Marca 28, 2024, 22:32:05 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: 1 [2]
  Drukuj  
Autor Wątek: Atari 2600 Klon - Modyfikacja  (Przeczytany 17943 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
dic-sc7
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 345


« Odpowiedz #20 : Lutego 07, 2013, 20:16:16 »

Musisz uzbroić się w odrobinę cierpliwości.
Schemat pojawi się na pewno, ale wcześniej ukończę cztery zlecenia które mam obecnie na tapecie.
Dwa wykonuję dla naszych forumowych kolegów, a oni mają priorytet.
Problem polega na tym, że przeróbkę robiłem bez schematu ani nawet płytki stykowej.
Jestem zmuszony ponownie rozebrać konsole i rozpisać te połączenia, bo detali nie pamiętam dokładnie.
Do tego moda zastosowałem trzy tranzystory C1815(możesz je od razu kupić).

Zapisane
Mef
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 15


8-bitowa masakra!


« Odpowiedz #21 : Lutego 11, 2013, 23:21:35 »

Poczekam grzecznie na całość. Dzięki za odzew!
Zapisane

"Stand rigid for the next battle
Peace means reloading your guns
The love for life is all hatred in disguise
A carnival creation with masks undone"
dic-sc7
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 345


« Odpowiedz #22 : Marca 02, 2013, 16:48:03 »

Obiecany schemat do klona Atari 2600.



Na schemacie dwa kondensatory ceramiczne nie mają podanej pojemności;
1 W wyjściu luminacji 100pF
2 sprzęgający 470pF

Sygnały luminacji(pin 27) i chrominacji(pin 29) należy przechwycić z wyprowadzeń UM6599.
Układ może mieć inne oznaczenia, ale pinout jest jednakowy we wszystkich tego typu klonach.

Jeżeli ktoś zdecyduje się zachować działający modulator, to przecina ścieżkę do wejścia tranzystora na płycie głównej i łączy wejście tego tranzystora przewodem z punktem wyjście/wizji.

Elementy elektroniczne dołączone oryginalnie do wyżej wymienionych wyprowadzeń trzeba usunąć(oporniki, kondensatory).

Pin 27 czyli luminacja musi mieć dołączony rezystor 6,8K do +5V(najlepiej bezpośrednio do nóżki UM6599).

Fonia to pin 20.
Potencjometr 50K ustawiamy na połowie zakresu i dopiero podczas prób można zmieniać ustawienia.
Potencjometr jest absolutnie konieczny, bo bez niego może pojawiać się pionowa linia podczas generowania niektórych, niższych tonów.

W razie problemów pisać oraz udostępniać fotki płyt głównych.

Schemat nie nadaję się do konsol oryginalnych Atari VCS, A2600
       
« Ostatnia zmiana: Marca 09, 2013, 12:05:47 wysłane przez dic-sc7 » Zapisane
Mef
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 15


8-bitowa masakra!


« Odpowiedz #23 : Marca 04, 2013, 20:59:07 »

Cudo, dzięki wielkie!

Czy mógłbyś wytłumaczyć sens następującego zabiegu:
Pin 27 czyli luminacja musi mieć dołączony rezystor 6,8K do GND(najlepiej bezpośrednio do nóżki UM6599).

Mój ciemny elektronicznie umysł nie ogarnia. Jeżeli nóżkę lumy podepnę
bezpośrednio do GND (równolegle w stosunku do tranzystora) przez tak
"duży" opornik, to jak na mój chłopski rozum prawie nic to nie zmienia.

I druga sprawa, jeśli dobrze zrozumiałem - ponieważ chcę olać wbudowany
modulator (nie chcę korzystać z wyjścia antenowego), to golę wszelkie
rezystory, tranzystory i kondensatory których ścieżki łączą się z nóżkami
chromy i lumy na UM6599, żeby nie dawały zakłóceń, czy tak?
Zapisane

"Stand rigid for the next battle
Peace means reloading your guns
The love for life is all hatred in disguise
A carnival creation with masks undone"
dic-sc7
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 345


« Odpowiedz #24 : Marca 09, 2013, 12:05:21 »


Mój ciemny elektronicznie umysł nie ogarnia. Jeżeli nóżkę lumy podepnę
bezpośrednio do GND (równolegle w stosunku do tranzystora) przez tak
"duży" opornik, to jak na mój chłopski rozum prawie nic to nie zmienia.

