Marca 29, 2024, 08:50:59 *
Witamy, Go¶ć. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podaj±c nazwę użytkownika, hasło i długo¶ć sesji
Aktualno¶ci:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: 1 [2] 3 4 ... 34
  Drukuj  
Autor W±tek: Nagrywanie ROM'u na kartridż  (Przeczytany 172009 razy)
0 użytkowników i 1 Go¶ć przegl±da ten w±tek.
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #20 : Czerwca 18, 2006, 13:21:33 »

Cytuj
Czy to ma co¶ wspólnego z tym że gdybym chciał nagrać na carta z gr± JamesBond(horizontal) inn± grę np. TMNT3(vertical) to musiałbym zrobić taki przeł±cznik czy nie?

Nie, bo MMC1 i MMC3 mają automatyczne przełączniki V/H - gra sama wszystko zmienia.

Cytuj
Siemka. Chciałem sobie kupić jakiś programator ale nie wiem jaki wybrać. W instrukcji do nagrywania kartów jest napisane żeby kupić sobie willema na allegro ale one tam kosztują po 200 zł  smiley  Po za tym co to jest ta podstawka? Ją się dostaje razem z programatorem czy jak ? Aha i jak możecie to dajcie stronke tego siudyma. Z góry dzięki.
[snapback]6395[/snapback]


Napisze w miare szybko i łopatologicznie, naswietlając nieco sytuacje obrazkami:

Po pierwsze załatw sobie jakies karty z pamieciami ROM w srodku (te ciemne prostokątne i duze) na allegro naprawde sporo mozna kupic takich starszych kartow:



Te pamieci TRZEBA wylutowac, albo samemu recznie lutownicą, lub odsysarką do cyny (spytac sie u elektronika o odsysarke do cyny, nejlepiej elektryczną lub zwykła). Mozna takze usunąc pamiec ROM/EPROM z karta tym sposobem:
http://nintendoallstars.w.interia.pl/romlab/nesock.htm i  wtedy pojedynczo lutownica wylutowac pin po pinie.


A to są PODSTAWKI, trzeba je wlutowac w miejsce wylutowanej pamieci ROM, czyli w te otworki ktore pozostały po pamieciach, jesli wylotowana pamiec miała 32piny/nogi, to trzeba kupic taką samą podstawke z 32-oma nogami/pinami lub kupic mniejsze i połączyc je razem, lub wieksze i zmniejszyc je (zwyczajnie przecinając na połowe itd)



A oto wlutowane podstawki w karta, czyli juz po wylutowaniu pamieci ROM i wsadzeniu tam podstawek, kart juz gotowy:


Potem trzeba tylko jakims programem do edycji plikow usunąc pierwsza "linijke" w pliku czyli pierwsze 16bajtow w pliku (prosta sprawa). Ostatecznie bedzie trzeba podzielic plik na dwie czesci ale nie zawsze)


Trzeba posiadac jakas pamiec EPROM lub FLASH:


I nagrac ją na programatorze WILLEM lub innym:


Pomyslec, przemyslec, zrobic sobie w głowie "obraz" tego wszystkiego i zrozumiec to zwyczjnie, bo wszystko jest bardzo proste. Oczywiscie to podstawy, potem trudniejsze rzeczy nie beda problemem.

Zaczynając zabawe nawet nie trzeba miec programatora, ja kiedys zaczynałem tak: wylutowałem z kilku gier te pamieci, wlutowałem podstawki i "bawiłem" sie w podmienianie gier, tzn. jedne kosci pamieci z jakies gry wsadzałem w karta innej i sprawdzalem czy działa (wtedy wlasnie "załapałem" ze mozna przeciez nagrac cos dowolnego na eprom i tez musi działac... cool )
« Ostatnia zmiana: Czerwca 18, 2006, 13:29:55 wysłane przez siudym » Zapisane
cyco
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 10


« Odpowiedz #21 : Czerwca 19, 2006, 20:11:38 »

A co wiecie na temat tego "multi carta" trona? Tam co pod poradnikiem jest npisane:
Jedyny cart jakiego uzywa trona?
Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #22 : Czerwca 19, 2006, 20:25:08 »

Cytuj
A co wiecie na temat tego "multi carta" trona? Tam co pod poradnikiem jest npisane:
Jedyny cart jakiego uzywa trona?
[snapback]6529[/snapback]

