Kwietnia 25, 2024, 00:13:56 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: 1 ... 30 31 [32] 33 34
  Drukuj  
Autor Wątek: Nagrywanie ROM'u na kartridż  (Przeczytany 173352 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
jpx72
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 62


WWW
« Odpowiedz #620 : Sierpnia 21, 2012, 10:43:25 »

Thank you dic-sc7!!! You are the BEST!
Cartridge będzie służyć jako inna piratska gra na oryginalnym nośniku pirackim Wink

Czy mogę jeszcze zapytać? Po co te pady do lutowania? Istnieją dwie możliwości:
[img rysunek wadliwy /img]

Oryginal - możliwośc #1.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 22, 2012, 10:45:00 wysłane przez jpx72 » Zapisane
dic-sc7
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 345


« Odpowiedz #621 : Sierpnia 21, 2012, 19:44:45 »

Czy mogę jeszcze zapytać? Po co te pady do lutowania? Istnieją dwie możliwości:

Obejrzałem dokładnie pcb i te zworki są bezużyteczne.
Być może piraci wykorzystali niekompletny obraz ścieżek z wersji 32-pin. 

Pomyliłeś się na schemacie, powinien być CHRROM CE zamiast CHR D0.



Dokładnie są tylko dwie możliwości, ale druga jest błędna.
Ten 7402 możesz spokojnie wyrzucić i podłączyć CHR/RD na OE, a CHR/A13 na CHRROM CE.


Zapisane
jpx72
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 62


WWW
« Odpowiedz #622 : Sierpnia 22, 2012, 10:42:23 »

Dziękuję, myślałem, że jakoś będzie się przełączać z CHR ROM na CHR RAM.... oraz coś takiego.

Pomyliłeś się na schemacie, powinien być CHRROM CE zamiast CHR D0.
:facepalm: ...Nie wiem, dlaczego widziałem D0... dzięki.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 22, 2012, 13:58:14 wysłane przez jpx72 » Zapisane
Duobix
EnJoyPadoZaurus
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 460



« Odpowiedz #623 : Grudnia 18, 2012, 14:27:26 »

http://forums.nesdev.com/viewtopic.php?f=2&t=9342
Kartridż na pojedyńczym chipie. Mniam!
Zapisane
Zwyczajny
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 1


« Odpowiedz #624 : Czerwca 23, 2013, 20:44:35 »

Witam starych wyjadaczy!! Jako świeżak chciałbym się na początku przywitać!!!


Sprawa ze mną jest taka, że na komunię 21 lat temu dostałem Commodore a chciałem pegazusa!!!

Inna sprawa że właśnie wczoraj po tylu latach dorwałem klona famicoma Rinco Thompsonic 1500 laugh

Jestem wniebowzięty,ale jest jedno ale...

Mam tylko jeden (wbudowany,ale już wyjęty) kartridż na drukowanej płytce "1500" gier trochę popatrzyłem i widzę, że ma w sobie potencjał...

Ogólnie występują na nim elementy:

74LS02
74LS32
74LS74A
74LS153
74LS157
74LS273

TIBPAL16L8-25CN

CT-120H
M27256FI

I jeden cieńszy połowę od 256 32 pinowy element..

Co myślicie, da sie coś z tego wyczarować jako uniwersalny ze stopką??

POZZDRAWIAM!!!
Zapisane
machbed
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 640



« Odpowiedz #625 : Czerwca 23, 2013, 22:43:49 »

Nic z niego nie wyczarujesz.
Zapisane
MaarioS
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1382



« Odpowiedz #626 : Czerwca 25, 2013, 12:53:20 »

Ogólnie ze składankami jest taka sprawa, że mają indywidualny mapper tak więc może i wyglądają faktycznie bardzo interesująco tym całym stosem elektroniki w sobie, jednak jest to niestety fałszywe wrażenie gdyż w praktyce nic w nim nie przerobisz Wink (z wyjątkiem jedynego absolutnego wyjątku 168 in 1). Może się jedynie przydać na części gdybyś chciał i tak PCB rozebrać
Zapisane
BigBoy
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #627 : Września 02, 2013, 21:49:34 »

