Kwietnia 19, 2024, 13:21:11 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1] 2
  Drukuj  
Autor Wątek: Atari 2600 Klon - Modyfikacja  (Przeczytany 18040 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
siudym
Gość
« : Sierpnia 22, 2007, 15:26:05 »

Mialem zamiar zmodyfikowac jednego mojego klona A2600 aby odpalic na nim demo TOM/JONES by Trilobit.
http://youtube.com/watch?v=6UZnmwJ2PQ4

Niestety dziwna sprawa z tym klonem... Wylutowalem ROM 512KB zawieracacy 128 gier, kazda po 4KB (sa takze gry 2KB, ktore w ROMie zostaly polaczone razem w plik 4KB). Niestety proba odpalenia innych, nagranych romow, w tym tomjonesa nie powiodla sie. smiley Przez chwile myslalem, ze podobnie jak w nieektorych kartach na pegasusa, pinout roma zostal zmieniony oraz same dane takze "przestawione" (zabezpieczenie). Jednak wszysko jest ok, zdumpowalem ROM normalnie, podzielilem na 4KB i dodalem exp. *.BIN - wszyskie 128 gier dziala pod emu. Pinout kosci ten sam co EPROM 27C040, jednak nic nie chce dzialac... :sly: Nagrywalem na flash sektorowy Atmela, na blokowy AMD, na epromy i nic.... Czasami jakies kolorowe pasy sie pojawiaja... Nagrywalem takze plik 512KB polaczony z 128 romow Tom Jonesa, nic oczywiscie nie dziala..

« Ostatnia zmiana: Sierpnia 22, 2007, 15:26:46 wysłane przez siudym » Zapisane
gigi
Gość
« Odpowiedz #1 : Sierpnia 22, 2007, 15:40:29 »

Mam identyczny klon.
Probowalem zdumpowac ta kostke, jednak na moim programatorze wywala blad(chcialem podmienic kilka gier) :/  
Mysle ze pinout jest jednak inny. Sproboj skopiowac zawartosc i wgrac na zwykly eprom, ciekawe czy bedzie dzialac.
Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #2 : Sierpnia 22, 2007, 15:44:13 »

Cytuj
Mysle ze pinout jest jednak inny. Sproboj skopiowac zawartosc i wgrac na zwykly eprom, ciekawe czy bedzie dzialac.
[snapback]15022[/snapback]


Jak moze byc inny, skoro jest ten sam i zdumpowalem MASK ROM bezproblemowo. Kazdy rom z osobna (4KB) dziala pod emu.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 22, 2007, 15:46:16 wysłane przez siudym » Zapisane
gigi
Gość
« Odpowiedz #3 : Sierpnia 22, 2007, 15:54:56 »

Jednak ja nie jestem pewien. Moglbys udostepnic ten dump, sprawdze czy konsola odpali na epromie(przy okazji podmienie gry).

Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #4 : Sierpnia 22, 2007, 16:06:25 »

Wlasnie dziwne jest to, ze nagrany ten sam rom na eprom'a nie dziala... A pinout MUSI byc ten sam, skoro zdumpowany rom 512KB po podzieleniu na 128 czesci po 4KB, wszystkie dzialaja pod emu  Wink

Jeszcze sprawdze inaczej podlaczone oe i ce, bo mozliwe, ze to jest inaczej rozwiazane (moze trzeba oe do GND podlaczyc w przypadku eprom/flash). Jednak pinout jest zgodny, bo jest jak napisalem wyzej (mozliwe, ze rom nie ma wcale oe, tylko ce, dlatego dziala normalnie na willemie, a juz nie dzialaja flashe i epromu w konsoli. Cos takiego bywa w przypadkach, gdy A16 jest w miejscu OE, jednak tutaj wszystkie adresy sa na miejscu [27C040])
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 22, 2007, 16:09:32 wysłane przez siudym » Zapisane
gigi
Gość
« Odpowiedz #5 : Sierpnia 22, 2007, 16:18:54 »

W pcb konsoli na 1 pinie brakuje +5V, to moze byc przyczyna(dla eprom) smiley



edit

Twoja ma dodatkowy przelacznik smiley



« Ostatnia zmiana: Sierpnia 22, 2007, 16:46:53 wysłane przez gigi » Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #6 : Sierpnia 22, 2007, 17:01:46 »

Cytuj
W pcb konsoli na 1 pinie brakuje +5V, to moze byc przyczyna(dla eprom) smiley
edit

U mnie tez nie ma +5v na pinie 1, nic to nie przeszkadza. Ogolnie jeszcze nigdy nie podlaczalem nic do pinu1 w eprom i zawsze dzialaly Wink

Zrobione. Czyli jak zgadlem juz wczesniej - wina CE i OE. Pinout Mask roma identyczny z 27C040. Modyfikacja to tylko odciecie CE i polaczenie CE i OE razem do sciezki OE. Dziala