Nie mam pojecia o co chodzi... smiley
Wiem tylko ze multikarty nie nadają sie do przerabiania (cos tam mozna z nich zrobic, ale ogolnie sie nie nadaja)
Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #23 : PaĽdziernika 13, 2006, 03:19:26 »

NAGRYWANIE ROMÓW Z INTERNETU NA KARTA OD PEGASUSA (NES)

Nieco się powtarzam, ale chyba przyda się dokładniejszy opis CO I JAK,
akurat miałem chęci do zrobienia tego Wink
Niestety tutorial nie jest idealny i nie wyręczy w 100% mózgu
czytającego Wink Trzeba jednak podstawowe informacje sobie przyswoić.
Masa pytań i tak się zawsze pojawia - to normalne.


Po pierwsze: Co trzeba posiadać, czyli składniki:

1. Karty od pegasusa - mogą być także od NES'a, ale są one trudniejsze do
przerobienia, więc dlatego skupiamy się nad najbardziej prostym i najtańszym
rozwiązaniem. Uwaga! Karty muszą mieć układy ROM w środku, np. takie:


2. Programator do pamięci EPROM/FLASH. Najpopularniejszy jest WILLEM, który
jest ogólnie dostępny na allegro. Jego ceny są naprawdę różne, można kupić
starsze modele już np. od 50zł, nowe są w cenach 100-200zł (różnie).
Cena może się wydawać spora, jednak to jest bardzo uniwersalna zabawka,
z czasem można zacząć się bawić w przerabianie kartów od SNES'a, SEGI
Megadrive, Segi MasterSystem, Game Gear, Game Boy'a, Commodore 64 oraz
wielu innych (praktycznie wszystkich gdzie są karty jako nośniki).
Oczywiście jeżeli ktoś chce sobie nagrać jakiś jeden wyjątkowy ROM na karta
może popytać się w okolicy, np. elektroników czy ktoś posiada taki programator
i poprosić o nagranie czegoś (za kilka złotych to robią często).


3. Cyna, lutownica, jakieś kabelki - to podstawa Wink

4.Odsysacz do cyny - nie jest obowiązkowy, ale kosztuje parę złotych i jest
potwornie przydatny.
Są dwa rodzaje odsysaczy - elektryczny, który także jest prostą lutownicą:

Oraz zwykły, który wymaga używania jednocześnie z nim lutownicy
(lutownicą podgrzewasz pin i od dołu odsysamy nim cynę)


5. Podstawki DIP32/DIL32. Jak ktoś nie ma 32-pinowych to mogą być większe,
np. 40pinowe, które można skrócić (mało estetyczne)


6. Pamięci EPROM lub FLASH. Pamięci EPROM niestety odradzam, są bardzo tanie,
jednak są niewygodne w kasowaniu i trzeba je kasować swiatłem ultra-fioletowym
(czyli dodatkowy wydatek na lampę UV sporej mocy, bo tester do banknotów
nie przyda się do tego Wink ) Pamięci EPROM, są często w kartach od pegasusa,
można je wylutować i ponownie nagrać na nie coś zupełnie innego (wcześniej
kasując je UV - kasowanie jednego epromu ok. 15-30minut)

Pamięci FLASH - najlepsze, najszybsze i najwygodniejsze. Kasować ich nie
trzeba, ponieważ kasowanie odbywa się w programatorze, klikamy tylko w programie
na ERASE i po kilku sekundach pamięć jest CZYSTA Smile Można je kasować i nagrywać
od 100000 do 1000000 razy (więc jest super). Nagrywanie także jest wygodniejsze
i szybsze. Pamięci najlepsze i najpopularniejsze to modele 128KB np.
29F010, 28F010, 29C010, 27C010 (epromy) itd.


