Październik 16, 2019, 21:25:35 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1] 2
  Drukuj  
Autor Wątek: Codemasters 4in1 i 5in1 - Piraty czy Originały?  (Przeczytany 8469 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
siudym
Gość
« : Sierpień 13, 2008, 16:17:41 »

Od jakigosc czasu zastanawia mnie legalnosc "Pegasusowych" kartridzy Codemastars:
Quattro Arcade 4in1 i Golden Five 5in1.

Ludzie z NES'owej sceny, glownie za granca uwazaja, ze te wersje to typowe
pirackie wydania. Jak jest w rzeczywistosci? Kiedys myslalem nawet o wyslaniu
emaila do Codemasters z takim pytaniem. Moze cos sie zmienilo od tego czasu,
bo nie interesowalem sie sprawa od dawna? Za legalnoscia tych wersji
przemawia wysokiej jakosci wykonanie kartridza, obudowy, elektroniki oraz
wysokiej jakosci wydania box'owane z instrukcjami. Takze zawierajace
wszelkie 'copyrights'. Takze chip kontrolera zawarty w Quattro Arcade jest
dokladnie taki sam, jak w oryginalnym wydaniu na NES. Sprawa bardzo ciekawa.Smile







« Ostatnia zmiana: Sierpień 13, 2008, 16:26:05 wysłane przez siudym » Zapisane
gigi
Gość
« Odpowiedz #1 : Sierpień 13, 2008, 18:23:31 »

Ja stawiam że gry wydano jednak na licencji. Myślę że kluczem jest producent, niestety jedyne co wiadomo, to że wyprodukowane zostały na Taiwanie. Podobnie zresztą jak "oryginalny" Pegasus, od modelu 777DX kończąc na IQ502. Pamiętam dokładnie że IQ502 był dostępny tylko z jedną z wyżej wymienionych składanek. Pomijam podróbki samej konsoli(IQ502) które pojawiły się w 1996. Oryginalne NESowe także produkowano na Taiwanie(kto wie może to ten sam producent). Chętnie obejrzałbym raz jeszcze oryginalne pudło od IQ502. Na kartonie było ładne zdjęcie z widocznym zestawem kilku gier(wszystkie w obudowach BIC)
Zapisane
spazz4
Administrator
Major
******
Offline Offline

Wiadomości: 1083



« Odpowiedz #2 : Sierpień 14, 2008, 22:25:16 »

stawiam na licencje, zbyt dobre wykonanie jak na plagiaty - profesjonalnie tłumaczona instrukcja (wraz z reklamami), etykieta dobrej jakości a nie jakiś tandetny przedruk, no i najważniejsze - solidny plastik
Zapisane

siudym
Gość
« Odpowiedz #3 : Sierpień 15, 2008, 12:27:58 »

Moze wyslemy list do Codemasters z pytaniem? Smile Mysle, ze warto, bo wtedy majac pewnosc, mozna z taka ich odpowiedzia sprzedawac zlote piatki/czworki na ebay - na swiecie to rarytasy! Wiecie ile by mozna na tym zarobic?..... Oryginalne gry na famicom, ktore do tej pory sa uwazane na swiecie jako piraty, nagle sie okazuja licencjonowanymi produktami... No i do tej pory gry Codemasters sa uwazane jako nigdy niewydane legalnie na Famicoma... Wink

Czekam na propozycje listu (po angielsku juz) Wink
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2008, 12:30:06 wysłane przez siudym » Zapisane
MWK
Gość
« Odpowiedz #4 : Sierpień 16, 2008, 00:47:59 »

Daj mi do nich odpowiedniego (nie jakiegos ogolnego) mejla a napisze bezstresowo.
Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #5 : Sierpień 16, 2008, 01:02:37 »

Teraz to nie kilkuosobowa firma jak kiedys...
http://www.codemasters.co.uk/contact/
Chyba najlepiej spamersko pod kazdy email Grin
Albo dorwac emaile bezposrednio do David'a lub Richard'a Darling'a.. Tylko czy czasem oni nie sprzedali w 2007 roku Codemasters?Huh?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2008, 01:06:37 wysłane przez siudym » Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #6 : Sierpień 16, 2008, 13:00:54 »

Profesjonalnie tłumaczona instrukcja? ładnie wydana, ale tłumaczona profesjonalnie to na pewno nie była.

