EMU-NES #PL FORUM © 2004-2015

Nes/Pegasus/Famicom => Gry => Wątek zaczęty przez: Dizzy9 Czerwca 26, 2014, 20:10:09



Tytuł: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: Dizzy9 Czerwca 26, 2014, 20:10:09
Dawno, dawno temu, grając w Addams Family (https://www.youtube.com/watch?v=sAlnr5wnwOo) zawsze mnie dręczyło pytanie:
"Na jakiej zasadzie działa kasa która spada na balkonie" Miałem trzy teorie:
1.Kasa na balkonie spada przez jakiś ustalony czas.
2.Kasa na balkonie spada aż gracz zbierze określoną ilość pieniędzy.
3.Tylko określona ilość banknotów spada na balkon.
Po latach, pogrzebałem w ROMie i odkryłem prawdę, naprawdę fajne uczucie ;)

I tak pomyślałem że może ktoś inny też ma takie "tajemnice z młodości" na które nie znacie odpowiedzi, piszcie a odpowiedź będzie ukazana "za jakiś czas" ;]


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Czerwca 26, 2014, 20:22:48
Mnie nurtuje pytanie, co sie dzieje po pokonaniu Kaczora Vadera w bonusowym etapie ze statkiem z Gwiezdnych Wojen w grze Tiny Toon Adventures. Nigdy nie udało mi się go przejść, mimo iż "generowałem" go na konsoli wiele razy.

(http://i545.photobucket.com/albums/hh396/SebaSan1981/Dizzy-Dragon_zps535a41ef.png) (http://s545.photobucket.com/user/SebaSan1981/media/Dizzy-Dragon_zps535a41ef.png.html)

A z innych rozkminek to co jest w korytarzu za smokiem w jakinii w grze Fantastic Adventures of Dizzy??



Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: mtmt Czerwca 26, 2014, 22:41:12
A różne można pisać np. (oczywiście wracam się do czasów pegasusowych)

Jakie są cut-scenki jeszcze w Pac-Man?
Ile plansz ma Dig-Dug?
Co jest dalej po kosmosie (druga plansza) w Treasure Master?
Komu się udaje przejść w tym trudnym Lode Runner plansze?
Jaka jest następna plansza w Raid on Bungeling Bay?
Czy jest jakieś Congratulation w Wrecking Crew po przejściu 100 planszy?
Jak wygląda ending w Karateka?
Jak wygląda 7 świat w Blaster Master? (cholera, doszedłem za dzieciaka do 6-tej planszy i zacinka przy bossie)
Co/jak/gdzie w Fantastic Adventure of Dizzy .... (i tutaj wpisz co chcesz) :)
Co się stanie jak zbiorę całą mapę w Duck Tales 2?

Najlepsze właśnie było to, że jak dochodziło się do pewnego momentu gry, to idąc spać, myślało się, jak rozkminić dany level i wymyślało się następne plansze samemu w głowie, gdzie potem było rozczarowanko jak się przeszło z biciem serducha z nerwów, a tu nic... np. zapętlona plansza w crapach lub zupełnie inny level niż ten co się wyobraziło :)


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: 1990in1 Czerwca 26, 2014, 23:52:27
Najlepsze właśnie było to, że jak dochodziło się do pewnego momentu gry, to idąc spać, myślało się, jak rozkminić dany level i wymyślało się następne plansze samemu w głowie, gdzie potem było rozczarowanko jak się przeszło z biciem serducha z nerwów, a tu nic... np. zapętlona plansza w crapach lub zupełnie inny level niż ten co się wyobraziło :)
O tak...


Mnie zastanawiało w jaki sposób można zmienić ilość fajerwerków na koniec planszy w "Mario". Biegałem, wlokłem się a i tak pojawiało się różnie...
Chyba obecna u wszystkich(?) ciekawość działania pistoletu.