7. Chęci Smile


Ok. Czyli zaczynamy. Na samym początku karta od pegasusa trzeba otworzyć i wyjąć
z niego elektronikę. Najlepiej przerabiać karty, które mają pamięci ROM 32-pinowe
(32-nogi, po 16 pinów po jednej i drugiej stronie - tak jak ta Barcelona 92
na pierwszej fotce). Wiele gier posiada często płytki z pamięciami 28-pin
(jak Green Beret także z pierwszej fotki) - takie karty także da się przerobić
bez większego problemu, ale ze względu na "łopatologiczność" tego opisu,
priorytetem niech będą karty od razu z ROMami 32pin Smile
Aha! Oczywiście bywa tak, że kart ma pamięci 28-pinowe a w płytce
są 32-otworki - to też bardzo dobrze, bo właśnie te otworki w płytce są
najważniejsze (jest tak robione dlatego, ponieważ "otworki" w karcie są uniwersalne
i można w nie wlutować mniejsze pamięci o mniejszej pojemności) Smile




Teraz trzeba się pozbyć tych właśnie pamięci ROM z karta. Mając elektryczną
odsysarkę wystarczy ją podłączyć i nagrzaną końcówką delikatnie "wysysać" cynę.
Po takiej operacji kość ROM powinna dosłownie sama wypaść (jak coś to zawsze
można jej pomóc czymś twardym)


CDN (sory, ale limit grafik na jeden post)
Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #24 : PaĽdziernika 13, 2006, 03:20:13 »

Uwaga. Wiele gier posiada także pamięci RAM w kartach, których nie należy ruszać!
Zawsze są one 28pinowe (czasami "wąskie"), przykładowo kart z Barcelona 92
ma właśnie taki widoczny nad pamięciami ROM - te pamięci zostają na karcie,
bez względu na to, co będziemy na niego wgrywać.


Jeśli nie mamy odsysarki, jest możliwość (destrukcyjna dla ROMów, ale olać je)
usunięcia kości ROM w inny sposób. Uzywająć obcążek od wycinania paznokci
można od góry "powycinać" piny od ROMU. Można także najpierw użyć piłki do metalu
i piłować nogi - metody są różne Smile


No i jak widać zostały nam same nogi... Można je teraz
w łatwy sposób wylutować pojedyńczo dowolną lutownicą:

Niestety taka metoda ma jedną małą wadę - często otworki w karcie zostają
zalane cyną podczas ostatecznego wylutowywania lutownicą i nie są "przelotowe"
(nie zawsze wszystkie otworki). Wtedy trzeba np. igłą delikatnie je przekuć
aby wlazły w nie nogi od podstawki (cyna jest miękka, więc nie powinno być problemu)



Wiec mamy już "gołą" płytkę bez pamięci ROM. Teraz wpinamy w otworki
podstawkę DIP32 i od dołu trzeba przylutować wszystkie piny.


Przykładowy już przerobiony kart, tutaj akurat z przełącznikiem
Vertical/Hirizontal Mirroring - wymagany w kartach np. UNROM NROM lub CNROM.




I teraz bardzo ważna sprawa. Nie wszystkie pliki .NES z internetu dadzą
się nagrać na jeden przerobiony kart. W NESie niestety wymyślono tzw.
"Mappery" - czyli kontrolery pamięci stosowane w kartach z grami.
Typów mapperów jest masa, są oczywiście najpularniejsze, które
są stosowane w większości gier np. MMC1, MMC3, UNROM, NROM itd
(nazywane są także Mapper#0, Mapper #3 itd).
Przykład: mająć karta z MMC1 nie nagramy na niego UNROM'a i odwrotnie.
Czyli np. przerabiając karta z Green Baret, który jest UNROM'em
można będzie nagrać na niego wyłącznie gry UNROM, a na grę Barcelona 92
(MMC3) tylko gry MMC3. W necie jest pełno spisów mapperów, więc nie
jest to problem. Tutaj jest taki ogólny:
http://nintendoallstars.w.interia.pl/romlist.htm


Jak przerobić plik xxx.NES. Najpierw trzeba sprawdzić czy ROM z internetu
ma tylko dane PRG, czy także dane PRG+CHR.
Przykładowo przerobiliście karta z Barcelona Olimpic 92 (sam przyznam,
że kart jest GENIALNY do przerabiania). Teraz wybieramy sobie ze spisu
ROMów xxx.NES jakiś tytuł, który posiada 128KB PRG i 128KB CHR
(czyli łącznie plik .NES ma 256KB)

Pierwsza sprawa: wczytujemy nazwa.NES do edytora HEX i zaznaczamy
pierwsze 16-bajtów pliku - czyli header (nagłówek)

Usuwamy go:

I to wszystko jeśli chodzi o HEX edytora, teraz tylko trzeba
zapisać plik ponownie na dysk.

Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #25 : PaĽdziernika 13, 2006, 03:21:03 »

Taki gotowy plik z usuniętym headerem wczytujemy do Total Commandera,
zaznaczamy ten plik i wybieramy z listy "SPLIT FILE" (podziel plik)
Uwaga! Jeśli mamy rom typu np. UNROM lub jakikolwiek inny, który nie
posiada CHR ROM, to usunięcie headera załatwia już całą sprawę -
taki plik nie trzeba dzielić i jest on już gotowy (jedynie zmieniamy
rozszerzenie na "nazwapliku.BIN" i można juz nagrywać)

Teraz wpisujemy w okienku "128 kb" - czyli jest to rozmiar
pamięci EPROM/FLASH np. 29F010:

Podzielone pliki będą miały zazwy "nazwapliku.001" oraz ".002".
Musimy zmienić nazwę tak aby na końcu było ".bin"
np. na "nazwapliku001.bin" i "nazwapliku002.bin"
(Plik .001 to zawsze PRG ROM, a plik .002 to zawsze CHR ROM)



Pliki gotowe. Jak nagrać już gotowy plik na pamięć EPROM/FLASH?
Podpinamy programator do PC i wsadzamy w podstawkę pamięć
jaką tam akurat mamy do nagrania.


Potem odpalamy oprogramowanie programatora i wybieramy z listy
model pamięci, który akurat mamy do nagrania oraz wczytujemy
plik ROM.
Pamiętać trzeba u ustawieniach przełączników DIP w programatorze,
ustawienia są zawsze podane w okienku programu i wystarczy
je ustawić zgodnie z nimi.

Jeśli pamięć już została skasowana, to wystarczy tylko klikać
na PROGRAM CHIP i czekać... potem tylko wyjęcie nagranej kości
z programatora, wciskamy ją w karta i odpalamy na pegasusie.


Przydatna tabelka rozmiarów romów "gołych" (bez headera)



(wyszło kilka postów... niestety to wina limitu grafik...)
« Ostatnia zmiana: PaĽdziernika 13, 2006, 20:22:16 wysłane przez siudym » Zapisane
aboabo
Spaghetti Samurai
Major
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1110


geje we wsi


« Odpowiedz #26 : PaĽdziernika 13, 2006, 12:22:47 »

swietny poradnik siudym. te informacje niewatpliwie powinny znalezc sie na stronie, odpowiednio uporzadkowane oczywiscie bo troche bajzel jest.

jesli chodzi o programator eprom/flash to one sa podlaczane przez lpt prawda? a co za tym idzie moga byc problemy na win xp. choc nowsze willemy powinny chyba na USB chodzic, chociaz to tylko moje domysly.

btw. mam takiego carta jak na obrazku

jest to cart z gra adventures of lolo 2, wg listy ktora znalazlem w necie jest to mapper MMC3 czyli dokladnie taki jak mnie interesuje :) tylko ze gra ktora chce nagrac ma rom 128k/128k podczas gdy lolo ma 32k/32k, z tego co wywnioskowalem z tego poradnika rozumiem ze nie ma to znaczenia? wystarczy ze wloze odpowiednia pamiec na 32 piny (te tutaj maja 28) i musi dzialac prawda?

druga sprawa. nie wspomniales o tym ktora kosc to PRG a ktora CHR, to samo dotyczy obu czesci podzielonego pliku. czy mam rozumiec ze to nie jest istotne?

i jeszcze jedno. ta kosc powyzej lewego roma rozumiem ze to jest RAM, a to na samej gorze to co to jest? pewnie mi powiesz zebym sobie tym glowy nie zawracal, ale ja lubie byc doinformowany. nie prosze o wyczerpujaca informacje, tylko jakis hint, a reszte sobie znajde w sieci.
Zapisane


W pewnym archiwum znajduje sie autentyczne nagranie glosu Mieszka I, przypadkiem utrwalone przez garncarza pracujacego na kole garncarskim: "Poniewaz Mieszko I krzyczal glosem bardzo podniesionym to reka garncarza zlobiaca w tym czasie spiralny rowek (wzór luzycko-warminski) w miekkiej glinie drgala w rytm glosu Mieszka I jak membrana mikrofonu. A mysmy wzieli ten wykopany z ziemi talerz, polozyli na gramofonie i odtworzyli".
BOJAN
Go¶ć
« Odpowiedz #27 : PaĽdziernika 13, 2006, 12:55:02 »

