Marca 28, 2024, 15:27:04 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1] 2
  Drukuj  
Autor Wątek: "Green Dizzy" - czyli hack The Fantastic Adventures of Dizzy  (Przeczytany 7381 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« : Maja 14, 2008, 19:12:33 »

Witam,

Od niedawna wziąłem się za przemodelowanie jednej z moich ulubionych gier, na jedną z moich ulubionych platform. Tak, to nieśmiertelne, jajo z łapami. :>



Niniejszy hack przygotowałem z myślą o jednej z najciekawszych i najbardziej mi bliskich gier na NES/Famicom - The Fantasctic Adventures of Dizzy.

Lokacje
Zdecydowana większość z nich została zaprojektowana zupełnie od nowa - głównie pod kątem rozmieszczenia gwiazdek i key itemów z oryginalnej wersji. Pierwotnie bowiem, wcale nie miałem zamiaru aż tak radykalnie modyfikować gry. Dzięki znalezieniu większości tablic (w czym niewątpliwie bardzo pomógł Dizzy9) mogłem w końcu rozwinąć skrzydła na polu Level Designing. Starałem się odrobinę podnieść poziom trudności, toteż sporo przeciwników została zakamuflowana, w niektóre miejsca trudniej się dostać i trudniej je znaleźć. Znajomość oryginalnej wersji jest jak najbardziej pożądana. Co tu dużo mówić: jest hardcore'owo. :>

Gwiazdki
Wszystkie zmieniły swoje położenie. Niektóre zostały chytrze poukrywane lub stały się trudno dostępne.

Key Itemy
Większość z nich zmieniła swoje położenie nie tylko w obrębie danej mapy, ale i całej gry (kilka postaci oferuje nawet inne przedmioty). W konsekwencji tego, zmiany pociągnęły za sobą nieco inną kolejność wykonywania zadań i sposób dostania się w określone miejsce. Należy też uważać, aby nie zostawić w głupim miejscu liny lub np. nie wykopać dołu na cmentarzu przed ułożeniem mostu - można sobie w ten sposób uniemożliwić ukończenie gry.

Kolory
Wiele palet uległo modyfikacjom jak np. smok w kopalni, kolor morza (lazurowe Smile), kolory łap Yolkfolków, płomieni, lawy, świniaka przed lasem etc.

pozostałe zmiany i fix'y
- Zwiększona do maksimum prędkość wagoników w mini grze w kopalni.
- Start gry niekoniecznie w domu Dizzy'ego
- (...) i niekoniecznie z dwoma życiami. ;P
- Wstawiony nieużywany moduł muzyczny do jednej z lokacji.
- Lekko zmodyfikowana lista dialogowa dwóch postaci co niestety czyni tłumaczenia tej gry niekompatybilnymi z niniejszym hackiem. Po szczegóły zapraszam zainteresowanych na PM/e-mail.
- Poogie nie biega w powietrzu co wyjątkowo raziło w poprzednich wersjach GD.
- Kilka fix'ów w grafice, których i tak nikt nie zauważy. Tongue


Archiwum zawiera dwie łatki:
Pierwsza przygotowana jest w formacie NINJA2 (*.rup) z myślą o wersji NTSC/U z '91 roku. bety, overdumpy i pozostałe wersje z kolejnych lat nie dadzą się spatchować (MD5). Druga w formacie *.ips dla osób upoś... dla osób leniwych, które nie potrafią wpisać w google trzech liter. ;P Zrezygnowałem z patcha eksperymentalnego jakim był evening.ips, zmieniający kolory wieczoru/świtu z ciemnoniebieskiego na mocny-pomarańczowy. Patch był opcjonalny i niedopracowany.

Patcher:
http://www.romhacking.net/utils/329/

Łata:
http://www.romhacking.net/hacks/413/
http://konsole.cdrinfo.pl/p/scena/green_dizzy/green_dizzy_v11.rar


BUG-i:

  • Staraj się nie układać koło siebie trzech kamieni. Może się zdarzyć, że po wrzuceniu
do wody nie podniosą jej poziomu. Owocuje to całym szeregiem dziwnych zdarzeń i błędów
w późniejszej fazie gry. Najlepiej albo od razu wrzucać zebrany kamień do stawu, albo
wcale ich nie ruszać.