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: mtmt Czerwca 27, 2014, 08:34:59

Mnie zastanawiało w jaki sposób można zmienić ilość fajerwerków na koniec planszy w "Mario". Biegałem, wlokłem się a i tak pojawiało się różnie...

z Super Mario było tak, że każdy, kto grał/nie grał i dochodził do różnych plansz, zawsze uprawiał prowo w stylu : wiem, jak dojść do 9-tego świata, w 6-tym zamiast smoka jest pies (szczytem w podstawówce było dla większości 5-4, bo nikt nie wiedział że jest fasola w 4-2) czy też wciskasz na początku A,B i select to masz 100 żyć :) nie, to nie byłem ja...
ale też miłe były tajemnice np. życie w 1-2, ukryta cegła z coinsami w przejściu z trzema gombasami na początku 4-2, ukryte coinsy w 1-4, fasolka w 2-1. Niby takie proste teraz w nowszych częściach do odkrycia, ale nie... dokładnie pamiętam, kto to odkrył, jaka była reakcja, komu się to pierwszemu powiedziało, z kim pierwszy raz to i u kogo grało, żeby udowodnić (ja odkryłem życie w 1-1, fasolkę w 4-2 i życie w 4-1). Już tej frajdy nie ma, co kiedyś, a na pewno pamiętacie dobrze te "pierwsze odkrycia" w Super Mario :)


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: Oldschoolowy dziad Czerwca 27, 2014, 09:35:30
dlaczego czasami w Contrze przy bossie z trzeciego poziomu pojawia się zwykły biegajacy żołnierz, ale tylko czasami?
2. skad się biorą glitche? domyslam się przez przegrzanie układów w carcie/coś nie styka, ale dlaczego wyglądają tak - a nie inaczej? Vinyl powinien mięc to na taśmie jak onegdaj,drzewiej, będzie z cztery lata temu, glitch przywitał nas filizanka kawy - teraz mogę powiedzieć że im chofzilo po prostu o break time. miej to, to sztuka nowoczesną!
3. czy w World Wrestling przed walka za każdym razem robimy nasza postacią trening. pamietam że zawsze miałem problem z tym żeby go dosrubowac do końca paska. trening przed walka cokolwiek daje? czy jakbym go nabil, to by mi to cokolwiek dalo? czy mój wrestler w masce tygrysa wyskoczylby na ring z gigantyczna pompą wrzeszczac OO TERA TO JA MOGĘ SIĘ WYWRACAC [/i]

przy poruszeniu wrestlerskiego wątku chciałbym serdecznie pozdrowic pierwszego wrestlera Czechowic - Dziedzic Robiego który przy każdym meczu oblewa się radlerem, podpala i wbiega na sędziego


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: mtmt Czerwca 27, 2014, 13:34:32
każdy chyba grał w B-Wings? no to teraz pytania dzieciństwa

czemu każdy widzi wrogów inaczej i inaczej ich nazywa?
co to do cholery jest? -> (http://i62.tinypic.com/2w1wos9.jpg) (teraz już wiem, jak to działa, ale jak mogliśmy to wiedzieć?) i czemu się to pojawia w innych grach (akurat wiem, że w Bump-N-Jump, są jeszcze inne?) i jak to się nazywa fachowo?
kiedy się ta gra kończy i ile jest jeszcze nieodkrytych bonusów i nowych skrzydeł?


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: Sogetsu Czerwca 27, 2014, 21:10:33
co to do cholery jest? -> (http://i62.tinypic.com/2w1wos9.jpg)
Pierwiastek z zero przez rzepę?

Mnie zastanawia, czemu pojawia się tutaj wiele pytań, na które można w kilka minut znaleźć odpowiedzi używając google, gamefaqs, vgmuseum, itp.


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: mtmt Czerwca 27, 2014, 21:25:00
Mnie zastanawia, czemu pojawia się tutaj wiele pytań, na które można w kilka minut znaleźć odpowiedzi używając google, gamefaqs, vgmuseum, itp.
yy bo to miał być temat o tajemnicach z dzieciństwa? że zawsze coś tam ciebie nurtowało i nie wiedziałeś skąd/co/dlaczego?


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: Sogetsu Czerwca 27, 2014, 22:09:09
Myślę, że Dizyy9 chodziło bardziej o rzeczy, których dowiedzieć się można grzebiąc w plikach z grą lub inne tego typu, trudne do odkrycia tajemnice. Na pytania typu "ile etapów ma gra X?" albo"jak wygląda etap Y w grze Z?" można bardzo łatwo samemu znaleźć odpowiedź.


