Marca 28, 2024, 15:14:06
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności
:
Nowa strona główna :
http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !
Chat:
http://chat.emunes.pl
Galeria cartów:
http://carts.emunes.pl
Strona główna
Pomoc
Zaloguj się
Rejestracja
Reklama
EMU-NES #PL FORUM © 2004-2015
>
Nes/Pegasus/Famicom
>
Gry
>
Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
Strony:
1
2
3
[
4
]
5
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje. (Przeczytany 17550 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Marek
Gość
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #60 :
Listopada 24, 2013, 21:44:39 »
dic-sc7
, a gdybyś
teoretycznie
podmienił sam tylko kontroler z któregoś spośród "tradycyjnych" Dizzych?
Zapisane
dic-sc7
Kapitan
Offline
Wiadomości: 345
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #61 :
Listopada 24, 2013, 22:42:39 »
Cytat: MWK Listopada 24, 2013, 21:44:39
dic-sc7
, a gdybyś
teoretycznie
podmienił sam tylko kontroler z któregoś spośród "tradycyjnych" Dizzych?
Podmiana nie jest konieczna, rom ma zwykły mapper 71 i działa na bic-owych kardridżach (Famicom/Pegasus). Poza tym chcę zachować ten kardridż w oryginale(podobno został wydany w niewielkim nakładzie).
Problemem jest tylko odpalenie tego czarnego karta na Famicom/Pegasus.
Kontroler ma własny rezonator kwarcowy i komunikuje się z cic.
Co ciekawe, to każdy kardridż Bic/Realtec/Codemasters(poza Złotą Piątką) posiada obsługę cic stun control $E000-$FFFF. Oczywiście w kartach pegasusowych opcja jest niewykorzystana, a pin kontrolera nie podłączony. Pozostaje sprawdzić czy w kodzie gry są różnicę pomiędzy wersją europejską, amerykańską.
«
Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2013, 20:02:51 wysłane przez dic-sc7
»
Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
Offline
Wiadomości: 351
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #62 :
Listopada 25, 2013, 22:13:26 »
Witajcie, moi drodzy
Jako że dic-sc7 udostępnił mi ROM wcześniej(w celu sporzadzenia pożniszej listy), zamieszczam tutaj listę różnic między wersją PAL i wersją RED.
1. Możliwość wyboru języka gry.
Wersja PAL oferuje Angielski, Francuski oraz Niemiecki. Osobiście grałem tylko po angielsku, jako że francuskiego nie znam a Niemieckiego bardzo słabo.
2. Logo Camerica zastąpione przez logo Codemaster
Wersja RED\Blue Wersja PAL
3. Zwój z opisem fabuły się nie rozwija.
4. Wygląd zwoju jest prostszy.
5. Nowa czcionka.
6. Brak dużych liter w czcionce.
Wersja RED\Blue Wersja PAL
7. Tunele w mieście mają mapę!!
8. Zupełnie inna graficzka układanki.
9. Tło na wysokości Dizzy jest bardziej ubogie.(W wersji RED\Blue są poziome kreski dla urozmaicenia)
Wersja RED\Blue Wersja PAL
10. W domku dziadka jest niepoprawny opis lokacji.
11. Dostajemy 3 życia na start zamiast dwóch.
12. Wzięcie gwiazdki powoduje że inne gwiazdki są niewidoczne, ale tylko na niektórych lokacjach.
Ten bug(punkt 12) występuje w wersji Blue cały czas. W wersji RED także można się z tym spotkać, ale o wiele, wiele, wiele rzadziej.
Jest jeszcze jedna rzecz-jeden z owoców w zamku trolli zdaje się być kapryśny w obu wersjach(RED i PAL) i czasem jest a czasem go nie ma. Spróbuję to zweryfikować później.
Do bebechów nieco zaglądałem, ale nic konkretnego. Jutro przejdę z debuggerem by zobaczyć czy są jakieś zapisy na $E000-$FFFF
«
Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2013, 22:15:17 wysłane przez Dizzy9
»
Zapisane
Marek
Gość
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #63 :
Listopada 25, 2013, 22:26:17 »
Konkret, thx
Dizzy9
, ale w zasadzie niczego aż tak znaczącego ta wersja do rozgrywki nie wnosi, no może poza mapą w mieście, przydatny bajer.
