obaj zginiecie ale i tak zaliczysz ten zamek.

Faktycznie, przypominam sobie raz taką akcję. Rok bodajże 1997, grałem wtedy na pegasusie u ojca na ranczu. Zamek w świecie 7-4 (przechodziłem Mariana od początku bez skrótów). Stało się dokładnie to co opisałeś. Przebiegłem pod Bowserem (malutki i gołodupiec byłem) i gdy byłem przed siekierką, na chwile sie zatrzymałem. Gdy zobaczyłem ze smoczysko drepcze w moją stronę wskoczyłem na siekierę. Bows był na tyle blisko że tuż po dotknięciu rogu siekiery zahaczyłem o bossa. Marian z Bowserem spadli na dół a ekran się "przescrollował" na pusto do gaduły: ".. princess is in another castle".


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Jimm Grudnia 16, 2010, 20:40:24
Nie wiem czy to błąd, ale... w Ninja Gaiden 2 tam gdzie znajduje się drabinka w dół, i po niej zejdziemy, normalnie jesteśmy na dole, ale jak spadniemy w pobliżu tej drabinki to przegrywamy.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Grudnia 16, 2010, 21:09:17
To nie jest błąd ale raczej "fizyka" scrollingu ekranu. Fizyka, która cechuje się tym że zejście postaci po drabinie/schodach wymusza scrolling ekranu w dół ale skok obok tej drabiny nie wywołuje scrollingu w dół i postać ginie. Wszystko jest poukrywane w algorytmach poruszania postaci i przesuwania ekranu (programowanie się kłania ale jako że nie znam dokładnych szczegółów to się nie wypowiem). Oprócz Ninja Gaiden ten motyw występuje np w grze Beetlejuice.
_______________________________________________________

Z innych błedów (wcięło gdzieś posta w którym o tym pisałem):

- błąd w Dizzym związany z chodzeniem do tyłu. Odkryłem i nagrałem na YT. Wskoczenie na motyla na początku miasta a potem na strażnika w pierwszym korytarzu kończy się czymś takim:

http://www.youtube.com/watch?v=0H759K_ssGs

... i co najciekawsze - Dizzy w ten sposób "baunsuje" w nieskończoność!!!


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: dafczynsky Maja 25, 2011, 14:47:53
Mam nieźle zbugowanego Solbraina. Na początku wszystko jest ok - odpalamy grę, oglądamy intro i pokonujemy stage A. Następnie, zamiast planszy wyboru jednego z pięciu leveli, od razu rzuca nas do stage F. Przechodzimy stage F, pokonujemy bossa, oglądamy planszę z podliczaniem punktów i... ponownie rzuca nas do samego tylko bossa ze stage F. W dodatku gramy tym razem bez muzyki - same soundfx. Gdy pokonamy go po raz drugi, znowu oglądamy podliczanie punktów i znowu musimy pokonać tego samego bossa. ;) Tym razem z muzyką. A gdy pokonamy go po raz trzeci... Musimy pokonać go po raz czwarty, bez muzyki. :D I podejrzewam, że tak w kółko. Ja poddałem się w tym miejscu. ;)
A szkoda, bo naprawdę chciałem się zabrać za tę grę... ;)


edit: O, widzę, że nie tylko ja mam taki problem - http://www.youtube.com/watch?v=MjPftqg8mQk&NR=1 - na tym filmiku przedstawione to, o czym pisałem. Z tym, że tu jest na jakiejś składance.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Pikselowy_Bohater Maja 25, 2011, 14:52:25
Może to zabrzmi absurdalnie, ale składanka action 52 wydaje się jedynym wielkim błędem. To niestety jest prawda (!)

Z przykładów w platformówkach wszystkich występuje silnik, który uniemożliwia skakanie z rozbiegu w bok. Żeby skoczyć w bok trzeba skoczyć pionowo w górę, a potem w trakcie lotu nacisnąć strzałkę w bok, bo inaczej nie skoczymy w bok. Skok w bok zwykle nie wygląda jak fragment sinusa, ale jak wspięcie się po drabince , a potem zeskok z niej. LOL Największy bug to brak bocznej kolizji z klockami tileseta przez co można wpadać na różne poziomy klocków tileseta i chodzić np: w ich połowie, albo samym dole itp. W grze nie ma czegoś takiego jak upadek z wysokości zastosowano licznik przelotu przez tilesety przez co np: spadając z 3 klocki tileseta niżej nagle giniemy niezależnie od tego czy do podłoża jest jeszcze daleko...

