EMU-NES #PL FORUM © 2004-2015

Nes/Pegasus/Famicom => Hacki i Romhacking/Programowanie => Wątek zaczęty przez: Heniek Czerwca 07, 2014, 11:48:32



Tytuł: ALIEN 3 (NES) HACK, KTORY WYŁĄCZY CZAS Z GRY POTRZEBNY
Wiadomość wysłana przez: Heniek Czerwca 07, 2014, 11:48:32
Gra jest zepsuta po prostu. Kamera zakrywa pole przed bohaterką, a czas nakazuje się śpieszyć...Nie da się grac i walimy w ciemno z gnata. Gdyby usunąć ten czas absurdalny alien 3 zmieniłby się w dość genialną grę. Czy jest ktoś w stanie zrobić hack, który jedyne co będzie robił to wyłączy czas z każdej planszy lub jako prosty proces będzie go ciągle ustawiał na dużą wartość, która nie zmaleje ??


Tytuł: Odp: ALIEN 3 (NES) HACK, KTORY WYŁĄCZY CZAS Z GRY POTRZEBNY
Wiadomość wysłana przez: MaarioS Czerwca 07, 2014, 11:50:12
Nie szukałeś może po kodach Game Genie czy nie ma tam już takiej funkcji?? Jeżeli jest to wystarczy zwyczajnie kod GG wryć prosto w rom


Tytuł: Odp: ALIEN 3 (NES) HACK, KTORY WYŁĄCZY CZAS Z GRY POTRZEBNY
Wiadomość wysłana przez: Heniek Czerwca 07, 2014, 12:07:02
Znalazłem, ale dodało tylko 2 minuty do pierwszej planszy. Od drugiej znowu hardkor.

Najlepsze co można by było zrobić to wymyślić kod game genie, który sprawi, że zegar będzie cykał w grze 2x wolniej. czyli zmienić zmienną, która odpowiada za upływ sekund w grze tak aby jedna sekunda mijała co dwie.


Tytuł: Odp: ALIEN 3 (NES) HACK, KTORY WYŁĄCZY CZAS Z GRY POTRZEBNY
Wiadomość wysłana przez: MaarioS Czerwca 07, 2014, 21:45:46
Po co tyle kombinowania?? Akurat jakby tykał 2x wolniej to by nie dało aż tak dużo. Wg mnie najlepiej by było zwiększyć zmienne które przechowują informacje ile jeszcze jest minut i sekund i zwiększyć do 99 albo 255 albo do jakiejś wartości największej jakiej się da ;) . Tylko sam nie będę się dalej wypowiadać i ściemniać jak to zrobić bo dokładnie szczegółowo to na rom-hackingu się niestety nie znam, taki mój pomysł, chociaż tak jak w programowaniu to wydaje mi się, że jeszcze może być dużo innych opcji jak to rozwiązać


Tytuł: Odp: ALIEN 3 (NES) HACK, KTORY WYŁĄCZY CZAS Z GRY POTRZEBNY
Wiadomość wysłana przez: alzen Czerwca 07, 2014, 22:44:57
Najlepiej to usunąć rozkaz zmniejszający "tykanie", najmniej kombinowania jak na moje oko. Albo nauczyć się przechodzić grę na zasadach takich jakie są.


Tytuł: Odp: ALIEN 3 (NES) HACK, KTORY WYŁĄCZY CZAS Z GRY POTRZEBNY
Wiadomość wysłana przez: Heniek Czerwca 08, 2014, 00:29:11
Po co tyle kombinowania?? Akurat jakby tykał 2x wolniej to by nie dało aż tak dużo. Wg mnie najlepiej by było zwiększyć zmienne które przechowują informacje ile jeszcze jest minut i sekund i zwiększyć do 99 albo 255 albo do jakiejś wartości największej jakiej się da ;) . Tylko sam nie będę się dalej wypowiadać i ściemniać jak to zrobić bo dokładnie szczegółowo to na rom-hackingu się niestety nie znam, taki mój pomysł, chociaż tak jak w programowaniu to wydaje mi się, że jeszcze może być dużo innych opcji jak to rozwiązać

Przy cykaniu 2x z 4 minut na etap zrobiło by się 8 minut. To dużo.
Już po czeacie, który zwiększył czas z 4 do 6 minut na 1szej planszy gra zrobiła się przystępniejsza i bardziej motywująca do dalszej gry. Znalazłem cheat na nieskończność czasu ale jednak brakuje tego napięcia.