A co z tym parasolem ztj mietłą ztj dzwonkiem, co to w końcu jest? ;-)
Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
Offline
Wiadomości: 351
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #64 :
Listopada 25, 2013, 23:06:07 »
Nic, gdyby mapa świata była jakoś zmieniona, to bym z pewnością bym z pewnością o tym napisał. To zdjęcie z manuala jednak pochodzi z jakiejś wersji beta.
W wersji PAL mapa świata jest taka sama ja w RED.
Zapisane
alzen
Gość
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #65 :
Listopada 25, 2013, 23:47:16 »
Żadnych różnic w położeniu przedmiotów nie stwierdzono w stosunku do RED?
Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
Offline
Wiadomości: 351
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #66 :
Listopada 26, 2013, 00:59:29 »
Żadnych, tylko to co napisałem. Może coś przeoczyłem, ale wątpię, starałem się myśleć o wszystkim.
Zapisane
alzen
Gość
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #67 :
Listopada 26, 2013, 08:14:21 »
Czyli hitem sezonu pozostaje mapa
- pewnie dzisiaj obadam bo wydaje się być na medal.
EDIT:
Słuchajcie a zwykły RED był w NTSC, nie? Bo wydaje mi się że tutaj jest wszystko wolniejsze - więc pewnie emu łapie region automatycznie. Mapę obadałem, na medal - taka jak trzeba.
Dizzy, w wersji na Segę Megadrive był ukryty klucz który książę dawał chyba za mleczną krowę - mógłbyś obadać czy go przypadkiem nie dodali?
«
Ostatnia zmiana: Listopada 26, 2013, 10:25:07 wysłane przez alzen
»
Zapisane
yojc
Kapitan
Offline
Wiadomości: 296
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #68 :
Listopada 27, 2013, 14:16:23 »
Sposób na pozyskanie klucza znany z Segi MD nie działa i nie wygląda też, by klucz był w ogóle dodany.
«
Ostatnia zmiana: Listopada 27, 2013, 16:58:18 wysłane przez yojo2
»
Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
Offline
Wiadomości: 351
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #69 :
Listopada 28, 2013, 00:04:24 »
Alzen, Nie został dodany żadny nowy przedmiot względem wersji RED.
Cytuj
obsługę cic stun control $E000-$FFFF
Gra zapisuje do $FFF0 i $FFF1 przez pierwsze 20 klatek gry, potem nie stwierdziłem zapisów. Może wystarczy usunąć tą funkcję by dało się czarny cart odpalić na zwykłym Famicom/Pegasus?
Edit:
Zauważyłem że gra robi to też w zwykłej RED edycji, więc to chyba nie to(?).
«
Ostatnia zmiana: Listopada 28, 2013, 01:49:23 wysłane przez Dizzy9
»
Zapisane
dic-sc7
Kapitan
Offline
Wiadomości: 345
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #70 :
Listopada 28, 2013, 21:02:47 »
Cytat: Dizzy9 Listopada 28, 2013, 00:04:24
Gra zapisuje do $FFF0 i $FFF1 przez pierwsze 20 klatek gry, potem nie stwierdziłem zapisów. Może wystarczy usunąć tą funkcję by dało się czarny cart odpalić na zwykłym Famicom/Pegasus?
Usunięcie tej procedury niczego nie zmieni, bo ona jest wykorzystywana do zamrożenia cic-a.
Występuje we wszystkich grach Camerica/Codemasters i kontroler podaje wtedy na wejście danych cic jakiś przebieg. Zauważyłem, że czarny kardridż ma nie podłączone wyjście zegarowe phi2, to jest sedno wraz z pinem slave cic reset. Niestety, mój oscyloskop padł i na razie nie będę tego badał.
