EMU-NES #PL FORUM © 2004-2015

Nes/Pegasus/Famicom => Hacki i Romhacking/Programowanie => Wątek zaczęty przez: farciaz Maja 29, 2010, 21:02:26



Tytuł: Jak zapisać plik na kości?
Wiadomość wysłana przez: farciaz Maja 29, 2010, 21:02:26
a


Tytuł: Odp: Jak zapisać plik na kości?
Wiadomość wysłana przez: multizgredek Maja 29, 2010, 22:00:42
Takie jakie obsługuje program którym programujesz.


Tytuł: Odp: Jak zapisać plik na kości?
Wiadomość wysłana przez: spazz4 Maja 29, 2010, 23:00:55
jeżeli korzystasz z romów to prawdę mówiąc możesz dać jakiekolwiek, choćby i .sex bo to są binarki i zostaną wgrane do kości bajt po bajcie (jeśli korzystasz z willema to on otworzy każdy plik)


Tytuł: Odp: Jak zapisać plik na kości?
Wiadomość wysłana przez: Berion Maja 30, 2010, 10:19:13
Oczywiście bez metadanych no i czy aby nie trzeba dzielić rom-ów względem docelowych kości, względem danego mappera?


Tytuł: Odp: Jak zapisać plik na kości?
Wiadomość wysłana przez: spazz4 Maja 30, 2010, 11:56:41
Nagłówek trzeba wykasować i podzielić dany rom na kości, ale temat był na tyle dobrze opisany że pozwoliłem sobie pominąć tą kwestie licząc na to że osoba zainteresowana posiada już stosowną wiedzę.


Tytuł: Odp: Jak zapisać plik na kości?
Wiadomość wysłana przez: farciaz Maja 30, 2010, 19:25:54
Tak Dzięki, a jeszcze chciał bym się upewnić czy wystarczy tylko usunąć 16 bajtowy nagłówek i nagrać na kość. Tylko tyle wystarczy?


Tytuł: Odp: Jak zapisać plik na kości?
Wiadomość wysłana przez: MaarioS Maja 30, 2010, 19:38:15
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=220.20


Tytuł: Odp: Jak zapisać plik na kości?
Wiadomość wysłana przez: andrzejlisek Września 05, 2010, 15:05:57
Tak Dzięki, a jeszcze chciał bym się upewnić czy wystarczy tylko usunąć 16 bajtowy nagłówek i nagrać na kość. Tylko tyle wystarczy?
Tak, jak w temacie wskazanym przez MaarioSa, niektóre gry mają dwie części, PRG i CHR, w przypadku tych gier, należy utworzyć dwa pliki, jeden plik zawiera jedną część, a drugi plik zawiera drugą część. Jeżeli nagrywasz na pamięć większą, niz potrzebna, dobrze jest powiększyć plik obrazu do wielkości pamięci, bo czasem bywa, że się źle nagra.

Wypróbuj ten program, który kiedyś napisałem, program obcina nagłówek i dokonuje potrzebnego podziału.
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=2562.0
Jednak nie gwarantuję, że program zrobi to bezbłędnie z każdą grą, ale myślę, że nie powinno być błędów.