Syf


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Sogetsu Maja 25, 2011, 15:16:54
Problem z Solbrainem jest znany i był już omawiany: http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=1548.0 Wszystkie bazarówki z tą grą mają ten błąd.



edit: Fakt, widzę, że nawet niezła afera się z tego zrobiła w temacie o grze. ;) Aż dziwne, że przeoczyłem.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: yojc Maja 25, 2011, 20:50:45
Z przykładów w platformówkach wszystkich występuje silnik, który uniemożliwia skakanie z rozbiegu w bok. Żeby skoczyć w bok trzeba skoczyć pionowo w górę, a potem w trakcie lotu nacisnąć strzałkę w bok, bo inaczej nie skoczymy w bok.
Zastanawia mnie czemu wszyscy podają ten masakrycznie niewygodny sposób skakania. Przecież można po prostu cały czas iść, i bez zatrzymywania na krótko wcisnąć przycisk skoku. Prosto, łatwo i bezproblemowo.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Pikselowy_Bohater Maja 25, 2011, 21:20:18
Z przykładów w platformówkach wszystkich występuje silnik, który uniemożliwia skakanie z rozbiegu w bok. Żeby skoczyć w bok trzeba skoczyć pionowo w górę, a potem w trakcie lotu nacisnąć strzałkę w bok, bo inaczej nie skoczymy w bok.
Zastanawia mnie czemu wszyscy podają ten masakrycznie niewygodny sposób skakania. Przecież można po prostu cały czas iść, i bez zatrzymywania na krótko wcisnąć przycisk skoku. Prosto, łatwo i bezproblemowo.

Mhm może dlatego, że nikt nie zna tego sposobu ? 111 :D


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Nielogiczny Maja 25, 2011, 22:48:27
hahah też mi się trafił taki Solbrain - dlatego się go pozbyłem  ::)
btw. w tej zbugowanej wersji jest jakiś myk na odnawianie sobie energii... tylko niebardzo pamiętam jak to było, khmmmm select + strzałka w lewo? jakoś tak


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Pikselowy_Bohater Maja 25, 2011, 23:16:40
select + strzałka w górę. Bug z zapętlającym się bossem dotknął i moją wersję. Musiałem oddać.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: yojc Maja 29, 2011, 11:44:59
http://www.youtube.com/watch?v=cDCgK7Y1ilM
http://www.youtube.com/watch?v=yvOv-4Qtidw
http://www.youtube.com/watch?v=RLTuO3TATvo
http://www.youtube.com/watch?v=KQJDBNVMOJk

Zbiór różnych bugów z Mario 3 ;)

//edit: Bug w Ultimate Stuntman: w poziomie 3-1 po wskoczeniu łódką na te śmieci w wodzie gra się zawiesza.
(http://img856.imageshack.us/img856/6860/ultimatestuntman0.png)

Bug w Adventure Island 3: jeśli w walce z końcowym bossem zginiemy w tym samym momencie co zginie pierwsza forma bossa, nasz bohater się już nie pojawi na ekranie i zostaje tylko reset konsoli.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Pablo1989 Czerwca 16, 2011, 16:22:54
W Spidermanie :P jeden taki przyciwnik czyms nas wali a z odali rzuca tym czymś, normalnie cięszko go ubić ale jest na to sposób :D http://www.youtube.com/watch?v=1JYJPRjMCfE


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: dr00id88 Czerwca 16, 2011, 17:08:34
W Spidermanie :P jeden taki przyciwnik czyms nas wali a z odali rzuca tym czymś, normalnie cięszko go ubić ale jest na to sposób :D http://www.youtube.com/watch?v=1JYJPRjMCfE

offtop.

a tak wyglada Pablo.

http://www.youtube.com/watch?v=HVfsHtZ6kkM



Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: MaarioS Czerwca 18, 2011, 14:46:23
Co najciekawsze, wszyscy wypisują tu najróżniejsze błędy, bugi itp., najczęściej aż "wykopane" wuj wie skąd, a ciekawe czy ktoś zauważył...... to:
(http://img.brothersoft.com/screenshots/softimage/d/dr._mario-140939-1.jpeg)

Tak jest, nie pomyliłem screena. Od kiedy to do jasnej ciasnej po "dr" piszemy kropkę? ? ?


