Marca 28, 2024, 16:09:06
Witamy,
Go¶ć
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesi±c
Zawsze
Zaloguj się podaj±c nazwę użytkownika, hasło i długo¶ć sesji
Aktualno¶ci
:
Nowa strona główna :
http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !
Chat:
http://chat.emunes.pl
Galeria cartów:
http://carts.emunes.pl
Strona główna
Pomoc
Zaloguj się
Rejestracja
Reklama
EMU-NES #PL FORUM © 2004-2015
>
Nes/Pegasus/Famicom
>
Gry
>
Raging Fire - Recca
Strony: [
1
]
2
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
W±tek: Raging Fire - Recca (Przeczytany 7538 razy)
0 użytkowników i 1 Go¶ć przegl±da ten w±tek.
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
Offline
Wiadomo¶ci: 648
Raging Fire - Recca
«
:
Stycznia 29, 2006, 14:46:18 »
Jakiś czas temu znalazłem przypadkiem gierke - Summer Carnival '92 Recca. Okazuje sie, że gra dostępna była w ograniczonym nakładzie mniejszym niz 500 egzemplarzy + 50 było dostępnych na festiwalu shmupsow w japonii. O co chodzi...niby zwykły shmups, jakich pełno na Fami...ale nic bardziej mylnego - gierke trzeba zobaczyc w akcji, bo to co wyciska z naszej konsoli to sie w głowie nie mieści ! po pierwsze niezła grafa, potem muza, zajebioza, że tak powiem, a co najlepsze - speed ! nie widziałem jeszcze nigdy szybszej gry na FC/NESie, a nawet na snesie ! to jest dzieło geniusza...polecam sprawdzić, i przejśc przynajmniej pierwszego bossa, potem to kosmosy sie dzieją na ekranie. System jest prosty ale rajcowny, nasz stateczek ma standardowe strzelanie, a podczas gdy nic nie naciskamy ładuje mu się "bomba" jak zrobi się już duże kółeczko, odpalamy ją tym samym przyciskiem co strzał. Broni mamy 5 rodzai, a uzyskuje się je standardowo, przez zebranie latającego syfu, który co 2 sekundy się zmienia, oto jakie bronie może nam dać - pojedynczy strzał ( V ), potrójny, z tym, ze dwa po bokach uchodzą pod kątem 75 stopni ( F ), podwójny prosty ( B ), laser ( L ) oraz samonaprowadzająca ( H ), każdą z broni mozna upgrade'ować, zbierając te same 'literki'. Są też sub-weapon'y, które są w takiej samej formie, jak normalne bronie, z tym, że "to coś" które się zbiera nie jest niebieskie, a czerwone. Nie chce mi się opisywac dokładnie, bo w sumie jest taka rzeź na ekranie, że nie zauważyłem czym dokładnie się różnią. Możemy mieć 2 subweapon'y naraz, a wyglądają one jak małe rakietki, krążące wokół stateczka, a strzelamy nimi naciskając drugi przycisk na padzie. Dobrą opcją jest też ustawianie sobie predkości poruszania się naszego stateczka, mądrzy ludzie pomysleli troche, i nie robi sie tego tak jak w Gradius'ie zbierając dopałki i odpalając "speed up" co było wielką głupotą, bo mozna było to wykorzystac na lepszą broń czy coś[edit: jednak nie taka głupota, im trudniejszy shooterek tym lepszy
). W Recce tę predkość ustawia się poprostu przyciskiem "select", mamy 4 różne prędkości do wyboru od początku gry. Warto dodac, ze gierka jest naprawde trudna, tak trudna, że doszedłem do pierwszego bossa w drugim levelu i dalej dojśc nie mogę :/ Może któremuś z Was sie uda, polecam, sprawdźcie ją ! Osobiście uważam ją za najlepszego shmupa na fami/pega, oraz jedną z najlepszych gier w jakie kiedykolwiek grałem, z shooterków stawiam ją zaraz za Radiant Silvergun z SS (w sumie mozna go smiało nazwac famicomowym Radiantem)
PS gra ma tylko 256 KB, 128KB PRG, i 128 CHR ROM, mapper 4 (NIE MA WRAM :} ), więc można ją prosto zrobić, bo na pegaza duzo jest gierek z takimi parametrami i najczęściej maja zwykłe epromy, więc nie trzeba nic kabelkami łaczyć ! a na oryginał nie ma co liczyc, bo jest ku...sko drogi...