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: alzen Czerwca 27, 2014, 22:21:55
Hmm, wszyscy po trochu macie rację jeśli dobrze rozumiem zamysł kolegi D9. Faktycznie nie ma sensu zadawać pytań na które odpowiedzieć znaleźć można korzystając chociażby z popularnego Google.

Niemniej jednak osoby, które zabrały głos w tym wątku prezentują dwie grupy - jedną, traktującą temat jako kolejne "pegasusowe wspominki"; oraz drugą - która wydaje mi się, że lepiej zrozumiała intencje autora. Otóż moim zdaniem D9 oferuje wcielenie się w swego rodzaju NESowego detektywa i zamierza odpowiedzieć na pytania z młodości, swego rodzaju zagadki tworzone przez graczy we własnych umysłach.

I bardziej kolokwialnie, chociaż powinienem w tym momencie ukrócić, a przynajmniej spróbować zapanować nad kolejnym pomysłem kolegi D9 do realizacji którego niezbędna okaże się zabawa kodem binarnym(bądź źródłowym) - pochwalam. Pomysł jest bowiem wyśmienity, ma w sobie pewną osobliwość i sprawia, że sam chciałbym poznać odpowiedzi na pytania nurtujące niektórych kolegów, pomimo tego iż nigdy mnie nie zastanawiały.

Wymigałeś się tym razem D9 :dry:


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: Dizzy9 Czerwca 27, 2014, 22:49:47
Cytuj
Pierwiastek z zero przez rzepę?
Genialne :D I dopiero jak to napisałeś, to zauważyłem że to faktycznie tak wygląda :D

Alzen trafił najcelniej. Na początku myślałem czy by nie dać dopisku "nie pisać takich pytań, na które może odpowiedzieć google, youtube czy gamefaq.com" ale uznałem, że bez dopisku może wyjść też fajny temat wspomnieniowy.
Pytania takie, na które trzeba grzebać w ROMie są mile widziane, np. pytanie seby o to, co jest za smokiem. Niestety, nie mogę odpowiedzieć na to pytanie, musicie poczekać. Jak długo? Mogę tylko podpowiedzieć (http://www.osteoarthritisblog.com/wp-content/uploads/2012/02/many-canes.jpg), ale nic więcej, bo dziat mnie zje :}


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: Janota 8 Czerwca 28, 2014, 00:04:21
przy poruszeniu wrestlerskiego wątku chciałbym serdecznie pozdrowic pierwszego wrestlera Czechowic - Dziedzic Robiego który przy każdym meczu oblewa się radlerem, podpala i wbiega na sędziego
<3 XD
I'm a Dziat Guy, będziesz moim promotorem :laugh:
Co do tematu to zawsze zastanawiałem się dlaczego Capcom nie ''dostarczyło'' tła miasta pod sam budynek ? bo komin tego uniemożliwiał ? a może miasto się tam kończy i laboratorium doktorka lighta jest pokazane, że znajduje się na obrzeżasz miasta ? takie troszkę dziwne, niby nic wielkiego, ale zawsze mnie to ciekawiło :) miałbym jeszcze pewnie kilka takich niuanisków, ale ten najbardziej mnie dręczy hehe :biggrin:
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/67ebf3298cfb.png) (http://naforum.zapodaj.net/67ebf3298cfb.png.html)


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: siudym Czerwca 30, 2014, 14:23:20
A mnie zawsze nurtowalo pytanie jak zabic, czy da sie zabic i jesli da to co jest za szkieletorem w studni (dungeony) gry Robin Hood Prince of Thieves? Tak w srodku gry, bo potem dalej w grze znajdujemy magiczny mieczyk i podobny szkielet daje sie nim zabic pod koniec gry.

Wg tego co wyczytalem to nikt nie wie.