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: BH ouji Czerwca 18, 2011, 14:55:48
Od kiedy to do jasnej ciasnej po "dr" piszemy kropkę? ? ?

To chyba ma coś wspólnego z japonią, tutaj http://www.kanzentai.com/cast.php?id=complete_listing zdarza sie pisanie "Dr."


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Gloryfikator Czerwca 18, 2011, 15:05:50
Liczy się jako błąd w polskim, ale po angielsku jest do przyjęcia. Według angielskiej Wiki:

Cytuj
In British English it is not necessary to indicate an abbreviation with a full stop (period) after the abbreviation, when the last letter of the abbreviation is the same as the unabbreviated word, while the opposite holds true in North American English. This means that while the abbreviation of Doctor is usually written as "Dr" in most of the Commonwealth, it is usually written as "Dr." in North America.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: dr00id88 Czerwca 18, 2011, 20:57:14
k***a maryjos, zes p***olnal teraz...


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: MaarioS Czerwca 18, 2011, 20:58:51
k***a maryjos, zes p***olnal teraz...

??


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: multizgredek Czerwca 18, 2011, 21:01:02
po dr piszemy 88


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Nielogiczny Czerwca 19, 2011, 15:20:42
skrócili dragi do dr. to i kropka jest


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: yojc Lipca 01, 2011, 19:35:09
Taki drobny bug w Castlevanii 3... Trzeba wcisnąć strzałkę w dół, a potem natychmiast wcisnąć B (lub też wcisnąć B z drobnym wyprzedzeniem - ciężko dokładnie stwierdzić). Rozlegnie się dźwięk bata, ale nie będzie go widać. Trochę trudne do wykonania ale do zrobienia... choć nie ma z tego żadnego pożytku :P


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: alzen Grudnia 12, 2011, 00:18:30
Zauważyłem jedną rzecz w Super Mario Bros. Otóż na pierwszych "palmach", poziom 1-3 chyba przy pierwszym latającym żółwiku jeśli zejdziemy na niego jak będzie leciał w górę umiejętnie to damy radę pozbawić go skrzydeł, a później za drugim dotknięciem zamienić w skorupkę.

Co ciekawe, jeśli zamiana w skorupkę odbędzie się odpowiednio nisko to nie spadnie ona w przepaść tylko zdołamy jeszcze posłać ją np. w prawo :). Oczywiście my lecimy w przepaść ale skorupka leci w prawo nie spadając w dół.

Próbowałem to nagrać ale zawsze po konwersji pliku do innego formatu niż czyste AVI w FCEUX ucinało mi kilka dolnych pikseli tak, że skorupki nie było wcale widać.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Krisuroku Grudnia 12, 2011, 14:29:40
Ja kojarzę taki jeden bug w 1 części Rockman'a. Podczas walki z Elecman'em w drugim levelu Willy'ego zdarzało mi się, że przeciwnik skakał aż w końcu poruszał się w powietrzu bądź też zniknął mi z oczu. Nie szło go wtedy zlikwidować :P
Zdarzyło mi się to może ze 3 razy w życiu.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: alzen Grudnia 18, 2011, 00:56:05
Batman 1, boss z czwartego świata; jak ustawimy się w jednym miejscu, i będziemy kucać i non-stop uderzać pięścią (ja akurat byłem ustawiony w lewo) to nie tylko nie dotkną nas zwykle kwadraty (no to nie taki błąd moim zdaniem) ale nawet jak będą strzelać to strzały nam czasem nic nie zrobią, a to już błąd.