Witam po latach. Kiedyś tu napisałem kilka postów ale z braku doświadczenia nic nie zrobiłem. Teraz posiadam pewną wiedzę dlatego postanowiłem się konkretnie wziąć za zrobienie dev carta. Wziąłem swojego starego UNROM'a który miał po prawej stronie gluta na dip28 udającego scalaka a po środku miał tylko czarny bąbel. Za wszelką cenę chciałem się pozbyć tego czarnego badziewia, zastosowałem wszystkie metody : wyginanie karta, podważanie, moczenie w gorącej wodzie, i wiele wiele innych. Nie pomógł nawet młotek ani przytopienie lutownicą  crazy . Widać trafił się jakiś oporny egzemplarz. Jako że ani ja ani glut nie chcieliśmy ustąpić to wziąłem śrubę typu samowiert i tak długo kręciłem aż się dopatrzyłem pcb. Przy okazji słychać było dźwięk pękającego szkła ;] Następnie wziąłem skalpel i tak długo wycinałem milimetr po milimetrze aż wszystko wyciąłem.
Po lewej stronie były '161A i '32 pomyślałem że odegnę ich nóżki w drugą stronę i przelutuję je na drugą stronę (napisami do płytki).
Za to u góry wyprowadzę sobie wszystkie potrzebne ścieżki do scalaka, przylutuję do podstawki i na koniec podstawkę przykleję.
Jakoś schematy ze strony siudyma nie przypadły mi do gustu ;] Wolałbym takie w których były by połączenia pomiędzy wszystkimi elementami i połączenia do złącza konsoli. Wtedy widziałbym od razu co mam wziąć z '32 i '161A oraz które połączenia można wziąć z przelotek z gluta a które trzeba ciągnąć bezpośrednio z connectora. Jeśli posiada ktoś taki schemacik to bardzo proszę o wklejenie go tu, albo na pw jak kto woli.
Jako że odwiedziłem ostatnio giełdę na której nie byłem z 5 lat a na której zawsze były carty i nie znalazłem żadnego, a karty na allegro nie tanieją tylko drożeją to postanowiłem że inne popularne mappery mógłbym wykonać sam (zrobiłem już nie jedno pcb tylko potrzebny schemat ;p)
Zapisane
MaarioS
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1382



« Odpowiedz #628 : Września 02, 2013, 22:18:43 »

Zaraz zaraz moment, od początku.... po pierwsze to powiedz mi, co Ty chcesz w ogóle zrobić?? Co próbujesz wykonać??? Czy oprócz tego na pewno wiesz co robisz?? Uwierz mi, przeczytałem całego tego posta po kilka razy i nadal nie mam do końca pewności jaki masz cel. Po co Ci dokładne schematy 161 i 32??? Po co masz je lutować z tyłu?? I przede wszystkim, jakiego gluta znów chcesz usuwać??? To już naprawdę mnie zastanawia niesamowicie, chociaż.... czy próbujesz mi wmówić że chcesz przerobić grę na glucie?? To już z miejsca mówię, żebyś się poddał bo tego po prostu zrobić się nie da. Przede wszystkim to powinieneś na pierwszym miejscu opublikować fotę swojej płytki, wtedy wszystkie wątpliwości zostaną rozwiane bo zwyczajnie połowę rzeczy z posta uważam za..... zupełny bezsens i stratę czasu.

Jeżeli chcesz usunąć gluta to jest na to prosty sposób: zwyczajnie podgrzej gluta nad jakąś chociażby świeczką i zaraz jak się odrobinę roztopi to wysuń gluta nożem. Idzie bez problemu tylko wiadomo, jedno ostrzeżenie-nie popal płytki!!
Zapisane
Marek
Gość
« Odpowiedz #629 : Września 02, 2013, 22:52:26 »

heh, MaarioS, to przeczytaj JESZCZE RAZ, dokładnie, powoli i ze zrozumieniem.

A potem przypomnij sobie to >> http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=562.msg7621#msg7621


edit:: Tak czy innaczej, BigBoy, życzę powodzenia w pracach.
« Ostatnia zmiana: Września 02, 2013, 22:53:59 wysłane przez MWK » Zapisane
MaarioS
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1382



« Odpowiedz #630 : Września 02, 2013, 23:15:00 »

heh, MaarioS, to przeczytaj JESZCZE RAZ, dokładnie, powoli i ze zrozumieniem.

A potem przypomnij sobie to >> http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=562.msg7621#msg7621

A no właśnie też miałem przez moment wrażenie, że to o to chodzi chociaż nie mogłem w to uwierzyć..... naprawdę jesteś taki zacięty do roboty?? Stary, ja bym to z miejsca opierdzielił i dał se spokój crazy . Nawet jeśli to cała podstawka musiałaby się trzymać na samych kablach i wszystko wymaga takiej zajebistej precyzji, że szok. Jak chcesz to mogę Ci sprowadzić jakiegoś carta na famiego jakimś najtańszym kosztem, oszczędzisz se bardzo dużo pracy a skutki będą znacznie lepsze. siudym zrobił tego dev-carta naprawdę wyjątkowo bo to był bardzo rzadki mapper, tyle że na glucie dlatego innego sposobu nie było, chyba że jak chcesz to jednak robić na siłę to mogę Ci pomóc jakimiś schematami bo sam trochę porobiłem.
Zapisane
BigBoy
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #631 : Września 03, 2013, 09:04:43 »