ale sie rozpisałem
UWAGA! Dokładna nazwa romu to - Summer Carnival '92 - Recca
EDIT: post zedytowany i uzupełniony o sprawdzone info (ekhm, o tyle ile to mozliwe na chwile obecną), zeby nie było niedomówień zadnych później :whistling:
«
Ostatnia zmiana: Maja 24, 2007, 14:55:02 wysłane przez Senshu
»
Zapisane
flclflcl
Chor±ży
Offline
Wiadomo¶ci: 204
Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #1 :
Stycznia 29, 2006, 17:00:21 »
Ta gre juz dawno nie gralem, dlamnie ta gra jest prosta, mam jeszcze save przed 5 poziomem ale jakos potem niechcialo mi sie grac.
Dam troche fotek
Zapisane
http://www.planetemu.net/
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
Offline
Wiadomo¶ci: 648
Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #2 :
Stycznia 29, 2006, 17:16:25 »
Dobry jesteś ! masz jakiś system ? ja sie męcze...nie moge przejśc drugiej planszy. Mógłbyś filmik zrobić jak grasz ? wyczytałem, że po przejściu gry, jak juz sie pokaże Continue czy coś wystarczy zresetować konsole, a bedzie sie w następnym etapie, z nowymi planszami i jeszcze wyzszym poziomem trudnosci.
edit:
Nie ma levelu piatego ! czyli jesteś przy ostatnim bossie -
http://www.classicgaming.com/shmups/reviews/recca/index.html
«
Ostatnia zmiana: Stycznia 29, 2006, 17:41:02 wysłane przez Senshu
»
Zapisane
flclflcl
Chor±ży
Offline
Wiadomo¶ci: 204
Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #3 :
Stycznia 29, 2006, 20:53:08 »
Cytuj
Dobry jesteś ! masz jakiś system ?
Mam i tak juz tej gry nie gram wic moge powiedziec.
Bron palna jaka tylko uzywam to jest literka V, a bron defensywna to literke R i tak przez cala gre
Cytuj
Mógłbyś filmik zrobić jak grasz ?
Jakos niechce mi sie ta gre grac od poczatku za duzo ta gre galem ledwo dzis sie zmusilem zeby ja przejsc
Cytuj
Nie ma levelu piatego ! czyli jesteś przy ostatnim bossie -
Dokladnie nie ma piatego levelu ale cztery levele wystarcza bo czwartym levelu walczy sie z bossami poprzednich levelow i trzema nowymi.
Gra jest juz dlamnie nie do grania poniewaz potrafie gre przejsc bez straty zycja
Fotki niechce psuc smaku i nie pokaze ostatniego bossa ale jak ktos chce moge pokazac
«
Ostatnia zmiana: Stycznia 29, 2006, 20:55:10 wysłane przez flclflcl
»
Zapisane
http://www.planetemu.net/
siudym
Go¶ć
Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #4 :
Kwietnia 10, 2007, 16:15:26 »
Mam akurat ta gre na skladance 3in1, niestety jak pech to pech. W menu gdy ja wybieram zaznaczenie wraca z powrotem na spidermana lub harrego....