Nagralem filmik z tego dema:
http://www.youtube.com/watch?v=TGb38kr-du8
Jak widac kompatybilnosc klona z org atari 2600 jest daleka od idealu Wink


p.s. Mam 3 klony w domu, ciekawe jak na nich by to wygladalo. Smile
Jednak nie chce mi sie grzebac juz w nich..
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 22, 2007, 17:57:54 wysłane przez siudym » Zapisane
Mejs
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 196



« Odpowiedz #7 : Sierpnia 22, 2007, 21:21:08 »

Ale dŸwięk chodzi idealnie, ciekawe co by się działo na oryginalnym A2600.
Zapisane
Nitro
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 25



« Odpowiedz #8 : Sierpnia 23, 2007, 20:43:12 »

siudym: możesz dać fotkę twego klona atari 2600?
Nie dziwię się, że kompatybilnoœć słaba, łatwo udawać oficjalnš specyfikację Atari 2600, gorzej z emulowaniem wszystkich błędów i trików możliwych do wykonania na tym hardware..
DŸwięk rzeczywiœcie wymiata, głębokie tony i ten bas, miód Wink
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 23, 2007, 20:45:10 wysłane przez Nitro » Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #9 : Sierpnia 23, 2007, 21:18:20 »

Wywalilem do piwnicy. Mam w domu jeden jeszcze caly czarny, ma 196 gier, dwa romy jeden 23C4000 i jeden 23C512.

Zapisane
gigi
Gość
« Odpowiedz #10 : Lipca 02, 2008, 15:29:38 »

Wyposażyłem klon A2600 w wyjścia wizji/fonii
Czyli composite video i audio out. Zadanie proste ale nie do końca, niestety jest wiele podróbek zupełnie różnych. Każdy egzemplarz może być inaczej zbudowany, możemy znaleźć dziesiątki klonów 6507(schematy oryginalnego A2600 są nieprzydatne)

Egzemplarz który przerobiłem:
TV Game 2600B compatible Q.C no. 900091105

płyta główna CY2600B-4605
wyprodukowany przez: "Yone Yuan Telephonic Enterprise Co.Ltd."
procesor zintegrowany UMC 6599 9037-BS

pin 20 audio out
pin 29 chrominacja
pin 27 luminacja
pin 28 ?
Tak jest w moim egzemplarzu, ale niekoniecznie w każdym. Ponieważ zachowałem modulator, niczego nie usuwałem. Odnalazłem odpowiedni sygnał, kondensator 10 i rezystor 470ohm(luminacja/chrominacja). Wystarczyło dołączyć prosty układ, podobnie jak w NES na trzech elementach:

Tranzystor BC547 lub podobny NPN
Dioda np. 1N4148
Rezystor w moim przypadku 100ohm, dobrać eksperymentalnie(zależy jak obraz będzie nasycony)
Kondensator dla audio: 1uf/50V lub 2uf/50V elektrolityczny





Zapisane
darek2004
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 3


« Odpowiedz #11 : Maja 17, 2012, 17:56:03 »

Witam, mam identycznego klona który miał 128 gier ale niestety dostałem go z padniętym stabilizatorem 7805 który wymieniłem już, ale niestety jest padnięty scalak ROM o oznaczeniu JY0001P, znalazłem na internecie wsad 512 Kb właśnie posiadający 128 gier wgrałem do pamięci 27C040 i zrobiłem modyfikację CE OE jak w temacie, no i wszystko działa tylko że jakoś dziwnie przełączają się gry tzn. jest na początku 4 gry potem 12 brak potem znowu kolejne 4 gry potem 12 brak i znowu kolejne 4 potem 12 brak znowu kolejne 4 gry potem 12 brak i tak dalej, i na końcu wyszło mi że tak naprawdę działają tylko 32 gry, skąd te luki między grami ? po podzieleniu tego ROM-a wszystkie gry pod emulatorem działają, może jakiś problem z adresami pamięci nie wiem już mi ręce opadają, może macie jakiś kolejny pomysł co zrobić żeby gry wszystkie działały ? ewentualnie jak macie dump romu ze swojej konsoli to prosiłbym przesłać na email dioda2000@op.pl Dziękuję i pozdrawiam.
Zapisane
dic-sc7
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 345


« Odpowiedz #12 : Stycznia 01, 2013, 14:19:30 »

Okres przedświąteczny zmobilizował mnie do działania i przerobiłem klon Atari.
Ponieważ w wigilie 2012 minęła dokładnie 23 rocznica mojego pierwszego kontaktu z klonem A2600, to postanowiłem nieco powspominać dawne czasy. Niestety, po dołączeniu sprzętu jakość obrazu była żałosna.
Może te nowe telewizory nie radzą sobie z takimi wynalazkami, a może po prostu upływ czasu zrobił swoje i modulator padł.
Rozejrzałem się nieco w necie, ale potrzebnych informacji o klonach nie znalazłem.
Czyli jak mawiał mój ojciec, jeżeli czegoś nie można zdobyć, trzeba to zrobić samemu. W każdym razie poświęciłem na zabieg pełne 12 godzin. Uzyskałem prawdziwe s-video bez żadnej konwersji, composite video oraz zachowałem naprawiony RF.





