Marca 28, 2024, 15:27:04
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności
:
Nowa strona główna :
http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !
Chat:
http://chat.emunes.pl
Galeria cartów:
http://carts.emunes.pl
Strona główna
Pomoc
Zaloguj się
Rejestracja
Reklama
EMU-NES #PL FORUM © 2004-2015
>
Nes/Pegasus/Famicom
>
Hacki i Romhacking/Programowanie
>
"Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy
Strony: [
1
]
2
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: "Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy (Przeczytany 7381 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
"Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy
«
:
Maja 14, 2008, 19:12:33 »
Witam,
Od niedawna wziąłem się za przemodelowanie jednej z moich ulubionych gier, na jedną z moich ulubionych platform. Tak, to nieśmiertelne, jajo z łapami. :>
Niniejszy hack przygotowałem z myślą o jednej z najciekawszych i najbardziej mi bliskich gier na NES/Famicom - The Fantasctic Adventures of Dizzy.
Lokacje
Zdecydowana większość z nich została zaprojektowana zupełnie od nowa - głównie pod kątem rozmieszczenia gwiazdek i key itemów z oryginalnej wersji. Pierwotnie bowiem, wcale nie miałem zamiaru aż tak radykalnie modyfikować gry. Dzięki znalezieniu większości tablic (w czym niewątpliwie bardzo pomógł Dizzy9) mogłem w końcu rozwinąć skrzydła na polu Level Designing. Starałem się odrobinę podnieść poziom trudności, toteż sporo przeciwników została zakamuflowana, w niektóre miejsca trudniej się dostać i trudniej je znaleźć. Znajomość oryginalnej wersji jest jak najbardziej pożądana. Co tu dużo mówić: jest hardcore'owo. :>
Gwiazdki
Wszystkie zmieniły swoje położenie. Niektóre zostały chytrze poukrywane lub stały się trudno dostępne.
Key Itemy
Większość z nich zmieniła swoje położenie nie tylko w obrębie danej mapy, ale i całej gry (kilka postaci oferuje nawet inne przedmioty). W konsekwencji tego, zmiany pociągnęły za sobą nieco inną kolejność wykonywania zadań i sposób dostania się w określone miejsce. Należy też uważać, aby nie zostawić w głupim miejscu liny lub np. nie wykopać dołu na cmentarzu przed ułożeniem mostu - można sobie w ten sposób uniemożliwić ukończenie gry.
Kolory
Wiele palet uległo modyfikacjom jak np. smok w kopalni, kolor morza (lazurowe
), kolory łap Yolkfolków, płomieni, lawy, świniaka przed lasem etc.
pozostałe zmiany i fix'y
- Zwiększona do maksimum
prędkość wagoników w mini grze w kopalni
.
- Start gry niekoniecznie w domu Dizzy'ego
- (...) i niekoniecznie z dwoma życiami. ;P
- Wstawiony nieużywany moduł muzyczny do jednej z lokacji.
- Lekko zmodyfikowana lista dialogowa dwóch postaci co niestety czyni tłumaczenia tej gry niekompatybilnymi z niniejszym hackiem. Po szczegóły zapraszam zainteresowanych na PM/e-mail.
- Poogie nie biega w powietrzu co wyjątkowo raziło w poprzednich wersjach GD.
- Kilka fix'ów w grafice, których i tak nikt nie zauważy.
Archiwum zawiera dwie łatki:
Pierwsza przygotowana jest w formacie NINJA2 (*.rup) z myślą o wersji NTSC/U z '91 roku. bety, overdumpy i pozostałe wersje z kolejnych lat nie dadzą się spatchować (MD5). Druga w formacie *.ips dla osób upoś... dla osób leniwych, które nie potrafią wpisać w google trzech liter. ;P Zrezygnowałem z patcha eksperymentalnego jakim był evening.ips, zmieniający kolory wieczoru/świtu z ciemnoniebieskiego na mocny-pomarańczowy. Patch był opcjonalny i niedopracowany.