Prawdopodobnie wina konsoli (mam oryginal akurat pegi) bo u poprzedniego wlasciciela (nowa_era) chodzilo. Ahh te wynalazki, menu niby bajeranckie (sa pice), ale koder chyba pijany byl
Pogralem na emu - swietna jest! Dynamiczna, masa przeciwnikow na ekranie, animacja nie zwalnia, muzyka tez interesujaca, grafika dopracowana. Super.
Cytuj
Osobiście uważam ją za najlepszą gre homebrew, ze wszystkich w jakie grałem obojetnie na jaki system
[snapback]3334[/snapback]
Ta gra no homebrew? Przeciez wyszla komercyjnie w japonii.
Foty mojego karta:
«
Ostatnia zmiana: Kwietnia 10, 2007, 16:20:38 wysłane przez siudym
»
Zapisane
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
Offline
Wiadomo¶ci: 648
Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #5 :
Maja 24, 2007, 14:19:58 »
Racja - nie wiem dokładnie jak to nazwać czy homebrew czy nie, ale doczytałem, że grę można było dostać/kupić/wygrać (nie pisało) na jakimś tam festiwalu gier (i tez nie pisze czy shumpów, ale pewnie tak), mieli tam 50 sztuk, a oficjalnie wyszła w nakładzie mniejszym niż 500 egzemplarzy, wiec osiąga niezłe sumki na aukcjach.
Info z bliźniaczego do nesforum.e9.pl powiedziałbym, forum anglojęzycznego:
http://www.famicomworld.com/forum/index.php?topic=274.0
PS Siudym już Ci kiedyś mówiłem, że ta gra wymiata (obadaj na konsoli, lepszy efekt)
dość daleko dochodziłem w niej swego czasu...ale no nie chce mi się wierzyć w to co pisał flclflcl, ze na jednym życiu kończy ta grę :/ jakąś ściemę wyczuwam....
«
Ostatnia zmiana: Maja 24, 2007, 14:44:05 wysłane przez Senshu
»
Zapisane
JJK
Kapral
Offline
Wiadomo¶ci: 59
Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #6 :
Maja 24, 2007, 22:07:08 »
Cytuj
ale no nie chce mi się wierzyć w to co pisał flclflcl, ze na jednym życiu kończy ta grę :/ jakąś ściemę wyczuwam....
[snapback]12636[/snapback]
Używając save state'a można :wink2: .
«
Ostatnia zmiana: Maja 24, 2007, 22:09:03 wysłane przez JJK
»
Zapisane
JJK
Kapral
Offline
Wiadomo¶ci: 59
Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #7 :
Maja 24, 2007, 22:18:29 »
Widocznie flcl flcl grał na emu bo...
Cytuj
Ta gre juz dawno nie gralem, dlamnie ta gra jest prosta, mam jeszcze save przed 5 poziomem ale jakos potem niechcialo mi sie grac.
Ja też nie jestem w stanie uwierzyć, że ktoś w krótkim czasie może przejść tę grę bez straty życia (no może jakiś zapalony japończyk :wink2: ). Trzeba dobrze poznać scenariusz (rozmieszczenie poszczególnych jednostek) i mechanizm gry, co jest naprawdę żmudną czynnością w tego typu shooterach (a już np. taki Zanac to całkowita masakra, bo to dosłownie inteligentna gra :wink2: ).
«
Ostatnia zmiana: Maja 24, 2007, 22:19:25 wysłane przez JJK
»
Zapisane
Di_
Kapral
Offline
Wiadomo¶ci: 64
Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #8 :
Czerwca 04, 2007, 17:20:58 »
Co zrobić gdy pierwszy boss kończy z laserami i zaczyna strzelać gradem kulek?