Mogłem porobić tylko zdjęcia telefonem ale to raczej nie jest istotne. Gluta już usunąłem poprzez zeskrobywanie go nożykiem precyzyjnym z ostrzem podobnym do żyletki.
Tutaj front
http://img703.imageshack.us/img703/4918/fcbp.jpg
od lewej do prawej napisy
161 w miejscu 74161
32 w miejscu 7432
HM4822 oraz niżej 24 w miejscu gluta na środku
6264 na płytce oraz 6264/R2, 62256/R6. HS1186R2 na pseudo scalaku.
Jak widać na zdjęciu przestawiłem 7432 z przodu do tyłu bo z przodu planuję podstawkę na kabelkach.
Po prostu chciałbym mieć schemat jak i co podłączyć wszystko do podstawki do PGR.
Nie kupuję niczego bo mi się to nie opłaca ;] Mam tutaj do zakupu tylko 2 podstawki DIP32 i muszę poświęcić "trochę" więcej czasu niż w przypadku lutowania podstawek ale za to koszty znikome.
Jako że nie mam żadnego programatorka do Flashów to planuję też w bliskiej przyszłości zrobić sobie Willema. Widziałem gotowe płytki do wydruku w sieci ale zawsze brakuje albo schematu albo rozmieszczenia elementów i ich spisu. Jak ktoś ma porządne pcb do wydruku razem ze schematem połączeń, montażowym itp. to też jest mile widziane ;]
Zapisane
BigBoy
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #632 : Września 04, 2013, 14:00:29 »

Zbyt wcześnie się ucieszyłem że tak szybko odpowiadacie  confused1
Zapisane
machbed
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 640



« Odpowiedz #633 : Września 04, 2013, 17:23:58 »

http://nintendoallstars.w.interia.pl/romlab/romlab.htm
Zapisane
BigBoy
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #634 : Września 05, 2013, 19:02:48 »

Znam tą stronę ale jakoś schematy tam nie przypadły mi do gustu ;]
Znalazłem sobie takie coś :
http://atariusa.com/Famicom_Schematics/FC%20UNROM%20Schematics.png
U mnie 161 jest trochę inaczej podłączony z 32 ale pomyślałem że skoro działało to można to olać i znaleźć tylko numery nóżek od bramek które są podłączone do Qa Qb i Qc i wyprowadzić sobie z tego A14 A15 i A16.
Zapisane
MaarioS
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1382



« Odpowiedz #635 : Września 07, 2013, 08:12:12 »

Najprawdopodobniej nikt nie ma zbytniej chęci odpisywać bo nadal nikt nie ma pojęcia co Ty do jasnej ciasnej chcesz wykombinować. Po co w ogóle wylutowywałeś ten VRAM??? Walnięty był czy co?? Co jest grane??

Gdybyś bardziej przeszperał stronę siudyma to byś znalazł to i nie ma co nic więcej kombinować:
Zapisane
BigBoy
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #636 : Września 07, 2013, 10:49:04 »

Myślałem że UNROM ma w sobie po lewej PGR ROM na glucie a po prawej CHR ROM ;] Ale skoro to po lewej to VRAM to ok. Na karcie był paperboy_2
Wywaliłem tego gluta bo gra w miarę rozwoju coraz bardziej się krzaczyła tj. Intro i początek był normalny, ale w miarę rozwoju pojawiało się coraz więcej artefaktów graficznych można było np. wjechać w dziurę której nie było itp.) aż w końcu gra całkowicie się wysypywała i prawie wszystko było zielone, do tego kiedy już wszystko stało właśnie ten bąbel zaczynał się grzać tak że było to czuć nawet przez obudowę ;]
Zamierzam teraz sobie najpierw wyprowadzić przewodami wszystkie potrzebne styki dla PGR ROM, następnie front zakleić taśmą izolacyjną, na to położyć podstawkę DIP32 z rozgiętymi nóżkami do zewnątrz, przylutować wszystko w odpowiednie miejsca i przykleić podstawkę do karta.
Zapisane
MaarioS
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1382



« Odpowiedz #637 : Września 07, 2013, 11:16:28 »

Naprawdę więcej kombinowania niż to wszystko warte. Poważnie nie chcesz kupić jakiegokolwiek carta UNROM na scalakach???
Zapisane
BigBoy
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 14


« Odpowiedz #638 : Września 07, 2013, 11:34:35 »

Poważnie chciałbym wykorzystać ten który mam ;]
Czy ten schemat jest dobry ?
Zapisane
machbed
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 640



« Odpowiedz #639 : Września 07, 2013, 11:58:30 »

Tak, schemat jest dobry. Brakuje tylko 4 wyrzuconych pinów, porównaj sobie schemat wyprowadzeń od megamana ze strony siudyma ze standardowym 32 pinowym epromem 1Mb, będziesz musiał te 4 brakujące odpowiednio ulokować na płytce, żeby wszystko działało prawidłowo.
Zapisane
Strony: 1 ... 30 31 [32] 33 34
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.188 sekund z 18 zapytaniami.