Miejsce o którym pisałem zaznaczyłem białym kołem na screenie poniżej:
(http://img683.imageshack.us/img683/9492/batman49.png)


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: machbed Grudnia 18, 2011, 12:15:00
Dziwne, bo ja bardzo wiele razy Batmana przeszedłem i takiego czegoś nie miałem, zawsze obrywałem strzałem w tym miejscu, dlatego polecam zeskakiwać w odpowiednim momencie, nie ma co liczyć na fuksa w postaci jakiegoś niby błędu.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: alzen Grudnia 18, 2011, 13:02:19
Działa naprawdę często, spróbuj.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Buu Czerwca 15, 2013, 09:59:29
Castlevania III Dracula Curse. Podczas pokonywania etapów ze schodkami lub półkami często widać błędy w skrollingu pionowym. Ekran przesuwa się w górę skokowo i często napalając się na wypadający z ubiczowanej świeczki bonus ginąłem po skoku i spadaniu na niższą półkę, która w wyniku przesuwaniu ekranu znikała w czasie gdy wykonywałem skok.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Czerwca 15, 2013, 23:32:24
Rush 'n Attack:
Podczas wskakiwania na drabinę strzel w locie z granatnika. Bohater powinien mieć przy wchodzeniu po niej taką animację, jakby chodził lub kucał. Następnie wchodź do góry i w dół tak, by nie zejść z drabiny. Jeżeli sztuczka się udała, po chwili bohater powinien zamienić się w zglichowaną kupkę pikseli, do czasu kiedy zejdziesz z drabiny.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: damiano4444-92 Października 04, 2013, 02:00:59
Próbowałem to nagrać ale zawsze po konwersji pliku do innego formatu niż czyste AVI w FCEUX ucinało mi kilka dolnych pikseli tak, że skorupki nie było wcale widać.

Na VirtuaNESie nie powinno ucinać - spróbuj tam.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: yojc Stycznia 16, 2014, 22:01:17
http://www.youtube.com/watch?v=ZOOnve_IzKU

Ciekawy glitch w SMB3 ;)

I kolejny:

http://www.youtube.com/watch?v=bj55g9blO4k


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Jimm Kwietnia 28, 2014, 00:21:48
Obstawiam że każdy z was słyszał o dość znanym bugu w Big Nose Freaks Out, otóż w 3 levelu, w pewnym miejscu znajdującym się obok jednej z gałęzi, po skoczeniu w miejsce zaznaczone kółkiem, automatycznie kończymy level
(http://iv.pl/images/05324325555282766691.png)
Szczerze nie mam pojęcia czy jest to jakiś bug, czy może jakieś ułatwienie ze strony twórców. Wiem że Ameryki nie odkryłem i zdaję sobie sprawę że chyba każdy na tym forum zna tego glitcha, lecz chciałem po prostu o nim przypomnieć ;)

Również znalazłem pewnego buga w Mega Man 3. W planszy Snake Mana, gdy dochodzimy do pewnej sekwencji w której musimy skakać po wytwarzanych platformach lecących do góry, które wychodzą z jakiegoś otworu. Mega Man, gdy stoi na otworze i jednocześnie platforma zacznie wylatywać, wtem Mega Man może zostać automatycznie zrzucony do przepaści po zetknięciu z platformą, choć nie zawsze się tak zdarza, ale dość często i dlatego musimy podskoczyć gdy platforma zacznie wylatywać.







Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Dizzy9 Kwietnia 28, 2014, 08:21:18
Cytuj
Szczerze nie mam pojęcia czy jest to jakiś bug, czy może jakieś ułatwienie ze strony twórców.
Pierwsze cztery poziomy w BNFO mają takie ukryte przeskoki.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: siudym Maja 02, 2014, 18:41:22
Tez w Caveman sa - nieco inne, ale powoduja "przelecenie" poziomu zamiast od razu zakonczenia.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Sogetsu Maja 03, 2014, 14:17:18
Przejrzałem wątek i tego nie znalazłem. Przejście SMB3 w czasie poniżej trzech minut z wykorzystaniem błędów:

http://www.youtube.com/watch?v=E2QlihJAZEQ

https://www.youtube.com/watch?v=E2QlihJAZEQ#t=191


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Jimm Maja 05, 2014, 23:10:06
Ostatnio, bodajże przedwczoraj postanowiłem pograć sobie w Arkanoida, specjalnie by pobić swój nowy rekord, doszedłem do 9 poziomu i przydarzył mi się dość nieciekawy glitch, konkretniej nie dało się zbić jednego bloczka, jakby był tylko sam sprite bez żadnego skryptu, wtedy postanowiłem specjalnie stracić jedno z żyć, aby sprawdzić czy coś się naprawiło, lecz właśnie wtedy sprite zniknął i mogłem już tylko nawalać w nadlatujące przeszkody, jedynie co mi pozostało to utrata wszystkich żyć, bo nie miałem innego wyboru, a kuźwa może bym zdobył jeszcze wyższego High Score'a, ale nie bo jakiś bug postanowił mi zrobić na złość. :dry:


