Kwietnia 24, 2024, 13:57:53 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Przeróbka Pegasusa Na Rgb/s-video  (Przeczytany 9441 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
8bitrage
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 301



« : Listopada 21, 2008, 00:04:39 »

NES/PEGASUS -> RGB

[img] poszedł na 404
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 20, 2010, 15:03:20 wysłane przez MWK » Zapisane
gigi
Gość
« Odpowiedz #1 : Listopada 21, 2008, 10:03:34 »

Wczoraj doszedl do mnie nowy przyjaciel Smile Famicom AV z 1993 roku. Do nowego modelu pasuje kabel AV ze snesa, a wyjscia RF nie ma wcale. Planuje go niebawem przerobic na rgb.

Gratuluję niezły rarytas Huh?

Senshu czy mógłbyś obejrzeć dokładnie płytę główną, interesuje mnie wyjście audio z konsoli.
Złącze jest identyczne jak w SNES i N64, mamy więc dwa kanały dla audio, dokładnie pin 11 to lewy kanał, 12 prawy.
Prawdopodobnie zostały połączone mostkiem lub dławikiem.
Oglądałem fotki tej wersji ale nie da się tego potwierdzić, widać kilka dołożonych  tranzystorów, po jednym w obwodzie audio i video(tak ja w NES).
Ciekawe czy zauważyłeś różnicę w poziomie audio, powinna być wyraźnie widoczna na skali telewizora. 


Zobacz profesjonalną przeróbkę RGB tej wersji, na uwagę zasługuje zastosowanie enkodera  Sony w celu uzyskania composite.
Zapisane
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
*
Offline Offline

Wiadomości: 648


« Odpowiedz #2 : Listopada 21, 2008, 10:59:58 »

Dzieks. Konsole kupilem od znajomego.

Wczoraj doszedl do mnie nowy przyjaciel Smile Famicom AV z 1993 roku. Do nowego modelu pasuje kabel AV ze snesa, a wyjscia RF nie ma wcale. Planuje go niebawem przerobic na rgb.
Senshu czy mógłbyś obejrzeć dokładnie płytę główną, interesuje mnie wyjście audio z konsoli.
Złącze jest identyczne jak w SNES i N64, mamy więc dwa kanały dla audio, dokładnie pin 11 to lewy kanał, 12 prawy.
Prawdopodobnie zostały połączone mostkiem lub dławikiem.
Oglądałem fotki tej wersji ale nie da się tego potwierdzić, widać kilka dołożonych  tranzystorów, po jednym w obwodzie audio i video(tak ja w NES).

Niestety, konsola jest juz skrecona, nie chce mi sie jej otwierac :/ ale sprawdze to podczas przerabiania na rgb (mam nadzieje ze nastapi to niebawem)

Cytuj
Ciekawe czy zauważyłeś różnicę w poziomie audio, powinna być wyraźnie widoczna na skali telewizora.


Przy moim obecnym setupie ciezko to stwierdzic. Na moim glownym TV mam czarno-bialy obraz jak podlacze sprzet 60hz, takze na razie konsola podpieta jest do monitora przez XRGB-2 i do glosnikow od kompa.


Cytuj
Zobacz profesjonalną przeróbkę RGB tej wersji, na uwagę zasługuje zastosowanie enkodera  Sony w celu uzyskania composite.
http://img185.imageshack.us/img185/7606/fcmultiavl061029bl3.jpg

Juz jakis czas temu zorientowalem sie w temacie. Wystarczy wzmocnic sygnaly red green blue, ten ukladzik rgb=>composite nie jest potrzebny.
Zapisane
8bitrage
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 301



« Odpowiedz #3 : Listopada 21, 2008, 20:58:31 »

widzę na tej płytce LM1881N, po co on tam jest? (otoz zęby zjadłem juz na tym układzie jak robiłem vga out dla psx i tym bardziej zastanawia mnie jego obecnosc )
Zapisane
gigi
Gość
« Odpowiedz #4 : Listopada 21, 2008, 22:00:04 »

widzę na tej płytce LM1881N, po co on tam jest? (otoz zęby zjadłem juz na tym układzie jak robiłem vga out dla psx i tym bardziej zastanawia mnie jego obecnosc )

Niestety nie mam schematu tej płytki, prawdopodobnie robiono to pod monitor.
W USA telewizor ze scart jest unikatem, cxa pozwala wydzielić dodatkowo chrominację i luminację(s-video).
Nie wiem tylko dlaczego dodano seperator, z tego co kojarzę może rozdzielić tylko composite video.
Może rozbudowę rozszerzono o możliwość podłączenia do projektora. Bez schematu nie wiadomo czy to jest RGBS, a może
RGsB(synchronizacja z zielonym) Wink
Zapisane
8bitrage
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 301



« Odpowiedz #5 : Listopada 23, 2008, 21:29:30 »

zapoznałem się z dokumentacja tego CXA i wydaje mi sie ze on wymaga (albo opcjonalnie można dać) synchronizacje
wiec SYncOnGreen i do composite, jakosciowo musi być fajnie  Smile
Zapisane
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
*
Offline Offline

Wiadomości: 648


« Odpowiedz #6 : Listopada 23, 2008, 22:43:06 »

nie wiem do konca czy cie zrozumialem z ta synchronizacja, ale wiem do czego uzywa sie ten uklad (w wielu konsolach, na pewno siedzi w psx, neogeocd, segi chyba tez go maja) - do konwersji rgb na composite i s-video. mozliwe ze tworcy tej plytki zalezalo na wyzej wymienionych wyjsciach LUB uzywa go do wzmocnienia sygnalow rgb, ale to by bylo dziwne bo mozna to osiagnac w prostszy i tanszy sposob. ciekawe.

