Kwietnia 18, 2024, 22:26:43 *
Witamy, Go¶ć. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podaj±c nazwę użytkownika, hasło i długo¶ć sesji
Aktualno¶ci:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1] 2 3 ... 5
  Drukuj  
Autor W±tek: Konami Vrc I Pochodne  (Przeczytany 36608 razy)
0 użytkowników i 1 Go¶ć przegl±da ten w±tek.
gigi
Go¶ć
« : Lipca 27, 2007, 22:14:01 »

Topic oczywiscie zwiazany z kart-hackingiem, dokladnie z ciekawym kartem „Pipe V” i pochodnymi(wszystkie zawierajace chip na fotce)


Dokladny opis ukladu
Oto znane gry(hacki) wykorzystujace ten kontroler:
1- „Pipe V”(hack japonskiego Gimmicka z beznadziejnym dzwiekiem)
2- „Dynamite Batman”
3- „Hebereke-hack(nie znam tytulu)
 
Jesli ktos interesuje sie budowa dev_kart-a(na bazie jednej z tych gier), mam pewne doswiadczenie ktorym chetnie sie podziele.
Na poczatek identyfikacja mappera, tutaj najbardziej prawdopodobne do sprawdzenia:
21     Konami VRC4                    
22     Konami VRC2 type A              
23     Konami VRC2 type B              
25     Konami VRC4                                      
27 Konami VRC4 (World Hero)
222   SMB 8 (hack DDD2)
24 odrzucamy to jest wariant KonamiVRC6(m 26)

Testowałem kilka gier na dev-kartAX5208C(jeszcze nie wszystkie):



SMB 8(hack DDD2 m 222)- nie dziala(czarny i rozowy ekran na zmiane)
Gradius 2 –  gra sie uruchamia, po nacisnieciu start wiesza się, widac wszystkie tiles’y, grafika kaszana(mapper25)
Crisis Force(wymaga wram 2kb) – dziala tylko plansza tytulowa, ladowanie 1 levelu wiesza gre(mapper 23)
Akumajou Specia Boku Dracula Kid – dziala idealnie(mapper 23)
Gryzor – nie dziala, czarny ekran(ale to jeszcze sprawdze)

Wpisujcie pozostale tytuly na te mappery(nie mam spisu wszystkich gier)

Tutaj dump do testowania
PIPE V
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 03, 2008, 13:38:50 wysłane przez siudym » Zapisane
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 648


« Odpowiedz #1 : Lipca 27, 2007, 23:48:42 »

Sprawdź dobrze Gryzora, powinno działać, to VRC2 wersja B, identycznie jak Boku Dracula Kun. Troche mnie zmartwiłeś tym, z Gradius II nie dziala :/ widze ze nie ma jednak chyba sensu robic dev carta z mojego Gimmik! Sad


Lista gier z VRC2:
Kontora (Gryzor),
Getsufuu Maden (nie wiem co to),
Boku no Dracula Kun,

VRC4:
Gradius II
Gundam RPG (??)
Bio Miracle:Boku tte Upa


VRC2B:
WaiWai World,
Crisis Force,

VRC4 1B:
Twinbee 3

VRC4 2A:
WaiWai World 2,
Ganbare Goemon Gaiden 2
« Ostatnia zmiana: Lipca 27, 2007, 23:53:27 wysłane przez Senshu » Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #2 : Lipca 28, 2007, 00:53:31 »

Sprawdz koniecznie "Bio Miracle:Boku tte Upa", ja na razie mam tylko jednego gimma z podstawkami jak w oryginale; czylo CHR 28pin, wiec moge jedynie PRG sprawdzac. Pelnego dev-carta zrobie za jakis czas.