  • W mini-grze w kopalni, na ostatniej prostej tuż przed dziurą prowadzącą do miasta
nieco zwolnij. W przeciwnym razie zawsze gra będzie liczyć wypadek spowodowany przez
"kreta".

  • Błędy, takie jak dziwne przenikanie przez siebie bitmap czy też znikanie owoców
i diamentów w kopalni nie wynikają z mojej nieudolności, a programistów.[/list]


Specjalne podziękowania:

  • >> Chronix
Za program i objaśnienie zastosowanego w grze algorytmu kompresji bitmap jak również
za program do dekompresji grafiki na ekranie z logiem Codemasters.

  • >> dla Grimm
Za napisanie świetnego edytora map (bez tego programu nie byłoby Green Dizzy),
rozpracowanie systemu poruszania się Poogie i kilka ASM modów.

  • >> dla FFGriever
Za przepisanie i usprawnienie programu Chronix'a. Czasem potrafi się wysypać
(np. na diamentach), ale generalnie to świetny program. Smile

  • >> dr88
Za unieruchomienie futrzaka i fix na kuszę. Niech ASM6502 będzie z Tobą![/list]




- Berion / Dizzy9
« Ostatnia zmiana: Października 04, 2010, 00:06:31 wysłane przez dr88 » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
gl003
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 15


« Odpowiedz #1 : Maja 23, 2008, 11:00:02 »

Podłšczam się do tematu, bo sam sobie cokolwiek pozmieniałem, może nie za dużo ale zawsze.
http://www.voila.pl/426/5ywlx/?1
Miłej zabawy.
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #2 : Maja 27, 2008, 00:18:27 »

Eee mało jakoś - kosmetyka. ;]

Obecnie jestem na etapie jakiś 50% przemodelowanych map. Zostały mi już tylko zamek troli, Zaksa, miasto i 80% lasu.

Póki jednak nie zataguję gry, nie będzie patcha. Grafika w tej grze to koszmar do edycji. :/ Jednak dzięki uprzejmości Chronix'a i ffgrievera mam całkiem zgrabny kompresor/dekompresor. Respect.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 16, 2008, 22:59:35 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
siudym
Gość
« Odpowiedz #3 : Maja 27, 2008, 15:16:02 »

Dla mnie bomba Smile Z wielka checia bym zagral w "nowe" Fdizzy, jesli oczywiscie bedzie zmodowany "z sercem" i jakims dobrym pomyslem. Smile

P.s. jak masz pod reka ten edytor, to wyslij calosc na www.speedyshare.com - pobawie sie.
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #4 : Maja 27, 2008, 16:15:00 »

Cytuj
Dla mnie bomba Smile Z wielka checia bym zagral w "nowe" Fdizzy, jesli oczywiscie bedzie zmodowany "z sercem" i jakims dobrym pomyslem. Smile

No ba, pewnie że z sercem. Jak każdy mój hack. Obecne levele, które zmieliłem są przetestowane i błędów na pewno nie ma. Wczoraj przeszedłem tš grę po raz 14 w moim życiu. Powoli zaczynam mieć dość tej gry, tym bardziej że dała mi się ostatnio we znaki (otwieram kibel a tam Dizzy...). ;]

Program do dekompresji/kompresji upublicznię dopiero jak skończę swój hack (nie lubię wyścigów, ani też złodziei, a tacy niestety też są na scenie). Mam nadzieję, że mnie rozumiesz w tej materii.


---

Co do edytora poziomów:

Cytuj
P.s. jak masz pod reka ten edytor, to wyslij calosc na www.speedyshare.com - pobawie sie.

Wink

http://www.nesforum.e9.pl/index.php?showtopic=642&st=20
« Ostatnia zmiana: Czerwca 16, 2008, 23:00:34 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #5 : Czerwca 29, 2008, 11:24:10 »

No i mamy wersję 0.8. Zmianie uległo kilka palet kolorów, poprzesuwanych zostało kilka gwiazdek i połowa przedmiotów. Zmodyfikowałem też nieco teren z wejściem do kopalni, trochę samą kopalnię przy wyjściu (żeby nie było problemów z wyjściem ;]) i kilka kosmetycznych zmian w zamku troli i Zaksa.