Zapisane
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #71 :
Grudnia 01, 2013, 00:09:21 »
Fajnie zrobili Codemasters Presents. prezentuje się o niebo lepiej od Camerica. Znacznie lepiej też wygląda układanka - choć dobór kolorów jest słaby - za ciemne i dostało się też klepsydrze, a sam Dizzy zaczął chodzić po Windows 8.
Sporym plusem jest też mapa, zawsze się gubiłem w tym mieście jak byłem smarkiem. Jednak reszta zmian jest fatalna. Najbardziej kuje w oczy ta czcionka i dymek pod nią. Czy naprawdę nie było już miejsca na te kilkanaście bajtów? W oryginalnej czcionce nie zmieściły by się znaki specjalne, ale mogli to lepiej zrobić.
Szkoda, byłem przekonany że to najlepsza wersja.
Może dałoby się zrobić mały przeszczep?
«
Ostatnia zmiana: Grudnia 01, 2013, 00:13:35 wysłane przez Berion
»
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
SebaSan1981
Major
Offline
Wiadomości: 2032
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #72 :
Grudnia 01, 2013, 04:03:03 »
Cytat: Berion Grudnia 01, 2013, 00:09:21
Może dałoby się zrobić mały przeszczep?
O tak, wziąć najlepsze rozwiązania (graficzne i techniczne) z poszczególnych części i z nich "sklecić" udoskonaloną wersje FaoD. Czy stworzenie takiego składaka-hybrydy jest możliwe??
Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
Offline
Wiadomości: 351
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #73 :
Grudnia 01, 2013, 13:09:00 »
Cytat: SebaSan1981 Grudnia 01, 2013, 04:03:03
Czy stworzenie takiego składaka-hybrydy jest możliwe??
Nie tylko możliwe, ale wręcz "in progress".
Zapisane
dic-sc7
Kapitan
Offline
Wiadomości: 345
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #74 :
Grudnia 01, 2013, 14:10:59 »
Znakomity pomysł, ale bazą musi być koniecznie wersja niebieska.
Czerwona jest łatwiejsza pomimo konieczności zebrania 250 gwiazdek.
Jest jeszcze ten denerwujący, szarpiący podczas skoku i zmiany wysokości scrolling ekranu.
Czy wiecie dlaczego mleczna krowa i moneta mogą być użyte alternatywnie?
Tak jak by zabrakło pomysłu, a przedmiot już był w grze.
Zapisane
SebaSan1981
Major
Offline
Wiadomości: 2032
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #75 :
Grudnia 01, 2013, 15:47:49 »
Też się kiedyś nad tym zastanawiałem. Być może jest to niedokończony wątek jakiegoś projektowanego zdarzenia a może twórcy po prostu ułatwili graczowi sprawę dając dwie możliwości w jednym miejscu (u sklepikarza w mieście). Mnie zastanawia inne miejsce, mianowicie rozpalony ogień w zamku Zaksa, któego bezpośrednio nie dało się go przejść a jedynie ominąć górnym poziomem przy pomocy liny. Wygląda to tak jakby zabrakło w grze jednego przedmiotu (np. wiaderka z wodą) do ugaszenia ogniska. Kto wie, może ma to związek z monetą lub krową, gdzie jeden z tych dwóch przedmiotów nie został wykorzystany w hipotetycznym zdarzeniu mającym dać przykładowe wiaderko do zgaszenia ognia w zamku...
Zapisane
dic-sc7
Kapitan
Offline
Wiadomości: 345
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #76 :
Grudnia 01, 2013, 15:58:48 »
Cytat: SebaSan1981 Grudnia 01, 2013, 15:47:49
Mnie zastanawia inne miejsce, mianowicie rozpalony ogień w zamku Zaksa, któego bezpośrednio nie dało się go przejść a jedynie ominąć górnym poziomem przy pomocy liny.
Chyba nie ukończyłeś nigdy wersji czerwonej, bo właśnie ognisko trzeba ugasić w tej wersji.
Bez tego nie można zebrać wszystkich gwiazdek.
Zapisane
SebaSan1981
Major
Offline
Wiadomości: 2032
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #77 :
Grudnia 01, 2013, 16:04:42 »
Cytat: dic-sc7 Grudnia 01, 2013, 15:58:48
Chyba nie ukończyłeś nigdy wersji czerwonej, bo właśnie ognisko trzeba ugasić w tej wersji.
