Marca 29, 2024, 08:03:26 *
Witamy, Go¶ć. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podaj±c nazwę użytkownika, hasło i długo¶ć sesji
Aktualno¶ci:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor W±tek: Recenzje Soundtracków Z Nes  (Przeczytany 5113 razy)
0 użytkowników i 1 Go¶ć przegl±da ten w±tek.
dafczynsky
Go¶ć
« : Kwietnia 04, 2007, 12:13:28 »

Zakładam nowy wątek, w którym właśnie o tym będzie się pisać. Krótki opis muzyki w danej grze.

Batman
Muzyka w świetnym platformerze Sunsoftu nie ustępuje klasą samej grze. Dźwięki w tej produkcji to zasługa Nobuyuki Kuna oraz Kodaki Sana, czyli ludzi odpowiedzialnych m.in. za genialną ścieżkę dźwiękową do Raf World'a (jeżeli miałbym wybierać, to chyba jest to najlepszy ost w historii NES)!
Już przed pojawieniem się menu nasze uczy atakuje niski i klimatyczny dźwięk, który rozwija się wraz z pojawieniem się kolejnych elementów planszy menu. Mocny początek, zważając, że gra ta została wydana już w 1989 roku!
Następnie słyszymy ostry kawałek podczas pierwszej cut-scenki, niezwykle dynamiczny z charakterystycznymi dla dwójki Japończyków motywami (m.in. słynne 8-bitowe 'basy'). Utwór ten kończy się jednak w pół nuty i rozpoczyna się pierwszy level.
Autorzy muzyki nie mieli okazji stawiać na ilość, więc (jak zawsze) postawili na jakość. Gra liczy zaledwie pięć etapów, z czego w dwóch (1 i 5) pojawia się ten sam kawałek. Pamiętamy, że we wspomnianym Raf Worldzie programiści zastosowali identyczny zabieg. Jeżeli graliśmy w obie produkcje, to przy tej drugiej mieliśmy już świadomość, że owy piąty level jest już końcówką naszej wędrówki. Przynajmniej ja tak to odebrałem ; ).
Słynny duet Sunsoftu zasłynął także z niezwykle dynamicznych utworów podczas walki z bossem. Tak jest i tym razem. Dźwięki zmuszają nas wręcz do działania.
Czas jeszcze na wyróżnienia specjalne. A takie należą się zdecydowanie za końcowe creditsy, oraz muzykę, przy planszy z napisem 'game over'. Po prostu majstersztyk, genialne utwory. Co jeszcze? Level 4 też jest wielkim plusem pod względem muzycznym.
Podsumowując - krótki, ale niezwykle zaawansowany technicznie soundtrack, mnóstwo kanałów dźwiękowych, dynamika. To wszystko składa się na bardzo wysoką ocenę. Daję 9.5/10.
Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #1 : Kwietnia 05, 2007, 16:12:10 »

BATMAN 2 - Return of the joker (Dynamite Batman)

Nawet nie wiem co napisac... ;]  OST Nietoperka 2 wg. mnie znacznie lepszy niz to, co pokazano w "jedynce" oraz w trzeciej czesci (to juz dzielo Konami). Autorzy chyba ci sami co w Batman1 (nie moge wyszukac), nawet "slychac" podobienstwa, zwlaszcza do Raf World/Journey to Sillius - slynne "basy", czyli cholernie dobrze wykorzystany kanal PCM NES'a (digitalizowane sekwencje muzyczne, takie cus jak sample WAV). Podobnie jak w Bat1 autorzy nie stawiali na ilosc, a na jakosc (i to jaka!). Wszystkie melodie w grze sa niesamowiscie klimatyczne i bardzo dobrze dobrane do tego co dzieje sie na ekranie.