Co by jednak nie mówić, gry wydane bardzo, bardzo ładnie. Nie należy jednak zapominać, że to Bombark. No i kto by im dał licencję na takiego multipacka? Wink
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
stiffer
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 149



WWW
« Odpowiedz #7 : Grudzień 16, 2008, 03:53:24 »

Jak dla mnie to golden 4 i 5 wydane były typowo na rynki Europy srodkowo-wschodniej gdzie panowały klony. Jak zrobili to oficjalnie? Może wydanie na nasze klony dedykowane było Famicomowi od Nintendo...
Zapisane
koNESer
Gość
« Odpowiedz #8 : Grudzień 16, 2008, 22:05:30 »

Może wydanie na nasze klony dedykowane było Famicomowi od Nintendo...

raczej nie  Cool
Zapisane
ThomsonQQ
PN
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 124


New Mario Bros


« Odpowiedz #9 : Styczeń 08, 2009, 22:16:03 »

Mam obie te gry, sądząc po wykonaniu można wywnioskować że są orginalne, ale co robią w formacie
karta na klona pegasus? dry
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2009, 13:35:53 wysłane przez ThomsonQQ » Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #10 : Styczeń 14, 2009, 21:04:40 »

Z tego co pisza na famicomworld, to nie sa to piraty. Nie sa to gry na licencji nintendo, ale nie sa to piraty. BIC wydal te gry legalnie na licencji samego codemasters, tak samo jak codersi wydali swoje gry na NES takze BEZ LICENCJI NINY Smile
Zreszta nawet w kartach BIC na famicom/pegasus sa mappery/kontrolery dokladnie te same co w kartach na NES codersow. Zlota piatka jako jedyna ma rozbudowany mapper, ale tylko dlatego, ze normalny uklad codersow ma ograniczenie na 256kb (nie pamietam czy ma prg A18), a 5in1 to 1.2MB.

ps. http://www.allegro.pl/item529651129_cardrige_big_nose_freaks_out.html
swietny komplet. Mam sam kart, ale reszty nie. Smile
Zapisane
Oldschoolowy dziad
Gość
« Odpowiedz #11 : Maj 31, 2009, 22:07:33 »

tak leczko btw, dlaczego Codemasters wydawało gry na NESa bez licencji Nintendo? przecież na pewno spełniały warunki jakościowe, a jeśli wtedy część zysku by szło nawet do Nintendo, to przy legalnej dystrybucji mieliby ZNACZNIE większą dostępność do klienta przez co też sprzedaż.
nierozumie.
Zapisane
Martin
Can You sell Your collection to Media Markt?
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 312


Oldschool come back!


WWW
« Odpowiedz #12 : Listopad 02, 2010, 18:18:13 »

Te gry były wydawane nawet w Peru. Smile Taki miły okazik mnie dzisiaj nawiedził. Wink


Zapisane

Zapraszam do obejrzenia mojej kolekcji:
dic-sc7
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 345


« Odpowiedz #13 : Listopad 02, 2010, 19:28:31 »

Taki miły okazik mnie dzisiaj nawiedził.

Bardzo ładny, ale w „Linus Spacehead” raczej nie zagrasz na pegasusie Wink
Zapisane
Sogetsu
Crazy Hero from the Shakespeare Fridge
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2173


Don't stand in my way... I'm aiming for the stars.


« Odpowiedz #14 : Listopad 02, 2010, 19:43:58 »

O, a czemu sie nie da?
Zapisane

Martin
Can You sell Your collection to Media Markt?
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 312


Oldschool come back!