PS dic-sc7 - gdzie znalazles to foto ? moze na stronce sa jeszcze jakies przydatne informacje. Tak sie sklada ze buduje enkoder rgb->composite/s-video. co prawda mam juz schematy, ale moze dowiem sie czegos nowego.

PPS http://nfggames.com/forum2/index.php?topic=1592 - ciekawy temat, jesli ktos jeszcze nie czytal
« Ostatnia zmiana: Listopada 23, 2008, 22:51:03 wysłane przez Senshu » Zapisane
gigi
Gość
« Odpowiedz #7 : Listopada 24, 2008, 08:38:52 »

wiec SYncOnGreen i do composite, jakosciowo musi być fajnie  Smile

To dosyć enigmatyczne Wink

PS dic-sc7 - gdzie znalazles to foto ? moze na stronce sa jeszcze jakies przydatne informacje. Tak sie sklada ze buduje enkoder rgb->composite/s-video. co prawda mam juz schematy, ale moze dowiem sie czegos nowego.

Senshu, autor tej przeróbki chciał mieć RGB oraz s-video, może nawet composite w jednym wyjściu.
Gniazdo Nintendo ma dwanaście wyprowadzeń, można więc mieć rgb, s-video i composite jednocześnie, nawet zachowując pinout Nintendo(N64, SNES).




« Ostatnia zmiana: Maja 05, 2009, 17:10:27 wysłane przez dic-sc7 » Zapisane
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
*
Offline Offline

Wiadomości: 648


« Odpowiedz #8 : Sierpnia 19, 2009, 17:54:57 »

Po ponad roku poszukiwań w końcu udało mi się kupić za rozsądną cenę pcb Playchoice 10 :] Oczywiście tylko i wyłącznie dla procesora RP2C03B.



Famicom AV przerobiony na RGB:




Obraz na tv lcd z famicoma podpietego przez xrgb2:






Kolorki są żywsze, nie ma rozmazań.

Płyta przyda się jeszcze na części...

« Ostatnia zmiana: Sierpnia 19, 2009, 18:11:48 wysłane przez Senshu » Zapisane
Klaudek
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 248


CyDraxx Master


« Odpowiedz #9 : Sierpnia 19, 2009, 21:18:03 »

Po ponad roku poszukiwań w końcu udało mi się kupić za rozsądną cenę pcb Playchoice 10 :] Oczywiście tylko i wyłącznie dla procesora RP2C03B.

Efekty super, gratulacje za cierpliwość, opłacało się czekać tyle czasu Cool Ciekawy jestem tylko ile taka "przyjemność" kosztuje Tongue
Zapisane
gigi
Gość
« Odpowiedz #10 : Sierpnia 19, 2009, 22:00:43 »

Obraz prezentuje się rewelacyjnie, nawet za dobrze jak na mój gust, ale tylko dlatego, że już stary jestem(przyzwyczajenie do rozmytego). 
Senshu testowałeś może mapper 5?
Podobno MMC5 ma zmienioną paletę na RP 2C03B.


Zapisane
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
*
Offline Offline

Wiadomości: 648


« Odpowiedz #11 : Sierpnia 19, 2009, 22:13:31 »

Nie mam teraz karta mmc5 zeby sprawdzic, ale wiem ze czesc z gier zle dziala, na pewno Just Breed bo wykorzystuje efekt przyciemnienia ktorego RP2C03B nie ma.

http://nesdev.parodius.com/bbs/viewtopic.php?t=318&highlight=rgb
Zapisane
leszek
Gość
« Odpowiedz #12 : Września 25, 2009, 15:24:16 »

Jaka jest rozsądna cena za pcb Playchoice 10 ? Czy zwykłego famicona nie av też da się przerobić na rgb?
Zapisane
spazz4
Administrator
Major
******
Offline Offline

Wiadomości: 1083



« Odpowiedz #13 : Września 25, 2009, 16:58:55 »

Ponieważ przeróbka polega na podmianie procesora w fabrycznym Famicomie bez przeróbki PCB się nie da, ten (procesor) w Famicomie nie ma sygnałów RGB wyprowadzonych, a ten z Playchoice 10 ma trzy piny z tymi sygnałami (które w klonach i Famicomie są podłączone do masy-są puste).
« Ostatnia zmiana: Września 25, 2009, 19:59:20 wysłane przez spazz4 » Zapisane

gigi
Gość
« Odpowiedz #14 : Września 25, 2009, 18:35:14 »

Jaka jest rozsądna cena za pcb Playchoice 10 ?

To pojęcie względne, dla jednego będzie 500$, dla drugiego 5$, dla mnie jest bezwartościowe.
Wszystkie gry zostały napisane na 2C02, tylko ten chip generuje obraz według zamierzeń autorów gier.
2C03B ma mniejsze możliwości niż 2C02, ale na niektórych działa jak fetysz.
Wracając do pytania, jeśli będziesz miał szczęście, wystarczy kilkadziesiąt $ + koszt wysyłki Wink

Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.074 sekund z 18 zapytaniami.