Jakosc muzyki jest tak dobra, ze wczsniej myslalem, ze Batman 2 uzywa podobnie jak Gimmick dodatkowego ukladu dzwiekowego (uklad Sundoft5B).
Jednak NIE! tym razem udalo sie uzyskac swietne efekty uzywajac tylko kanalow NES'a - wszelkie linie z melodiami maja swoje efekty przypominajace echo, czyli to, co w gimmicku wymaga chipa 5B. Jak widac jak ktos chce, moze zrobic swietna muze bez dodatkowych ukladow Wink

Ciezko mi wyrozniac jakiekolwiek utworki z pakietu NSF'a gry, wszystkie
sa swietne i bardzo ciezko cokolwiek faworyzowac - wielka i rzadko spotykana zaleta Smile No moze jak ktos nie slyszal nigdy, to polecam najpierw utworek #7 oraz
#4 (level1)

Tutaj remix jednego utworku z Batmana 2 zrobiony przeze mnie (taki sobie,
nie wyszedl za bardzo)
http://members.lycos.co.uk/siudym/batman.mp3
(warn: klikamy "zapisz element docelowy jako...")
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 05, 2007, 16:13:21 wysłane przez siudym » Zapisane
żuro
Go¶ć
« Odpowiedz #2 : Kwietnia 15, 2007, 10:07:13 »

Kick Master
Niezwykle mroczny klimat melodii płynących z głośników, pozwala nam w 100% przenieść się do świata Kick Master'a.
Dźwięk jaki płynie przy intro gry, w pełni obrazuje nam z jakim tytułem będziemy mieli do czynienia.  Szczególnie polecam tracki: 11, 13 i 16.  Po prostu niesamowite. Dźwięk oddaje wszystko, nawet wiek w którym toczy się cała ta mroczna, przerażająca opowieść (posłuchajcie początku 11 ścieżki, a zrozumiecie o co chodzi - średniowieczne wejście w temat).
13 track to niezwykle szybki bit, coś co obrazuje podróż przez przerażające lasy, jaskinie i twierdze gry.
16 track przypomina mi początkową melodią filmy z Rocky'im - z muzyki płynie jakaś heroiczna walka w obronie najwyższych wartości, walka mordercza, ciężka, wyczerpująca.

Sami posłuchajcie i oceńcie, dla mnie najwyższa półka:
http://megatwerp.com/akumusnsf/K/Kick%20Master.nsf
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2007, 10:07:48 wysłane przez żuro » Zapisane
dafczynsky
Go¶ć
« Odpowiedz #3 : Maja 01, 2007, 21:37:16 »

Megaman - seria

Megaman, część 1. Od tego się oczywiście zaczęło. Capcom powołał do życia Megamana. A wraz z nim całą serię gier na konsolę NES i nie tylko. A wraz z nimi cudowną muzykę autorstwa wspaniałych Japończyków.
W 'jedynce', która wyszła już w 1987 roku, było oczywiście dużo prymitywniej, niż w kolejnych produkcjach. Naturalne. Ale Megaman i tak prezentował się pod względem muzycznym wyśmienicie. Sześć tracków w sześciu początkowych etapach, motyw z bossa właściwie dwa), oraz dwa utwory z leveli z Wilym. W sumie na soundtracku znajduje się 15 ścieżek (w tym 2 bardzo krótkie).
Było wśród nich kilka godnych uwagi, ale soundtrack prezentuje sie bardzo dobrze jako całość. Etap Guts Mana, Cut Mana, czy level Wily'ego to czołowe kawałki na tej liście.
Świetna, dynamiczna ścieżka dźwiękowa, stała się wizytówką kolejnych części.

I tak, w drugiej części, nie dość, że kawałków było jeszcze więcej (wydłużyła się długość rozgrywki oraz liczba etapów), a poziom jeszcze wyższy. 'Dwójka' posiada chyba najbardziej znany soundtrack wśród wszystkich gier z Niebieskim na NES. Duża to zasługa zespołu Minibosses, gdyż nagrali oni rockowe wersje ośmiobitowych pisków z tej produkcji. Air Man, Metal Man, Quick Man, Flash Man oraz pamiętny Wily Stage 1 na czele. Było czego słuchać.

