Marca 28, 2024, 10:26:11 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Fakty O Pegasusie  (Przeczytany 4207 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Fallus1997
Gość
« : Lutego 06, 2008, 10:28:10 »

O to pare faktów o Pegasusie
1.Zwykłe gry japońskie w większoœci przypadków nie uruchomiš się przez ich przystosowanie do NTSC. Pegasus tworzy bowiem sygnał PAL.
2.W niektórych joypadach do Pegasusa oprócz standardowego D-pada i 2 przycisków istniejš dodatkowe dwa - poniżej przycisków B i A znajdujš się przyciski oznaczone 1 i 2 (czasami C i Z), nie ma ich w padach NES i Famicom, sš one wykorzystywane tylko w pirackich grach.
I to wszystkie fakty.Ciekawe jakie macie zastrzenia?
Wszystkie fakty pochodzš z pl.wikipedia.org
Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #1 : Lutego 06, 2008, 10:54:34 »

Cytuj
O to pare faktów o Pegasusie
1.Zwykłe gry japońskie w większoœci przypadków nie uruchomiš się przez ich przystosowanie do NTSC. Pegasus tworzy bowiem sygnał PAL.
2I to wszystkie fakty.Ciekawe jakie macie zastrzenia?
[snapback]17777[/snapback]

Ja mam jedno: Gry na pegasusa to w 98% gry NTSC, ktore dzialaja lepiej na pegasusie niz gry PAL. A pegasus to konsola NTSC z wymuszonym trybem PAL. Sprawdz sobie - odpal jakie gry z NES PAL na pegasie i sie zdziwisz, jak beda one zle dzialac, beda bledy w grafice, przeklamania. Gry NTSC chodza idealnie, a zwlaszcza gry z japonskiego famicoma..

Dziwna ta wikipedia, widac ma wiele bledow.

Reasumujac - pegasus to konsola NTSC ale dzialajaca w 50hz. Tyle. (a to, ze cos dziala w 50hz nie oznacza, ze jest w PELNI PAL'owe)
« Ostatnia zmiana: Lutego 06, 2008, 11:02:29 wysłane przez siudym » Zapisane
gigi
Gość
« Odpowiedz #2 : Lutego 06, 2008, 13:19:37 »

Cytuj
Ja mam jedno: Gry na pegasusa to w 98% gry NTSC, ktore dzialaja lepiej na pegasusie niz gry PAL. A pegasus to konsola NTSC z wymuszonym trybem PAL. Sprawdz sobie - odpal jakie gry z NES PAL na pegasie i sie zdziwisz, jak beda one zle dzialac, beda bledy w grafice, przeklamania.

Dziwna ta wikipedia, widac ma wiele bledow.

[snapback]17783[/snapback]


Swieta prawda


Cytuj
Gry NTSC chodza idealnie, a zwlaszcza gry z japonskiego famicoma
[snapback]17783[/snapback]

Ja takze mam jedno: Nie wszystkie ntsc dzialaja idealnie, np.  Lagrange Point-Obraz(tlo) w pionie nie nadaza za ruchem postaci, czesto widac jak przenika z dolu do gory i vice versa :/
Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #3 : Lutego 06, 2008, 13:31:34 »

Cytuj
Swieta prawda
Ja takze mam jedno: Nie wszystkie ntsc dzialaja idealnie, np.  Lagrange Point-Obraz(tlo) w pionie nie nadaza za ruchem postaci, czesto widac jak przenika z dolu do gory i vice versa :/
[snapback]17791[/snapback]

A tam detale, zawsze sie znajdzie jakis bledzik. Akurat moze masz dziwnego pegasusa, bo na moim Micro/Family Computer NIC poza 50hz zlego nie widze, a bledu o ktorym piszesz nie zauwazylem (jedynie rozne badziewiaki na gornych i dolnych 8pix - ale to norma, bo gry sa w NTSC a obraz w PAL)
« Ostatnia zmiana: Lutego 06, 2008, 13:39:11 wysłane przez siudym » Zapisane
gigi
Gość
« Odpowiedz #4 : Lutego 06, 2008, 13:58:37 »

Cytuj
A tam detale, zawsze sie znajdzie jakis bledzik. Akurat moze masz dziwnego pegasusa, bo na moim Micro/Family Computer NIC poza 50hz zlego nie widze, a bledu o ktorym piszesz nie zauwazylem (jedynie rozne badziewiaki na gornych i dolnych 8pix - ale to norma, bo gry sa w NTSC a obraz w PAL)
[snapback]17794[/snapback]

Niestety moj Pegasus to nieszczesny IQ502(na naszej liscie przydatnosci ostatnie miejsce). Ale nawet na lepszych konstrukcjach, w mniejszym lub wiekszym stopniu widac podobne efekty. Normalnie nawet tego sie nie zauwazy, dopiero jak czesto zmieniasz konsole, wtedy wylapiesz nawet migajace pixele(Akuomaju Densetsu).
Oczywiscie nie wszystkie bledy to wina konsoli:sly:
Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #5 : Lutego 06, 2008, 14:14:16 »

No akurat Akuomaju Densetsu u mnie igla - chodzi idealnie, zero bledow. Jedynie wolniej wszystko chodzi (wiadomo 50hz). Namco 106 - King Of Kings to samo.
Zapisane
gigi
Gość
« Odpowiedz #6 : Lutego 06, 2008, 14:44:36 »

Cytuj
No akurat Akuomaju Densetsu u mnie igla - chodzi idealnie, zero bledow. Jedynie wolniej wszystko chodzi (wiadomo 50hz). Namco 106 - King Of Kings to samo.
[snapback]17797[/snapback]


