EMU-NES #PL FORUM © 2004-2015

Nes/Pegasus/Famicom => Hacki i Romhacking/Programowanie => Wątek zaczęty przez: aboabo Października 13, 2006, 16:39:45



Tytuł: Odtwarzanie Nsf Na Konsoli / Konwersja Nsf->rom
Wiadomość wysłana przez: aboabo Października 13, 2006, 16:39:45
calkiem niedawno znalazlem ten poradnik na sajcie nullsleepa (dosc znana postac na scenie gameboy/nes)

http://www.nullsleep.com/treasure/nsf_cart_guide/ (http://www.nullsleep.com/treasure/nsf_cart_guide/)

wprawdzie o programowaniu zielonego pojecia nie mam lecz podejrzewam ze przy odrobinie dobrej woli nikt nie powinien miec problemow ze zrobieniem dobrego uzytku z tego tutoriala.

mysle ze jest to bardzo dobry powod by wziac sie w koncu za ten MCK/MML :)

anyone?


Tytuł: Odtwarzanie Nsf Na Konsoli / Konwersja Nsf->rom
Wiadomość wysłana przez: Senshu Października 13, 2006, 18:59:57
Wiec tak - carta mam juz od dawna, bo lubie NSFy posluchac czasem, dziala swietnie, niestety o dodatkowych efektach muzycznych jakie oferuje wiekszosc nowych NSF mozna jedynie pomazyc :( chcialem nawet zbudowac przenosnego Pegaza, bez wyswietlacza, a jedynie z podstawka na flasha, braklo czasu :/

A co do komponowania muzy to polecam Famitracker'a, jest pod Win + jest bardzo latwy w uzyciu.

www.2a03.org

+ jeden ze zdolniejszych artystow - www.myspace.com/anamanaguchi, swietny album ostatnio wydal, jest do zassania za free z www.8bitpeoples.com .

pozdrawiam
Senshu

PS Siudym, swietny poradnik o budowie kartow ! moze bedzie w polsce wiecej niz dwoch kart-hackerow ? :P


Tytuł: Odtwarzanie Nsf Na Konsoli / Konwersja Nsf->rom
Wiadomość wysłana przez: aboabo Października 13, 2006, 20:10:08
o jakich efektach mowisz bo zbytnio nie czaje? NSF to przeciez 4 kanaly syntezy. 2x PWM, 1x triangle, 1xnoise no i DPCM oprocz tego. co dokladnie masz na mysli? bo rozumiem ze nie chodzi o zadne efekty zew typu reverb, chorus, tylko o jakies internalne myki zwiazane bezposrednio z synteza?

anamanaguchi znam bo i sledze 8bp od dawna jednak niewatpliwie najzdolniejszym artysta (i chyba nikt temu nie zaprzeczy) jest x|k, tworca MIDINES'a. dopoki nie zapalil swiatelka w tunelu swoim wspanialym wynalazkiem nikt nigdy nie dusil takich dzwiekow z 2A03. to jest poprostu kosmos. wicked, dude!


Tytuł: Odtwarzanie Nsf Na Konsoli / Konwersja Nsf->rom
Wiadomość wysłana przez: siudym Października 13, 2006, 20:13:35
Ale już chyba jest od dawna program NSF2NES, który przerabia plik nsf na plik .NES (NROM) wtedy taki rom nagrywamy ja eprom lub flash i mozna sluchac go na konsoli.


Tytuł: Odtwarzanie Nsf Na Konsoli / Konwersja Nsf->rom
Wiadomość wysłana przez: aboabo Października 13, 2006, 20:28:11
no to powiedz mi jeszcze jak sie ten program nazywa bo ani na google ani na zophar.net nie znalazlem zadnego nsf2nes.

ps. widze ze famitracker jest zrobiony na bazie madtrackera. czyli dla mnie odpada bo ja madtrackera wrecz nie znosze. swoja droga ciekawe jak rozwiazano sprawe wavetabli.


Tytuł: Odtwarzanie Nsf Na Konsoli / Konwersja Nsf->rom
Wiadomość wysłana przez: siudym Października 13, 2006, 21:17:20
Sorki chyba mi sie nazwa pomyliła ze snesowym spc2rom.
Co do NSF to masz tu linki:
http://nesdev.parodius.com/bbs/viewtopic.p...7506af97d63f581 (http://nesdev.parodius.com/bbs/viewtopic.php?p=13699&sid=693e71092d73b5d617506af97d63f581)
http://2a03.org/forum/viewtopic.php?id=445 (http://2a03.org/forum/viewtopic.php?id=445)
http://www.gameboymall.com/downloads/NSFulator.zip (http://www.gameboymall.com/downloads/NSFulator.zip)
Program tworzy plik BIN, który nagrywa się na pamięć eprom/flash.