Megaman 3. Japończycy odpowiedzialni za dźwięk nie mają zamiaru spocząć na laurach i dalej produkują dynamiczne, wpadające w ucho kawałki do dzieła Capcomu. Liczba tracków niemal równa tej z 'dwójki' (24, w MM2 było ich 23). Soundtrack do 'trójki' nie jest może tak dobry, jak w poprzedniej części, ale też jest kilka 'hitów': Snake Man, Hard Man, Top Man i zgodnie z tradycją utwory z etapów Wily'ego.

Lekkie załamanie poziomu w MM3 mogło mieć wytłumaczenie w tym, że w MM4 ost był już zdecydowanie wysoko powyżej przeciętnej (co w MM to norma, ale... ten był wyżej od przeciętnej, niż w MM3 Wink). 30 tracków robiło wrażenie. Dodatkowo, gdy słyszeliśmy oprawę z leveli Skull Mana, Bright Mana, Cossaka, czy przy zmianie broni, aż chciało się grać.

Japończycy z Capcomu naprawdę byli bardzo produktywni. W 'piątce' wcale nie widać braku pomysłów, czy spadku formy. Wciąż dawało nam kopa podczas gry, wciąż, za sprawą wspaniałego soundtracku. Już od początku, małżowiny uszne zaatakowane było przez intro oraz menu, potem Stone Man, Charge Man (pasowało do etapu!), drugi level Darkmana, oraz plansze Wily'ego. Tracków było niewiele mniej, 27.

'Szóstka' była wydana już w 1993r (sześć lat po jedynce), więc była już nieźle wykonana pod względem technicznym zwłaszcza muzycznie (bo grafika stanęła w miejscu w 1987, następne części poddawano kosmetycznym zmianom). Dużo fajnych utworów, np. Tomahawk Man, Flame Man, Plant Man, Blizzard Man... Tak, w MM6 było dużo fajnych piosenek.

Można więc śmiało powiedzieć, że im dalej w serię, tym lepsze soundtracki. Wielkie brawa dla Capcomu, za stworzenie ogromnej ilości świetnych utworów w przeciągu tych sześciu lat. Jedne z najlepszych soundtracków na tą konsolę.

A oto moje oceny soundtracków poszczególnych Megamanów. Czysta, paintowska robota Smile
« Ostatnia zmiana: Maja 01, 2007, 21:40:12 wysłane przez dafczynsky » Zapisane
dafczynsky
Go¶ć
« Odpowiedz #4 : Maja 19, 2007, 14:57:32 »

Sorry, że post pod postem, ale chciałem nową recenzję umieścić w kolejnej wypowiedzi...

Chip'n'Dale: the Rescue Rangers
Żywe i szybkie utwory do równie dynamicznej rozgrywki. Trzeba powiedzieć, że ciężko byłoby ułożyć lepszy ost, niż zrobił to Capcom w 1990 roku. Już w pierwszym (w sumie to w zerowym) levelu jest podyktowane szybkie tempo, zachęcające gracza do gry. Następny utwór jaki słyszymy, to motyw bossa. I tu również programiści trafili w dziesiątkę. Także bardzo dynamicznie, a równocześnie piosenka budzi pewien niepokój. Brawo. Z utworów lepszych warto wspomnieć jeszcze o udźwiękowieniu levelu B (jeden z lepszych utworów w grze), a także niezapomniany level J, który posiada jeden z lepszych motywów muzycznych we wszystkich grach na NES (moim zdaniem)!
Przy tym wszystkim troszkę blado prezentuje się etap D (co prawda utwór pasuje do klimatu planszy, ale jest za mocno mdły). Szkoda też, że nie wszystkie rundy posiadają własną piosenkę - jest kilka utworów, wykorzystanych w dwóch-trzech etapach.
Mimo tych wad ścieżka dźwiękowa jest tu naprawdę świetnie trafiona i pasująca do gry. Daję ocenę 8/10.