Patcher:
http://www.romhacking.net/utils/329/
Łata:
http://www.romhacking.net/hacks/413/
http://konsole.cdrinfo.pl/p/scena/green_dizzy/green_dizzy_v11.rar
BUG-i:
Staraj się nie układać koło siebie trzech kamieni. Może się zdarzyć, że po wrzuceniu
do wody nie podniosą jej poziomu. Owocuje to całym szeregiem dziwnych zdarzeń i błędów
w późniejszej fazie gry. Najlepiej albo od razu wrzucać zebrany kamień do stawu, albo
wcale ich nie ruszać.
W mini-grze w kopalni, na ostatniej prostej tuż przed dziurą prowadzącą do miasta
nieco zwolnij. W przeciwnym razie zawsze gra będzie liczyć wypadek spowodowany przez
"kreta".
Błędy, takie jak dziwne przenikanie przez siebie bitmap czy też znikanie owoców
i diamentów w kopalni nie wynikają z mojej nieudolności, a programistów.[/list]
Specjalne podziękowania:
>> Chronix
Za program i objaśnienie zastosowanego w grze algorytmu kompresji bitmap jak również
za program do dekompresji grafiki na ekranie z logiem Codemasters.
>> dla Grimm
Za napisanie świetnego edytora map (bez tego programu nie byłoby Green Dizzy),
rozpracowanie systemu poruszania się Poogie i kilka ASM modów.
>> dla FFGriever
Za przepisanie i usprawnienie programu Chronix'a. Czasem potrafi się wysypać
(np. na diamentach), ale generalnie to świetny program.
>> dr88
Za unieruchomienie futrzaka i fix na kuszę. Niech ASM6502 będzie z Tobą![/list]
- Berion / Dizzy9
«
Ostatnia zmiana: Października 04, 2010, 00:06:31 wysłane przez dr88
»
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
gl003
Szeregowy
Offline
Wiadomości: 15
Hack The Fantastic Adv. Of Dizzy
«
Odpowiedz #1 :
Maja 23, 2008, 11:00:02 »
Podłšczam się do tematu, bo sam sobie cokolwiek pozmieniałem, może nie za dużo ale zawsze.
http://www.voila.pl/426/5ywlx/?1
Miłej zabawy.
Zapisane
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Hack The Fantastic Adv. Of Dizzy
«
Odpowiedz #2 :
Maja 27, 2008, 00:18:27 »
Eee mało jakoś - kosmetyka. ;]
Obecnie jestem na etapie jakiś 50% przemodelowanych map. Zostały mi już tylko zamek troli, Zaksa, miasto i 80% lasu.
Póki jednak nie zataguję gry, nie będzie patcha. Grafika w tej grze to koszmar do edycji. :/ Jednak dzięki uprzejmości Chronix'a i ffgrievera mam całkiem zgrabny kompresor/dekompresor. Respect.
«
Ostatnia zmiana: Czerwca 16, 2008, 22:59:35 wysłane przez Berion
»
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
siudym
Gość
Hack The Fantastic Adv. Of Dizzy
«
Odpowiedz #3 :
Maja 27, 2008, 15:16:02 »
Dla mnie bomba
Z wielka checia bym zagral w "nowe" Fdizzy, jesli oczywiscie bedzie zmodowany "z sercem" i jakims dobrym pomyslem.
P.s. jak masz pod reka ten edytor, to wyslij calosc na
www.speedyshare.com
- pobawie sie.
Zapisane
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Hack The Fantastic Adv. Of Dizzy
«
Odpowiedz #4 :
Maja 27, 2008, 16:15:00 »
Cytuj
Dla mnie bomba
Z wielka checia bym zagral w "nowe" Fdizzy, jesli oczywiscie bedzie zmodowany "z sercem" i jakims dobrym pomyslem.