Tytuł: Odp: ALIEN 3 (NES) HACK, KTORY WYŁĄCZY CZAS Z GRY POTRZEBNY
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Czerwca 08, 2014, 03:28:32
Ooo nie ukrywam że tak jak Heniowi (a my się z Heniem chyba dobrze znamy heh  :naughty: ) tak i mi przydałby się rom z tą gierką z wyłączonym timerem. Tyle że ja nygus jestem w sprawach programowania/hackowania, ale jakby była możliwość zmodzenia takiego romu to byłbym wdzięczny.


Tytuł: Odp: ALIEN 3 (NES) HACK, KTORY WYŁĄCZY CZAS Z GRY POTRZEBNY
Wiadomość wysłana przez: alzen Czerwca 08, 2014, 14:53:28
Znalazłem cheat na nieskończność czasu ale jednak brakuje tego napięcia.

Czyli raz za dużo napięcia, raz za mało. No comments.

...i mi przydałby się rom z tą gierką z wyłączonym timerem.

No to kolega właśnie powiedział, że znalazł cheat na to Seba ;). W sieci jest trochę info jak wklepywać kody do romów, dasz radę :).


Tytuł: Odp: ALIEN 3 (NES) HACK, KTORY WYŁĄCZY CZAS Z GRY POTRZEBNY
Wiadomość wysłana przez: Heniek Czerwca 08, 2014, 21:35:16
Zdobyłem mod w wersji romowej, który zmienia grę. Wyłącza timery, daje dużo żyć, ale żeby przejść planszę trzeba ją wyczyścić ze wszystkich alienów. Powiadają, że lepsze niż oryginał. Kto chce niech pisze na pw


Tytuł: Odp: ALIEN 3 (NES) HACK, KTORY WYŁĄCZY CZAS Z GRY POTRZEBNY
Wiadomość wysłana przez: alzen Czerwca 08, 2014, 22:22:14
Kto chce niech pisze na pw

A normalnie na sieć wrzucić nie można i się romem po prostu podzielić?


Tytuł: Odp: ALIEN 3 (NES) HACK, KTORY WYŁĄCZY CZAS Z GRY POTRZEBNY
Wiadomość wysłana przez: Berion Czerwca 08, 2014, 22:55:13
Przecież to można samemu w 5min znaleźć i nie wymaga żadnej wiedzy. Grimm chyba taki poradnik kiedyś napisał, gdzieś tu leży.

Opóźnić zegar to więcej roboty bo wymaga haczenia niż sprawić aby przestał odliczać.


Tytuł: Odp: ALIEN 3 (NES) HACK, KTORY WYŁĄCZY CZAS Z GRY POTRZEBNY
Wiadomość wysłana przez: Heniek Czerwca 09, 2014, 16:45:44
Kto chce niech pisze na pw

A normalnie na sieć wrzucić nie można i się romem po prostu podzielić?



Ja się dziele tak jak ktoś ze mną się podzielił. XD Kto chce niech pisze.



@Berion:

Wystarczyłoby dojść do jednej zmiennej, która odpowiada za licznik zegara w grze i zmienić ją na 1/2 co nowa plansza


Tytuł: Odp: ALIEN 3 (NES) HACK, KTORY WYŁĄCZY CZAS Z GRY POTRZEBNY
Wiadomość wysłana przez: Berion Czerwca 09, 2014, 21:22:19
Nie odpowiada za to jedna zmienna i nie jest to float, więc nie ma czegoś takiego jak 0.5. ;]


Tytuł: Odp: ALIEN 3 (NES) HACK, KTORY WYŁĄCZY CZAS Z GRY POTRZEBNY
Wiadomość wysłana przez: Heniek Czerwca 10, 2014, 09:34:01
a mnożenie x2 całej wartości minut  na plansze ?


Tytuł: Odp: ALIEN 3 (NES) HACK, KTORY WYŁĄCZY CZAS Z GRY POTRZEBNY
Wiadomość wysłana przez: Berion Czerwca 10, 2014, 20:45:28
Nie mnożenie, a zmiana ilości czasu przydzielonego na poziom. To też powinno być proste do zrobienia w samym ram. Ale jeśli na różnych poziomach, są różne czasy to pewnie nie ma "globalnego licznika" tylko dla każdego poziomu osobno, a więc trzeba będzie znaleźć te adresy dla każdego poziomu i ustawić np. na 59:59 (pewnie pierwsza piątka nie byłaby wyświetlana, nie wykluczone że powyżej 9.59 się zawiesi/zglitchuje). Niewykluczone, że nawet w samym rom-ie lecąc hex edytorem można to znaleźć (pewnie w milisekundach, minut/sekund nie szukaj bo niezwykle rzadko są używane).

http://www.jednostek-miary.info/przelicznik-jednostek.php?typ=czas
http://mh-nexus.de/en/hxd/