Marca 29, 2024, 09:03:58 *
Witamy, Go¶ć. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podaj±c nazwę użytkownika, hasło i długo¶ć sesji
Aktualno¶ci:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor W±tek: M&NTGV alpha ver.1  (Przeczytany 2102 razy)
0 użytkowników i 1 Go¶ć przegl±da ten w±tek.
setezer
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 315



WWW
« : Listopada 03, 2005, 17:10:58 »

Pomyślałem kilka chwil i doszedłem do wniosku, że trzeba by wejść na wyższy stopień rozmów. Gadanie o samych grach jako takich oraz różnych pierdołach zbytnio nie wspomaga nas w poszerzaniu ogólnej wiedzy na temat gier video. Co prawda można poznać nowe ciekawe gry, czy adresy fajnych aukcji, jednak jeszcze nie spotkałem się w przeszło 1,500 postach o napomknięciu o historii gier.

W tym temacie chciałbym aby każdy z Was wypisywał wszystkie napotkane przez siebie informacje, ciekawostki związane z grami. W łatwy i przystępny sposób by nowicjusze lub osoby specjalizujące się w innych dziedzinach (wiadomo jest szkoła Nintendo, Segi, Arcade Wink ) mogli przyswoić sobie nową wiedzę. No i przydałoby się by te informacje były ciekawe. To raz.*

A druga idea tego tematu to dyskusja na różne tematy związane z GRAMI jako dziedziną kultury. Pierwszy na tapetę idzie:

Czy grafika 3D dobrze wpłynęła na gry video? Czy przypadkiem producenci nie zachłysnęli się nowymi możliwościami zapominając o takich elementach jak feeling i oryginalność? Gry były lepsze w 2D czy teraz są w 3D? Wolisz to co mamy teraz czy stare czasy? **


*- wszystko z sensem, z każdego możliwego źródła, z czasem się to sklei w ładny artykuł i wstawię na NNation, a jak Bojan zechce to i na Emu-Nes
**- wypowiedzi pełne i napisane w taki sposób by pozostawione same sobie miały sens, uzasadnione! (odpada np. post "tak rozumiem" na rzecz czegoś AMBITNIEJSZEGO)
Operatorów prosiłbym o usuwanie nędznych postów.
[/color]



Zapisane

siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #1 : Listopada 04, 2005, 23:14:56 »

co do grafy 3d: niestety (stety;) jest cos takiego jak postęp i sie tego nie zatrzyma.

moze kiedys ktos powie:

"Czy granie w świecie VitrualReality dobrze wpłynęło na gry video? Czy przypadkiem producenci nie zachłysnęli się nowymi możliwościami zapominając o takich elementach jak feeling i oryginalność? Gry były lepsze w 3D czy teraz są w VR? Wolisz to co mamy teraz czy stare czasy...

heheh;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 04, 2005, 23:15:32 wysłane przez siudym » Zapisane
setezer
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 315



WWW
« Odpowiedz #2 : Listopada 05, 2005, 09:54:46 »

Nie chciałem dawać postu pod postem. Czekałem, więc aż ktoś się wypowie Smile. Dam trochę ciekawostek, może nie każdy wie ale. Mario pierwotnie nazywał się Jumpman (z ang. "skoczek"). Jego twórcą był Shigeru Miyamoto, który to jako nowy pracownik w firmie Nintendo dostał zadanie wyprzedania beznadziejnie schodzącej gry radarscope. Młody "mistrzu" wypytał inżenierów o możliwości przeróbki i przelał na papier wizję:

Ksywkę dzielny bohater z Jumpman na Mario zmienił całkiem przypadkiem. Krążą plotki jako, iż imię pochodzi od włoskiego właściciela budynku w którym Nintendo obradowało nad imionami postaci. Mario Segali był na tyle charyzmatyczny i zabawny, iż "czerwonogatki" hydraulik został spadkobiercą jego imienia. Tak powstał Mario!