Mialem kiedys kart z Tiny Toons 2j , hack z VRC7 na VRC4, pewnie ten sam co w pipe/batman2 (tak, tak...TT2 japonska to VRC7 Smile )


Spis VRC'kow:






A Crisis Force... moja pomylka, bo bylem pewien, ze jest na tym samym chipie...
Niestety Crysis na pegasusa jest na ukladzie "PT8165" (lub 55)
Pinowo raczej to samo (widac nieco na fotce), lecz chyba bardziej kompatybilny z VRC2 jest (AX5208C znowu bardziej VRC4 Smile )


EDIT:

Oryginalnie VRC2 Konami ma taki pinout (nie jest kompletny, ale mniejsza z tym)


Jak widac roznica jest w pinach 3 i 4. AX5208C ma tam A2 i A3, a VRC2 ma A1 i A0. Ciekawe czy Crisis czy Gryzor beda dzialac po zmianie tych adresow  Smile
« Ostatnia zmiana: Lipca 28, 2007, 02:51:30 wysłane przez siudym » Zapisane
gigi
Go¶ć
« Odpowiedz #3 : Lipca 28, 2007, 11:57:40 »

Sprawdzilem kolejna porcje romow:

1 TwinBee 3- tutaj ciekawy przypadek, gra dziala ale grafiki niema(widac jakies kwadraty nie tiles’y)
2 Racer Mini Yonku_Japan Cup- nie dziala(czarny ekran)
3 Ganbare Goemon Gaiden_Kieta Ougon- nie dziala(2x256kb ale moj kart ma prga17&chra17)
4 Ganbare Goemon Gaiden 2 Tenka no Zaihou- nie dziala(czarny ekran)
5 Gryzor, Gryzor_pl- testowalem trzy rozne pliki, nie dziala(czarny ekran)
6 Bio Miracle Boku tte Upa- nie dziala(czarny ekran)
Jestem nieco rozczarowany Sad , niema sensu budowa dev-karta(tylko dla Boku Draculi).
Sprobuje zamienic te dwa adresy(pin 3,4 AX5208C zgodnie z VRC2) i zobaczymy Wink .
Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #4 : Lipca 28, 2007, 13:24:19 »

Dziwny ten Boku Dracula... Cos mysle, ze Boku uzywa tylko identycznych dla VRC2 i VRC4 mozliwosci chipow. Jak wiadomo, VRC2 i VRC4 sa bardzo podobne do siebie (co nie oznacza, ze te same). Szkoda. Aha. zrobilem (jest na stronie) pinout rozszerzenia PRG ROMU w pipe v, dodajace PRG A17. Mysle, ze i A18 tam sie znajdzie w tych NC/GND, jednak z oczywistych powodow nie wiem gdzie Wink

« Ostatnia zmiana: Lipca 28, 2007, 13:24:48 wysłane przez siudym » Zapisane
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 648


« Odpowiedz #5 : Lipca 28, 2007, 14:45:38 »

PS Wartosc tego rezystora w Gimmick! to 1.8 Kilo ohma (1.8K).
Zapisane
gigi
Go¶ć
« Odpowiedz #6 : Lipca 29, 2007, 00:21:14 »

Zamienilem adresy zgodnie z opisem VRC2, niestety :/  w tej konfiguracji nie dziala zadna gra.
Wiec wracamy do punktu wyjscia, tutaj zagadka jest „Boku Dracula” a nie pcb „PipeV”.
Bawilem sie zamieniajac mapper w tym romie, ciekawe ze dziala tylko na 23. Jesli przypiszemy mapper 23 do dump Pipe V, gra nie dziala(PV ma swoj unikatowy tak jak SMB Cool. Sprawdzilem wszystkie Konami zostawiajac 27(emu nie obsluguje  tego mappera). Ciekawe jak dump „Dynamite Batman” smiley , pewnie takze nie dziala(mapper 23).
Zapisane
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 648


« Odpowiedz #7 : Lipca 29, 2007, 01:34:16 »

Widze dwa mozliwe scenariusze. Pierwszy - piraci robiąc ten układ mieli już mniej wiecej plany jakie gry na tym beda działać w przyszłości, wiec zaimpletowali funkcje potrzebne do poprawnego dzialania tych gier. Nie wiem czy to tansza alternatywa, czy im sie nie chcialo wiecej grzebać. Drugie - nie byli zbyt doswiadczeni i wyszlo jak wyszło Smile

Co do Boku, mam karta z tą grą (pirat), nie pamietam tylko czy to mapper 23, czy mmc3 + dodatkowe uklady, Siudym bedzie pamietal chyba, bo kiedyś z nim o tym rozmawialem. Mam dumpa jakby co za 2 tyg. moge udostepnić, bo na tym kompie nic z moich rzeczy nie mam :/