Chip'n'Dale: the Rescue Rangers 2
A trzy lata później Japończycy przeszli samych siebie tworząc ost do drugiej części gry. Od motywu tytułowego (który btw został też wykorzystany w 'jedynce' i jest jednym z lepszych utworów początkowych w bajkach), przez cutscenki, minigierki, levele, aż do napisów końcowych jest po prostu fenomenalnie! Ciężko byłoby mi się do czegoś przyczepić. Tu już nie ma powtarzających się utworów, a przy walkach z bossami możemy usłyszeć aż 3 (!) różne piosenki!
Dynamika z poprzedniej części zachowana, powiedziałbym nawet, że pod tym względem również jest jeszcze lepiej. W levelu na Dzikim Zachodzie muzyka tak daje kopa, że z rozpędu, przez nieuwagę, można stracić kilka żyć. Świetny klimat w Future World oraz w Factory. Przyjemny utwór w Clock Tower. Szybka piosenka w levelu z limitem czasowym. Przerażająca w rundzie z duchami. Jest po prostu świetnie!
Ocena nie może być niższa od maksymalnej. Gratulacje Capcom.
« Ostatnia zmiana: Lipca 12, 2007, 14:22:46 wysłane przez dafczynsky » Zapisane
Major
Chor±ży
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 107



« Odpowiedz #5 : Maja 23, 2007, 14:27:27 »

Cytuj
Kick Master
Niezwykle mroczny klimat melodii płynących z głośników, pozwala nam w 100% przenieść się do świata Kick Master'a.
Dźwięk jaki płynie przy intro gry, w pełni obrazuje nam z jakim tytułem będziemy mieli do czynienia.  Szczególnie polecam tracki: 11, 13 i 16.  Po prostu niesamowite. Dźwięk oddaje wszystko, nawet wiek w którym toczy się cała ta mroczna, przerażająca opowieść (posłuchajcie początku 11 ścieżki, a zrozumiecie o co chodzi - średniowieczne wejście w temat).
13 track to niezwykle szybki bit, coś co obrazuje podróż przez przerażające lasy, jaskinie i twierdze gry.
16 track przypomina mi początkową melodią filmy z Rocky'im - z muzyki płynie jakaś heroiczna walka w obronie najwyższych wartości, walka mordercza, ciężka, wyczerpująca.

Sami posłuchajcie i oceńcie, dla mnie najwyższa półka:
http://megatwerp.com/akumusnsf/K/Kick%20Master.nsf
[snapback]12025[/snapback]
A to tylko jest jeden soundtrack ? Jak nie to pomóżcie odtworzyć pozostałe (tzn w jaki sposóB)?

EDIT

Już wiem, nie piszczie na ten temat

Nie jestem recenzentem, więc powiem, że najbardziej podoba mi się soundtrack 12 i 10
« Ostatnia zmiana: Maja 23, 2007, 19:12:05 wysłane przez zylog » Zapisane

dafczynsky
Go¶ć
« Odpowiedz #6 : Czerwca 22, 2007, 15:22:22 »