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Zitz Maja 05, 2014, 23:28:49
Na Famiconie 5 grałem w Battletoads and Double Dragon: UT. W level 3 jest sekwencja kiedy bohaterowie przemieszczają się do przodu wisząc na linie. Po sekwencji należy wcisnąć guzik (A?) by się liny puścić i kontynuować level pieszo. Gra mi spłatała figla w postaci "przylepienia" liny do mojej postaci (Billy lub Jimmy) - nijak nie dało się jej puścić, a więc i kontynuować gry. Miałem ten kart kiedyś na własność, tą sekwencję pokonałem chyba z 10 razy + na emulatorze i nigdy na tego glitcha nie trafiłem. W odróżnieniu do levelu 2 w grze Battletoads (także liny!)- w tej grze dosyć często działy się dziwne rzeczy z liną (niby ktoś przeciął a nie przeciął).


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Yren Maja 09, 2014, 20:04:03
Wracając do Mega Mana 3, jest jeden bardzo irytujący bug w wersji PAL i myślę że każdy kto nie ma wersji REV-A spotkał się z tym problemem.
Chodzi mianowicie o przedostatniego bossa - maszynę doktora Willy'ego. Podczas walki z tym cudem, cała podłoga zaczyna dosłownie skakać do połowy ekranu, wygląda to jakby migała. Kiedy włączymy menu dzieje się z nim dokładnie to samo. Naprawdę, jest to glitch bardzo nieprzyjemny, mnie wręcz od niego bolały oczy :x


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Buu Maja 11, 2014, 16:26:33
A ja zapytam o grę Roller Games czyli Dj Boy. Miałem kiedyś kartridż z tą grą i w czasie gierkowania mogłem odnawiać energię wciskając select. Gdy tą samą grę spotkałem na innym kartridżu to wciskanie selectu nic nie dawało. Czy to błąd czy zamierzony efekt?


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Sogetsu Maja 11, 2014, 17:33:07
Miałeś wersję zhackowaną. Często się takie spotykało, nie tylko Rollergames. Odnawianie energii przez wciśnięcie select, start + select, start + góra, itp. - w wielu grach na Pegasusa się z czyś takim spotkałem. W oryginalnych wersjach, oczywiście coś takiego nie miało miejsca.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Mati Maja 11, 2014, 21:16:28
Miałeś wersję zhackowaną. Często się takie spotykało, nie tylko Rollergames. Odnawianie energii przez wciśnięcie select, start + select, start + góra, itp. - w wielu grach na Pegasusa się z czyś takim spotkałem. W oryginalnych wersjach, oczywiście coś takiego nie miało miejsca.
Zgadza się. Sam posiadam tak zhackowanego Dj.boya. w zglitchowanym Solbrainie też jakoś góra start się doładowywało energię przynajmniej kiedyś tak miałem na carcie.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Sogetsu Czerwca 16, 2014, 19:50:41
Po 30 latach odkryto kolejny błąd w grze umożliwiający nabijanie żyć w Super Mario.

http://www.youtube.com/watch?v=aSL3og5--uE

https://www.youtube.com/watch?v=aSL3og5--uE

Przy okazji, na filmiku można podziwiać mad skills jakiegoś Japończyka.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Verteks Listopada 03, 2014, 07:27:41
Wczoraj grałem pierwszy raz w Micro Machines na konsoli Fenix NT - 102 (model jednoukładowy) i spotkało mnie coś takiego:
https://www.dropbox.com/sc/v6ryp11wemlzw86/AAADKw6hrMi23s7uoGapcWTpa#/