GREAT JOB siudym! poradnik oczywiscie zagosci w serwisie :)
Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #28 : PaĽdziernika 13, 2006, 13:02:12 »

v jupiter: A niby dlaczego mialbym vci powiedziec abys nie zawracal sobie głowy? Wink
Ten kart jest idealny:) Ten duzy układ u góry to kontroller MMC3 we własnej osobie w najlepszym wydaniu, czyli DIP40 a nie jakiś czarny bąbel.

Co do tego układu między PRG a MMC3 to hmm... nie widze zbytni co na nim pisze, ale z tego co wiem to Lolo 2 nie ma WRAMU, wiec to moze byc drugi PRG ROM. Dlaczego drugi? Ano dlatego, ze czasami piraci mając w magazynach duze ilosci kości rom wciskają je gdzie się da. Czyli np. jesli mają grę co ma 128KB PRG to nagrywają ją na dwie kości 512KB i wciskają w karta. Ale to tak na marginesie (sporadyczne przypadki)

Jednak o ile mnie wzrok nie myli, to jednak jest to kość RAM (WRAM),
bo pisze na nim chyba "6265" co?? Oraz na karcie nie widzę układu 74LS139 (lub podobnego) - wiec chyba jednak na 100% to kośc RAM (ale co robi w LOLO2?)

Czyli tak: kart jest PERFEKCYJNY Wink i dzieki temu ze ma RAM mozesz nagrac na niego TONĘ romów MMC3 (nawet te co mają po 384 , 512 lub 768KB np. Kirby - nawet jeśli mają SAVE, bo ta kość RAM (WRAM) 6265/6264 to nic innego jak pamiec SRAM w kartach z SAVE, jedyna roznica to brak baterii, którą można sobie w kazdej chwili podłączyć pod ten RAM i kart będzie działał z SRAM/SAVE GAME Smile )

A wracając do PRG i CHR. PRG ROM to ten zawsze z lewej, a CHR ROM to ten z PRAWEJ. Czasami karty nie mają CHR ROMU, zamiast niego jest VRAM - czyli IDENTYCZNA kość pamieci 28pin co ta 6265 (pojemnosc 8KB) u ciebie w tym karcie MMC3. Np. karty UNROM zawsze mają VRAM (inaczej CHR RAM):

Wtedy takie VRAM podobnie jak inne pamieci RAM w kartach nigdy nie ruszamy,
pozostają one tak jak je fabrycznie wlutowano (tzn. mozna sobie ją wylutować i wsadzić podstawkę - jak kto woli Wink )
Aha! W pliku .NES PRG ROM zawsze jest tym pierwszym plikiem, a drugi to CHROM. Jesli gra nie posiada CHR ROM a jedynie VRAM, to takiego pliku zwyczajnie nie ma, jest jedynie jeden plik PRG (cały plik xxx.NES bez headera) i taki jeden plik nagrywamy na pamiec FLASH.

Port LPT pod winxp działa bezproblemowo, ja mam starego willema i działa idealnie pod XP (akurat to sprawa softu, a nie portu LPT)
« Ostatnia zmiana: PaĽdziernika 13, 2006, 13:13:52 wysłane przez siudym » Zapisane
aboabo
Spaghetti Samurai
Major
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1110


geje we wsi


« Odpowiedz #29 : PaĽdziernika 13, 2006, 13:56:55 »

Cytuj
v jupiter: A niby dlaczego mialbym vci powiedziec abys nie zawracal sobie głowy?
no bo w sumie nie musi byc to istotna informacja dla kogos kto chce sobie gre nagrac, a ja mimo wszystko jestem laikiem w tych sprawach.

