EMU-NES #PL FORUM © 2004-2015

Nes/Pegasus/Famicom => Hacki i Romhacking/Programowanie => Wątek zaczęty przez: Mati Listopad 11, 2013, 01:12:40



Tytuł: Kody gamegenie wbudowane w rom
Wiadomość wysłana przez: Mati Listopad 11, 2013, 01:12:40
Jako że posiadam Everdrive n8 i znalazłem kilka romów z wbudowanymi kodami gg ze znakiem t1, t2 itp. itd. Nie ma jednak wszystkich gier zrobionych tak jak bym chciał. Moje pytanie brzmi, czy da się zrobić tak, żeby gotowy już rom dało by się zaimplementować do romu w taki sposób, że np. mamy kod aaeaulpa, wrzucamy go w rom tak, by po odpaleniu tego romu już gra działała z tym kodem i czy jest ktoś chętny by mi w czymś takim pomóc? Jest kilka tytułów do zrobienia na konsoli i ajko że mam eda, to chciałbym zacząć konkretnie grywać w wolnym czasie a fajnie byłoby to robić na konsoli nie już na emu. Czy zechciałby ktoś mi pomóc w sposób taki, że podawałbym kody jakie mnie interesują i żeby je klepać tylko w rom? Wrzucam taki rom na eda i gram przechodząc giereczkę na konsoli? Z góry dzięki za pomoc.


Tytuł: Odp: Kody gamegenie wbudowane w rom
Wiadomość wysłana przez: Koks Listopad 11, 2013, 12:36:24
http://www.youtube.com/watch?v=DlamcfJFyvs

http://crackerscrap.com/download.php?p=CCCGP.rar&n=16


Tytuł: Odp: Kody gamegenie wbudowane w rom
Wiadomość wysłana przez: Mati Listopad 11, 2013, 13:54:34
To coś mi nie działa, bo jakiś błąd wywala, poza tym chciałbym przypomnieć, że nie znam się na tym i pytałem, czy ktoś może mi to od czasu do czasu zrobić. Takie programy nie wpółpracują ze screenreaderami.


Tytuł: Odp: Kody gamegenie wbudowane w rom
Wiadomość wysłana przez: Koks Listopad 11, 2013, 19:18:44
Ten akurat powinien współpracować ze screenreaderem, wygląda mi na zwykłe GDI (chociaż pewności nie mam). Może jest niedostosowany do Windowsa 7. U mnie się uruchamia, mogę Ci popatchować jakieś romy, okaże się, czy to dobrze działa :chess:


Tytuł: Odp: Kody gamegenie wbudowane w rom
Wiadomość wysłana przez: Mati Listopad 11, 2013, 21:54:33
Właśnie pod Win 7 to nie działa, ale możemy się umówić tak, że ja ci podrzucę jkiś tam kodzik i wrzucisz go najwyżej w rom, ale to już na gg. Widziałem kiedyś rom na invincibility w Top gun 2 the second mission, który nawet umożliwiał to, że nie można było uderzyć w drzewo, czy lotniskowiec, czyli generalnie nikt i nic nie mógł ci zrobić.


Tytuł: Odp: Kody gamegenie wbudowane w rom
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 11, 2013, 22:03:22
GameGenie to zakodowane adresy i wartości do podmiany odnoszące się do rzeczywistych adresów w kości/ach. Także to jest możliwe, po prostu trzeba zdekodować GG na postać adres + wartość i zmienić w hex edytorze. Ja się nie podejmę chyba że góra kilku tytułów.


Tytuł: Odp: Kody gamegenie wbudowane w rom
Wiadomość wysłana przez: Mati Listopad 12, 2013, 02:21:28
Kiedyś znalazłem fajną stronkę z kodami gg, gdzie nawet były nieoficjalne robione przez użytkowników thegshi.org się nazywała, ale chyba padła. Tam był właśnie kod do Top gun 2 jeśli chodzi o invincibility. Kody do tej gry mam, ale nie chodzi mi o te podstawowe. Ja chciałbym wrzucić w rom właśnie ten nietykalny na maxa. Jeśli ktoś mi go pomoże znaleźć i wrzuci w rom, to będzie git. Z resztą sobie można poradzić, bo ogólnie kody są dostępne i wiem jakie bym chciał do danej gry.


Tytuł: Odp: Kody gamegenie wbudowane w rom
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 12, 2013, 17:55:39
GSHI zmieniło nazwę domeny. Dawno temu zresztą, na: http://gamehacking.org/vb/. Kiedyś pracowałem przy Artemisie, inaczej też bym dzisiaj nie znalazł. ;]


Tytuł: Odp: Kody gamegenie wbudowane w rom
Wiadomość wysłana przez: Mati Listopad 12, 2013, 20:01:20
Berion wielkie dzięki. Czy w takim razie wrzuciłbyś w rom następujące kody jeśli chodzi o top gun 2?
Infinite lives
SZVYLIVG
Infinite missiles (1-player game)
AAKEUYPA
Invincibility
ASEAVLEY
A i jest to wersja U.


