Marca 28, 2024, 19:15:55 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: 1 ... 3 4 [5]
  Drukuj  
Autor Wątek: Wasze tłumaczenia / hacki  (Przeczytany 35557 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
ThomsonQQ
PN
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 124


New Mario Bros


« Odpowiedz #80 : Września 16, 2009, 17:09:03 »

Dobra, to zapytam:

Co i jak zrobić, żeby hex pokazał mi tekst z gry?

Nie chodzi mi o graficzny romhacking ale o podmianę tekstu
« Ostatnia zmiana: Września 16, 2009, 17:13:19 wysłane przez ThomsonQQ » Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #81 : Września 16, 2009, 17:21:03 »

Wymiękam... No włączyć go, nie? I potem wybrać plik do przeglądu. A potem znaleźć listę dialogową.
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
multizgredek
Gość
« Odpowiedz #82 : Września 16, 2009, 18:15:38 »

Jasna cholera, nie chcę nikogo obrazić, ale chyba każdy kto siedzi trochę przy komputerze spotkał się z ASCII, a nawet jeżeli nie, to patrząc na jakiś ciąg bezsensownych znaków można się domyślić, że każdy znak bądź ich ciąg musi coś oznaczać...
Jakby alfabet. Od tego jest tabela ASCII.

Jednak każda gra może ma raczej własną tabelę, ot takie utrudnienie...a raczej wtedy była ona mało znana.
Trzeba zacząć od znalezienia w romie ciągu znaków abcdefgh itd. i stworzyć sobie własną tabelę ASCII.
2 znaki HEX na normalny znak

Tu masz tabelę ASCII żebyś to dobrze zobaczył
http://www.calculla.pl/pl/tabela_ascii
Zapisane
ThomsonQQ
PN
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 124


New Mario Bros


« Odpowiedz #83 : Września 16, 2009, 20:44:12 »

Tabelę akurat sam już wyprowadziłem Wink

EDIT: Dobra umiem. Dzieki za pomoc wszystkim.
« Ostatnia zmiana: Września 16, 2009, 21:11:43 wysłane przez ThomsonQQ » Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #84 : Września 16, 2009, 22:57:38 »

Trzeba zacząć od znalezienia w romie ciągu znaków abcdefgh itd. i stworzyć sobie własną tabelę ASCII.
2 znaki HEX na normalny znak

 crazy

W "tabeli znaków" przyporządkowane są wartości, które odpowiadają, w tym przypadku konkretnym kaflom w PPU (bg lub sprajty, czasem są swapowane). Na tych kaflach mamy namalowane m.in znaki wchodzące w skład czcionki.

Często bywa tak, że wartości odpowiadają tym z ASCII, ale nie zawsze tak musi być. Szczególnie na innych platformach - to zależy od kodowania i fantazji developera.


Nie wiem o co Ci chodzi z "dwoma znakami hex", ale pewnie o to że w ASCII na jeden znak przypada jeden bajt. ;]


Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
multizgredek
Gość
« Odpowiedz #85 : Września 16, 2009, 23:09:20 »

No wiesz, to miało być tłumaczenie bardzo łopatologiczne  heh
Zapisane
sordan
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 20


« Odpowiedz #86 : Lipca 05, 2010, 21:08:26 »

Witam. Zapodaje moim super, mega hackiem North & South Smile. Nic wielkiego nie zrobilem, bardziej robilem sobie jajuchy. Zmienilem walace sie kraje na Polske i Norwegie, troche zmodyfikowalem palete kolorow, pare tekstow, obrazkow pozmienianych i tyle. Gra jest dla mnie bardzo sentymentalna, zrobilem sobie mala przerobke do karta samorobki, tylko i wylacznie dla siebie, watpie czy komukolwiek taki badziew sie spodoba. Grzebalem w romach pierwszy raz w zyciu, owy hack traktuje tylko i wylacznie jako sprawdzian umjejetnosci, ktore ewentualnie moglbym wykorzystac do jakis powazniejszych przerobek innych gier na przyszlosc.

Link do gry: http://wyslijplik.pl/download.php?sid=lZQcCkxH

Screeny z gry, juz przerobione:

Zapisane
dr00id88
Gość
« Odpowiedz #87 : Lipca 05, 2010, 22:23:54 »

Ale fabula to naprawde posrana:D
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #88 : Lipca 11, 2010, 09:29:19 »

Jeśli uważasz, że gra jest tego warta to zrób łatkę i wrzuć na RHDN. Z tych wrzut czy czego tam, plik zaraz zniknie (no właśnie... do tego *.nes...).
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
RetroMichal
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 34



« Odpowiedz #89 : Października 19, 2014, 17:49:49 »

Witam, zhackowałem Polskiego hacka (Brzmi dziwnie) gry Kapitan Tsubasa 2
https://www.dropbox.com/s/noi8dxf3vjzu9sn/Tsubasa%202%20hack%20PL.nes?dl=0
Co dodałem?
Dodałem możliwość grania najlepszymi graczami.
Wszystkie losowe moce ( Na przykład mi się zdarzyła główka)
Możliwość "Czarnej Iluzjii" jako Wakabayashi przy użyciu "Łapania"

Zapisane
Hilfer
Kamerdyner Pegasus
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 264

Zwany również jako Pomocznik xD


« Odpowiedz #90 : Października 19, 2014, 18:18:42 »

Witam, zhackowałem Polskiego hacka (Brzmi dziwnie) gry Kapitan Tsubasa 2

Zhackowałem polskie tłumaczenie, zmodyfikowałem polskiego hacka dużo lepiej brzmi Wink

Powiedz mi jedno rozumiem, że gra jest dzięki temu łatwiejsza, ale w jakim celu? Z grą powinno sobie radzić normalnie i paru użytkowników forum za to podziwiam Cheesy
Zapisane

Hilfer heiße ich, möchte ich helfen dich Smile
RetroMichal
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 34



« Odpowiedz #91 : Października 19, 2014, 18:25:10 »

Witam, zhackowałem Polskiego hacka (Brzmi dziwnie) gry Kapitan Tsubasa 2

Zhackowałem polskie tłumaczenie, zmodyfikowałem polskiego hacka dużo lepiej brzmi Wink

Powiedz mi jedno rozumiem, że gra jest dzięki temu łatwiejsza, ale w jakim celu? Z grą powinno sobie radzić normalnie i paru użytkowników forum za to podziwiam Cheesy
A sprawdzałeś? Bardziej to ułatwiłem tą grę, bugi jakie znalazłem to, że automatycznie mi się raz pojawił wynik 50-0 i wygrana.
Dam Ci link do screena z randomowymi strzałami dla Tsubasy (jakie mi gra wygenerowała, można zmienić cofając i wracając spowrotem do strzałów)
https://www.dropbox.com/s/qy8aelg5rfeeveb/Tsubasa%202%20hack%20PL0000.png?dl=0
Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.037 sekund z 19 zapytaniami.