EMU-NES #PL FORUM © 2004-2015

Nes/Pegasus/Famicom => Emulatory/Emulacja => W±tek zaczęty przez: Mati Maja 01, 2006, 21:44:23



Tytuł: Pistolet W Emulatorach.
Wiadomo¶ć wysłana przez: Mati Maja 01, 2006, 21:44:23
Słyszałem, że w niektórych emulatorach działa pistolet. Ja używam emulatora Nestopia, i chcę się upewnić czy w nim też jest taka obcja.


Tytuł: Pistolet W Emulatorach.
Wiadomo¶ć wysłana przez: piko102 Czerwca 29, 2006, 20:59:08
Cytuj
Słyszałem, że w niektórych emulatorach działa pistolet. Ja używam emulatora Nestopia, i chcę się upewnić czy w nim też jest taka obcja.
[snapback]5336[/snapback]

Taka opcja jest,pistolet zastępuje mysz. A jeśli chodzi ci o normalny pistolet z nes'a to nie wiem czy to mozliwe aby go podłaczyc pod komputer.


Tytuł: Pistolet W Emulatorach.
Wiadomo¶ć wysłana przez: lemonek1 Czerwca 29, 2006, 21:08:04
Podłączenie jest możliwe wystarczy zrobić przejściówkę FC->PC, tylko pytanie czy pistolet będzie kompatybilny z emu ?


Tytuł: Pistolet W Emulatorach.
Wiadomo¶ć wysłana przez: piko102 Czerwca 29, 2006, 21:13:30
A to mnie zaskoczyłeś xD. Jednak myśle że z kompatybilnością będzie mały problem. Ja mam pytanie. Na jakiej zasadzie działą ten pistolet?


Tytuł: Pistolet W Emulatorach.
Wiadomo¶ć wysłana przez: Mati Czerwca 29, 2006, 21:19:32
Chodziło mi o pistolet dziający przez emu. No właśnie. Nie wiem dla czego, ale mi pistolet nie działa na myszce. Chciałem sobie do kaczek po strzelać, to nie mogłem. Czy coś w tym trzeba ustawiać, żeby działało?


Tytuł: Pistolet W Emulatorach.
Wiadomo¶ć wysłana przez: piko102 Czerwca 29, 2006, 21:22:48
Mnie działało bez żadnych ustawień,chyba ze to nie była Nestopia jestem pewien ze byłą a jesli nie to był to VirtuaNes.


Tytuł: Pistolet W Emulatorach.
Wiadomo¶ć wysłana przez: stiffer Czerwca 30, 2006, 17:11:42
Wybaczcie offtopa, ale Mati wytlumacz mi. Jestes niewidomy i w jaki sposob strzelasz do kaczek na ekranie? Rozumie, ze byloby to mozliwe, gdyby byl z***y dzwiek przestrzenny, ale z NESowskimi mozliwosciami dzwiekowymi? [pytam, gdyz kiedys na forum pisales, ze mozna pytac o wszystko - zatem czy nie to :)] Pozdr. :)


Tytuł: Pistolet W Emulatorach.
Wiadomo¶ć wysłana przez: piko102 Czerwca 30, 2006, 20:34:08
Ej! On jest niewidomy? Nie rób se jaj i nie obrażaj go. Offtop sie robi zamekamy temat xD


Tytuł: Pistolet W Emulatorach.
Wiadomo¶ć wysłana przez: BOJAN Czerwca 30, 2006, 20:37:14
Cytuj
Ej! On jest niewidomy? Nie rób se jaj i nie obrażaj go. Offtop sie robi zamekamy temat xD
[snapback]7613[/snapback]

tak, Mati jest niewidomy.


Tytuł: Pistolet W Emulatorach.
Wiadomo¶ć wysłana przez: piko102 Czerwca 30, 2006, 20:45:37
A to przepraszam. Stracił wzrok po tym jak grał na nesie,biedak,chciaz ma wspomnienia :( i nic więcej


Tytuł: Pistolet W Emulatorach.
Wiadomo¶ć wysłana przez: sobek Czerwca 30, 2006, 20:59:40
No właśnie nie do końca. Mati jest niewidomy od urodzenia, więc żadnej gry nie widział.


Tytuł: Pistolet W Emulatorach.
Wiadomo¶ć wysłana przez: piko102 Czerwca 30, 2006, 21:01:51
Ach :( to jak on gra? Przepraszam za offtopic straszny.



/dobra koniec offtopowania, jezeli zalezy ci na tym zeby sie dowiedziec to napisz do niego pw


Tytuł: Pistolet W Emulatorach.
Wiadomo¶ć wysłana przez: andrzejlisek Lipca 06, 2006, 23:07:05
Padło pytanie o zasadę działania pistoletu do prawdziwego NESa, wobec tego opiszę, jak działa pistolet do Pegasusa, ale dla NESa będzie dokładnie tak samo.

W momencie oddawania strzału z pistoletu znika ekran gry i pojawiają się na kolejnych klatkach białe pola w miejscach, gdzie gra ma zareagować na działanie pistoletu, np. obszar, w którym jest lecąca kaczka. Jeżeli tych obiektów jest więcej (np. dwie kaczki), to przez dwie kolejne klatki pojawia się biały prostokąt, najpierw w miejscu jednej kaczki, potem w miejscu drugiej.

Aby to dokładnie zobaczyć należy nagrać do komputera obraz video gry w momencie oddawania strzału, potem z tego nagrania video należy usunąć przeplot przez rozdzielenie klatek do pól tak, że otrzymujemy 50 klatek na sekundę. Na stronie 100fps (http://www.100fps.com/) jest dokładnie opisane, jak to zrobić (wszystkie potrzebne do tego programy są darmowe). Potem, np. za pomocą programu VirtualDub oglądamy film klatka po klatce. Zobaczymy  kolejno pojawiające się poszczególne prostokąty.

Pistolet ma jakby wykrywacz światła. Wychwytuje, czy w danym momencie obraz był biały w miejscu oddania strzału. Procesor konsoli odlicza, która klatka po oddaniu strzału była biała (w miejscu oddania strzału). Na podstawie tej informacji można określić, w który obiekt strzelono.

Poprawność działania pistoletu jest uzależniona od odległości od ekranu, jasności i kontrastu telewizora i jasności oświetlenia pokoju.


Tytuł: Pistolet W Emulatorach.
Wiadomo¶ć wysłana przez: dafczynsky Sierpnia 03, 2006, 20:53:53
Wielkie dzięki za fachowe wytłumaczenie... ; ) Właśnie ostatnio zastanawiałem się z kumplem jak to działa...


Tytuł: Pistolet W Emulatorach.
Wiadomo¶ć wysłana przez: Sogetsu Sierpnia 05, 2006, 22:22:39
kiedyś na GameFAQs, na NES general board była dyskusja o NES Zapperze. ktoś napisał, że gdyby odpiłować końcówkę pistoletu to wtedy zasięg byłby na cały ekran i zamiast pistoletu byłaby bazooka XD.