WWW
« Odpowiedz #15 : Listopad 02, 2010, 19:47:23 »

Parę osób już mnie straszyło, jednak Fenix dał radę:



To samo Famicom, nie wiem jeszcze jak Action Set, bo jest na przeglądzie technicznym u Adama. Mimo wszystko na PALu nie widzę żadnych różnic, oprócz mniejszych "artefaktów" w Dizzym.
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2010, 19:50:46 wysłane przez Martin » Zapisane

Zapraszam do obejrzenia mojej kolekcji:
dic-sc7
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 345


« Odpowiedz #16 : Listopad 02, 2010, 20:01:02 »

O, a czemu sie nie da?

Jeżeli wsad kardridża nie został dostosowany, to zobaczysz błędy w grafice.
Wersja dostępna w necie działa tylko na NES-pal(prawdopodobnie jest wadliwa).

Gry Codemasters zostały napisane w specyficzny sposób.
Kod bez modyfikacji powinien działać na ntsc/pal bez żadnych zmian.
Gry wykładają się dopiero na nietypowych konsolach np. Famicom hkg


Parę osób już mnie straszyło, jednak Fenix dał radę:
To samo Famicom, nie wiem jeszcze jak Action Set, bo jest na przeglądzie technicznym u Adama. Mimo wszystko na PALu nie widzę żadnych różnic, oprócz mniejszych "artefaktów" w Dizzym.

Martin
Pegasus czy inne klony, to nie są prawdziwe konsole pal.
Ten sprzęt powstał na bazie ntsc, zmieniono zegar oraz ppu, ale procesor już nie.
Zapisane
Martin
Can You sell Your collection to Media Markt?
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 312


Oldschool come back!


WWW
« Odpowiedz #17 : Listopad 02, 2010, 20:09:54 »

Z błędów w grafice grając na klonie to zaobserwowałem trzęsienie ekranu - ale tylko przy Linusie, z resztą gier jest ok, z tym, że gram na LCD, a to drganiesię obrazu przy BIC'ach pamiętam również przy graniu na niektórych odbiornikach CRT. O to Ci chodziło Sylwek, gdy pisałeś, że nie pogram na klonach w tą grę?

Co do PAL zgadzam się, użyłem tego określenia "skrótowo", chodziło mi o klony.
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2010, 20:19:43 wysłane przez Martin » Zapisane

Zapraszam do obejrzenia mojej kolekcji:
dic-sc7
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 345


« Odpowiedz #18 : Listopad 02, 2010, 20:31:19 »

Z błędów w grafice grając na klonie to zaobserwowałem trzęsienie ekranu - ale tylko przy Linusie, z resztą gier jest ok, z tym, że gram na LCD, a to drganiesię obrazu przy BIC'ach pamiętam również przy graniu na niektórych odbiornikach CRT. O to Ci chodziło Sylwek, gdy pisałeś, że nie pogram na klonach w tą grę?

Bingo!
Zapomniałem o tym efekcie z drgającym obrazem.
Problem nie dotyczy TV tylko konsoli. Gdy odpalisz na NES-pal, to wtedy działa perfekcyjnie.  

Czyli mamy pewność, że wsady są identyczne.

Drganie obrazu spotyka się tylko w „Fantastic Adventures of Dizzy” po dwugodzinnym graniu, wtedy matryca się już przegrzewa(kardridż złota piątka).  
 
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2010, 20:35:16 wysłane przez dic-sc7 » Zapisane
Martin
Can You sell Your collection to Media Markt?
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 312


Oldschool come back!


WWW
« Odpowiedz #19 : Listopad 02, 2010, 20:34:20 »

Oprócz tego drgania w Linusie wszystko jest w 100% ok, na Famicomie efekt drgania nie występuje w ogóle. W sumie to najbardziej mnie cieszy, bo ostatnio już na klonach w ogóle nie gram, zmanierowałem się Famim. Wink
Zapisane

Zapraszam do obejrzenia mojej kolekcji:
Strony: [1] 2
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.034 sekund z 19 zapytaniami.