Tytuł: Odp: Kody gamegenie wbudowane w rom
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 12, 2013, 23:32:12
Robi się to tak:

1. Konwertujesz kod do postaci adresu. Znalazłem jakieś narzędzie na RHDN, ale zwracało niepoprawny. ;] Potem odkryłem, że we FCEUX jest w menu Debug > GameGenide Decoder/Encoder. Tam w polu z kodem wpisujesz GG i klikasz Add to cheat list.
2. Przechodzisz do Cheats i wybierasz kod, sprawdzasz jaki adres pokazuje i jaką wartość.
3. Obcinasz z rom-u nagłówek iNES, czyli pierwsze 16b (nie musisz jeśli sobie potem doliczysz do adresu te 16b, ale tak jest łatwiej).
4. Przechodzisz na adres, który odczytałeś w emulatorze.
5. Powinna tam widnieć wartość z pola Value. Zmieniasz na wartość z pola Compare.
6. Doklejasz z powrotem nagłówek i gotowe.

Nie wiem jak radzą sobie z tym Twoje programy, więc może być Ci ciężko. Po prostu wklejam opis bo może komuś się przyda.

- - -

Rozumiem, że chodzi o grę: "Top Gun: The Second Mission (U) (!)"
MD5: 66EBB9EB909D06B03A586DFFC8DF808F

Podane przez Ciebie GG działają, ale jak to spawam w rom to już nie. Nie rozumiem dlaczego.


Tytuł: Odp: Kody gamegenie wbudowane w rom
Wiadomość wysłana przez: Mati Listopad 13, 2013, 00:17:03
No z tym jest ciężko, bo próbowałem trochę i ledwo mi to tam rozczytuje. Tak, chodzi o wersję Us. Może pójdzie to na wersji J? Ciekawe czemu to nie działa. Może jest jakieś rozwiązanie?


Tytuł: Odp: Kody gamegenie wbudowane w rom
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 13, 2013, 11:59:38
Nie no działa, tylko że jako GG lub RAW w emu. Po zmianach w rom już nie. Ale nie mam teraz na to czasu, zajrzę w tym tygodniu w każdym razie.

*.cht dla FCEU, FCEUX, FCEUXD, FCEUXCDSP:
Kod:
f563:a5:c6:SZVYLIVG
8f4b:00:01:AAKEUYPA
8b86:50:f0:ASEAVLEY


Tytuł: Odp: Kody gamegenie wbudowane w rom
Wiadomość wysłana przez: Koks Listopad 13, 2013, 18:49:49
Program, który zalinkowałem powyżej chyba nie działa poprawnie.  :x_X
4. Przechodzisz na adres, który odczytałeś w emulatorze.
Nie do końca. W emulatorze pamięć się zaczyna od $8000, a w pliku pierwsza strona od $0000 (bez nagłówka), potem są kolejne strony. Może się okazać, że trzeba zmienić wartość w więcej niż jednym miejscu.
5. Powinna tam widnieć wartość z pola Value. Zmieniasz na wartość z pola Compare.
Chyba odwrotnie  :confused1:

edit: Nie zauważyłem pola "Possible Affected Rom File Addresses" w oknie "GameGenie Decoder/Encoder" , można to stamtąd wziąć.

edit2: Zmieniłem te wartości:
Kod:
Adres Compare Value
01F573 C6 A5 (SZVYLIVG)
014F5B 01 00 (AAKEUYPA)
014B96 F0 50 (ASEAVLEY)
Spatchowany rom: http://speedy.sh/Aqmbh/topgun2-trzykody.nes


Tytuł: Odp: Kody gamegenie wbudowane w rom
Wiadomość wysłana przez: Mati Listopad 13, 2013, 21:48:30
Koks działa. Dzięki wielkie. Reszta takich spraw, to będę pisał do ciebie na gg, jeśli będę czegoś takiego potrzebować ok? Oj będzie nawalando na Ed ;D. Jeszcze raz wielkie dzięki :).


Tytuł: Odp: Kody gamegenie wbudowane w rom
Wiadomość wysłana przez: Berion Listopad 15, 2013, 00:36:50
Jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy. ;d


Tytuł: Odp: Kody gamegenie wbudowane w rom
Wiadomość wysłana przez: Mati Styczeń 19, 2014, 00:44:28
Czy jest ktoś z was w stanie zrobić mi tak samo działający kod gamegenie i wbudować go w rom tak jak jest tutaj?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73262344/Parodius%20%28E%29%20%28invincibility%29.nes
Gra to Parodius z tym, że wersja E i w pewnym momencie gra się wiesza przy walce z jednym z ostatnich już bossów i niestety nie idzie tego przejść na konsoli. Jakoś zauważyłem, że wersje Europejskie często się wysypują i źle działają, dla tego jeśli się da, to niech to będzie Parodius da czyli Japoński. Zawsze wg mnie lepsze są romy U i J, z góry dzięki.