Raf World

Co tu dużo pisać - jeden z najlepszych, a może właśnie najlepszy soundtrack w grach 8-bitowych. Gra wyszła spod skrzydeł Sunsoftu, więc nie powinno to nikogo dziwić. Developer ten zawsze zwracał baczną uwagę, aby muzyka w jego grach nie schodziła poniżej pewnego poziomu. Mimo, że Raf World wydany został już w 1990, to rozwiązania technologiczne w nim zawarte wykraczały daleko naprzód.
Gra jest krótka, posiada zaledwie pięć leveli, więc soundtrack obfity nie jest, ale - jak już pisałem - nadrabia jakością. Utwory rewelacyjnie współgrają z klimatem rozgrywki, z planszami, które zwiedzamy, oraz z sytuacją, jaka spotkała głównego bohatera.
Pierwszy utwór usłyszymy od razu po włączeniu gry. Bardzo szybki i świetnie brzmiący. Potem robi się bardziej przygnębiająco - smutne, ponure dźwięki towarzyszące początkowej cut-scence. Z obrazami tworzą one niesamowity wręcz nastrój.
Następnie jest level 1 i od razu nasze małżowiny karmione są z grubej rury. Rewelacyjne jest udźwiękowienie tego poziomu. Zresztą level 5 okraszony jest tym samym kawałkiem. Pisałem o tym w recenzji soundtracku do Batmana.
Następny etap to muzyka spokojniejsza, ale dużo bardziej niepokojąca. Pasuje do zwiedzania opuszczonych bunkrów. Ścieżka z tego levelu jest najdłuższa z wszystkich.
W levelu 3 oraz 4 jest ponownie jest bardziej szybko i żywo niż w drugim. Muzyka wciąż stoi na bardzo wysokim poziomie.
Boss udźwiękowiony jest nie gorzej - dodaje nam werwy do walki. I tak powinno być. Aż chce się grać.
Muzyka przy creditsach odstępuje wyraźnie od reszty, ale tylko klimatem - jest już bardziej wesoło i optymistycznie.

Ogólnie trzeba dać ocenę maksymalną, innego wyjścia nie ma. Sunsoft przeszedł samego siebie, a soundtrack do Raf World długo nie mógł opuścić mojego winampa.
Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #7 : Lipca 10, 2007, 15:07:15 »

SUPER SPY HUNTER

Gry Sunsoftu chyba zdominuja ten temat. Wink
Sluchajac soundtracka z Super Spy Hunter'a mam zawsze w glowie jedna mysl - "BATMAN RETURN OF THE JOKER"  heh  Muzyka jest tak bardzo podobna do tej z Batmana 2, ze ciezko jest sluchajac jej nie myslec o nim. Podobne instrumenty, podobna melodia, wszystko wydaje sie jakims tajemniczym rozszerzeniem OST'u BATMANA ROTJ .Cheesy
Oczywiscie wszystkiemu winne to, ze wszesniej gralem w Batmana niz w Super Spy Huntera. Wink

NFS Super Spy Huntera zawiera 12 utworow, ktore sa wysokiej jakosc (dwa ostatnie to bardzo krotkie melodie). Najlepsze wg. mnie to nr.3 (bardzo przypomina jeden utwor z B2*) oraz swietny utworek nr.7.

Dla osob, ktorym podobaly sie OST'y z RAF WORLD lub BATMAN 2 - pozycja obowiazkowa do osluchania. Smile

*
http://siudymus.w.interia.pl/bat.mp3
http://siudymus.w.interia.pl/spy.mp3
« Ostatnia zmiana: Lipca 10, 2007, 15:15:48 wysłane przez siudym » Zapisane
Khaine
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 71



WWW
« Odpowiedz #8 : Sierpnia 18, 2007, 20:19:46 »

Który soundtrack mi się najlepiej podoba? Sporo było tego, jednak najbardziej w TMNT III, szczególnie ten, w którym byliśmy na windzie. Ktoś powie, że mam obsesje na punkcie tej gry, albo żółwii Tongue
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 18, 2007, 20:39:07 wysłane przez Khaine » Zapisane
dafczynsky
Go¶ć
« Odpowiedz #9 : Grudnia 25, 2008, 13:38:06 »

Wiem, nie jest to soundtrack na grę z platformy NES, ale ponieważ bardzo owe przypomina, stwierdziłem, że warto go tu chociaż pokrótce przedstawić...

Rockman 9 Original Soundtrack



Soundtrack do Megamana został wydany na dwóch płytach. Pierwsza z nich, to opisywany tutaj Rockman 9 Original Soundtrack, który wydany został 12.9.8. Jest jeszcze jeden kr±żek - Rockman 9 Arrange Soundtrack (wydany miesi±c póĽniej), z którym na razie styczno¶ci nie miałem.

