Marca 28, 2024, 21:38:24 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1] 2 3 ... 5
  Drukuj  
Autor Wątek: Dark Gimmick!  (Przeczytany 26196 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« : Marca 04, 2009, 01:32:40 »

Witam,

Przez cztery ostatnie wieczory przygotowałem mały hack tej genialnej, niestety niedocenionej gry.

Jak zwykle poziom trudności został wywindowany ponad próg typowego casuala - kontynuując tradycję: only for HC Players! ;P. Stare wygi powinni być usatysfakcjonowani. Level zajmuje całą dostępną przestrzeń, czyli 32 ekrany (trzy razy więcej jak w oryginale), posiada masę sekretów, skrótów i miejsc podnoszących adrenalinę.

Bugi: chyba brak ;]




>> download

W zasadzie to ciekawostka, prawdopodobnie nie będę kontynuował tego projektu (mam obecnie cała masę innych na głowie). Mimo to jestem ciekaw Waszych opinii na jego temat.
« Ostatnia zmiana: Lipca 11, 2010, 09:17:07 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
siudym
Gość
« Odpowiedz #1 : Marca 04, 2009, 15:35:09 »

Zdradz czym i jak robiles ten level. Jestem bardzo zainteresowany zrobieniem 'swojego' Gimm'a od nowa Cheesy

Aha i czym uzyc patcha, bo mam ninja 2.0 i niestety spatchowany gimmickJ nie dziala.
« Ostatnia zmiana: Marca 04, 2009, 15:45:38 wysłane przez siudym » Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #2 : Marca 04, 2009, 16:41:40 »

Musi działać. Ninja sprawdza sumy kontrolne, więc gdyby Twój był nie poprawny dostałbyś komunikat "idź do domu". ;] Skoro spatchował to muszą być identyczne.

Na pewno odpala się na FCEUX (FCEUXD SP przestał mi się poprawnie uruchamiać, a nie mam czasu na to teraz, stąd FCEUX).


PS: w wiadomej sprawie na PM ;]
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
siudym
Gość
« Odpowiedz #3 : Marca 04, 2009, 18:15:03 »

Niestety. Nie wiem skad brales wersje Gimmick J, ale ta z Planetemu nie dziala.


ps. Dzieki za edytor, piekna sprawa.
« Ostatnia zmiana: Marca 04, 2009, 18:17:24 wysłane przez siudym » Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #4 : Marca 04, 2009, 18:30:21 »

To może rozwiń myśl: nie działa.

Jak rozumiem, program zgodził się na patchowanie. A skoro się zgodził to znaczy, że suma kontrolna się zgadza, a skoro tak, to i Twój rom i mój są identyczne.

Używasz windy czy czegoś innego? Dot net na innych platformach się krzaczy - może dlatego.
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
siudym
Gość
« Odpowiedz #5 : Marca 04, 2009, 18:51:12 »

Odpalam Ninja -> wczytuje patch -> wybieram gimmick J z planetemu -> wciskam apply:

Jesli operacja wymaga jakis innych ustawien czy czegokolwiek, to napisz o tym. A jesli brales rom z innego zrodla, to napisz z jakiego, bo z Planet niestety nie dziala :/

Uzywalem FCEUX wlasnie od poczatku.

« Ostatnia zmiana: Marca 04, 2009, 18:54:07 wysłane przez siudym » Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #6 : Marca 04, 2009, 19:02:21 »

Nie spatchowałeś bo się nie zgadza suma kontrolna (Siudym, toć dostałeś monit przecież od programu). Żadnych specialnych ustawień program nie wymaga. Wink Właśnie dlatego lubię formaty, które przechowują checksumy bo dzięki temu można uniknąć "złego paczowania".

Moja wersja to Gimmick(J) z Zophara. Są dwie takie: jedna jest zj* i nie wczytuje się dodatkowa lokacja (czarny ekran po wejściu do zamku) - to wersja z pirackich Gimmicków.
« Ostatnia zmiana: Marca 04, 2009, 19:05:06 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
siudym
Gość
« Odpowiedz #7 : Marca 04, 2009, 22:18:19 »

No wiem, ze nie spatchowalo, dlatego napisalem, ze nie dziala - moze zle to ujalem. Jakis Plik wynikowy po kliknieciu APPLY sie pojawil, mial wielkosc romu gimmick, dlatego napisalem o niedzialaniu ogolnie.
Akurat wersja z Planetemu nie jest dumpem pirackiego Gimmick'a - sprawdzalem na emu, gre ukonczylem cala, tak samo ten sam rom z planet nagrywalem na karta FME+AY3.

Ok. Znalazlem ROM:
http://roms.zophar.net/nintendo-nes/M
Jest w paczce z Mr.Gimmick

Dziala ok, tak wiec jak ktos chce uzyc patcha niech sciaga z tej strony.
« Ostatnia zmiana: Marca 04, 2009, 22:24:15 wysłane przez siudym » Zapisane
dr00id88
Gość
« Odpowiedz #8 : Marca 04, 2009, 22:24:14 »

No wiem, ze nie spatchowalo, dlatego napisalem, ze nie dziala - moze zle to ujalem. Jakis Plik wynikowy po kliknieciu APPLY sie pojawil, mial wielkosc romu gimmick, dlatego napisalem o niedzialaniu ogolnie.
Akurat wersja z Planetemu nie jest dumpem pirackiego Gimmick'a - sprawdzalem na emu, gre ukonczylem cala, tak samo ten sam rom z planet nagrywalem na karta FME+AY3.
A co do Zophar.net - to oni maja romy na stronie?? Szukam i nie widze nigdzie. Daj link, albo napisz gdzie na Zopharze jest gimmick, bo chce sprawdzic dzialanie NINJA2.