(http://lparchive.org/Robin-Hood/Update%2008/39-Robin_Hood_-_Prince_of_Thieves-69.png)


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: Berion Lipca 01, 2014, 23:08:39
Co do tematu to zawsze zastanawiałem się dlaczego Capcom nie ''dostarczyło'' tła miasta pod sam budynek ? bo komin tego uniemożliwiał ? a może miasto się tam kończy i laboratorium doktorka lighta jest pokazane, że znajduje się na obrzeżasz miasta ? takie troszkę dziwne, niby nic wielkiego, ale zawsze mnie to ciekawiło :) miałbym jeszcze pewnie kilka takich niuanisków, ale ten najbardziej mnie dręczy hehe

Ponieważ w obrębie 4x4 musi być ta sama paleta, a szarego nie ma w palecie używanej przez chałupkę (to laboratrium, serio? ;p). Fuszera projektantów, komin można było dać wyżej (albo wypełnić niebo czarnym) i przesunąć cały pion o jeden kafel.

Tajemnica Sagali rozwiązana. :D


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: Dizzy9 Lipca 03, 2014, 23:56:35
Ponieważ w obrębie 4x4 musi być ta sama paleta
4x4? pikseli? tilesów?
Prawidłowa odpowiedź 2x2 tilesów, 16x16 pikseli.

Co do tej wyrwy-mogli tu dociągnąć, jest jak powiedział berion, "fuszera projektantów". Komina nawet nie trzeba wywalać.


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: Berion Lipca 04, 2014, 16:43:09
Tilesów - najmniejszy możliwy zestaw, czyli z tego co ja wiem to właśnie 4 (nie w rzędzie oczywiście).

Ale kurcze, ja tego nie pamiętam, a przecież tyle razy w to grałem za młodu i nawet na emulgatorach.


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: pawgal Lipca 17, 2014, 00:01:26
Mnie zawsze ciekawiło co znajduje się po przeskoczeniu nad przepaścią w Prince of Persia, Poziom 6 oraz dlaczego nasz bohater nie potrafi się złapać ściany, mimo że skacze jak najdalej się da? No i oczywiście czemu stoi tam jego klon i nie zamknął mi przejścia?

(http://i.imgur.com/gfxfvgx.png)


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: spazz4 Lipca 17, 2014, 00:02:47
jeśli mnie pamięć nie myli to w wersji na PC gdy się udało złapać to klon własnie tą bramę zamykał


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: pawgal Lipca 17, 2014, 00:13:53
No właśnie w wersji PC wyglądało to trochę inaczej. Poza tym widać było całą planszę (co po latach trochę mi odpowiedziało co może być dalej?), natomiast na NESowej wersji obraz się przesuwał w miarę przechodzenia.


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: spazz4 Lipca 17, 2014, 00:28:26
zgaduje że to przez oszczędności w kodzie - skoro i tak nie mogłeś z tym nic zrobić poza spadnięciem to po co marnować kilka kb na animacje


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: BH ouji Lipca 31, 2014, 10:48:28
Pamiętam że przed przejściem Big Nose the caveman, wyobrażałem sobie, że Big Nose dostaje tego "ptaka" i dzieli sie z innymi (choć może tak powiedziałem do sklepikarza który wypożyczał gry)


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: mtmt Lipca 31, 2014, 17:03:34
ogólnie jak na fajne gry z Codemaster, wspomniany wyżej Big Nose, to wszystkie mają rozczarowujące zakończenia
ładne gierki, a zakończenia jak czupa-czups (wyliżesz i pogryziesz patyk)

w tej całej tajemnicy, nie nawidziłem się rozczarowywać jak przechodziłem gry, o których zakończeniach zawsze ściemniałem sobie albo śniłem :)


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: dafczynsky Sierpnia 07, 2014, 09:19:41
Wczoraj zacząłem się zastanawiać, gdzie znajdują się przeciwnicy w Micro Machines, gdy znikną z pola widzenia. ;) Podejrzewam, że gdy wyjadą "za ekran" na jakąś tam odległość, po prostu przestają istnieć w wyścigu, a skrypt pewnie jakoś tam ustala jaki kolor samochodziku jest na jakiej pozycji. Być może zależy to od statystyk poszczególnego zawodnika, bo te przecież są różne.
Nawet jadąc bezbłędnie z najgorszymi przeciwnikami nie da się ich chyba wyprzedzić na jakąś tam dalszą odległość. Dystans między nami, a przeciwnikami jest zawsze mniej więcej taki sam, jakbyśmy "ciągnęli" samochody będące za nami poza polem widzenia.