Zapisane
http://soulcalibur.xt.pl/
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
Offline
Wiadomo¶ci: 648
Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #9 :
Czerwca 04, 2007, 18:33:10 »
Dawno w to nie grałem, ale powiem Ci ze lepiej do tego nie dopuscic, w sensie rozwalic go zanim zacznie z tymi kulkami. Jak juz konczy sie plansza (musisz wyczuc) nie strzelaj, zeby naladowala Ci sie bomba, jak sie tylko pojawi boss podlatujesz do niego i ja opalasz, i znowu nic nie robisz tylko ładujesz bombe i znowu do niego podlatujesz, ustaw sie najlepiej centalnie pod nim tzn. jego srodek w osi X = Twój, nie pamietam czy to juz go rozwali (2 bomby) ale pewnie tak, a jesli nie to pare razy strzel, no hassle
te kulki i tak jakas kolizje maja beznadziejna predzej Cie te lasery rozwalala jak sie zle ustawisz.
PS Ha ! z nudow wszedlem sobie na romhacking net i oto co znalazlem - Recca Pure
http://www.romhacking.net/hacks/207/
.....wczesniej tego nie widzialem, a jedynie translacje do tej gry...widze ze nastepa wersje trzeba bedzie na karta zrzucic
Zmiany są konkretne - odblokowany został dodatkowy tryb gry ZENKI MODE, w ktorym po ZESTRZELENIU stateczkow wypuszczają one w każdą strone pociski, jesli rozwalimy je bombą, standardowo znikna.
Po nacisnięciu przycisku SELECT w głównym menu zmienia się poziom trudnosci, z normal na hard.
Trzymając SELECT na głównym menu i wchodzac w NORMAL GAME uaktywni się zabawny player muzyczki:
Patche są dwa, powoduja one te same zmiany w romie, jednak oba różnią się logiem gry w głównym menu, z czego (Recca Hack - Alternate Title Screen) jest niby tym własciwszym.
Ogolnie mamy już 4 wersje gry:
Oryginał japonski:
Z patchem od Aeon Genesis:
Patch od Sliver X, wersja (Recca Hack - Alternate Title Screen):
Wersja (Recca Hack):
UWAGA ! odryłem cos ciekawego, dziala to w kazdej wersji tej gry....zaraz na poczatku jak sie pojawi napis RECCA nalezy trzymac SELECT do oporu a przed wejsciem głównego menu wyskoczy nam coś takiego:
Da się manipulowac tym licznikiem, ale jeszcze nie doszedłem do czego on słuzy...(wychodzi sie z tego STARTem)
«
Ostatnia zmiana: Czerwca 04, 2007, 21:12:45 wysłane przez Senshu
»
Zapisane
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
Offline
Wiadomo¶ci: 648
Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #10 :
Czerwca 05, 2007, 14:48:17 »
Mam dobrą nowinę dla wszystkich tych którzy nie dają sobie rady z tą grą a chcieliby skonczyc gre....sposob na nieskonczona ilosc zyc ! Wiadomo to cheat, nie kazdy tak lubi sam jestem przeciwny, ale shmupsy mają to do siebie, ze trzeba rozpracować każdy level zeby w koncu przejsc gre na jednym żetonie....w przypadku tej gry jest to strasznie trudne, ale majac nieskonczona liczbe zyc mozemy dotrzec do kazdego levelu bez problemu i w ten sposob wymasterowac je, koncze już sie usprawiedliwiac, jak ktoś chce oto sposob:
Oto co nalezy zrobić:
-Zaopatrzyc się w edytor HEX
-ROM gry...
Wystarczy tylko zmienić nastepnujące wartosci:
0x1FA62: C6 -> EA
0x1FA63: 86 -> EA
edit: fotka ułatwi sprawe.
Creditsy za to należą się CaH4e3, ktory mi to podesłał.
Jak znajde czas to zrobie IPSa.
Zapisane
Di_
Kapral
Offline
Wiadomo¶ci: 64
Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #11 :
Czerwca 06, 2007, 13:06:06 »
Już wiem jak ominąć te kulki - wystarczy się naładować
Zapisane
http://soulcalibur.xt.pl/
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
Offline
Wiadomo¶ci: 648
Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #12 :
Czerwca 06, 2007, 13:10:11 »
No, to napialem Ci ze ładujesz bombe i odpalasz ją na bossie, jaki jest sens naladować bombe zeby jej poźniej nie uzyc, tylko kulek dzieki niej unikać ?
edit: Obadaj cheat'a sobie Di_ ta gra jest pozniej bardzo trudna. Bez kodu najdalej jak doszedlem to drugi boss w 3ecim levelu (po wężu).
