Luty 24, 2019, 00:11:29 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: 1 [2] 3 4 5
  Drukuj  
Autor Wątek: Dark Gimmick!  (Przeczytany 14616 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #20 : Październik 15, 2013, 23:04:14 »

Wersja 0.5d:
http://www.sendspace.com/file/n95g3x

Dodałem 4 poziom.
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
alzen
Gość
« Odpowiedz #21 : Październik 16, 2013, 12:35:40 »

Rzuciłbyś Berion jakieś walkthrough do tego hacka Cheesy
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #22 : Październik 16, 2013, 18:08:53 »

Proszę bardzo:
http://www.youtube.com/playlist?list=PLSAU7pjCb3hL95pnX_RCoTlioM_0yFHEv

Jest do trzech pierwszych leveli. Dość to czasochłonne więc do czwartego i kolejnych pewnie nie zrobię.

Jeśli masz z czymś problem to powiedz. Powiem jak wykonać "star jumpa" (bo raczej tylko z tym można mieć problemy ;]).
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2013, 18:11:35 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #23 : Październik 18, 2013, 17:32:16 »

Mam taki pomysł, zastanawiam się na ile dobry:

Obecnie jest tak jak w oryginale, czyli na każdym poziomie są do zebrania dwie butelki z sikami, które o dwa zwiększają maksymalną ilość energii dla Yumetaro na tym konkretnym poziomie. Pomysł jest taki, aby zamienić obie butelki na bonus (trzeba by zebrać oba), który zwiększałby maksymalną ilość energii o jeden i nie przepadał po przejściu na następny poziom. Jest sześć światów (siódmy ukryty, ale nie wliczam go bo pełni inną rolę niż materiał do rzucania obelg ;d), więc wypadałoby równo osiem kółek na walce z ostatnim bossem (jeśli ktoś by je wszystkie po drodze zbierał). Wprowadziłoby to do gry potrzebę zwiedzenia całego poziomu i wydłużyło rozgrywkę. Wada taka, że bossowie "metal gear", duchy i ten ostatni w połączeniu z co najmniej jedną różową butelką staliby się banalni do pokonania i dla przeciw wagi trzeba by zaprojektować naprawdę trudne te levele.
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Marek
Gość
« Odpowiedz #24 : Październik 20, 2013, 21:46:37 »

Świetna robota, Berion, jak zawsze!
Ufam, że projekt doczeka się z czasem pozostałych etapów, mimo iż ekstremalnie trudny to cieszy.

Odnośnie konceptu, mi osobiście pasuje, ale tylko (i aż) dlatego, że dla mnie ostatni bossowie w zwyczajnym Gimmick-u byli cholernie trudni do pokonania, więc tutaj pewnie i te 8 skuć by mi nie wystarczyło ;-) Ale jest o co walczyć.
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #25 : Październik 20, 2013, 23:54:38 »

Dzięki.

Z czasem tak. Obecnie na jeden poziom przypada średnio pół roku (ale robi się w kilka wieczorów ;]). Uwielbiam tę grę, uważam za jedną z najlepszych na NES, osadziłbym wręcz w pierwszej piątce. A więc i na pewno kiedyś ten hack skończę. W najgorszym wypadku modyfikując tylko wszystkie poziomy i ich palety.

Mi przyznam też. Pamiętam jak za małolata koparka mi opadła przy tej kabince z laserami jak na ostatnim życiu zaczynał sieczkę, będąc ucieszonym że zginął, po chwili wyszedł jakiś kroczący mech z samo naprowadzanymi rakietami. :] No ale poszło za którymś razem. Duchy są dla mnie trudne do dziś, dosyć nieprzewidywalne, a ostatni ma sporo żyć.

