Tytuł: Contra 1993 Wiadomość wysłana przez: Smakosz Lipca 12, 2010, 22:22:59 Modyfikacja do contry zmieniająca całkowicie levele. Co level to gorsze tekstury i co raz więcej błędów mapowych, ale i tak zabawa przednia. Trudność contry powiedział bym jest na tym hacku co najmniej 3,5 razy większa niż oryginale. Przejście pierwszego poziomu zajęło mi aż 10 kontynuacji i co w nim razi to błędy jak niewidzialne przepaści w wodzie i wiele innych, ale da się ich nauczyć na pamięć. Ciekawostka to miejsca na pierwszym poziomie dosłownie zasypane działkami. Robi się tam naprawdę ciekawie. Z kolei bazy są bardzo interesujące, ale szczerze powiedziawszy ta pierwsza pod względem wyglądu jest bardzo oczo-jebna, bo te poukładane obok siebie wielkie tekstury nie prezentują się zbyt logicznie dopiero Baza 2 wygląda całkiem sensownie. Obie plansze jednak prezentują wysoki poziom trudności i praktycznie trzeba ciągle kucać na ułamki sekundy możemy jedynie powstać by przesunąć się o milimetr w tym czasie lecą na nas granaty - zabawy co nie miara. Oczywiście nie można nie wspomnieć o planszy wodospad - według mnie jest najtrudniejsza obok ostatniej w całej Contrze 1993 - gdzie się człowiek nie ruszy pojawiają się zastępy działek wraz z nurkami bombardującymi nas + często pojawiają się płomienie na podłodze - wystarczy to sobie wyobrazić - unikanie płomieni, bomb płetwonurków + bycie ostrzeliwanym przez kilka działek w tym samym momencie - na waterfallu jest tam praktycznie cały czas taka zabawa. Poziom snowfield - to czyste szaleństwo bugów w teksturach, ale ile strzelania do kolesi obsługujących działka - jest tu ich 3 razy więcej niż normalnie na snowfieldzie. Kolejna ciekawa i warta uwagi rzecz - w energy zone cały czas spadały B czyli czasowe nieśmiertelności i można było przebiec ten poziom praktycznie bez obaw strzelając do wszystkiego co się rusza, a więc znane wszystkim miotacze nie straszne na tym poziomie. Jeśli chodzi o hangar to zbyt wielu zmian nie ma - to aż dziwne jak na ten dodatek. Na ostatnim poziomie natomiast to już jest czysta poezja mamy ciągle powtarzające się wielkie głowy obcego, które zwisają z sufitu, które w Alien Lair normalnie spotykamy tylko jeden raz. Po za tym finalny boss jest wyłożony wylęgarniami tak, że S nie nadąża nad likwidacją kolejnych zastępów wrogów. To jest po prostu hardkor. W całym tym dodatku ostatnia plansza zasługuje na wielkie uznanie. Podsumowując pod tymi pokładami błędów i chwilami brzydoty skrywają się tony grywalności. Jeśli miał bym ocenić LICZBOWO
grafika 1/10 Trudność 10/10 grywalność 9/10 Dla kogo jest ta gra ? Dla osób, które są niewyżyte jeśli chodzi o poprzednie części contry znają poprzednie części na pamięć, ale nadal nie mają dość i chcą mocnych wrażeń - w tym hacku tych wrażeń uświadczy się co nie miara tylko ta grafika momentami okropna odrzuca. Ostrzegam jednak: poziom trudności zabija - to jest gra wielu prób i niepowodzeń nim osiągnie się sukces. Tytuł: Odp: Contra 1993 Wiadomość wysłana przez: dr00id88 Lipca 12, 2010, 22:31:34 Postanowilem zrecenzowac recenzje Smakosza. :chess:
Przede wszystkim wywaliles screeny, a tak poza tym ta Contre walkowalismy milion razy. Nawet z Czechem. Modyfikacja do contry zmieniająca całkowicie levele. Co level to gorsze tekstury i co raz więcej błędów mapowych, ale i tak zabawa przednia. Sam jestes blad mapowy. To celowy zabieg w celu otrzymania pseudo-3d.Trudność contry powiedział bym jest na tym hacku co najmniej 3,5 razy większa niż oryginale. Przejście pierwszego poziomu zajęło mi aż 10 kontynuacji i co w nim razi to błędy jak niewidzialne przepaści w wodzie i wiele innych, ale da się ich nauczyć na pamięć. Bo lamisz. Ciekawostka to miejsca na pierwszym poziomie dosłownie zasypane działkami. Robi się tam naprawdę ciekawie. Z kolei bazy są hardkorowo trudne, ale szczerze powiedziawszy ta pierwsza pod względem wyglądu jest bardzo oczo-jebna, bo te poukładane obok siebie wielkie tekstury