No ba, pewnie że z sercem. Jak każdy mój hack. Obecne levele, które zmieliłem są przetestowane i błędów na pewno nie ma. Wczoraj przeszedłem tš grę po raz 14 w moim życiu. Powoli zaczynam mieć dość tej gry, tym bardziej że dała mi się ostatnio we znaki (otwieram kibel a tam Dizzy...). ;]
Program do dekompresji/kompresji upublicznię dopiero jak skończę swój hack (nie lubię wyścigów, ani też złodziei, a tacy niestety też są na scenie). Mam nadzieję, że mnie rozumiesz w tej materii.
---
Co do edytora poziomów:
Cytuj
P.s. jak masz pod reka ten edytor, to wyslij calosc na
www.speedyshare.com
- pobawie sie.
http://www.nesforum.e9.pl/index.php?showtopic=642&st=20
«
Ostatnia zmiana: Czerwca 16, 2008, 23:00:34 wysłane przez Berion
»
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: "Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy
«
Odpowiedz #5 :
Czerwca 29, 2008, 11:24:10 »
No i mamy wersję 0.8. Zmianie uległo kilka palet kolorów, poprzesuwanych zostało kilka gwiazdek i połowa przedmiotów. Zmodyfikowałem też nieco teren z wejściem do kopalni, trochę samą kopalnię przy wyjściu (żeby nie było problemów z wyjściem ;]) i kilka kosmetycznych zmian w zamku troli i Zaksa.
Następna wersja gry nieprędko (chyba, że jakieś bug fix'y, ale wątpię aby coś mi umknęło). Tym samym prace zamknęły się w ładnej liczbie 80h (edycja leveli, hex zabawa, beta testy).
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
grimm
Missing Bytes
Szeregowy
Offline
Wiadomości: 22
Odp: "Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy
«
Odpowiedz #6 :
Października 09, 2008, 15:53:43 »
Berion, zajmujesz sie jeszcze tym projektem? Jak cos to moge w czyms pomoc, np. sprobowac wysledzic gdzie zapisano trase Pogie:)
Zapisane
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: "Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy
«
Odpowiedz #7 :
Października 09, 2008, 19:36:04 »
Wow a to Ci niespodzianka!
Pogie unieruchomił nam nieoceniony dr88.
Właśnie jestem tuż przed wydaniem wersji 1.0 (na razie jest pre-release na dizzy.pl).
---
Co by jednak nie mówić. Mógłbyś/moglibyśmy rozwinąć edytor. Udało się nam z dizzy9 znaleźć sporo nowych rzeczy jak np. windy czy pajęcze sieci. Można by też dodać support dla wersji z '93 roku, która jest pozbawiona wielu bugów poprzedniczek.
Jest wiele rzeczy, w które warto by uposażyć edytor, tym samym go znacznie wzbogacić. Akurat ja nie mam teraz zbyt wiele czasu, a i trochę dosyć tej gry (cały lipiec i sierpień minął pod znakiem dizzy), ale na pewno Dizzy9 będzie na to optował. Jest pełen zapału i robi jeszcze tam jakiś hack tej gry. Ja mogę z kolei podesłać trochę dokumentacji (i bug reportów Twojego wynalazku ;]).
Najbardziej palącą kwestią jest pozycja NPC (grafiki i "punktów akcji" jak ja to nazywam). Nie wiadomo jak to do końca działa, a przesuwanie ich w obrębie nie tylko danej lokacji, ale i całej gry byłoby wielce użyteczne. Jeśli masz na to siły, chęci i wiedzę byłoby super.
Huh, cud nad Wisłą. Myślałem, że już jesteś martwy albo że guzik Cie Dizzy obchodzi. Welcome back i dzięki za świetny edytor.
«
Ostatnia zmiana: Października 04, 2010, 00:06:12 wysłane przez dr88
»
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
grimm
Missing Bytes
Szeregowy
Offline
Wiadomości: 22
Odp: "Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy
«
Odpowiedz #8 :
Października 10, 2008, 09:20:42 »
Berion, masz PM
--
Btw, pajecze sieci dzialaly juz w tamtym alpha alpha alpha edytorze, trzeba bylo chwycic mysza za krawedz i przeciagac
«
Ostatnia zmiana: Października 10, 2008, 14:44:35 wysłane przez grimm
»
Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
Offline
Wiadomości: 351
Odp: "Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy
«
Odpowiedz #9 :
Października 17, 2008, 11:50:09 »
SIEM!Grimm!Póki co kompa dlaej nie mam,ale jak już będę mieć to z chęcią się znowu rzucę na FAOD.