Gierka wyszła w 1981 roku i odniosła miażdzący sukces. Nic w tym dziwnego, prosty pomysł, ale oryginalny i ciekawy.


Zapisane

flclflcl
Chor±ży
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 204



WWW
« Odpowiedz #3 : Listopada 05, 2005, 19:51:13 »

Mam nadzieje ze dobrze zrozumialem temat

Final Fantasy (jap. ファイナルファンタジー, wym. Fainaru Fantajii, zwana także Final Fantasy I, w skrócie FF1 ) to gra z gatunku jRPG produkcji japońskiej stworzoną przez firmę Square w 1987 roku na konsolę Nintendo Entertainment System (Famicom w Japonii). Gra ta dała początek oraz nazwę jednej z najpopularnijeszych serii gier RPG na świecie i sama doczekała się wielu remake'ów, aż na siedmiu platformach sprzętowych.
Powstanie tej gry oraz jej tytuł były skutkiem sytuacji finansowej producenta. Nieznana wówczas firma Square stała na skraju bankructwa po wydaniu kilku niezbyt dobrych pozycji. Właściciele firmy postanowili zrobić swoją ostatnią grę i odejść z branży gier video. Grę postanowili zatytuować Final Fantasy (Ostatnia Fantazja).
W roku 1987, Hironobu Sakaguchi (obecnie nazywany ojcem serii) wystąpił do szefostwa Square z propozycją zrobienia gry RPG. Miała być to ostatnia gra upadającej firmy, więc ironicznie, nazwano ją "Final Fantasy" ("Ostatnia Fantazja"). Gra sprzedała się w ogromnym nakładzie (brak dokładnych danych) jak na tamte czasy, co uchroniło firmę przed bankructwem i sprawiło, że postanowiono kontynuować serię.
Obecnie, Final Fantasy jest najpopularniejszą rozpoznawalną serią RPG/jRPG na świecie i drugą najpopularniejszą grą z tego gatunku w Japonii, zaraz po Dragon Quest firmy Enix.
Gry z serii Final Fantasy należą do gatunku RPG, przy czym często nazywa się je jRPG ze względu na specyfikę azjatyckich gier RPG, gdzie szczególny nacisk kładzoiny jest na fabułę, psychikę bohaterów oraz rozwój postaci. Cechą charakterystyczną dla serii jest zagmatwana fabuła - niektóre fakty z początku gry nabierają znaczenia pod koniec przygody, często okazuje się, że bohaterowie są wykorzystywani przez jakąś tajemną, nie znaną im siłę. Każda gra z serii czymś zaskakuje i jej fabuła jest trudna do przewidzenia.
W serii Final Fantasy utrwalił się specyficzny podział poszczególnych części. Do głównego nurtu serii należą gry z numeracją rzymską (obecnie części od I do XII). Te gry nie łączą się ze sobą bezpośrednio - mają innych bohaterów, ich akcja dzieje się w innych światach. To, co świadczy o tym, że to pozycje z jednej serii, to elementy wspólne dla większości części, jak statki powietrzne, chocobosy czy summony. Jeśli jakaś gra ma swoją kontynuację czy prequel, to jest to widoczne w tytule - jest w nim odpowiedni numer (np. Final Fantasy X-2) lub tytuł właściwej gry (Crisis Core: Final Fantasy VII)
Square stworzyło także części, które uznawane są za pozycje poboczne - zazwyczaj były to gry robione przy mniejszym nakładzie kosztów czy, po 1997 roku, na konsole inne niż Sony PlayStation, co nie znaczy, że zawsze były to gry gorsze, jednak przeważnie nastawione bardziej na akcję niż fabułę. Gry te nie mają numerów w tytułach (Final Fantasy Tactics, Final Fantasy Crystal Chronicles) i można w nich znaleźć aluzje do głównych części serii (np. w Final Fantasy Tactics pojawiają się postaci z Final Fantasy VII)
« Ostatnia zmiana: Listopada 05, 2005, 19:52:13 wysłane przez flclflcl » Zapisane

Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.036 sekund z 19 zapytaniami.