Tylko nie widac czy jest to robione na zasadzie "rolowania" ich bitow, czy podmianka jest z innego banku CHR (nie widac, bo podglad PPU pokazuje aktualny bank).
Widać. Jeśli chcesz "rolować" grafikę to po co miałbyś też to robić z tilesami innymi, niż są potrzebne? No i w Mitsume ga Tooru widać że jest podmieniana połowa grafiki tła, z różnymi grafikami. Czyli "slot" graficzny dla tła wynosi pewnie 2kb.
marnowanie miejsca ROM (jesli sa tilesy podmieniane z innego miejsca)
Ale jakiego ROM? PRG czy CHR? :>
efekt ten mocno obciaza inne obliczenia w grze
Tyko przy chr ram. Podmiana chr rom jest błyskawiczna.
jest/byl ciezki do zrobienia i nie kazdy programista to potrafil
Podmiana CHR RAM jest prosta, o ile ma się wystarczająco czasu Vblank. CHR ROM jest banalna, chyba że designer z grafikiem skopali i tak porozmieszczali grafikę w bankach, że się nie da.
A do listy gier które tego używają pseudo-multiplanes to dodam od siebie jeszcze
Sword MasterKtóry ma mnóstwo takich efektów.