Świetnie że jesteś,może zrobim razem wdytor do micro Machines,bo już 70% rozgryzłem.Co do Diza....Nie rób edytora dla 93 przed Black FAOD...
Cytuj
Jest pełen zapału
Trafiłeś w dziesiąteczkę.
Cytuj
Najbardziej palącą kwestią jest pozycja NPC (grafiki i "punktów akcji" jak ja to nazywam). Nie wiadomo jak to do końca działa, a przesuwanie ich w obrębie nie tylko danej lokacji, ale i całej gry byłoby wielce użyteczne
Problem jest tylko z grafiką,bo AP to przesuwać umiem,między ekranami również.Chodzi raczej o to że są przypisane tylko dla jakiejś lokacji.
Cytuj
Btw, pajecze sieci dzialaly juz w tamtym alpha alpha alpha edytorze, trzeba bylo chwycic mysza za krawedz i przeciagac
Chodziło chyba o te białe sieci co od razu zabijają Diza natychmiastowo.
«
Ostatnia zmiana: Października 17, 2008, 11:54:42 wysłane przez Dizzy9
»
Zapisane
siudym
Gość
Odp: "Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy
«
Odpowiedz #10 :
Października 23, 2008, 14:07:47 »
Rewelacja... Licze chlopaki na swietny hack z nowymi przygodami Dizzy
Wtedy od razu finalny rom leci na kartridz ;P
Zapisane
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: "Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy
«
Odpowiedz #11 :
Października 25, 2008, 12:16:19 »
W zasadzie to jest już gotowy, brakuje mi tylko programisty do przepisania src pod VB5 na jakiś normalniejszy język. Chronix rozpracował algorytm kompresji grafiki nawet do screenu z Code Masters (pomyślałem, żeby tam dopisać "hacked by"), ale ja oczywiście ani nie potrafię tego przepisać, ani skompilować (VB są ponoć niekompatybilne między sobą), brat to albo olał, albo sobie z tym nie radzi, a mnie z kolei głupio się przyznać Chronix'owi, że nie umiem tego zmielić.
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: "Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy
«
Odpowiedz #12 :
Grudnia 31, 2008, 00:16:15 »
Dzięki owocnej współpracy Grimma - powstanie kolejny hack tej gry. Tym razem wzbogacony o nowe lokacje, nowe przedmioty, nowych ludzików i kilka innych pomniejszych zmian. Zmianie ulegnie też mapper z Camerica 71 na MMC3.
Poniżej screen (na razie photoshopowy ;]):
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
Sogetsu
Crazy Hero from the Shakespeare Fridge
Major
Offline
Wiadomości: 2173
Don't stand in my way... I'm aiming for the stars.
Odp: "Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy
«
Odpowiedz #13 :
Grudnia 31, 2008, 23:26:51 »
Skoro już macie takie możliwości to może spróbujcie zrobić z tego jakąś grę z Dizzym nie wydaną na NESa?
Zapisane
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: "Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy
«
Odpowiedz #14 :
Stycznia 05, 2009, 18:06:51 »
Hack będzie crossoverem wszystkich części + nasze pomysły. Świat i jego kolejność również zostanie zmieniona. Dlatego myślę, że portowanie innych dizzy jest zbędne (ale jakby ktoś chciał to po releasie finalnej wersji udostępniony zostanie edytor.). Śmiało mogę powiedzieć, że będzie, a w zasadzie to już jest, bardzo poważne przedsięwzięcie.
Jak skończymy bagna to poleci trailer na 'jutuba'.