Jest to plansza 24 (Go for it!), bardzo dziwne błędy graficzne - liczba okrążeń wyparowała na początku pierwszego kółka, pojawiła się ponownie... na środku, po przejechaniu tego pierwszego okrążenia. Tak samo ta zglitchowana grafika co okrążenie się zmieniała i pojawiała w innych, losowych miejscach toru. Jeszcze cień strzału któregoś z oponentów (te czarne kółko na dole ekranu) pozostał na prawie okrążenie trasy, zamiast szybko zniknąć. Dźwięk i rozgrywka pozostały bez zmian - żadnych błędów.
Wyścig przez pierwsze ~5 sekund działał poprawnie, dopiero jak dojechałem do pierwszych klocków to gra się sypnęła. 23 Tory przed tym wyścigiem, jak i walka o mistrzostwo były bez błędów. Błąd cartridge'a odpada - konsoli nawet nie dotknąłem podczas rozgrywki, tak więc nie poprawiałem carta czy tym podobne no i całkiem niedawno przeszedłem Micro Machines na tym samym egzemplarzu gry na IQ - 502 rev. 3 i tam bugów nie było.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Listopada 03, 2014, 14:53:22
A jak już wspominamy gry ze Złotej Piątki i Micro Machines to wie ktoś może skąd się bierze ten kwadracik w którymś rogu ekranu (chyba w prawym na dole). Co to za kwadracik?? Czyżby nieusunięty element podczas projektowania poziomów??


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Koks Listopada 03, 2014, 17:28:23
Co to za kwadracik??
To mogą być sprajty nieużywane w danym momencie, które zostały przeniesione w róg ekranu i w NTSC powinny być niewidoczne. Tak jest np. w Magic Jewelry, kiedy nie wyświetla się jeżdżąca liczba.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Dizzy9 Listopada 15, 2014, 12:29:21
Co to za kwadracik??
Ten kwadracik to sprit zero. Sprit Zero to pierwszy sprit w pamieci OAM i jest często używany do synchronizacji CPU z PPU (Jeden cykl cpu to 3 piksele na jednym scanline)-innymi słowy, PPU jest szybsze niż CPU. Żeby wywołać np. status bar, trzeba zsynchronizować CPU z PPU.
Synchronizować można w różnych celach. FAOD (http://www.youtube.com/watch?v=PM0jvj2GEgM) synchronizuje by podmienić kilka kolorów i ustawić status bar, Dream World Pogie (http://www.youtube.com/watch?v=sJLWzJx5y3k) wyłącza ekran poniżej "poziomu" podłogi i dzięki temu może wysłać dodatkowe animacje grafiki do PPU, Inversion używa tego by uzyskać podnoszącą się lawę (http://youtu.be/og9WMjWL_tU?t=2m46s).
Synchronizacja poprzez sprit zero jest zazwyczaj bardziej widoczna przy grach które przewijają ekran pionowo. Wystarczy odpalić FAOD i zagrać w jazdę w wózku w kopalni (http://www.youtube.com/watch?v=1fzWORXDHXI), sprit jest tuż nad status barem po lewej stronie. Jest jeszcze potrzeba podmiany jednego tilesa w zasięgu sprita zero-sprit zero działa tylko jeśli styka się z nie transparentnym tilesem tła.
Synchronizację można też uzyskać w różne sposoby....poprzez licznik scanline, poprzez sprita zero, poprzez IRQ wywoływane po odtworzeniu sampla DPCM, poprzez dokładnie obliczony kod (ale praktycznie nie wykonalne dla gameplaya, używany zwykle do ekranów tytułowych, game over itp...), poprzez 8 spritów na jednej lini. Metody różne, każda ma plusy i minusy, ale lepiej juz skończę, bo jeszcze walnę wykład na drobne 10 stron ;]


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Jimm Listopada 15, 2014, 19:09:20
Sam również zastanawiałem się o co dokładnie chodzi z tym kwadratem, no ale jak widać w końcu mamy odpowiedź.
Dizzy9 - tylko pozazdrościć wiedzy :)

