Marca 29, 2024, 14:59:40 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Dźwięk PAL i NTSC  (Przeczytany 2397 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Rishro
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 17


« : Czerwca 27, 2008, 15:16:35 »

No więc ściągłem sobie troche plików NSF i odpalam je na Nestopi.
Gdy przełącze na PAL dźwięk zwalnia i obiża w dół o kilka tonów.
I stąd moje pytanie. Czemu tak musi być? Przecież to całkowicie zmienia odczucia związane z melodią.
Drugie pytanie. Czy kompozytorzy utworów do gier na NES komponowali muzykę na PAL czy NTSC?
Ja myśle że jak kompozytor ma japońskie imię to raczej pod  NTSC Tongue, ale czy ktoś wie dokładnie coś więcej w tej sprawie?
Gra wiadomo jak się włączy i zmieni na PAL z NTSC też spowalnia. Więc to też trochę głupie że w innych rejonach grali sobie szybciej. W takim razie jak prawidłowo powinno się grać, aby grać z zamierzeniami autorów?
« Ostatnia zmiana: Czerwca 27, 2008, 15:21:08 wysłane przez Rishro » Zapisane
aboabo
Spaghetti Samurai
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1110


geje we wsi


« Odpowiedz #1 : Czerwca 27, 2008, 16:14:34 »

Predkosc jak i wysokosc generowanych fal jest zalezna od czestotliwosci zegara systemowego. Tak juz jest, mozna debatowac nad tym z jakiego powodu (glowny powod do ktorego sie wszystko sprowadza to hajc). Istnieje garstka tytulow zoptymalizowanych specjalnie pod konsole PAL, ale to jest tak jak napisalem garstka. Wiekszosc gier wydanych na licencji w Europie nie posiada az tak kompleksowej optymalizacji. Gry powstawaly glownie w Japonii wiec to calkiem oczywiste ze sa pisane pod systemy NTSC. Przepisywanie gier zeby chodzily tak samo na systemie PAL bez watpienia jest kosztowne i nikomu by sie nie oplacalo, zwlaszcza ze zainteresowanie produktem wsrod konsumentow i tak bylo ogromne.
Zapisane


W pewnym archiwum znajduje sie autentyczne nagranie glosu Mieszka I, przypadkiem utrwalone przez garncarza pracujacego na kole garncarskim: "Poniewaz Mieszko I krzyczal glosem bardzo podniesionym to reka garncarza zlobiaca w tym czasie spiralny rowek (wzór luzycko-warminski) w miekkiej glinie drgala w rytm glosu Mieszka I jak membrana mikrofonu. A mysmy wzieli ten wykopany z ziemi talerz, polozyli na gramofonie i odtworzyli".
pawgal
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 189


NESomaniac


« Odpowiedz #2 : Lipca 14, 2008, 11:13:04 »

Ja u siebie w Nestopii mam ustawiony system NTSC - jest dla większości gier. Jeśli chcę, by gra działała PRAWIE JAK w PAL to nie zmieniam systemu na PAL (bo wtedy jest spowolnienie -gut, oraz obniżenie o pół tonu - nicht gut xD) tylko zmieniam timing z 60 na 50 Cheesy i działa jakby było na PAL Cheesy z normalną tonacją dźwiękową Cheesy

Na plikach dźwiękowych *.nsf również taki sposób działa prawidłowo Cheesy
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2008, 11:17:23 wysłane przez pawgal » Zapisane

この番組は、ご覧のスポンサーの提供でお送りします。
Rishro
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 17


« Odpowiedz #3 : Lipca 14, 2008, 21:25:57 »

Ściągnąłem plugin do winampa "NotSo Fatso" który odtwarza pliki NSF. I pokazuje "Type" lub NTSC lub PAL. Wykrywa to w jakiś sposób, i jest fajnie Tongue. Dzięki wam.
« Ostatnia zmiana: Lipca 15, 2008, 16:32:18 wysłane przez Rishro » Zapisane
pawgal
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 189


NESomaniac


« Odpowiedz #4 : Lipca 15, 2008, 14:41:57 »

oo interesujący plugin xD tak też można słuchać Smile
Zapisane

この番組は、ご覧のスポンサーの提供でお送りします。
Rishro
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 17


« Odpowiedz #5 : Lipca 15, 2008, 18:45:14 »

Plugin na tyle interesujący że można wyłaczyć np. linie basu, perkusji. Każdy kanał można przyciszyć. Można edytować dźwięk w pewnym stopniu. W dodatku można dodać do winampa wszystkie melodyjki i jazda Tongue.
Jak ktoś chce to można robić sample, wyłączając wszystkie kanały prócz tego który nas interesuje. Jak ktoś jets w temacie to możę robić muzyke 8 bit Tongue. Mi się nie chce xD
« Ostatnia zmiana: Lipca 16, 2008, 06:54:01 wysłane przez Rishro » Zapisane
Mati
Gość
« Odpowiedz #6 : Sierpnia 18, 2008, 23:43:01 »

No właśnie. Znalazłem tu to, oco mi chodzi, jak w opcji timing zmieniasz, żeby dźwięk był w normalniej tonacji, ale wolniej, czyli np jak na konsoli?
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.077 sekund z 19 zapytaniami.