Następna wersja gry nieprędko (chyba, że jakieś bug fix'y, ale wątpię aby coś mi umknęło). Tym samym prace zamknęły się w ładnej liczbie 80h (edycja leveli, hex zabawa, beta testy).
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
grimm
Missing Bytes
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 22


« Odpowiedz #6 : Października 09, 2008, 15:53:43 »

Berion, zajmujesz sie jeszcze tym projektem? Jak cos to moge w czyms pomoc, np. sprobowac wysledzic gdzie zapisano trase Pogie:)
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #7 : Października 09, 2008, 19:36:04 »

Wow a to Ci niespodzianka!

Pogie unieruchomił nam nieoceniony dr88. Smile
Właśnie jestem tuż przed wydaniem wersji 1.0 (na razie jest pre-release na dizzy.pl).

---

Co by jednak nie mówić. Mógłbyś/moglibyśmy rozwinąć edytor. Udało się nam z dizzy9 znaleźć sporo nowych rzeczy jak np. windy czy pajęcze sieci. Można by też dodać support dla wersji z '93 roku, która jest pozbawiona wielu bugów poprzedniczek.

Jest wiele rzeczy, w które warto by uposażyć edytor, tym samym go znacznie wzbogacić. Akurat ja nie mam teraz zbyt wiele czasu, a i trochę dosyć tej gry (cały lipiec i sierpień minął pod znakiem dizzy), ale na pewno Dizzy9 będzie na to optował. Jest pełen zapału i robi jeszcze tam jakiś hack tej gry. Ja mogę z kolei podesłać trochę dokumentacji (i bug reportów Twojego wynalazku ;]).


Najbardziej palącą kwestią jest pozycja NPC (grafiki i "punktów akcji" jak ja to nazywam). Nie wiadomo jak to do końca działa, a przesuwanie ich w obrębie nie tylko danej lokacji, ale i całej gry byłoby wielce użyteczne. Jeśli masz na to siły, chęci i wiedzę byłoby super.


Huh, cud nad Wisłą. Myślałem, że już jesteś martwy albo że guzik Cie Dizzy obchodzi. Welcome back i dzięki za świetny edytor.
« Ostatnia zmiana: Października 04, 2010, 00:06:12 wysłane przez dr88 » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
grimm
Missing Bytes
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 22


« Odpowiedz #8 : Października 10, 2008, 09:20:42 »

Berion, masz PM Smile

--

Btw, pajecze sieci dzialaly juz w tamtym alpha alpha alpha edytorze, trzeba bylo chwycic mysza za krawedz i przeciagac Smile
« Ostatnia zmiana: Października 10, 2008, 14:44:35 wysłane przez grimm » Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #9 : Października 17, 2008, 11:50:09 »

SIEM!Grimm!Póki co kompa dlaej nie mam,ale jak już będę mieć to z chęcią się znowu rzucę na FAOD.
Świetnie że jesteś,może zrobim razem wdytor do micro Machines,bo już 70% rozgryzłem.Co do Diza....Nie rób edytora dla 93 przed Black FAOD...Smile
Cytuj
Jest pełen zapału
Trafiłeś w dziesiąteczkę.
Cytuj
Najbardziej palącą kwestią jest pozycja NPC (grafiki i "punktów akcji" jak ja to nazywam). Nie wiadomo jak to do końca działa, a przesuwanie ich w obrębie nie tylko danej lokacji, ale i całej gry byłoby wielce użyteczne
Problem jest tylko z grafiką,bo AP to przesuwać umiem,między ekranami również.Chodzi raczej o to że są przypisane tylko dla jakiejś lokacji.
Cytuj
Btw, pajecze sieci dzialaly juz w tamtym alpha alpha alpha edytorze, trzeba bylo chwycic mysza za krawedz i przeciagac
Chodziło chyba o te białe sieci co od razu zabijają Diza natychmiastowo.
« Ostatnia zmiana: Października 17, 2008, 11:54:42 wysłane przez Dizzy9 » Zapisane

siudym
Gość
« Odpowiedz #10 : Października 23, 2008, 14:07:47 »

Rewelacja... Licze chlopaki na swietny hack z nowymi przygodami Dizzy Smile Wtedy od razu finalny rom leci na kartridz ;P
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #11 : Października 25, 2008, 12:16:19 »