Co do samego tematu, to nie wiem czy zauważyliście pewien błąd, w sumie nie wiadomo do końca czy to błąd. Konkretnie w Battletoads w poziomie Turbo Tunnel, podczas przeskakiwania przepaści przy pomocy ramp, Rush nie wiadomo z jakiej przyczyny lubi nieraz wylecieć poza mapę. Bardzo często podczas przechodzenia BT natrafiałem na ten przypadek i tym samym traciłem życia. Może po prostu trzeba wybić się w odpowiednim momencie? I dunno.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: MaarioS Listopada 16, 2014, 10:38:23
Co do samego tematu, to nie wiem czy zauważyliście pewien błąd, w sumie nie wiadomo do końca czy to błąd. Konkretnie w Battletoads w poziomie Turbo Tunnel, podczas przeskakiwania przepaści przy pomocy ramp, Rush nie wiadomo z jakiej przyczyny lubi nieraz wylecieć poza mapę. Bardzo często podczas przechodzenia BT natrafiałem na ten przypadek i tym samym traciłem życia. Może po prostu trzeba wybić się w odpowiednim momencie? I dunno.

O który moment chodzi dokładnie?? Sorry ale nie do końca wiem o czym piszesz, odkąd przechodzę Battletoads to jeszcze nigdy mi się nie udało wylecieć po skakaniu przez rampy a nawet wydaje mi się, że nie ma takiej teoretycznej opcji żeby wylecieć poza mapę....


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopada 16, 2014, 11:41:48
Ja też nie. To prędzej błąd w emulacji niż gry jako takiej. Ale kto wie. ;)


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Jimm Listopada 16, 2014, 12:57:09
Co do samego tematu, to nie wiem czy zauważyliście pewien błąd, w sumie nie wiadomo do końca czy to błąd. Konkretnie w Battletoads w poziomie Turbo Tunnel, podczas przeskakiwania przepaści przy pomocy ramp, Rush nie wiadomo z jakiej przyczyny lubi nieraz wylecieć poza mapę. Bardzo często podczas przechodzenia BT natrafiałem na ten przypadek i tym samym traciłem życia. Może po prostu trzeba wybić się w odpowiednim momencie? I dunno.

O który moment chodzi dokładnie?? Sorry ale nie do końca wiem o czym piszesz, odkąd przechodzę Battletoads to jeszcze nigdy mi się nie udało wylecieć po skakaniu przez rampy a nawet wydaje mi się, że nie ma takiej teoretycznej opcji żeby wylecieć poza mapę....

Już wiem czym jest to spowodowane. Nie jest to żaden glitch, tylko mój brak doświadczenia ;). Podczas wyskoku nie potrzebnie przytrzymywałem strzałkę w górę. Gdy tego nie robię, to wtedy Rash normalnie przeskakuje. Tak to jest jak w dzieciństwie nie grało się w Battletoads ;)

(http://i.imgur.com/vpKgAKv.gif)


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: MaarioS Listopada 16, 2014, 13:03:04
Podczas automatycznego wyskoku przez rampę nie wciskasz NIC, wtedy skuter ZAWSZE wyląduje na jezdnię. Od ostatnich 3-4 lat jak przechodzę Battletoads na jednym kredycie to się zawsze sprawdza i nie ma żadnego błędu w grze ;)


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: Verteks Listopada 19, 2014, 15:30:58
Wracając do tematu buziek w grach Codemasters, uruchomienie ich nie jest aż takie trudne: http://www.youtube.com/watch?v=PzUMGtOwlL8
Jak macie jakiś badziewny pad, to nie musicie wiele kombinować - krzyżak daje się wdusić na środku.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: asdffdsa Listopada 21, 2014, 17:54:06
Ja zauważyłem buga w High Speed:
Kiedy muzyczka zacznie się rozkręcać (czyli trójkąt zacznie grać) przytrzymałem start i kiedy mowa się zaczęła, słowa się zniekształciły.


Tytuł: Odp: Błędy w grach na NES / Pegasus
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Lipca 28, 2015, 07:29:47

https://youtu.be/ttd_HcgaoXQ?t=6m9s

Glitch z Rambo chyba nie był wspominany z tego co się orientuję. Wpadniecie w specyficzne miejsce gdzieś pod koniec gry powodowało że postać spadała do.. pierwszego poziomu. Tak jak to zaprezentował AVGN na filmiku powyżej.