Sam tego nie zaprogramuję, za cienki w uszach jestem ale znam parę osób które być może by pomogły. Dizzy9 pewnie nie ma czasu, Dr88 chęci, może Grimm, ale obecnie to kleimy gry na Androida, więc, nom... Tak samo ze swapem palet dla HUDa (obecnie wygląda bardzo źle, ale to dlatego że czerpie z palet dla stworów, które to dostosowałem pod koloryt leveli, a ten teraz niekoniecznie współgra z HUDem).
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2013, 00:02:43 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #26 : Październik 21, 2013, 20:55:42 »

W przyszłych wersjach, poniższe ze screenu zastąpi aktualny "obszar sekretu" w LV4. Tak, gówno widać i tak ma być. Dodałem jedną odnogę i przez taką paletę kolorów nie do końca wiadomo gdzie iść i czy iść czy lepiej nie i w ogóle jak wyjść. W końcu nie dociera tam żadne światło - spowoduje to u gracza dezorientację.

« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2013, 20:58:15 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #27 : Październik 22, 2013, 04:49:04 »

Podoba mi się pomysł z ciemnością, i to nawet bardzo. I tak powinno być w wiekszości gier gdzie się wchodzi do jaskiń/pieczar. Niestety w grach jaskinia to tylko ciemne tło w głębi ale podłoże, sufit i wrogowie są już doskonale widoczni.. bezsens. Loch to loch, ma być strasznie i ma być dezorientacja. Jedyne lochy udające realizm widziałem w Darkwing Duck, Adventure Island IV no i teraz w Berionowym Dark Gimmicku Smile
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2013, 17:33:55 wysłane przez SebaSan1981 » Zapisane

Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #28 : Październik 22, 2013, 11:43:21 »

Dzięki.
Z premedytacją oczekiwałem żali że to za trudne.

Trudno nawet dostrzec sam sekretny przedmiot. Co prawda błyszczy ("gwieździ"?), ale gracz będzie skupiony w tym miejscu na czym innym. ;d
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #29 : Październik 24, 2013, 00:10:36 »

http://www.sendspace.com/file/f9z1mn

v0.6a/0.6c

f dodałem blokery na pierwszej planszy, które uniemożliwiają przeskoczenie w inną część levelu (taki tam bad design znaleziony po dwóch latach ;d)
f zamieniłem miejscami butelki z sikami i energią na poziomie pierwszym
f dodałem kilka bloków na poziomie pierwszym aby łatwiej było wskoczyć do rury
f przemodelowałem trochę okolicę działa na poziomie drugim aby łatwiej było wskoczyć na platformę
f zmieniłem kolory sekretnej lokacji na poziomie czwartym
+ dodałem pierwszą część poziomu piątego

Uff, kolejna wersja pewnie za kilka miesięcy.
Chyba, że D9 da radę zrobić swap palet. ;p
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #30 : Październik 25, 2013, 05:10:41 »

Obyś "updejtną" swego Gimmicka jak najszybciej. Będziem czekać Smile
Zapisane

Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #31 : Październik 25, 2013, 12:57:55 »

Chyba przegiąłem trochę z tą żabą w LV5 na dole i za wysoko ustawiłem zerowy checkpoint. No ale to kiedyś tam się poprawi.

Dzięki.
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
spazz4
Administrator
Major
******
Offline Offline

Wiadomości: 1083



« Odpowiedz #32 : Październik 26, 2013, 18:42:59 »

Pięknie, nowe życie dla wspaniałej gry po raz kolejny, trzymam kciuki Berion i z niecierpliwością czekam na kolejne "apdejty" aby finalnie zaktualizować cart  i oduczyć się spania na kilka dni przy Dark Gimmicku  crazy
Zapisane

Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #33 : Październik 28, 2013, 10:29:16 »

Finalnie to pewnie za rok/dwa. Cheesy
Ale dzięki za miłe słowa.

Niektóre elementy uproszczę bo faktycznie są przegięte. Mi to nie sprawia problemu, no ale to w końcu mój hack, przechodziłem dane sekcje pierdylion razy, zresztą sam je projektowałem to nic dziwnego.
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #34 : Październik 29, 2013, 21:05:27 »

A, wzięło mnie coś na to retro ostatnio. Emulgator + DS3 (tak wiem, profanacja, ale wygodna ;p).