nie prezentują się zbyt logicznie dopiero Baza 2 wygląda całkiem sensownie. Obie plansze jednak prezentują wysoki poziom trudności i praktycznie trzeba ciągle kucać na ułamki sekundy możemy jedynie powstać by przesunąć się o milimetr w tym czasie lecą na nas granaty - zabawy co nie miara. Oczywiście nie można nie wspomnieć o planszy wodospad - według mnie jest najtrudniejsza obok ostatniej w całej Contrze 1993 - gdzie się człowiek nie ruszy pojawiają się zastępy działek wraz z nurkami bombardującymi nas + często pojawiają się płomienie na podłodze - wystarczy to sobie wyobrazić - unikanie płomieni, bomb płetwonurków + bycie ostrzeliwanym przez kilka działek w tym samym momencie - na waterfallu jest tam praktycznie cały czas taka zabawa. Poziom snowfield - to czyste szaleństwo bugów w teksturach, ale ile strzelania do kolesi obsługujących działka - jest tu ich 3 razy więcej niż normalnie na snowfieldzie. Kolejna ciekawa i warta uwagi rzecz - w energy zone cały czas spadały B czyli czasowe nieśmiertelności i można było przebiec ten poziom praktycznie bez obaw strzelając do wszystkiego co się rusza, a więc znane wszystkim miotacze nie straszne na tym poziomie. Jeśli chodzi o hangar to zbyt wielu zmian nie ma - to aż dziwne jak na ten dodatek. Na ostatnim poziomie natomiast to już jest czysta poezja mamy ciągle powtarzające się wielkie głowy obcego, które zwisają z sufitu, które w Alien Lair normalnie spotykamy tylko jeden raz. Po za tym finalny boss jest wyłożony wylęgarniami tak, że S nie nadąża nad likwidacją kolejnych zastępów wrogów. To jest po prostu hardkor. W całym tym dodatku ostatnia plansza zasługuje na wielkie uznanie. Podsumowując pod tymi pokładami błędów i chwilami brzydoty skrywają się tony grywalności. Jeśli miał bym ocenić LICZBOWO Znudzilem sie w polowie. Smakosz nie wiem co to akapit. grafika 1/10 Trudność 10/10 grywalność 9/10 Grafika 1/10? .. Jaka grafike ty oceniasz:D Przeciez to ta sama. Trudnosc 10/10 .. No to juz kwestia wprawy. Ale ze ty z PG przyszedles, no to ok. Moze i tak. Grywalnosc 9/10 .. Tu sie zgodze. Ale uwazam ze to o wiele lepsza wersja Kontory, jesli chodzi o romhacking. Nalezy wziac pod uwage, ze dopiero pozniej wyszedl na swiat Edytor, ktory poki jest rozwijany na Mac. No i tam jeszcze te moje wypociny Blue Falcona pod Winde. Tytuł: Odp: Contra 1993 Wiadomość wysłana przez: Smakosz Lipca 12, 2010, 22:40:20 Sam jestes blad mapowy. To celowy zabieg w celu otrzymania pseudo-3d. Wyszła jednak straszna brzydota. A pseudo 3-d to pływanie ponad poziomem morza w niewidzialnych bajorkach, albo wpadanie w "dziury" w wodzie, które w ogóle nie są pokazane. To bankowo są błędy. Wystarczy zobaczyć jakie bugi są w snowfield powiesz, że te ściany zrobione z wycinków pojazdu opancerzonego to pseudo 3-d ? Masa błędów graficznych, ale dobra zabawa ogólnie. Bo lamisz. Ooo chciałbym zobaczyć jak przechodzisz tę grę ! Dla mnie to był nie lada problem. Grafika 1/10? .. Jaka grafike ty oceniasz:D Przeciez to ta sama. Trudnosc 10/10 .. No to juz kwestia wprawy. Ale ze ty z PG przyszedles, no to ok. Moze i tak. Grywalnosc 9/10 .. Tu sie zgodze. No oceniam to ułożenie tych wszystkich elementów tileseta, żeby nie rozwalała się głębia map, a jednak ten dodatek ma masę błędów te urywające się między sobą niedopasowane tekstury. W oryginale wszystko wygląda naturalnie. Ale uwazam ze to o wiele lepsza wersja Kontory, jesli chodzi o romhacking. Nalezy wziac pod uwage, ze dopiero pozniej wyszedl na swiat Edytor, ktory poki jest rozwijany na Mac. No i tam jeszcze te moje wypociny Blue Falcona pod Winde. Mam nadzieje, że istnieją bardziej dopracowane graficznie dodatki niż Contra 1993 :D Tytuł: Odp: Contra 1993 Wiadomość wysłana przez: dr00id88 Lipca 12, 2010, 22:52:10 Jesteś kretynem i to jest hack a nie dodatek. I to nie brzydota tylko wstepne proby okielznania sposobu generowania poziomow, a nie bede ci tego tlumaczyl bo to przewyzsza twoj iloczyn inteligencji.