I druga sprawa, jeśli dobrze zrozumiałem - ponieważ chcę olać wbudowany
modulator (nie chcę korzystać z wyjścia antenowego), to golę wszelkie
rezystory, tranzystory i kondensatory których ścieżki łączą się z nóżkami
chromy i lumy na UM6599, żeby nie dawały zakłóceń, czy tak?

Słuszna uwaga, pomyliłem się przy oględzinach mozaiki.
Rezystor 6,8K podciągający do +5V, a nie do GND.


Jeśli rezygnujesz z modulatora, to najlepiej usunąć wszystkie jego elementy(wyciąć lub wylutować).
 
Zapisane
Mef
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 15


8-bitowa masakra!


« Odpowiedz #25 : Sierpnia 31, 2013, 01:24:42 »

Zrobiłem. WRESZCIE. Wszystko zadziałało miodnie.
 Smile

Jedyne co mnie na początku pogubiło to oznaczenia tranzystorów na schemacie.
Wyglądają na obrazku jak PNP a mają być NPN (użyłem BC546 zamiast C1815).

Jedyny problem jaki się pojawił, to coś w rodzaju grubych poziomych pasów
lekko jaśniejszego odcienia które powoli pełzną w górę lub dół ekranu w zależności
od gry. Z drugiej strony, próbowałem na płytce stykowej a kabelki łączące tam i z
powrotem z Rambo miały po 15 cm długości i sobie radośnie to wszystko robiło za
antenę wszelkich zakłóceń. Jakby tego było mało, to nie usunąłem nic a nic tych
oryginalnych komponentów modulatora, jedynie wyjąłem piny z procka na wierzch,
więc to też pewnie swoje zrobiło.

Tak czy siak - jeszcze raz wielkie dzięki za dobry schemat!
Zapisane

"Stand rigid for the next battle
Peace means reloading your guns
The love for life is all hatred in disguise
A carnival creation with masks undone"
darek2004
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 3


« Odpowiedz #26 : Września 09, 2014, 14:32:22 »

Czy wyjście luminancja, chrominancja i wyjście wizji łączymy razem to kupy  i podłączamy do tv ?
Zapisane
dic-sc7
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 345


« Odpowiedz #27 : Września 09, 2014, 17:40:01 »

Nie.


Ten schemat umożliwia podłączenie konsoli na dwa sposoby;
1 s-video czyli oddzielnie luminacja(jasność barw) i chrominacja(nasycenie barw).
2 composite video w tym przypadku sygnał zespolony o gorszej jakości. 
Zapisane
swenson84
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 2


« Odpowiedz #28 : Września 18, 2014, 11:38:30 »

Hej, zamierzam przerobić swojego klona, nie wiecie czy jest na tym układzie drugie wyjście audio by uzyskać stereo i czy konieczne jest odcinanie toru RF.
Jak można zrobić regulację luminancji i chrominancji?
« Ostatnia zmiana: Września 18, 2014, 11:43:50 wysłane przez swenson84 » Zapisane
dic-sc7
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 345


« Odpowiedz #29 : Września 29, 2014, 21:41:07 »

Układy zintegrowane stosowane w tych klonach mają ograniczoną ilość wyprowadzeń.
Wygląda to podobnie jak w przypadku "NES on a chip".
Uzyskanie efektu stereo, a raczej oddzielne wyprowadzenie obydwu kanałów jest niemożliwe.
Nawet w przypadku oryginalnego Atari VCS/2600(wersja PAL) ze względu na zastosowanie drugiego rezonatora kwarcowego, układ T.I.A. wyposażono w jedno wyjście audio w postaci pojedynczego pinu.
Czyli ta niby przeróbka możliwa jest tylko w oryginalnym Atari VCS/2600-NTSC. 
Kolejnym uproszczeniem w klonach "on a chip" jest brak przetwornika analogowo-cyfrowego.
Gry takie jak Kaboom, Night driver itp. nie będą obsługiwane.

