Marca 28, 2024, 15:14:06 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: 1 2 3 [4] 5
  Drukuj  
Autor Wątek: Fantastic Adventures of Dizzy - dwie wersje.  (Przeczytany 17550 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Marek
Gość
« Odpowiedz #60 : Listopada 24, 2013, 21:44:39 »

dic-sc7, a gdybyś teoretycznie podmienił sam tylko kontroler z któregoś spośród "tradycyjnych" Dizzych?
Zapisane
dic-sc7
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 345


« Odpowiedz #61 : Listopada 24, 2013, 22:42:39 »

dic-sc7, a gdybyś teoretycznie podmienił sam tylko kontroler z któregoś spośród "tradycyjnych" Dizzych?

Podmiana nie jest konieczna, rom ma zwykły mapper 71 i działa na bic-owych kardridżach (Famicom/Pegasus). Poza tym chcę zachować ten kardridż w oryginale(podobno został wydany w niewielkim nakładzie).  

Problemem jest tylko odpalenie tego czarnego karta na Famicom/Pegasus.
Kontroler ma własny rezonator kwarcowy i komunikuje się z cic.
Co ciekawe, to każdy kardridż Bic/Realtec/Codemasters(poza Złotą Piątką) posiada obsługę cic stun control $E000-$FFFF. Oczywiście w kartach pegasusowych opcja jest niewykorzystana, a pin kontrolera nie podłączony. Pozostaje sprawdzić czy w kodzie gry są różnicę pomiędzy wersją europejską, amerykańską.


« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2013, 20:02:51 wysłane przez dic-sc7 » Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #62 : Listopada 25, 2013, 22:13:26 »

Witajcie, moi drodzy  biggrin
Jako że dic-sc7 udostępnił mi ROM wcześniej(w celu sporzadzenia pożniszej listy), zamieszczam tutaj listę różnic między wersją PAL i wersją RED.

1. Możliwość wyboru języka gry.

Wersja PAL oferuje Angielski, Francuski oraz Niemiecki. Osobiście grałem tylko po angielsku, jako że francuskiego nie znam a Niemieckiego bardzo słabo.

2. Logo Camerica zastąpione przez logo Codemaster
Wersja RED\Blue                                Wersja PAL
 

3. Zwój z opisem fabuły się nie rozwija.
4. Wygląd zwoju jest prostszy.
5. Nowa czcionka.
6. Brak dużych liter w czcionce.
Wersja RED\Blue                                Wersja PAL
 

7. Tunele w mieście mają mapę!!


8. Zupełnie inna graficzka układanki.
9. Tło na wysokości Dizzy jest bardziej ubogie.(W wersji RED\Blue są poziome kreski dla urozmaicenia)
Wersja RED\Blue                                Wersja PAL
 

10. W domku dziadka jest niepoprawny opis lokacji.


11. Dostajemy 3 życia na start zamiast dwóch.
12. Wzięcie gwiazdki powoduje że inne gwiazdki są niewidoczne, ale tylko na niektórych lokacjach.
Ten bug(punkt 12) występuje w wersji Blue cały czas. W wersji RED także można się z tym spotkać, ale o wiele, wiele, wiele rzadziej.
Jest jeszcze jedna rzecz-jeden z owoców w zamku trolli zdaje się być kapryśny w obu wersjach(RED i PAL) i czasem jest a czasem go nie ma. Spróbuję to zweryfikować później.

Do bebechów nieco zaglądałem, ale nic konkretnego. Jutro przejdę z debuggerem by zobaczyć czy są jakieś zapisy na $E000-$FFFF
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2013, 22:15:17 wysłane przez Dizzy9 » Zapisane

Marek
Gość
« Odpowiedz #63 : Listopada 25, 2013, 22:26:17 »

Konkret, thx Dizzy9, ale w zasadzie niczego aż tak znaczącego ta wersja do rozgrywki nie wnosi, no może poza mapą w mieście, przydatny bajer.
A co z tym parasolem ztj mietłą ztj dzwonkiem, co to w końcu jest? ;-)
Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #64 : Listopada 25, 2013, 23:06:07 »

Nic, gdyby mapa świata była jakoś zmieniona, to bym z pewnością bym z pewnością o tym napisał. To zdjęcie z manuala jednak pochodzi z jakiejś wersji beta.
W wersji PAL mapa świata jest taka sama ja w RED.
Zapisane

alzen
Gość
« Odpowiedz #65 : Listopada 25, 2013, 23:47:16 »

Żadnych różnic w położeniu przedmiotów nie stwierdzono w stosunku do RED?
Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #66 : Listopada 26, 2013, 00:59:29 »

Żadnych, tylko to co napisałem. Może coś przeoczyłem, ale wątpię, starałem się myśleć o wszystkim.
Zapisane

alzen
Gość
« Odpowiedz #67 : Listopada 26, 2013, 08:14:21 »

Czyli hitem sezonu pozostaje mapa Smile - pewnie dzisiaj obadam bo wydaje się być na medal.