PS VRC2 i mmc3 są bardzo podobne, mozliwa jest konwersja romu z vrc2 na mmc3, istnieje nawet jedna taka konwersja, pod koniec 2005 wyczaiłem i karta zbudowałem - Gryzor - http://jonathan.microclub.ch/contra/ .
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2007, 01:37:47 wysłane przez Senshu » Zapisane
gigi
Go¶ć
« Odpowiedz #8 : Lipca 29, 2007, 01:50:26 »

Cytuj
Widze dwa mozliwe scenariusze. Pierwszy - piraci robiąc ten układ mieli już mniej wiecej plany jakie gry na tym beda działać w przyszłości, wiec zaimpletowali funkcje potrzebne do poprawnego dzialania tych gier. Nie wiem czy to tansza alternatywa, czy im sie nie chcialo wiecej grzebać. Drugie - nie byli zbyt doswiadczeni i wyszlo jak wyszło Smile

Co do Boku, mam karta z tą grą (pirat), nie pamietam tylko czy to mapper 23, czy mmc3 + dodatkowe uklady, Siudym bedzie pamietal chyba, bo kiedyś z nim o tym rozmawialem. Mam dumpa jakby co za 2 tyg. moge udostepnić, bo na tym kompie nic z moich rzeczy nie mam :/

PS VRC2 i mmc3 są bardzo podobne, mozliwa jest konwersja romu z vrc2 na mmc3, istnieje nawet jedna taka konwersja, pod koniec 2005 wyczaiłem i karta zbudowałem - Gryzor - http://jonathan.microclub.ch/contra/ .
[snapback]14386[/snapback]

Boku Dracula na MMC3 ma jeszczee pal-a(16l8). Ten kart i jego pcb jest w kolekcji siudyma(sa fotki).
http://www.sdm.friko.pl/fami/031.htm
ps link cos nie dziala
Zapisane
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 648


« Odpowiedz #9 : Lipca 29, 2007, 01:53:48 »

Tak, mam dokładnie tego samego karta.

PS wszystkie linki w tym topicu mi dzialają Smile
Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #10 : Lipca 29, 2007, 12:36:43 »

Cytuj
Ciekawe jak dump „Dynamite Batman” smiley , pewnie takze nie dziala(mapper 23).
[snapback]14383[/snapback]

Jak nie dziala? Smile Dynamite Batman ma ten sa chip AX5208C. Jedynie WRAM musisz podlaczyc Smile

ps. Linki dzialaja idealnie Smile

ps2. Fajnie, ze masz dumpa tego Boku MMC3 senshu, ja przynajmniej nie bede musial grzebac w swoim karcie. Jak cos do wyslij mi go, pogrzebie w pliku i zobacze co oni tam pozmieniali (vrc2->mmc3)

EDIT: Zadziwiajace jest to, ze na tym AX5208C nie chca dzialac romy VRC4 oryginalne, a przeciez DUMP batmana i gimmicka dziala bez zadnych problemow gdy doklejamy im header mappera 25 Smile Czyli jednak ten chip MUSI byc kompatybilny z tym mapperem, skoro emulatory idealnie emuluja je w trybie VRC4 m25.... Ale dlaczego inne VRC4 nie dzialaja na nim? Dziwne.

Ciekawe czy czasem ten chip nie ma jakis np. trybow dzialania, ktore trzeba uaktywniac zaleznie od typu romu Cheesy Oczywiscie jesli tak jest, to i tak nie bedziemy wiedziec jakie one sa :]

Aha... Zastanawia mnie tez, czy czasem nie bedzie trzeba przy testowaniu org. VRC4 romow wywalic z karta 74LS'ow, zostawiajac jedynie oryginalne wyjcia do A16 w AX5208C.
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2007, 13:01:03 wysłane przez siudym » Zapisane
gigi
Go¶ć
« Odpowiedz #11 : Lipca 29, 2007, 13:21:45 »

Wiem ze "Dynamite Batman" dziala na karcie. Ale czy dziala na emu?

ps Jakie emu uzywasz(dla Pipe V)
Ja testuje na fceu(wersja z mapper 222) i nie dziala(bledy w grafice)
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2007, 13:25:08 wysłane przez gigi » Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #12 : Lipca 29, 2007, 14:24:32 »

hej. Przeciez wyslalem Ci juz dump batmana w formacie .NES mapper 25 i dziala idealnie na emu Smile Sporawdzalem FCEU i NESTOPIA (pipka tez)
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2007, 14:26:13 wysłane przez siudym » Zapisane
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 648


« Odpowiedz #13 : Lipca 29, 2007, 18:53:05 »

Ok, kolejny news.