Muzyka wyszła spod strzech Inti Creates Co., którzy odpowiedzialni s± m.in. za umuzykalnienie serii Megaman Zero na GBA. Mimo, iż nie mieli oni udziału w powstaniu muzyki do Megamanów na NES, ich muzyka klimatycznie nie odbiega od kawałków Capcomu sprzed 15-20 lat. Czyli od razu wiadomo, że ocena tego OST nie może być negatywa. Ale...

Album zawiera 26 piosenek z gry, plus całkiem spor± bazę dĽwięków. Cało¶ć trzyma równy, całkiem wysoki poziom. Nie stwierdziłem jaki¶ pojedynczych, wybitnych utworów. Wybijaj± się (ale tylko nieco) 'Concrete Jungle', 'Plug Electric', czy 'Thunder Tornado', który dobrze znamy z filmików promuj±cych MM9. S± też utwory, które absolutnie nie przypadły mi do gustu. Najbardziej zawodzi umuzykalnienie leveli Dr. Wily'ego. W poprzednich czę¶ciach było to zazwyczaj ukojenie dla naszych uszu. Tym razem melodie z etapów pocz±tkowych s± o niebo lepsze.

Każdy track trwa ¶rednio niecałe dwie minuty. Czyli jest to jak najbardziej odpowiednia długo¶ć.

Jak owy OST przedstawia się na tle poprzednich utworów z 'Megamanów'? Dosyć przeciętnie. Z MM2 przegrywa już w przedbiegach. Moim zdaniem MM5 i 6 także były wiele lepsze. Gdzie¶ w tym momencie uplasowałbym MM9, a za nim jeszcze muzykę z 4, 3 i z czę¶ci pierwszej. Taka jest moja opinia na ten temat.

Jedno jest pewne - Japończycy z Inti Creates nie zrobili tym soundtrackiem furory, ale na pewno nie sprawili zawodu fanom muzyki z serii Megaman. Jest zachowany charakterystyczny klimat, a to chyba najważniejsze. Szkoda tylko, że tym razem nie ma chociaż jednego kawałka bardziej wpadaj±cego w ucho i nie zamierzaj±cego z niego dłużej wychodzić...





edit 27.4.9: głupoty napisałem z tym, że w levelach Wily'ego jest słaba muzyka... Kawałki 'Flash in the Dark (Wily Stage 1)' i 'Strange World (Wily Stage 3)' s± naprawdę rewelacyjne. Ale potrzebowałem kilkunastu odsłuchań, żeby to stwierdzić...
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 27, 2009, 15:49:30 wysłane przez dafczynsky » Zapisane
MWK
Go¶ć
« Odpowiedz #10 : Grudnia 25, 2008, 18:11:07 »

Fajna recka Daf, po tym co napisałe¶ chętnie przesłucham ten materiał.
Zapisane
nightking
Go¶ć
« Odpowiedz #11 : Grudnia 25, 2008, 19:20:05 »

Doskonały piece of shit, zainspirowany Twoj± recenzj± tego OSTa postanowiłem się w niego zaopatrzyć. Nie żałuję.
Zapisane
dafczynsky
Go¶ć
« Odpowiedz #12 : Kwietnia 19, 2009, 15:17:13 »

co do ost megamana 9, polecam gor±co ten http://www.youtube.com/watch?v=1cA06uWV_-c&feature=channel_page filmik.
Zapisane
nightking
Go¶ć
« Odpowiedz #13 : Kwietnia 19, 2009, 15:41:10 »

powiem krótko - masterpiece
Zapisane
dafczynsky
Go¶ć
« Odpowiedz #14 : Marca 17, 2010, 22:53:59 »

http://www.youtube.com/watch?v=0f92ZiY91jw
WOOOW!
« Ostatnia zmiana: Grudnia 11, 2011, 16:57:56 wysłane przez dafczynsky » Zapisane
Mati
Go¶ć
« Odpowiedz #15 : Marca 17, 2010, 23:12:15 »

O w morde !.
Mega genialny track.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 11, 2011, 16:58:05 wysłane przez dafczynsky » Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.039 sekund z 18 zapytaniami.