Tytuł: FamiTracker - Export do ASM Source i użycie tego w NESASM Wiadomość wysłana przez: siudym Listopada 25, 2014, 11:45:41 Dawno nie bylem w temacie i widze, ze FT ma export utworu do kodu zrodlowego.
Zrobilem na szybko prosta melodie, zapisalem do ASM. Teraz jak to uzyc w kodzie NESASM? W kodzie nie widze rejestrow APU, wiec chyba trzeba wiecej pokombinowac co i jak. Pewnie nie raz bylo to juz na forach nesdev, ale z wygrzebaniem nie bedzie posto. FT ma tez export do BIN - raw music data, moze latwiej jest taki export uzywac w NESASM? Wczesniej uzywalem metody ladowania calego NSF - jednak to strata miejsca, bo np. prosta melodia napisana w FT2 po exporcie do BIN ma 60bajtow, a NSF 6000 bajtow.... Dlatego mocno interesuje mnie uzywanie exportow ASM lub BIN. (http://s1.postimg.org/fhzrp07fj/famitrack.png) Tu kod tej melodyjki prostej po exporcie. Kod: ; FamiTracker exported music data ; ; Module header .word ft_song_list .word ft_instrument_list .word ft_sample_list .word ft_samples .byte 0 ; flags .word 3600 ; NTSC speed .word 3000 ; PAL speed ; Instrument pointer list ft_instrument_list: .word ft_inst_0 ; Instruments ft_inst_0: .byte 0 ; Sequences ; DPCM instrument list (pitch, sample index) ft_sample_list: ; DPCM samples list (location, size, bank) ft_samples: ; Song pointer list ft_song_list: .word ft_song_0 ; Song info ft_song_0: .word ft_s0_frames .byte 1 ; frame count .byte 64 ; pattern length .byte 6 ; speed .byte 150 ; tempo .byte 0 ; initial bank ; ; Pattern and frame data for all songs below ; ft_s0_frames: .word ft_s0_f0 ft_s0_f0: .word ft_s0_p0_c0, ft_s0_p0_c1, ft_s0_p0_c1, ft_s0_p0_c1, ft_s0_p0_c1 ft_s0_p0_c0: .byte $B0, $03, $E0, $33, $3F, $35, $3D, $36, $3C, $38, $3A, $38, $3C, $36, $3D, $35, $3F, $33, $B2, $41 .byte $03 ft_s0_p0_c1: .byte $00, $3F ; DPCM samples (located at DPCM segment) .segment "DPCM" Tytuł: Odp: FamiTracker - Export do ASM Source i użycie tego w NESASM Wiadomość wysłana przez: Verteks Listopada 26, 2014, 21:04:17 Najłatwiej użyć gotowych silników muzycznych - na przykład Famitone2: http://shiru.untergrund.net/files/src/famitone2.zip albo tego od GradualGames - http://www.gradualgames.com/p/sound-engine.html - obydwa używają danych wyeksportowanych z Famitrackera.
Tytuł: Odp: FamiTracker - Export do ASM Source i użycie tego w NESASM Wiadomość wysłana przez: Dizzy9 Listopada 28, 2014, 18:45:23 Eksport w ASM to eksport danych w formacie asm :} Na ich podstawie możesz zbudować własny silnik muzyczny lub możesz dane zmodyfikować by pasowały do innego silnika.
FamiTone2 jest ograniczony, w readme jest napisane jakiś efektów nie ma zaimplementowanych. Silnik Gradual Games podobno, choć jego nie używałem. Silnik Famitrackera obsługuje wszystkie efekty, ale ma minus-zajmuje MNÓSTWO miejsca w ROMie i DUŻO czasu CPU+nie obsługuje efektów dźwiękowych i DPCM. Jeśli masz muzyka który umie robić muzykę z ograniczeniami FamiTone2, to używaj tego silnika, w przeciwnym razie będziesz się męczył, wiem po sobie ;] |