   
Na razie nie zamieszczę schematu, bo muszę go dopiero zrobić.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 05, 2013, 19:54:07 wysłane przez dic-sc7 » Zapisane
Marek
Gość
« Odpowiedz #13 : Stycznia 05, 2013, 14:55:54 »

Pisałem Ci już, że jesteś mistrzem? Jeżeli tak, to się powtórzę :-)
Fantastycznie to wygląda, wszystko poukładane, w Twoim stylu, ale to dalej klon, pravda? Nie zmieniałeś procka (dema nie będą fungować)?
Zapisane
dic-sc7
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 345


« Odpowiedz #14 : Stycznia 05, 2013, 17:18:20 »

MWK nie wiem jakie demo masz na myśli?
CPU nie warto zmieniać, bo działa znakomicie.
Tom Jones trilobit mam od dwóch lat na kardridżu i działa perfekcyjnie.
Po prostu wszelkie dema należy odpalać poprzez złącze kardridża, a nie z gniazda prom na płycie głównej.

edit
Testowałem nawet Tricade oraz Doctor trilobit, obydwa działają doskonale.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 05, 2013, 19:53:19 wysłane przez dic-sc7 » Zapisane
Marek
Gość
« Odpowiedz #15 : Stycznia 06, 2013, 13:16:59 »

Super. Po prostu wydawało mi się, że procesory w klonach są pozbawione części instrukcji, w stosunku do oryginalnego VCS-a.
OK. Zatem sprawdź proszę demo "Liquid Candy" od Noice, będziesz do tego potrzebował kartridża 16KB z obsługą bankswitch-ingu.

P.S. Czy myślałeś może o jakimś "dev-cart" do tej konsoli? Albo coś na podobne "Harmony"?
Zapisane
Banan
Gość
« Odpowiedz #16 : Stycznia 06, 2013, 14:34:41 »

Łaaa, to zrobili flash carta pod A2600? Nice to know, od jakiegoś czasu zastanawiałem się, czy istnieją takie ustrojstwa pod starego VCSa.

Teraz tylko znaleźć chęci i kupić "drewniaka" w wersji NTSC... Chyba że jest jakiś sposób ma ominięcie problemów z kompatybilnością przy odpalaniu gier NTSC na konsoli PALowej.
Zapisane
dic-sc7
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 345


« Odpowiedz #17 : Stycznia 06, 2013, 15:03:29 »

Układy stosowane w klonach nie są typowymi procesorami, to raczej jakieś programowalne wynalazki.
Atari produkowało swój sprzęt na Tajwanie i Hong Kongu, a więc azjaci mieli łatwy dostęp do dokumentacji technicznej. Jeżeli nie jesteś kolekcjonerem staroci, a chcesz tylko pograć, to lepiej kupić klon.
Nagrałem sobie Liquid Candy na eprom i działa doskonale.
Porównując z emu mam znacznie lepsze audio. 
P.S. Czy myślałeś może o jakimś "dev-cart" do tej konsoli? Albo coś na podobne "Harmony"?

Na moje potrzeby wystarczają zwykłe, przerobione dev-carty.
Taki cart jest idealny dla programisty zapaleńca.
Chyba że jest jakiś sposób ma ominięcie problemów z kompatybilnością przy odpalaniu gier NTSC na konsoli PALowej.

Moja rada kupić klon. Problem będzie tylko na starych TV z synchronizacją, te nowe dają sobie radę i można grać.
Zapisane
Marek
Gość
« Odpowiedz #18 : Stycznia 08, 2013, 18:47:52 »

dic-sc7, w związku z powyższym bardzo Ciebie proszę, abyś dopisał również i tę (wraz z demami) do listy konsol, które zabierzesz na przyszł... na tegoroczny zlot, koniecznie! thx
Zapisane
Mef
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 15


8-bitowa masakra!


« Odpowiedz #19 : Lutego 07, 2013, 12:55:25 »

 
Na razie nie zamieszczę schematu, bo muszę go dopiero zrobić.

Byłbym niezmiernie zobowiązany gdybyś zamieścił ten schemat.
Wiem skąd pobrać sygnały Luma i Chroma ale jak zmontowałem
układ wzmacniający według innego znalezionego gdzieś w necie
schematu to albo coś popierniczyłem albo parametry na wyjściu
mocno odbiegały od tego czego "spodziewał" się telewizor i w
efekcie obraz był niemal kompletnie nieczytelny.

Jeśli można, to proszę wersję maksymalnie idioto-odporną.
Wink
Zapisane

"Stand rigid for the next battle
Peace means reloading your guns
The love for life is all hatred in disguise
A carnival creation with masks undone"
Strony: [1] 2
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.086 sekund z 18 zapytaniami.