Cytuj
Jednak o ile mnie wzrok nie myli, to jednak jest to kość RAM (WRAM),
bo pisze na nim chyba "6265" co?? Oraz na karcie nie widzę układu 74LS139 (lub podobnego) - wiec chyba jednak na 100% to kośc RAM (ale co robi w LOLO2?)
ano nie myli, na goirze widnieje 6265. zasugerowalem sie tym ze w plycie obok tej kosci nie ma zadnych dodatkowych 4rech dziurek wiec pomyslalem ze to musi byc ram. bardziej mnie dziwi nalepka z tylu carta z absurdalnym ostrzezeniem niz ta kosc, najwyrazniej piraci nie zawracali sobie glowy drobiazgami.

dzieki za wyjasnienia, rozjasnilo mi troche.

to ja jeszcze dodam cos od siebie do tematu, zapewne nie tak istotnego ale moze komus sie przyda.

pierwsza sprawa czyli wylutowywanie kosci. zagadnienie wcale nie musi byc takie proste i oczywiste. bawie sie lutownica od jakis 3ch miesiecy, zdazylem nabrac juz nieco wprawy i wylutowywanie takich ukladow wcale nie przychodzi mi z latwoscia.

szczerze odradzam uzywanie zwyklych odsysaczy (czyt. tych nieelektrycznych), potrafia byc bardzo niepraktyczne, zwlaszcza gdy piny sa tak gesto rozstawione. dla uzyskania najlepszego efektu powinnismy w miare mozliwosci przykryc odsysaczem calego pina, jednak trzeba bedzie gdzies tam jeszcze zmiescic grot od lutownicy co w praktyce uniemozliwia ustawienie koncowki prostopadle do pcb. a jezeli wokol pina bedzie zbyt malo miejsca odessanie cyny moze stac sie niemozliwe.

z elektrycznym odsysaczem takie problemy nie powinny nigdy miec miejsca, jednak warto pamietac jedna rzecz, a mianowicie jesli mamy klopot z odessaniem cyny calkowicie, dobrym pomyslem jest dodanie troche cyny do podgrzewanego pina i dopiero wtedy jej odessanie. niby banal, jednak nie kazdy musi zdawac sobie z tego sprawe.

jesli mamy do tego dobre warunki lepszym pomyslem moze byc zastosowanie plecionki lutowniczej zamiast odsysacza. plecionka jest zrobiona z cienkich drucikow miedzianych ktore dzialaja na cyne jak gabka na wode. do wylutowywania kosci z cartow polecam plecionke o srednicy 1mm, kosztuje ona jakies 3 zlote za szpulke o dlugosci 1.5 metra. istotnym do tej operacji wymogiem jest posiadanie grota o plaskiej glowce. plecionke kladziemy na cyna ktora ma zostac odessana lub "nabijamy" na pina, po czym przyciskamy grotem do pcb. przydaje sie przy tym wieksza temperatura (ca 380 C) ktora skraca czas operacji w praktyce zmniejszajac ryzyko nagrzania komponentow. istotne jest zeby plecionka nie byla zbyt gruba, poprostu musimy uwazac zeby nam nie zaczela odprowadzac ciepla. wiadomo miedz sie musi nagrzac troszeczke, ale to cyna ma sie roztopic a nie uklad ktory chcemy wylutowac Wink

hint: przy wylutowywaniu zawsze podgrzewamy cyne, nigdy metalowych czesci komponentu bezposrednio. przy lutowaniu robimy dokladnie na odwrot


jeszcze jedna sprawa. jako ze srednio na 10 cartow trafia sie jeden ktory ma kosci zamiast czarnej kupy, kupowanie cartow w ciemno niekoniecznie jest najlepszym pomyslem. jezeli zaopatrujecie sie u sprzedawcy bezposrednio a nie na odleglosc latwo mozna sprawdzic co siedzi w cartach. wystarczy w tym celu rozgiac troszke plastik od spodu carta i zerknac do srodka. w ten sposob mozna przechytrzyc babcie na targu warzywnym ktore licza sobie po 8 ziko za szt ;]
Zapisane


W pewnym archiwum znajduje sie autentyczne nagranie glosu Mieszka I, przypadkiem utrwalone przez garncarza pracujacego na kole garncarskim: "Poniewaz Mieszko I krzyczal glosem bardzo podniesionym to reka garncarza zlobiaca w tym czasie spiralny rowek (wzór luzycko-warminski) w miekkiej glinie drgala w rytm glosu Mieszka I jak membrana mikrofonu. A mysmy wzieli ten wykopany z ziemi talerz, polozyli na gramofonie i odtworzyli".
BOJAN
Go¶ć
« Odpowiedz #30 : PaĽdziernika 13, 2006, 14:17:28 »

kurde =] sie zrobil konkretny poradnik. drugiego takiego na zadnej polskiej stronie sie chyba nie ujrzy ( pomijajac strone siudyma;) ), teraz trzeba by bylo zebrac to wszystko jakos do kupy...
Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #31 : PaĽdziernika 13, 2006, 14:24:01 »

Na mojej stronie nie ma takiego poradnika Wink (są jednynie jakieś ogólniki po angielsku). Pierwszy raz coś takiego pisze.