A wracając do Green Dizzy:
Niedługo powinienem dostać kompresor grafiki, więc wersja 1.1 final tuż tuż (z nowymi wagonikami hardcore style i zmienionym screen'em z logiem CodeMasters).
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: "Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy
«
Odpowiedz #15 :
Stycznia 06, 2009, 23:59:18 »
Szukamy muzyka (VRC7
).
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
armoow
Szeregowy
Offline
Wiadomości: 17
Odp: "Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy
«
Odpowiedz #16 :
Lutego 22, 2009, 20:00:50 »
Hej
I jak z tym edytorem do Dizzy??? Udostępnisz go? Fajna sprawa - tyle się wygrałem w tą grę - teraz zrobienie jej po swojemu to byłoby coś
Dzięki. Apropo - Green dizzy to fajna sprawa - na nowo odkrywanie gdzie co jest, jedno life to trochę mało (naprawdę jest hardkorowo) ale jakoś daję radę
Zapisane
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: "Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy
«
Odpowiedz #17 :
Lutego 27, 2009, 12:45:58 »
Którym? ;] "Nowym" na razie nijak, drobny przestój w hacku.
Natomiast "Stary" został wyposażony jeszcze w edycję "wagoników" i "wodospadów". Na wodospady nie mam siły, a wagoniki prawie ukończyłem (tylko będziesz musiał sobie wziąć coś na uspokojenie, jeśli 1 życie to wg. Ciebie jest mało he he). Ostatnia wersja 1.1 będzie mieć właśnie przemodelowaną tą mini-grę, poprawionych kilka glitchy graficznych i hackowane preintro.
Na jakiej wersji grałeś? Ostatnia to "1.0 pre-rls beta2" i jest na dizzy.pl. Na RHDN wciąż wisi 0.8.
---
«
Ostatnia zmiana: Lutego 27, 2009, 12:47:36 wysłane przez Berion
»
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
armoow
Szeregowy
Offline
Wiadomości: 17
Odp: "Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy
«
Odpowiedz #18 :
Lutego 27, 2009, 13:29:41 »
Grałem bodajże w wersję pre-rls2 czy jakoś tak
Pobrałem ją z dizzy.pl. Początkowo męczyłem się z jednym życiem, ale nie lubię się denerwować dlatego wbiłem kod na dodatkowe życia
I teraz gra mi się całkiem przyjemnie
Odkrywam nowe plansze i szukam znanych już przedmiotów w innych miejscach
Zapisane
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: "Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy
«
Odpowiedz #19 :
Kwietnia 11, 2009, 23:45:10 »
Wygospodarowałem dziś chwilę i zmontowałem krótki teaser wagoników:
http://www.youtube.com/watch?v=vmpQdcP5l00
Tylko w mordę jeża, coś mi rwie animacja. W filmiku, który słałem było ok. Czemu po konwercie taką kaszankę zrobił to nie wiem. :/
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
Strony: [
1
]
2
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Nes/Pegasus/Famicom
-----------------------------
=> NES Champions League
=> News'y ze sceny NES/Famicom i nie tylko...
=> Gry
=> Emulatory/Emulacja
=> Szukam Gry
=> Hacki i Romhacking/Programowanie
=> Famicom Disk System
=> Poradniki, solucje, mapy, itp.
-----------------------------
EMU-NES #PL
-----------------------------
=> Ankiety
=> Warn & Ban
===> Regulamin forum oraz ogłoszenia admina
===> #nes ...iRC'owy kanał fanów NESa/Famicoma
-----------------------------
EMU-NES #PL Redakcja
-----------------------------
=> Pegagruz
-----------------------------
Jeszcze więcej NES-a...
-----------------------------
=> Sprzęt/Hardware
=> Kupię/Sprzedam/Zamienię - Ogłoszenia
=> Ogólne forum o Nesie/Pegasusie/Famicomie
=> Zlot EMU-NES
-----------------------------
Kategoria Nietematyczna
-----------------------------
=> Inne gry, komputery i konsole
=> Hyde Park
===> Reklama
===> Lata 80/70/60...
=> Śmietnik
Ładowanie...