«
Ostatnia zmiana: Czerwca 06, 2007, 13:12:51 wysłane przez Senshu
»
Zapisane
Di_
Kapral
Offline
Wiadomo¶ci: 64
Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #13 :
Czerwca 06, 2007, 13:44:26 »
Ale można równie dobrze normalnie strzelać, a bombę ładować gdy boss pakuje w nas laserami. Walka staje się wtedy dłuższa
BTW: Grałem w autobusie na GBA. Na takim małym, zeskalowanym ekraniku gra się ciężko.
Nigdy nie używałem tego typu edytora. Poczekam aż zrobisz IPS-a
Zapisane
http://soulcalibur.xt.pl/
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
Offline
Wiadomo¶ci: 648
Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #14 :
Czerwca 07, 2007, 11:00:48 »
Ok, patch zrobiony jak ktoś chce oto link -
recca-invincible.rar
Mam nadzieje ze każdy wie jak zaaplikować IPSa ?
«
Ostatnia zmiana: Czerwca 08, 2007, 11:19:01 wysłane przez Senshu
»
Zapisane
MWK
Go¶ć
Odp: Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #15 :
Maja 06, 2009, 14:48:14 »
Cytat: siudym Kwietnia 10, 2007, 16:15:26
Mam akurat ta gre na skladance 3in1, niestety jak pech to pech. W menu gdy ja wybieram zaznaczenie wraca z powrotem na spidermana lub harrego....
Prawdopodobnie wina konsoli (mam oryginal akurat pegi) bo u poprzedniego wlasciciela (nowa_era) chodzilo. Ahh te wynalazki, menu niby bajeranckie (sa pice), ale koder chyba pijany byl
Chciałbym jeszcze nawi±zać do opisywanej przez
Siudyma
składanki, której inn± kopie udało mi się wychaczyć.
Problem jest ten sam a sprawdzałem na 3 konsolach - moim Pegasusie, znienawidzonym Terminatorze oraz ulubionym Polystationie ;-)
Efekt jest całkowicie identyczny, czyli randomowe znikanie menu pocz±tkowego oraz "niemożno¶ć" uruchomienia trzeciej gry - Summer Carnival Recca. NIEMNIEJ JEDNAK, zainteresował mnie intryguj±cy dĽwięk gdy w tym skopanym menu najeżdzam na wspomnianego Recca, charakterystyczne kliknięcie, pomy¶lałem sobie "jak nie chcesz mnie wpu¶cić drzwiami to wejdę... razem z drzwiami" ;-)
Sprawa jest prosta i grę ow± da się z łatwo¶ci± odpalić, potrzeba jedynie odrobiny refleksu, ponieważ w momencie gdy wskażemy Recca w menu musimy natychmiast wcisn±ć przycisk (dowolny powoduje uruchomienie gry), polecam technikę "rapid fire" ;-)
Gdy się uda to po wspomnianym przeze mnie ch-tycznym "chrz±knięciu" (przynajmniej u mnie) elegancko wskakuje Recca i działa znakomicie.
Jako ciekawostkę dodam materiał dĽwiękowy pokazuj±cy jak brzmi muzyka z Recca na Polystation (terminatorem nie chciałem się kalać...) :
http://f.imagehost.org/download/0284/recca_polystation
Zapisane
multizgredek
Go¶ć
Odp: Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #16 :
Maja 06, 2009, 15:34:48 »
To ja lecę w weekend szukać go po bazarach
Zapisane
Mati
Go¶ć
Odp: Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #17 :
Maja 11, 2009, 11:42:26 »
Gra to rzeczywi¶cie ¶wietny shooter i dzieło sztuki. Senshu jest już kod gg do wpisywania na emu na thegshi.org, bo grałem z nim. Muzyka dobrze, nawet bdb wykonana. Cóż, wystarczy zagrać i podziwiać.