Aby uzyskać możliwość regulowania luminacji czy chrominacji, to wystarczy w miejsca rezystorów 75 OHM zastosować potencjometry około 200 OHM.

Odłączanie modulatora RF nie jest konieczne i można go zachować.   
Zapisane
Mef
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 15


8-bitowa masakra!


« Odpowiedz #30 : Czerwca 23, 2015, 21:32:12 »

Czołem. Spóźniłem się tylko o jakieś osiem lat, ale dodam taki szczegół do oryginalnego wątku.

Tom Jones krzaczył mi na klonie w identyczny sposób. Zresztą krzaczyło w małym stopniu kilka innych demek i miałem glitche w Warlords i Air-Sea Battle.
I teraz zaczyna się cała historia - to samo miałem na oryginalnym 2600 (bardzo późny Jr. z długą tęczą, wypuszczony aż w 91').

Myślałem, że winne są konsole, że mój Junior cierpi na gównianą TIĘ (była UMC, tak samo jak AoaC klona zresztą, wszystko pasowało) i nic nie zrobię.
Później wpadł mi w łapy wczesny Junior (krótka tęcza) i dalej to samo! Pomyślałem - no może jednak multikart walnięty.

I otóż był walnięty. Ale nie sam kart tylko Flash, coś się gryzł z Atarynką.
Na oryginalnym karcie Warlords wszystko hulało jak złoto, co stanowiło pierwszy krok do stwierdzenia, że konsolom nic nie brakowało.
Później doczytałem, że ludzie mają problem z lewym playerem w Air-Sea Battle na backupach z Superchargera (nie rejestruje kolizji pocisku z celami - to samo na co sam trafiłem). I winny był ich zdaniem timing/czas dostępu. Trafiłem też na kolesia opisujące swoje perypetie z nagrywaniem jakiegoś homebrew, gdzie na EEPROMach mu działało jak złoto a z Flashami to chybił trafił - jeden działał, drugi krzaczył.

Przerabiałem na multikarcie połączenia OE/CE na wszystkie kombinacje i dalej to samo. Po prostu Flash dupa i tyle.

Niedawno wpadło mi w łapę Harmony i mogę z całą pewnością potwierdzić: klon działa tak samo jak oryginał, czy wepchniemy mu demko czy Pitfall'a 2 z DCP, wszystko śmiga idealnie. Jedyny mankament Atari-w-Chipie to brak wejść analogowych czyli strata obsługi Paddle.
Zapisane

"Stand rigid for the next battle
Peace means reloading your guns
The love for life is all hatred in disguise
A carnival creation with masks undone"
dic-sc7
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 345


« Odpowiedz #31 : Czerwca 23, 2015, 22:09:55 »

Mogłeś zapytać wcześniej, bo na moim Tom Jones działał idealnie.
Atari 2600/klony nie bardzo współpracują z pamięciami typu flash, ale to testowałem już lata temu.
Układy produkowane przez UMC(TIA, Riot, CPU) znajdziesz w każdym juniorze. Porównałem je z pierwszymi produkowanymi przez MOS i nie zauważyłem żadnych różnic w działaniu. Klony poza brakiem przetworników analogowo-cyfrowych, nie posiadają przełącznika koloru obrazu.
Ten przełącznik jest niekiedy używany w grach powyżej 8KB, a bez niego nie da się grać.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 23, 2015, 22:11:47 wysłane przez dic-sc7 » Zapisane
drakon
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 8



WWW
« Odpowiedz #32 : Września 28, 2015, 21:01:44 »

luminaNcja, chrominaNcja, tak dla jasności.
A robota - rewelacja!  Roll Eyes
Zapisane
Strony: 1 [2]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.046 sekund z 19 zapytaniami.