EMU-NES #PL FORUM © 2004-2015

Nes/Pegasus/Famicom => Hacki i Romhacking/Programowanie => Wątek zaczęty przez: siudym Marca 25, 2012, 01:27:13



Tytuł: NES i jego 25 kolorów na ekranie jednocześnie
Wiadomość wysłana przez: siudym Marca 25, 2012, 01:27:13
NES w "normalnym trybie" moze wyswietlic na ekranie 25 kolorow jednoczesnie. Zastanawia mnie jakie sa przyczyny/powody spadku ilosci kolorow na ekranie? Bo jak wiadomo wiekszasc gier wyswietla 16kolorow jednoczesnie.

http://www.thealmightyguru.com/Games/Hacking/Wiki/index.php?title=NES_Palette

Jakos nigdy nie zastanawialem sie nad tym..


Tytuł: Odp: NES i jego 25 kolorów na ekranie jednocześnie
Wiadomość wysłana przez: yojc Marca 25, 2012, 09:36:14
Ale gdzie tu jest napisane, że to może być 25 unikalnych kolorów? ;) Po prostu chodziło o to, że można w jednym momencie zdefiniować 25 kolorów (4 palety tła, 4 palety sprite + tło = 25), a maksymalnie unikalnych może być 16. Przynajmniej ja tak zrozumiałem.


Tytuł: Odp: NES i jego 25 kolorów na ekranie jednocześnie
Wiadomość wysłana przez: siudym Marca 25, 2012, 12:26:23
No to zle myslisz. Mozna 25 calkowicie roznych na ekranie wyswietlic.

Tu nawet cala paleta glowna (56 kolorow chyba)
http://nesdev.parodius.com/paltest.zip

Wczoraj sam sie pobawilem - cala paleta podstawowa 32 (16 SPR, 16 BGR) wywalilem na raz
www.siudym.webd.pl/nesasm/sound.nes
Oczywiscie kolor zero jest wspolny, wiec widac mozna policzyc 24+1 rozne kolory. Dopieralem w miare rozniace sie na oko.

Dlatego jestem zaskoczony, bo zawsze nawet tego nie probowalem zrobic, wiedzac, ze max to 16 na raz. Pytanie z jakiego powodu ta ilosc spada w wiekszych kodach/grach do 16?