Tytuł: Odp: Contra 1993 Wiadomość wysłana przez: Mati Lipca 12, 2010, 22:55:33 Pozwolilem se przeniesc temat do dzialu o hackach, bo to jednak hack.
Tytuł: Odp: Contra 1993 Wiadomość wysłana przez: Smakosz Lipca 12, 2010, 23:14:49 Grafika ma masę przekłamań i niedoróbek i błędów logicznych więc wreszcie zgadłeś jest zabudowana, a nie udaje 3-d XD Robisz postępy. Ten tekst z kretynem taki odważny co nie i w ogóle, ale zachowaj go dla siebie XD
Oto obiecane screeny mojej własnej roboty. Tak jak pisałem grafika momentami prezentuje się tragicznie. (http://img251.imageshack.us/img251/6150/sc1h.png) (http://img697.imageshack.us/img697/7097/sc2z.png) (http://img534.imageshack.us/img534/4823/sc3m.png) (http://img143.imageshack.us/img143/439/sc4l.png) (http://img293.imageshack.us/img293/150/sc5.png) Tytuł: Odp: Contra 1993 Wiadomość wysłana przez: meffcio Lipca 14, 2010, 12:50:17 Jak dla mnie grywalność jest niższa, ale ostatnimi screenami sam potwierdziłeś, że to jest to pseudo 3d. Spójrz na to z tej strony, że to nie jest 'akwarium powietrzne', tylko bohater może wskoczyć 'w bok' do wody, tzn. dalej od ekranu. Bliżej ekranu ma glebę.
Tytuł: Odp: Contra 1993 Wiadomość wysłana przez: Smakosz Lipca 14, 2010, 13:07:43 Szykuj się na następną porcję screenów. :naughty:
Tytuł: Odp: Contra 1993 Wiadomość wysłana przez: Berion Lipca 14, 2010, 15:19:15 Lipa, grałem w to kiedyś. Kiepski dlatego, że wygląda to jak demo techniczne (kto wie, może takie miało być? nie wierzę, żeby autor w to nie grał), a nie jak porządny hack. Nie wiem jak jest zrobione to w oryg. 'kontrze', ale podejrzewam, że tak jak w większości przypadków mapa kolizji itp. jest przypisana zestawom - nikt nie zadał sobie trudu zrobić nowych, ani przetestować potem gry.
Ja się Smakoszowi nie dziwię (recenzji nie czytałem, wybacz ale w ten upał nie mam sił na to ;]). @Smakosz Nie bierz do siebie tak każdego słowa. Internet to nie sielanka przed domkiem z ogródkiem. ;] Po za tym zrozum, on teraz ma dziewczynę, musi odreagowywać jakoś ten stres. (;}) Aha - i to nie są tekstury. Generalnie rzecz biorąc sprajty, ale najmniej inwazyjnie byłoby stwierdzić, że bitmapy. Tytuł: Odp: Contra 1993 Wiadomość wysłana przez: dr00id88 Lipca 14, 2010, 15:32:55 ;}
Tytuł: Odp: Contra 1993 Wiadomość wysłana przez: Martin Lipca 14, 2010, 18:07:30 Niewidzialne akwarium powietrzne... :crazy: :chess: Niesamowity jesteś koleś, naprawdę...
Tytuł: Odp: Contra 1993 Wiadomość wysłana przez: contra_best Lipca 14, 2010, 19:25:16 I like Contra 1993.
Tytuł: Odp: Contra 1993 Wiadomość wysłana przez: Berion Lipca 14, 2010, 20:53:40 It's more like a tech demo than rightful hack. Interesting but nothing more (IMO ;]).
|