EDIT:
Słuchajcie a zwykły RED był w NTSC, nie? Bo wydaje mi się że tutaj jest wszystko wolniejsze - więc pewnie emu łapie region automatycznie. Mapę obadałem, na medal - taka jak trzeba.

Dizzy, w wersji na Segę Megadrive był ukryty klucz który książę dawał chyba za mleczną krowę - mógłbyś obadać czy go przypadkiem nie dodali?
« Ostatnia zmiana: Listopada 26, 2013, 10:25:07 wysłane przez alzen » Zapisane
yojc
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 296



« Odpowiedz #68 : Listopada 27, 2013, 14:16:23 »

Sposób na pozyskanie klucza znany z Segi MD nie działa i nie wygląda też, by klucz był w ogóle dodany.
« Ostatnia zmiana: Listopada 27, 2013, 16:58:18 wysłane przez yojo2 » Zapisane


Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #69 : Listopada 28, 2013, 00:04:24 »

Alzen, Nie został dodany żadny nowy przedmiot względem wersji RED.
Cytuj
obsługę cic stun control $E000-$FFFF
Gra zapisuje do $FFF0 i $FFF1 przez pierwsze 20 klatek gry, potem nie stwierdziłem zapisów. Może wystarczy usunąć tą funkcję by dało się czarny cart odpalić na zwykłym Famicom/Pegasus?

Edit:
Zauważyłem że gra robi to też w zwykłej RED edycji, więc to chyba nie to(?).
« Ostatnia zmiana: Listopada 28, 2013, 01:49:23 wysłane przez Dizzy9 » Zapisane

dic-sc7
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 345


« Odpowiedz #70 : Listopada 28, 2013, 21:02:47 »

Gra zapisuje do $FFF0 i $FFF1 przez pierwsze 20 klatek gry, potem nie stwierdziłem zapisów. Może wystarczy usunąć tą funkcję by dało się czarny cart odpalić na zwykłym Famicom/Pegasus?

Usunięcie tej procedury niczego nie zmieni, bo ona jest wykorzystywana do zamrożenia cic-a.
Występuje we wszystkich grach Camerica/Codemasters i kontroler podaje wtedy na wejście danych cic jakiś przebieg. Zauważyłem, że czarny kardridż ma nie podłączone wyjście zegarowe phi2, to jest sedno wraz z pinem slave cic reset. Niestety, mój oscyloskop padł i na razie nie będę tego badał.

Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #71 : Grudnia 01, 2013, 00:09:21 »

Fajnie zrobili Codemasters Presents. prezentuje się o niebo lepiej od Camerica. Znacznie lepiej też wygląda układanka - choć dobór kolorów jest słaby - za ciemne i dostało się też klepsydrze, a sam Dizzy zaczął chodzić po Windows 8. Tongue Sporym plusem jest też mapa, zawsze się gubiłem w tym mieście jak byłem smarkiem. Jednak reszta zmian jest fatalna. Najbardziej kuje w oczy ta czcionka i dymek pod nią. Czy naprawdę nie było już miejsca na te kilkanaście bajtów? W oryginalnej czcionce nie zmieściły by się znaki specjalne, ale mogli to lepiej zrobić.

Szkoda, byłem przekonany że to najlepsza wersja.

Może dałoby się zrobić mały przeszczep? Smile
« Ostatnia zmiana: Grudnia 01, 2013, 00:13:35 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #72 : Grudnia 01, 2013, 04:03:03 »

Może dałoby się zrobić mały przeszczep? Smile

O tak, wziąć najlepsze rozwiązania (graficzne i techniczne) z poszczególnych części i z nich "sklecić" udoskonaloną wersje FaoD. Czy stworzenie takiego składaka-hybrydy jest możliwe??
Zapisane

Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #73 : Grudnia 01, 2013, 13:09:00 »

Czy stworzenie takiego składaka-hybrydy jest możliwe??
Nie tylko możliwe, ale wręcz "in progress".
Zapisane

dic-sc7
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 345


« Odpowiedz #74 : Grudnia 01, 2013, 14:10:59 »

Znakomity pomysł, ale bazą musi być koniecznie wersja niebieska.
Czerwona jest łatwiejsza pomimo konieczności zebrania 250 gwiazdek.
Jest jeszcze ten denerwujący, szarpiący podczas skoku i zmiany wysokości scrolling ekranu.