Zdumpowałem raz jeszcze mojego Boku no dracula. Sprawdzilem grę na emu dodając następujace header'y:

MMC3 - nawet nie odpala,
VRC2 type B (taki jak oryginal) - działa, ale są przekłamania w grafice,
VRC4 - dziala (!) jednak grafika jest strasznie zepsuta, nie daloby sie tak grac,

boku_no_dracula_kun.rar
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2007, 19:08:56 wysłane przez Senshu » Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #14 : Lipca 29, 2007, 20:26:52 »

Ale jaja! CHR tego chacka na MMC3+PAL jest IDENTYCZNY jak CHR ROM oryginalnego Boku VRC2 Cheesy "Bajt w Bajt" Smile
PRG ROM ma lekkie zmiany... Musze sprawdzic co sie stanie jak nagram inne VRC2 na karta BOKU MMC3+PAL Smile
Zapisane
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 648


« Odpowiedz #15 : Lipca 29, 2007, 20:29:06 »

Nawet nie porownywałem Smile teraz to wypada wlutować podstawki do Boku
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2007, 20:43:41 wysłane przez Senshu » Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #16 : Lipca 29, 2007, 20:34:13 »

... I testowac kolejno romy VRC2  ;] Jak CForce sie odpali, to nawet WRAM wsadze :]
Zapisane
gigi
Go¶ć
« Odpowiedz #17 : Lipca 29, 2007, 21:03:37 »

Ciekawe ze po przypisaniu mappera 222, dump dziala jak z mapper 23(sa bledy ale gra dziala). Na tym pcb(MMC3+pal) moze dzialac SMB 8.
Zapisane
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 648


« Odpowiedz #18 : Lipca 30, 2007, 20:43:40 »

Niestety, natrafiłem na problem...Przylutowałem już flasha z PRG SMB8, 128KB, biorę się za CHR - 256KB. Na kartcie są zworki, myslałem, że są do A17, jednak nie...ten kart Boku ma zworki do róznych typów mask romow, aktualnie siedzą tam custom 128KB mask romy, 28 pin (dlatego custom), brak /OE, /PGM itp. Projektanci plytki uwzglednili jednak mozliwośc uzycia standardowego 27C010, stąd te zworki, przywracają A16 na swoje miejsce, uziemiają /OE eproma itp.

Sprawdze grę bez tego adresu, powinno działać z błedami w grafice, jak nie będzie działać, znaczy ze w ogole ta gra na Boku nie odpali, zawsze bedzie coś wiadomo, póki nie zrobi się pinouta tego MMC3 (o ile to w ogole mmc3) na kartcie.

edit:

Sprawdzilem, nie dziala....ale bardzo duzo rzeczy moze być nie tak w tym kartcie, począwszy własnie od tego, ze jeden adres jest niepodłaczony, a konczac na tym, ze nie mam normalnych flashy w DIP na stanie i przylutowalem 29F040 plcc do dwóch moich ostatnich podstawek precyzyjnych kabelkami, i te wlutowalem do karta. Nie zapowiada sie na to, ze bede mial jakies flashe przez 2 tyg (jeszcze tyle bede w PL=dostep do programatora), wiec wszystko zaczeka ok 1,5 msc lub do czasu az ktos inny to sprawdzi...jednak szczerze mowiąc ne wiem czy warto. Kart Boku jest praktycznie tak samo unikalny co SMB 8, a Siudym ma oba, wiec pewnie nie sprawdzi (podpuszczam  ;] )...
« Ostatnia zmiana: Lipca 30, 2007, 21:07:04 wysłane przez Senshu » Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #19 : Sierpnia 09, 2007, 21:21:41 »

...Albo to zla fotka, albo jest inna wersja TT2j, albo na nesdev bbs sa skaczeni idioci...
http://nesdev.parodius.com/bbs/viewtopic.php?t=2656

EDIT:
oj gigi.... to TT1j (vrc4), a nie TT2j (vrc7) Wink
http://bootgod.dyndns.org:7777/profile.php?id=1571
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 09, 2007, 21:31:26 wysłane przez siudym » Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 5
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.041 sekund z 18 zapytaniami.