Tytuł: Odtwarzanie Nsf Na Konsoli / Konwersja Nsf->rom
Wiadomość wysłana przez: aboabo Października 13, 2006, 23:40:23
spasiba

edit: nie moge w necie znalezc info na ten temat wiec moze ktos z was bedzie wiedzial. na jakie carty nagrywa sie bin z NSFulatora, w sensie jaki mapper ?


Tytuł: Odtwarzanie Nsf Na Konsoli / Konwersja Nsf->rom
Wiadomość wysłana przez: siudym Maja 06, 2008, 01:14:42
Ostatnio z Senshu kombinowalismy przerobic NSF do BIN'a NSFulator'em pod windows XP..Niestety nie udalo sie nic zrobic, program nie dziala. Czy ktos probowal konwertowac pod windows xp?? Zastanawia mnie (i nie tylko mnie) czy przerabiajac scenowe utworki NSF uzywajace np. dodatkowych kanalow beda dzialac takze na konsoli? Chodzi o przerobienie np. NSF z VRC7 na ROM/BIN, nagranie go i odpalenie na karcie z VRC7. Podobnie inne chipy jak VRC6/NAMCO106. Czy ktos z Was probowal??? ROM/BIN raczej dalej jest NROM'em i pewnie powyzej 32kb nie bedzie dzialac, ale chodzi o takie NSF, ktore sie zmieszcza w 32kb.


Tytuł: Odtwarzanie Nsf Na Konsoli / Konwersja Nsf->rom
Wiadomość wysłana przez: gigi Maja 20, 2008, 19:27:27
Mysle ze konwertowanie, przerabianie gier na devcarty niema sensu. Ja widze inna mozliwosc odtwarzania NSF na konsoli. Koncepcja ma kilka lat ale i dodatkowe plusy, mam na mysli rozszerzenie "CopyNES (http://www.tripoint.org/kevtris/Projects/copynes/assembly.html)". Dzieki niemu mozemy bezinwazyjnie  dumpowac takze gry. Najlepsze ze projekt jest prosty i podany na tacy, kevtris udostepnil wszystko poza projektem plytki(ale jest schemat). Sprawdzajac wykaz czesci, okazalo sie mam praktycznie kazdy element poza 6522. Pewien klopot(dla niektorych) to oczywiscie NES a nie Famicom itp. Chociaz ten jeden raz lepiej byc posiadaczem NES-a :P  

http://www.tripoint.org/kevtris/Projects/copynes/tech.html (http://www.tripoint.org/kevtris/Projects/copynes/tech.html)


Tytuł: Odtwarzanie Nsf Na Konsoli / Konwersja Nsf->rom
Wiadomość wysłana przez: siudym Maja 20, 2008, 20:05:30
Olac 'czyste' NSF i ich odpalanie. Interesowalo mnie odpalanie np. VRC6/7/N106 NSF na konsoli.. Niestety testowalem kilka i dupa, dzialaja, ale tylko kanaly NES, a tych z kontrolerow ani slychu.. :/ Ewidentnie ROM MUSI miec w kodzie uwzglednione rejestry dodatkowych kanalow danego kontrolera, wiec do puki nie powstanie program to tego, to nie bedzie tej mozliwosci, a grzebac recznie nie mam ochoty :heh: .Niestety... :/


Tytuł: Odtwarzanie Nsf Na Konsoli / Konwersja Nsf->rom
Wiadomość wysłana przez: gigi Maja 20, 2008, 20:14:03
Cytuj
Olac 'czyste' NSF i ich odpalanie. Interesowalo mnie odpalanie np. VRC6/7/N106 NSF na konsoli..
[snapback]19565[/snapback]

Ale CopyNES uwzglednia VRC6 i VRC7, ja uwazam ze to bardzo atrakcyjne rozwiazanie. Dodatkowe wszystkie glutki da sie dumpowac. Wtedy nie liczy sie to co jest zapisane w promie, a program ktory bedzie uwzglednial rejestry(czekaj tatka latka). Ja takze robilem testy z VRC7, uzyskalem tylko kanaly NES :sly: