EMU-NES #PL FORUM © 2004-2015

Nes/Pegasus/Famicom => Hacki i Romhacking/Programowanie => Wątek zaczęty przez: Dizzy9 Grudnia 31, 2015, 21:49:17



Tytuł: Ostatni Homebrew roku - a_e Adventure 2!
Wiadomość wysłana przez: Dizzy9 Grudnia 31, 2015, 21:49:17
Rok się kończy a ja dalej koduję!
Po Całkiem udanych demkach naszego kolegi siudyma  (http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=5060.msg64257#msg64257) Nabrałem i ja ochoty na stworzenie podobnej platformówki.
Jednocześnie uznałem że pasuje też zadać sobie małe wyzwanie: całość ma się zmieścić w 8kb. Muzykę do gry wykonał Robert Janota. Gra to kontynuuacja mojej gry z spectruma, a_e adventure.

Celem jest uzbieranie całego złota widocznego w każdym poziomie z równoczesnym omijaniem przeciwników.
Każda sztabka złota dodaje 1 do licznika podczas gry każdy diament dodaje 2. Diamenty nie są wymagane do ukończenia poziomu.
Za każde 10 sztuk złota, gracz otrzyma dodatkowe 10 żyć (do maksymalnie 9 żyć).

Po przejściu poziomu 8, gracz wróci na poziom 1, ale tym razem będzie tam większa ilość wrogów.
To samo się stanie jeśli gracz przejdzie grę po raz drugi.

W grze jest pewien sekret. Sekretna wiadomość odnośnie mojej innej gry, ElectroBody 2.
Jedyną podpowiedź jaką mogę tutaj dać, to taka, by zbierać diamenty na każdym poziomie.
Robiąc tak, zyskamy kolejne podpowiedzi!

Ponieważ Robert chciał pokazać swe muzyczne zdolności, dostępne są dwie wersje ROMu. 8kb i 16kb. Wersja 16kb ma większa ilość muzyki i lepsze efekty dźwiękowe.
Załączam też pliki źródłowe które można skompilować przy użyciu NESASM3. W pliku Macro.txt można zmienić czy chcemy budować ROM o wielkości 16 czy 8 kb.
Gdyby ktoś budował jakąś składankę gier w jednym ROMie i chciał załączyć a_e adventure 2, to będzie potrzebował następujących adresów:

NMI: $C1A0
Reset: $C000
IRQ: Brak, dać cokolwiek, zależnie od składanki.

(http://files.tinypic.pl/i/00740/ycogeid4cv74.png)(http://pics.tinypic.pl/i/00740/yr2ja7e3yora.png)(http://pics.tinypic.pl/i/00740/s1ratkpoj45g.png)

Link do ROMów:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1309313/NES%20Proj/a_e2/a_e2.rar

Link do SRC:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1309313/NES%20Proj/a_e2/a_e2%20src.rar


Tytuł: Odp: Ostatni Homebrew roku - a_e Adventure 2!
Wiadomość wysłana przez: 1990in1 Stycznia 01, 2016, 02:15:45
Super!
Fajnie ze na drabinki mozna wskakiwac  (i skakac po nich tez). Pierwsze plansze sa nieporownywalnie latwiejsze od micro nighta  troche musialem przywyknac do przyciskow z prawej.


Tytuł: Odp: Ostatni Homebrew roku - a_e Adventure 2!
Wiadomość wysłana przez: sdm Stycznia 30, 2016, 17:59:49
Czy edytowales na swoje (tej gry) potrzeby silnik famitone.asm ?
Zauwazylem, ze ma zmiany. Czy zmiany to takze wykasowanie jakiejs obsługi efektow np. w celu zmniejszenia wielkosci muzyki w grze?


Tytuł: Odp: Ostatni Homebrew roku - a_e Adventure 2!
Wiadomość wysłana przez: Dizzy9 Stycznia 31, 2016, 00:58:44
Tak, wywaliłem obsługę DPCM, i tablicę szybkości PAL by zmieścić się w 8kb.
I tak przy okazji...znalazł już ktoś wyżej wspomnianą sekretną wiadomość? :D


Tytuł: Odp: Ostatni Homebrew roku - a_e Adventure 2!
Wiadomość wysłana przez: sdm Stycznia 31, 2016, 01:14:46
Ja nie, ale zauwazylem, ze KONAMI CODE jest?
Probowalem wbic kod na title screen, w grze i nic :)

A o FamiTone sie pytam, bo w koncu udalo mi sie rozpracowac jego implementacje :) Mialem problem z org. FamiTone i juz ni wiedzialem co zle robie, a z tym co zmodowales poszlo mi latwo  :laugh: Super sprawa.


Tytuł: Odp: Ostatni Homebrew roku - a_e Adventure 2!
Wiadomość wysłana przez: Dizzy9 Stycznia 31, 2016, 01:20:54
Jest konami code, jest(oczywiście inny niż ten oryginalny (https://pl.wikipedia.org/wiki/Konami_Code). Coś źle wstukałeś jeśli nic się nie stało :P
Pamiętaj że silnik Famitone ma ograniczenia co do tworzenia muzyki, wszystko masz w readme z paczką famitone.