Skoro poruszyles temat AD musze cos dodac rolleyes . Ta gra dziala lepiej na pegasusie niz na konsoli ntsc. Grafika i plynnosc gry jest idealna(wiadomo jak na 50Hz), na ntsc sa momenty gdzie wszystko koszmarnie zwalnia, tak jakby cpu nie dawal rady(np. level w ktorym uwalniamy Granta). Efekt idealnie oddaje emulator(tryb ntsc), wiec polecam zagrajcie i sprawdzcie sami. Niestety na pegasusie ledwo slychac ostatnie tchnienie bossa(ten charakterystyczny skowyt). Wczesniej sadzilem ze dzwiek kiepsko sie miksuje, jednak na NES glosno i wyraznie to slychac(to moze miec zwiazek z roznicami w dzwieku o ktorych wspominal jupiter).
Jestem ciekaw jak jest na twoim Family Computer?
Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #7 : Lutego 06, 2008, 17:56:19 »

Nie wiem czy chodzi o jakiegos dalszego bossa, czy ogolnie odglosy bossow? Bo gdy pokonam w Akumajou jakiegos boss'a, to wydaje on na koncu fajny dzwiek, takie wycie/jeczenie - sluchac to u mnie wyraznie i glosno.
Zapisane
aboabo
Spaghetti Samurai
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1110


geje we wsi


« Odpowiedz #8 : Lutego 06, 2008, 18:06:19 »

Cytuj
Niestety na pegasusie ledwo slychac ostatnie tchnienie bossa(ten charakterystyczny skowyt). Wczesniej sadzilem ze dzwiek kiepsko sie miksuje, jednak na NES glosno i wyraznie to slychac
ja bym stawial na kiepski miksing, roznice o ktorych wspominalem dotycza tylko kanalu square. ryk bossa nagrany jest pewnie jako sampel dpcm, pewnie sample w innych grach tez graja ciszej?
« Ostatnia zmiana: Lutego 06, 2008, 18:07:53 wysłane przez v jupiter » Zapisane


W pewnym archiwum znajduje sie autentyczne nagranie glosu Mieszka I, przypadkiem utrwalone przez garncarza pracujacego na kole garncarskim: "Poniewaz Mieszko I krzyczal glosem bardzo podniesionym to reka garncarza zlobiaca w tym czasie spiralny rowek (wzór luzycko-warminski) w miekkiej glinie drgala w rytm glosu Mieszka I jak membrana mikrofonu. A mysmy wzieli ten wykopany z ziemi talerz, polozyli na gramofonie i odtworzyli".
siudym
Gość
« Odpowiedz #9 : Lutego 06, 2008, 18:17:41 »

Ewidentnie DPCM, sluchac to. U mnie na AD jest to glosne i wyrazne.
Zapisane
gigi
Gość
« Odpowiedz #10 : Lutego 06, 2008, 19:58:07 »

Cytuj
ryk bossa nagrany jest pewnie jako sampel dpcm, pewnie sample w innych grach tez graja ciszej?
[snapback]17812[/snapback]


Masz racje!
Teraz sprawdzilem to dokladnie, iq502 ma slabiutki dpcm. Nawet nie da sie tego dokladnie zmierzyc, audio na wyjsciu z multi-cpu, to piec kanalow razem. Sygnal dalej wzmacnia tranzystor, nastepnie mamy slawne audio1(pin 45). Wartosci matrycy rezystorow(miksuje audio) w karcie, dobrano do poziomu uzyskanego z 74HC368. Dlatego na klonach z oddzielnymi procesorami dziala normalnie(maja 74HC368).
Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #11 : Lutego 06, 2008, 20:44:13 »

Po raz kolejny IQ502 pokazuje, ze jest do bani Wink Lepiej inwestowac w 777DX.
« Ostatnia zmiana: Lutego 06, 2008, 20:44:34 wysłane przez siudym » Zapisane
Famistation
Gość
« Odpowiedz #12 : Września 24, 2008, 19:35:47 »

To przebija wszystko:
1.podrobiona wersja konsol NES i SNES
2.Mówi się także o innej odmianie Pegasusa, na której można grać w gry z kartridżów na Nintendo 64.
Źródło http://pl.nintendo.wikia.com/wiki/Pegasus.
PS.Nie tylko ty Fallus1997 znajdujesz błędy o Pegasusie w necie.
Zapisane
Yamato
D33rhuntr
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 35


Mistrz Klawiatury xD


« Odpowiedz #13 : Września 27, 2008, 14:08:07 »

U mnie na BS-500AS(!) w Gradiusie II(Konami VRC3) wszystko jest OK, ale synteza mowy jest za cicha.
Zapisane
gigi
Gość
« Odpowiedz #14 : Września 28, 2008, 10:17:02 »

U mnie na BS-500AS(!) w Gradiusie II(Konami VRC3) wszystko jest OK, ale synteza mowy jest za cicha.

Wszystkie klony nie mające cpu, ppu w postaci układu scalonego to szmelc. Można to zobaczyć i usłyszeć porównując na prawdziwym sprzęcie Wink

Gradius II wyposażono w kontroler KONAMI VRCIV
Zapisane
dropship
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 275


« Odpowiedz #15 : Października 19, 2008, 02:51:01 »

Moze ktos z tu obecnych skrobnalby cos na polskiej wikipedii? Bo mam wrazenie, ze tamtejszy artykul moznaby mocno rozbudowac. Nie czuje sie na silach, bo nie znam sie na sprzecie.
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.033 sekund z 18 zapytaniami.