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: yojc Sierpnia 07, 2014, 17:54:06
Z tego co kojarzę w jakimś FAQ było to wyjaśnione i samochody poza polem widzenia poruszają się ze stałą prędkością, zależną od kierowcy, okrążenia (im dalsze tym jeżdżą szybciej), oraz tego czy są za tobą czy przed. I ponoć da się doprowadzić do sytuacji, w której przeciwnika nie będzie się dało dogonić.


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: dafczynsky Sierpnia 07, 2014, 19:22:48
O, dzięki za trop, yojo2. Będę musiał zagłębić się w FAQ.
Swoją drogą - wydaje mi się, że kiedyś udało mi się kogoś w MM zdublować, ale nie jestem teraz tego pewien. Tak mi się tylko kojarzy. Da się? Wiecie?


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: mtmt Sierpnia 08, 2014, 01:49:13
no kurde ile razy mi się dało zdublować, ja zawsze na początek brałem jakiegoś cieniasa np. grubasa, a ścigałem się ze spiderem, cherry, bonnie i nie pamietam jeszcze z którąś z osób która była naprawdę kozacka :)
po kilku rundkach, gdzie była eliminacja, zawsze odpadała ta ostatnia osoba, którą wybierałem z najszybszych, np. spider odpadał po trzeciej eliminacji, bo nie mógł grać w czwartej kolejce i potem grałem ze słabszymi przeciwnikami... jak oni mieli.. mike, dwoyge czy jakoś tak :D nie , nie używam wcale wikipedii, z pamięci pamiętam, że potem w helikopterach pierwszych jeździłem z samymi paziami
i było łatwiej, bo byli ciotami za kółkiem, a nawet tych szybkich dało się okrążyć za drugim razem


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: yojc Sierpnia 11, 2014, 15:44:04
Czemu miałby być celowy?


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: yojc Sierpnia 11, 2014, 16:43:58
Myślę, że gdyby to miało być celowe to by nie działało tak wybiórczo. Dla mnie to typowy bug.


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: RetroMichal Października 24, 2014, 18:04:40
Mnie nurtuje pytanie, co sie dzieje po pokonaniu Kaczora Vadera w bonusowym etapie ze statkiem z Gwiezdnych Wojen w grze Tiny Toon Adventures. Nigdy nie udało mi się go przejść, mimo iż "generowałem" go na konsoli wiele razy.

Po pokonaniu go spadnie duże serce z napisem "ACME" i kiedy je weźmiesz, dostajesz 3  życia


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: BH ouji Października 24, 2014, 19:23:38
A mnie treraz ciekawi to (i chyba przedtem też) czy to możliwe że w KAŻDYM "świecie" w AI3 (poza 1) jest Pterodaktyl? Sniło mi sie że był w 3, a ta walka to wrzód na tyłku


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: Verteks Listopada 02, 2014, 15:10:57
Odświeżę temat przychodząc z następującym pytaniem - od czego zależy pojawianie się "oczu" na tle danej komnaty w grze Super Robin Hood? Czy tak jak jest to z sekretami wszystko zależy od tego, gdzie i jak wejdziemy w danej komnacie, czy programiści przygotowali kilka różnych zestawów, w których ustalono gdzie i jaka para oczu ma się pojawić?


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: rascal Listopada 03, 2014, 13:51:53
Podbijam pytanie wyżej, zawsze mnie to ciekawiło. Dlaczego w określonych miejscach się pojawiają i dlaczego raz są to "złe" oczy a raz normalne.