Zapisane
X-Tech
Go¶ć
Odp: Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #18 :
Maja 18, 2009, 19:52:51 »
Gierka faktycznie niewiele zajmuje. Miałem kardridż z t± gierk± z bazaru potem zginęła mi obudowa, a potem ¶rodek. Wielki pech ! A był on naprawdę skromny - bardzo mała płytka od gry. Chciałbym j± z powrotem
Gierkę przeszedłem wiele razy po przej¶ciu pierwszego trybu gry czyli poziomów podstawowych zaczyna się tryb obszarów (area) gramy tutaj w dosłowny bullet hell, który zaczyna się od strefy drugiej, a w czwartej dzieje się prawdziwe piekło...Ostatni poziom to istne piekło z kul nie ma możliwo¶ci walki na kule trzeba przechodzić poziom na w pełni naładowanej atomówce używaj±c jej jako tarczy - przej¶cie poziomu graniczy z cudem, ale mi się w końcu udało najgorszy jest fakt, że ¶mierć na którymkolwiek obszarze (area) przenosi nas na pocz±tek, a żyć max możemy mieć tylko kilka, a poziomy (area) s± naprawdę długi i trudne. Pozornie może wydawać się tylko, że poziomy stage z bossrushami s± ciężkie (s±) ale to tylko pryszcz co czeka po pierwszym przej¶ciu gry. My¶lę, że to najtrudniejsza gra jaka istnieje na pegazusa - tylko dla wybranych, a granie preferuję tylko na pegazusie...Na emulatorze granie na pegazusie to tylko 10% klimatu i 10% emocji jakie daje granie na prawdziwej konsoli do tego ten system zapisywania. To już wtedy nie jest granie na pegazie, ale cheatowanie...
«
Ostatnia zmiana: Maja 18, 2009, 19:57:54 wysłane przez PegazusMaster
»
Zapisane
Newander88
Kapral
Offline
Wiadomo¶ci: 77
Zawsze piecz ciastka
Odp: Raging Fire - Recca
«
Odpowiedz #19 :
Maja 27, 2009, 10:57:04 »
Udało mi się dorwać t± gierke. Pograłem niestety tylko chwilę ale musze przyznać że robi dobre wrażenie
U mnie znajduje sie na carcie 4in1 z gundamem, street fighterem i 3 eyes.
Zapisane
Strony: [
1
]
2
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Nes/Pegasus/Famicom
-----------------------------
=> NES Champions League
=> News'y ze sceny NES/Famicom i nie tylko...
=> Gry
=> Emulatory/Emulacja
=> Szukam Gry
=> Hacki i Romhacking/Programowanie
=> Famicom Disk System
=> Poradniki, solucje, mapy, itp.
-----------------------------
EMU-NES #PL
-----------------------------
=> Ankiety
=> Warn & Ban
===> Regulamin forum oraz ogłoszenia admina
===> #nes ...iRC'owy kanał fanów NESa/Famicoma
-----------------------------
EMU-NES #PL Redakcja
-----------------------------
=> Pegagruz
-----------------------------
Jeszcze więcej NES-a...
-----------------------------
=> Sprzęt/Hardware
=> Kupię/Sprzedam/Zamienię - Ogłoszenia
=> Ogólne forum o Nesie/Pegasusie/Famicomie
=> Zlot EMU-NES
-----------------------------
Kategoria Nietematyczna
-----------------------------
=> Inne gry, komputery i konsole
=> Hyde Park
===> Reklama
===> Lata 80/70/60...
=> ¦mietnik
Ładowanie...