http://roms.zophar.net/  ??
Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #9 : Marca 04, 2009, 22:32:09 »

Spokojnie, jak widac wyzej w trakcie pisania Twojego postu znalazlem link, wielka reklama w zophar mnie zmylila  - linki byly na dole calkiem.
Na przyszlosc zwyczajnie trzeba podawac dokladnie SKAD sie bralo rom do patchowania, bo jak widac sa rozne wersje (a wystarczy nawet jeden bajt roznicy i juz suma kontrolna bedzie inna).
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #10 : Marca 04, 2009, 22:35:38 »

Cholera, to w takim razie może mi się pomyliło. :/ Będę musiał ją ukończyć, inaczej wszystkie tablice przenosić na drugą wersje... koszmar by był.

I jak? Podoba się hack? Smile
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
siudym
Gość
« Odpowiedz #11 : Marca 04, 2009, 22:38:30 »

Ciekawie rozwiazane poziomy, faktycznie HC Smile
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #12 : Marca 05, 2009, 13:30:55 »

Toś się rozpisał. ;]

---

Przeszedłem dziś obie wersje i obie są ok. Nie bardzo wiem czym się one różnią. W takim razie następny patch wydam w dwóch wersjach.

edit:
Update do wersji 0.1b. Poprawione buraki (checkpoint, kilka bloków było niepoprawnych, trudniej się dostać do drugiej "butelki z sikami" ;P).
« Ostatnia zmiana: Marca 05, 2009, 20:50:21 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
MWK
Gość
« Odpowiedz #13 : Marca 07, 2009, 15:50:12 »

Miazga Berion! Twoja produkcja wyciska wszystkie soki z przysadki mózgowej - Gratuluje!

Przyjemnie było raz jeszcze spotkać się z przesympatycznym zielonym Gimmickiem i móc towarzyszyć mu w karkołomnych przygodach.

Potrzebny jest pad albo wogóle konsola... gra na klawiaturze jest praktycznie niemożliwa.
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #14 : Marca 07, 2009, 21:31:42 »

Thx!

//Ja tam grałem na klawiaturze :}

---

Jakby komuś były potrzebne do szczęścia kody:

0x0104 0x63 - nieskończoność żyć (niby 99, ale już od chyba 12 są unlimited)
0x001B - start na danym levelu, dla outro to 06 i 07 (adekwatnie do: z reliktami/bez)

---

update do v0.3. Smile
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 16, 2009, 10:49:04 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Piro
Stary pierdziel w młodym wieku
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 112


« Odpowiedz #15 : Sierpnia 10, 2009, 15:50:00 »

Berionie! Nasz hack masterze. Powiedz czym edytowałeś Gimmicka?
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #16 : Lutego 15, 2013, 22:43:23 »

Zrobiłem ostatnio trzeci poziom. Mhmm, najtrudniejszy z dotychczasowych.  naughty



Dark Gimmick v0.4b

Sumy kontrolne po spatchowaniu:
Kod:
CRC32: 6C72862A
MD5: 3823BBDA3ADFE1EFA79E454F48993D1C
SHA-1: B44A9EFE59BC9AEED72A79766782A7E697DE35D6

Patch jest w formacie UPS, do nakładania na japońskiego, poprawnego dumpa w locie lub samodzielnie spawając z rom-em, np. tym:
http://www.romhacking.net/utilities/677/

Dla tych którzy chcą sobie popsuć zabawę, o to mapki: (trzeci level: oryg. i mój):
http://iv.pl/images/13222186194604211080.png
http://iv.pl/images/10186687992130543217.png

Bugi:
- jest trochę niedociągnięć w grafice (których mam nadzieję nikt nie zauważy Tongue)
- łucznik strzela mi glizdami ;p
- wracając z bombą w kiszeni, trzeba będzie wymusić swap palet (silnik sam wymienia banki i palety tylko w pionie)
- w jednej z lokacji nie liczy mi kolizji z kolcami.

Poprawi się kiedyś, przy następnej wersji... za parę lat. Wink


@Piro
Smkdan napisał edytor i udostępnił na board2, ale wszystkiego w nim nie zrobisz. ;]

- - -

PS: Wbrew pozorom to wszędzie można się dostać. W żadnym miejscu nie da się utknąć, zawsze można wyjść, trzeba tylko pokombinować z fizyką gry i gwiazdką (za to właśnie uwielbiam tę grę).
« Ostatnia zmiana: Lutego 15, 2013, 22:53:06 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Marek
Gość
« Odpowiedz #17 : Lutego 15, 2013, 23:21:18 »

Gratuluje Berion, świetny etap i bardzo się cieszę, że mimo wszystko dalej ciągniesz temat :-)
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #18 : Lutego 16, 2013, 00:09:50 »

Powolutku. Smile
Jak poukładam sobie życie prywatne to dopiero wtedy pokończę nadgryzione projekty. Ten "gimik" to tak z sentymentu. Wink
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #19 : Lutego 16, 2013, 22:15:55 »

Poprawiłem co nie co i dokończyłem poziom:

0.4c
http://www.sendspace.com/file/7v56ap

Kod:
CRC32: 6C24EDF6
MD5: 55F6C60A3832C492248888BCF2E0D830
SHA-1: 973534318224F56CF3E23089D9E37BDC8EBAD41B

« Ostatnia zmiana: Lutego 16, 2013, 22:18:06 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Strony: [1] 2 3 ... 5
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.046 sekund z 19 zapytaniami.