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Września 16, 2015, 07:21:10
Trzeba by Krisuroku zapytać, on zna tą grę na wylot. Mi się wydaje jednak że jest to czysto randomowe i poczynania gracza nie mają wpływu na pokazywanie się tych oczu. Mogę oczywiście się mylić.
Zastanawia mnie za to inna rzecz o której przypomniałem sobie jakiś czas temu grając w FaoD blue. Otóż gdy Dizzy przechodzi w okolicach wulkanu to zdarza się że lawa może go ranić nawet wtedy gdy przelatuje obok albo nie robić mu krzywdy gdy przelatuje przez niego. Czy ktoś z was też to zauważył??


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: Dizzy9 Września 16, 2015, 16:03:57
Zastanawia mnie za to inna rzecz o której przypomniałem sobie jakiś czas temu grając w FaoD blue. Otóż gdy Dizzy przechodzi w okolicach wulkanu to zdarza się że lawa może go ranić nawet wtedy gdy przelatuje obok albo nie robić mu krzywdy gdy przelatuje przez niego. Czy ktoś z was też to zauważył??
Przebadałem to. Bug wynika z błędu w obliczaniu kolizji dla tego obiektu.
W FAOD, Dizzy nie posiada Hitboxa jako takowego. Dizzy posiada kropkę. Kropka znajduje się między jego stopami, na samym dole sprita.
To oznacza że obliczanie kolizji będzie szybsze, ale też że wielkość hitboxów obiektów z którymi będzie kolidowała kropeczka musi być większa niż przy tradycyjnych hitboxach.
Zilustrowałem hitboxy na poniższym screenie:
(http://emunes.pl/1spazz4/nic/bylejakiciagliter1.jpg)
Jak widać, hitbox wychodzi 8 pikseli na lewo, ale na prawo już nie. Czyli prawa strona odłamku skalnego ma mniejszy "zasięg" i dlatego musi być hmmm..."głębiej" w Dizzy by zadać mu jakieś obrażenia.


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 Września 24, 2015, 23:47:47
Co do Dizzy'ego to zastanawiałem się jeszcze nad jedną rzeczą. Czy jest jakakolwiek szansa by dostać się do koniczyny w kopalni bez dawania jaj smokowi. Bo po wzięciu koniczyny i dodatkowym zabraniu jaj, smok traktuje nas fireballem tak silnym że odrzuca aż na drugi ekran :)


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: Dizzy9 Września 25, 2015, 01:05:32
Kiedyś, w wersji niebieskiej zdarzył mi się dziwny glitch dzięki któremu udało się mi podwędzić smokowi oba...jaja.
http://www.youtube.com/watch?v=eqiGaqo_8M0
Nigdy nie udało mi się dokonać tego drugi raz. Nie pamiętam już jakiej techniki użyłem by tego dokonać.


Tytuł: Odp: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.
Wiadomość wysłana przez: sdm Lutego 01, 2016, 18:24:13
Kurcze... Ja kiedys na konsoli chyba takze udalo mi sie wyniesc oba jajka. Zastanawialem sie do czego one maja byc oba teraz. FAOD dawniej katowalem calymi dniami i widzac ten filmik przypomniala mi sie sprawa :)

Jeszcze przypomnialem sobie o jednej ciekawostce - takze w DonDokoDon2.
Nie znalazlem przyczyny nidy, ale raz po wzieciu ze skrzynki w LEV1 laski strzelajacej ogniami, strzelala ona NON STOP ogniem (bez limitu). Doszedlem tak az do pierwszego boss'a. Wydawalo mi sie, ze nie da sie go pokonac w taki sposobm ale jednak byla mozliwosc trafienia go ogniem z laski w korpus.

Domyslalem sie, ze to jakis BONUS z mini-gry na poczatku poziomu, jednak w opisie taka nagroda nie istnieje:
http://www.gamefaqs.com/nes/570638-don-doko-don-2/faqs/52868

Opcje sa dwie - albo blad kodu, albo... Piracki DDD2 ma jakis ukryty, klawiszowy kod dajacy jakies ulepszacze (przez przypadek wcisnieta pewna kombinacja na padzie). Kurcze a kiedys mialem DDD2p zdumpowany :/ Teraz by pod EMU sprawdzil.

(http://s10.postimg.org/tpe6ujcy1/Don_Doko_Don_2_Japan.png)