Bez tego nie można zebrać wszystkich gwiazdek.
Zgadza się. Grałem w red chwilę na emu dla porównania ale nie ukończyłem bo nigdy nie miałem okazji grać w nią na konsoli (przejście na emu to żadna radocha). Swoje obserwacje i wnioski wyciągałem bazując jedynie na wersji niebieskiej. Niemniej szkoda że takiego zdarzenia nie umieszczono w FaoD blue.
«
Ostatnia zmiana: Grudnia 01, 2013, 16:07:14 wysłane przez SebaSan1981
»
Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
Offline
Wiadomości: 351
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #78 :
Grudnia 01, 2013, 16:12:26 »
Cytat: dic-sc7 Grudnia 01, 2013, 14:10:59
Znakomity pomysł, ale bazą musi być koniecznie wersja niebieska.
Jeśli Ci chodzi o szybkość chodzenia, to będzie na bazie RED. Odnośnie pozostałych rzeczy, mam już plan
Ale o tym kiedy będę już miał coś konkretniejszego-wtedy jakiś wątek o projekcie założę czy coś. Ale to też nie za szybko, ostatnio jestem dość zajęty.
Cytuj
Jest jeszcze ten denerwujący, szarpiący podczas skoku i zmiany wysokości scrolling ekranu.
Eeeee....?
Cytuj
Czy wiecie dlaczego mleczna krowa i moneta mogą być użyte alternatywnie?
Tak jak by zabrakło pomysłu, a przedmiot już był w grze.
Mleczna krowa-tak jak w Dizzy3, moneta pewnie została dodatkowo dodana w ramach czegoś bardziej domyślnego.
W wersji Genesis
, da się uzyskać dodatkowy przedmiot używając monety u sklepikarza i dając krowę księciu.
Cytuj
Kto wie, może ma to związek z monetą lub krową, gdzie jeden z tych dwóch przedmiotów nie został wykorzystany w hipotetycznym zdarzeniu mającym dać przykładowe wiaderko do zgaszenia ognia w zamku...
Fajny pomysł w sumie
Zapisane
Sogetsu
Crazy Hero from the Shakespeare Fridge
Major
Offline
Wiadomości: 2173
Don't stand in my way... I'm aiming for the stars.
Odp: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.
«
Odpowiedz #79 :
Grudnia 01, 2013, 17:24:35 »
Cytat: Dizzy9 Grudnia 01, 2013, 16:12:26
W wersji Genesis
, da się uzyskać dodatkowy przedmiot używając monety u sklepikarza i dając krowę księciu.
Ciekawy easter egg. Klucz księcia ma kształt symbolu, który używa Prince (muzyk) -
link
. A punkty bonusowe związane są z utworem Purple Rain.
Zapisane
Strony:
1
2
3
[
4
]
5
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Nes/Pegasus/Famicom
-----------------------------
=> NES Champions League
=> News'y ze sceny NES/Famicom i nie tylko...
=> Gry
=> Emulatory/Emulacja
=> Szukam Gry
=> Hacki i Romhacking/Programowanie
=> Famicom Disk System
=> Poradniki, solucje, mapy, itp.
-----------------------------
EMU-NES #PL
-----------------------------
=> Ankiety
=> Warn & Ban
===> Regulamin forum oraz ogłoszenia admina
===> #nes ...iRC'owy kanał fanów NESa/Famicoma
-----------------------------
EMU-NES #PL Redakcja
-----------------------------
=> Pegagruz
-----------------------------
Jeszcze więcej NES-a...
-----------------------------
=> Sprzęt/Hardware
=> Kupię/Sprzedam/Zamienię - Ogłoszenia
=> Ogólne forum o Nesie/Pegasusie/Famicomie
=> Zlot EMU-NES
-----------------------------
Kategoria Nietematyczna
-----------------------------
=> Inne gry, komputery i konsole
=> Hyde Park
===> Reklama
===> Lata 80/70/60...
=> Śmietnik
Ładowanie...