Czy wiecie dlaczego mleczna krowa i moneta mogą być użyte alternatywnie?
Tak jak by zabrakło pomysłu, a przedmiot już był w grze.
Zapisane
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #75 : Grudnia 01, 2013, 15:47:49 »

Też się kiedyś nad tym zastanawiałem. Być może jest to niedokończony wątek jakiegoś projektowanego zdarzenia a może twórcy po prostu ułatwili graczowi sprawę dając dwie możliwości w jednym miejscu (u sklepikarza w mieście). Mnie zastanawia inne miejsce, mianowicie rozpalony ogień w zamku Zaksa, któego bezpośrednio nie dało się go przejść a jedynie ominąć górnym poziomem przy pomocy liny. Wygląda to tak jakby zabrakło w grze jednego przedmiotu (np. wiaderka z wodą) do ugaszenia ogniska. Kto wie, może ma to związek z monetą lub krową, gdzie jeden z tych dwóch przedmiotów nie został wykorzystany w hipotetycznym zdarzeniu mającym dać przykładowe wiaderko do zgaszenia ognia w zamku...
Zapisane

dic-sc7
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 345


« Odpowiedz #76 : Grudnia 01, 2013, 15:58:48 »

Mnie zastanawia inne miejsce, mianowicie rozpalony ogień w zamku Zaksa, któego bezpośrednio nie dało się go przejść a jedynie ominąć górnym poziomem przy pomocy liny.

Chyba nie ukończyłeś nigdy wersji czerwonej, bo właśnie ognisko trzeba ugasić w tej wersji.
Bez tego nie można zebrać wszystkich gwiazdek.
Zapisane
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #77 : Grudnia 01, 2013, 16:04:42 »

Chyba nie ukończyłeś nigdy wersji czerwonej, bo właśnie ognisko trzeba ugasić w tej wersji.
Bez tego nie można zebrać wszystkich gwiazdek.

Zgadza się. Grałem w red chwilę na emu dla porównania ale nie ukończyłem bo nigdy nie miałem okazji grać w nią na konsoli (przejście na emu to żadna radocha). Swoje obserwacje i wnioski wyciągałem bazując jedynie na wersji niebieskiej. Niemniej szkoda że takiego zdarzenia nie umieszczono w FaoD blue.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 01, 2013, 16:07:14 wysłane przez SebaSan1981 » Zapisane

Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #78 : Grudnia 01, 2013, 16:12:26 »

Znakomity pomysł, ale bazą musi być koniecznie wersja niebieska.
Jeśli Ci chodzi o szybkość chodzenia, to będzie na bazie RED. Odnośnie pozostałych rzeczy, mam już plan Wink Ale o tym kiedy będę już miał coś konkretniejszego-wtedy jakiś wątek o projekcie założę czy coś. Ale to też nie za szybko, ostatnio jestem dość zajęty.
Cytuj
Jest jeszcze ten denerwujący, szarpiący podczas skoku i zmiany wysokości scrolling ekranu.
Eeeee....?

Cytuj
Czy wiecie dlaczego mleczna krowa i moneta mogą być użyte alternatywnie?
Tak jak by zabrakło pomysłu, a przedmiot już był w grze.
Mleczna krowa-tak jak w Dizzy3, moneta pewnie została dodatkowo dodana w ramach czegoś bardziej domyślnego.

W wersji Genesis, da się uzyskać dodatkowy przedmiot używając monety u sklepikarza i dając krowę księciu.

Cytuj
Kto wie, może ma to związek z monetą lub krową, gdzie jeden z tych dwóch przedmiotów nie został wykorzystany w hipotetycznym zdarzeniu mającym dać przykładowe wiaderko do zgaszenia ognia w zamku...
Fajny pomysł w sumie Wink
Zapisane

Sogetsu
Crazy Hero from the Shakespeare Fridge
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2173


Don't stand in my way... I'm aiming for the stars.


« Odpowiedz #79 : Grudnia 01, 2013, 17:24:35 »

W wersji Genesis, da się uzyskać dodatkowy przedmiot używając monety u sklepikarza i dając krowę księciu.

Ciekawy easter egg. Klucz księcia ma kształt symbolu, który używa Prince (muzyk) - link. A punkty bonusowe związane są z utworem Purple Rain.
Zapisane

Strony: 1 2 3 [4] 5
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.073 sekund z 18 zapytaniami.