W zasadzie to jest już gotowy, brakuje mi tylko programisty do przepisania src pod VB5 na jakiś normalniejszy język. Chronix rozpracował algorytm kompresji grafiki nawet do screenu z Code Masters (pomyślałem, żeby tam dopisać "hacked by"), ale ja oczywiście ani nie potrafię tego przepisać, ani skompilować (VB są ponoć niekompatybilne między sobą), brat to albo olał, albo sobie z tym nie radzi, a mnie z kolei głupio się przyznać Chronix'owi, że nie umiem tego zmielić.  Huh?
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #12 : Grudnia 31, 2008, 00:16:15 »

Dzięki owocnej współpracy Grimma - powstanie kolejny hack tej gry. Tym razem wzbogacony o nowe lokacje, nowe przedmioty, nowych ludzików i kilka innych pomniejszych zmian. Zmianie ulegnie też mapper z Camerica 71 na MMC3.

Poniżej screen (na razie photoshopowy ;]):

Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Sogetsu
Crazy Hero from the Shakespeare Fridge
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2173


Don't stand in my way... I'm aiming for the stars.


« Odpowiedz #13 : Grudnia 31, 2008, 23:26:51 »

Skoro już macie takie możliwości to może spróbujcie zrobić z tego jakąś grę z Dizzym nie wydaną na NESa?
Zapisane

Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #14 : Stycznia 05, 2009, 18:06:51 »

Hack będzie crossoverem wszystkich części + nasze pomysły. Świat i jego kolejność również zostanie zmieniona. Dlatego myślę, że portowanie innych dizzy jest zbędne (ale jakby ktoś chciał to po releasie finalnej wersji udostępniony zostanie edytor.). Śmiało mogę powiedzieć, że będzie, a w zasadzie to już jest, bardzo poważne przedsięwzięcie.
Jak skończymy bagna to poleci trailer na 'jutuba'.

A wracając do Green Dizzy:
Niedługo powinienem dostać kompresor grafiki, więc wersja 1.1 final tuż tuż (z nowymi wagonikami hardcore style i zmienionym screen'em z logiem CodeMasters).
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #15 : Stycznia 06, 2009, 23:59:18 »

Szukamy muzyka (VRC7  naughty).
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
armoow
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 17


WWW
« Odpowiedz #16 : Lutego 22, 2009, 20:00:50 »

Hej Smile I jak z tym edytorem do Dizzy??? Udostępnisz go? Fajna sprawa - tyle się wygrałem w tą grę - teraz zrobienie jej po swojemu to byłoby coś Smile Dzięki. Apropo - Green dizzy to fajna sprawa - na nowo odkrywanie gdzie co jest, jedno life to trochę mało (naprawdę jest hardkorowo) ale jakoś daję radę Smile
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #17 : Lutego 27, 2009, 12:45:58 »

Którym? ;] "Nowym" na razie nijak, drobny przestój w hacku.

Natomiast "Stary" został wyposażony jeszcze w edycję "wagoników" i "wodospadów". Na wodospady nie mam siły, a wagoniki prawie ukończyłem (tylko będziesz musiał sobie wziąć coś na uspokojenie, jeśli 1 życie to wg. Ciebie jest mało he he). Ostatnia wersja 1.1 będzie mieć właśnie przemodelowaną tą mini-grę, poprawionych kilka glitchy graficznych i hackowane preintro.

Na jakiej wersji grałeś? Ostatnia to "1.0 pre-rls beta2" i jest na dizzy.pl. Na RHDN wciąż wisi 0.8.

---



 crazy
« Ostatnia zmiana: Lutego 27, 2009, 12:47:36 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
armoow
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 17


WWW
« Odpowiedz #18 : Lutego 27, 2009, 13:29:41 »

Grałem bodajże w wersję pre-rls2 czy jakoś tak Smile Pobrałem ją z dizzy.pl. Początkowo męczyłem się z jednym życiem, ale nie lubię się denerwować dlatego wbiłem kod na dodatkowe życia Smile I teraz gra mi się całkiem przyjemnie Smile Odkrywam nowe plansze i szukam znanych już przedmiotów w innych miejscach Smile
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #19 : Kwietnia 11, 2009, 23:45:10 »

Wygospodarowałem dziś chwilę i zmontowałem krótki teaser wagoników:
http://www.youtube.com/watch?v=vmpQdcP5l00

Tylko w mordę jeża, coś mi rwie animacja. W filmiku, który słałem było ok. Czemu po konwercie taką kaszankę zrobił to nie wiem. :/
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Strony: [1] 2
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.045 sekund z 18 zapytaniami.