Tutaj przykładowe fotki pokazujące jak łatwo można sprawdzić co siedzi w karcie nie otwierając go:


Jednak trzeba pamiętać, że takie sprawdzanie potrafi być bardzo mylące Smile
Dlaczego? Ponieważ wiele gier posiada sloty/otworki na 32pinowe ROMY
a po środku takich otworków są czarne gluty - to cały czas jest dobry
kart do przerobienia Smile Ba! nawet jest łatwiej bo nie trzeba nic wylutowywać,
jedynie trzeba wlutować podstawkę i przeciąć pin zasilania do tego gluta
lub pin /CE (albo obydwa na raz najlepiej) Przykładowy kart "glutowy" z otworkami:




Czasami karty od pegasusa mają ROMY w obudowie PLCC.
Taką płytkę także można przerobić i wlutować podstawkę PLCC.


A to płytka z wylutowanymi ROMami i MMC3 jako czarny glut Wink
« Ostatnia zmiana: PaĽdziernika 15, 2006, 14:25:10 wysłane przez siudym » Zapisane
Pierun
Wspiera aktywnie
Chor±ży
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 227



WWW
« Odpowiedz #32 : PaĽdziernika 13, 2006, 17:13:58 »

No, siudym! Za ten text... powinieneś  zostać znawcą/modem tego dzialu.
Poradnik można podzielić na kilka części, bo jako calość byłby trooche długi:)
Jest bardzo szczegołowy.

A limit grafik.. był tak ustawiony domyslnie, ale postaram się go zwiększyć:)
Zapisane

Jeżeli kto¶ długo czeka na aktywację konta na forum, to pisać do mnie.
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #33 : PaĽdziernika 14, 2006, 01:18:17 »

Cytuj
dla uzyskania najlepszego efektu powinnismy w miare mozliwosci przykryc odsysaczem calego pina, jednak trzeba bedzie gdzies tam jeszcze zmiescic grot od lutownicy co w praktyce uniemozliwia ustawienie koncowki prostopadle do pcb. a jezeli wokol pina bedzie zbyt malo miejsca odessanie cyny moze stac sie niemozliwe.

Sluchaj, ale przecież nie trzeba dostykać dolnego pinu w karcie lutownicą,
ja kiedyś mając zwykły odsysacz robiłem to inaczej. Odsysaczem nakrywałem całego pina na dole, a lutownicą podgrzewałem ten przy układzie ROM (szeroki).
A układem ROM nie ma się co przejmować, bo zazwyczaj idzie do kosza (chyba, że ktos go chce zatrzymać koniecznie), wiec przegrzaniem pamięci nie ma się co
przejmować (wazne aby płytka/ścieżki zostały jak w najlepszym stanie)
Zapisane
sobek
Wspiera aktywnie
Kapral
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 95



« Odpowiedz #34 : PaĽdziernika 14, 2006, 17:59:42 »

Świetna robota, siudym. Bardzo dobry poradnik. Ale mam pytanie nie związane z NESem - czy w gbc jest też coś takiego jak mapper? I jeśli nie to czy na każdy kartridż można nagrać każdą grę?
Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #35 : PaĽdziernika 14, 2006, 18:46:37 »

W gb są także kontrolery np. MBC1 MBC2 MBC5 itd.
Ale w przeciwienstwie NES'a są one kompatybilne w dół. Wyższe MBC mają tylko dodane dodatkowe adresy i obsluge SAVE (są też szybsze, lepsze itd), np. MBC1 zadziała tylko z grami max do 64KB i bez save. MBC5 z tego co pamietam juz do 16MB (albo 32 nawet) Czyli tak: mając karta z MBC1 nie nagrasz na niego romy, który ma np. 512KB, natomiast mając karta z MBC5 nagrasz na niego praktycznie wszystko co wyszło na GB/GBC (z save).  Smile
« Ostatnia zmiana: PaĽdziernika 14, 2006, 18:49:51 wysłane przez siudym » Zapisane
dropship
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 275


« Odpowiedz #36 : PaĽdziernika 15, 2006, 14:18:45 »

najbardziej mnie interesuje, czy bedziesz przerabial takie carty, nagrywal powiedzmy z 10 gier i je sprzedawal
Zapisane
sobek
Wspiera aktywnie
Kapral
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 95



« Odpowiedz #37 : PaĽdziernika 15, 2006, 14:19:04 »

Kolejne pytania związane z gbc (sorry, za offtop).
Czy jest jakiś sposób na zrzucanie save'a z kartridża na kompa i na odwrót? Bo można się trochę zdenerwować jeżeli np. w Pokemonach bateria padnie :/
Czy dużo byłoby roboty przy tym by zmienić Ram do save'a na flasha?
I jeszcze jedno: czy istnieje jakiś program do robienia składanek?

dropship - szczerze mówiąc to nie wiem dlaczego cię to interesuje. Ale nie będe sprzedawał takich kartów. Zresztą wogóle nie wiem czy skorzystam kiedyś z tej wiedzy.
« Ostatnia zmiana: PaĽdziernika 15, 2006, 14:25:07 wysłane przez sobek » Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #38 : PaĽdziernika 15, 2006, 14:26:44 »

Cytuj
najbardziej mnie interesuje, czy bedziesz przerabial takie carty, nagrywal powiedzmy z 10 gier i je sprzedawal
[snapback]8997[/snapback]
Ja na 100% NIE, moge jedynie "duchowo" pomagac:)

Jesli chodzi o GBC to są programy do składanek, jest to chyba soft od programatorow do GBC, one automatycznie robią składankę gdy jest wiecej niz 1 gra (niestety nie znam dokładnie jakie to programy).

Save mozna zgrac do kompa, ale trzeba miec flashera/programator/linker do GBC. A save na flash moze i da sie podmienic, ale akurat nie znam dokładnego sposobu, zresztą jak boisz sie o save, to wymien sobie baterie na NOWĄ i dobrej marki i masz problem z głowy Wink

Zresztą ja bym sie nie bawił w przerabianie kartów od GBC, na rynku jest masa linkerów, używane często były na allegro tanio. Jak teraz nie ma, to gdzies na forach o GB mozna wyszukac tanio stare modele (gamejack'i itd)
« Ostatnia zmiana: PaĽdziernika 15, 2006, 14:34:49 wysłane przez siudym » Zapisane
aboabo
Spaghetti Samurai
Major
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1110


geje we wsi


« Odpowiedz #39 : PaĽdziernika 16, 2006, 13:33:45 »

dostac flash linkera do gbc to nielada wyczyn jest. kilka miechow szukalem az w koncu stalem sie szczesliwym posiadaczem (calkowitym fartem). szczerze mowiac to mozna sobie kupic poprostu flash2advance i do niego sa rozne przejsciowki np. GbcBridge. do grania powinny wystarczyc ale jezeli ktos uzywa gameboya do ambitniejszych zastosowan (LSDJ) to nie polecam.

takze obecnie nie ma nic latwodostepnego i uniwersalnego. jezeli ktos chce nagrywac carty do GB, to bedzie to w wiekszosci przypadkow oznaczac ze sie nakombinuje jak kon pod gore.

http://www.reinerziegler.de/readplus.htm - wszystko o przerabianiu cartow do GB

Zapisane


W pewnym archiwum znajduje sie autentyczne nagranie glosu Mieszka I, przypadkiem utrwalone przez garncarza pracujacego na kole garncarskim: "Poniewaz Mieszko I krzyczal glosem bardzo podniesionym to reka garncarza zlobiaca w tym czasie spiralny rowek (wzór luzycko-warminski) w miekkiej glinie drgala w rytm glosu Mieszka I jak membrana mikrofonu. A mysmy wzieli ten wykopany z ziemi talerz, polozyli na gramofonie i odtworzyli".
Strony: 1 [2] 3 4 ... 34
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.082 sekund z 18 zapytaniami.