Zastanawiam się czy to nie będzie za trudne:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=DpstpvPlmHM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=DpstpvPlmHM</a>
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
alzen
Gość
« Odpowiedz #35 : Październik 29, 2013, 22:25:50 »

Mistrzem w gima nie jestem ale co tam hardcorowego? Wskoczenie na żabę żeby wyskoczyć z wyższego miejsca? No chyba, że te żabiska szybko odskakują - wtedy może być, ale w porównaniu z tym co widziałem na wcześniejszych etapach ogólnie, mnie nie przeraża.
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #36 : Październik 29, 2013, 22:33:54 »

Jeśli gracz nie rozbiegnie się z przynajmniej połowy rampy, a do tego zwolni w powietrzu (np. wciskając choćby raz d-pad lewo) to nie załapie się na rampę, i jeśli dodatkowo nie skumuluje gwiazdki to przypali go spawacz i nasz glut wleci do wody. Wszystkie trzy warunki muszą być spełnione aby tam wskoczyć.

Jest jeszcze jeden sposób, ale bardzo trudny. To rajd na gwiazdce którą trzeba umiejętnie pocisnąć, aby ta nie zleciała z drugiej strony i rozpędziła się z zsuwając. Wówczas glut musi na nią wskoczyć i tak nabiera prędkości takiej jak z rampy + odbicie z żaby. Ale to jest już hardkorowe, więc powinno się stosować pierwszy sposób.

A pytam ponieważ na rhdn mi lamentują że za trudne to wszystko i że pierwszy Gimmick! ledwo co kto kończył (wtf?). Niektórzy się gubią, mając do wyboru kilka ścieżek. I ja nie wiem czy to ze mną jest coś nie tak, czy to tak poziom spadł przez ostatnie 20 lat. ;d
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2013, 22:37:41 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
alzen
Gość
« Odpowiedz #37 : Październik 30, 2013, 00:11:14 »

Berion, z mojej strony powiem tak. Pamiętam jak chyba na Fami #2 pierwszy raz porządnie podszedłem do Gimmicka - przeszedłem ale bez sekretów. Jak pierwszy raz siadłem do twojego hacka, warto jednak zaznaczyć, że nigdy nie siadłem do niego na spokojnie na dłużej; pomyślałem sobie, że to jest dla mega wyjadaczy.

Moim zdaniem twój hack mimo wszystko nie jest za trudny, za trudne to są pojebane hacki SMB1 Cheesy ale nie twój Gimmick. A tym bardziej nie zwykły Gimmick(no bez jaj) - nie można odwalać maniany, trzymamy poziom, w końcu chyba wszyscy tu się wychowaliśmy na tych grach - żadnych taryf ulgowych chyba, że naprawde pad sra potem w czasie grania Wink.
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #38 : Październik 30, 2013, 22:41:27 »

Wersja 0.7
Cytuj
v0.6d/0.7
f dodałem kilka kolejnych, brakujących blokerów na LV1 ;p
f zastąpiłem większość śliskich bloków zwykłymi na LV1
f przeprojektowałem okolice windy na LV1
f przeprojektowałem górne piętro ruin w LV2
f kilka poprawek w palecie kolorów LV3
f kilka poprawek w palecie kolorów LV4
f przeprojektowałem okolice start pointu na LV5 ze względu na brak blokerów w tilesecie
f naprawiony pierwszy checkpoint na LV5
f zmieniona pozycja pierwszej żaby na LV5, tak aby łatwiej było wskoczyć na tory
+ dokończyłem cały LV5

Jest jeden bug na LV5 związany z wajchą i wodą. Normalnie powinno to tak działać, że po przestawieniu wajchy, spuszczana jest woda na jednym z ekranów na LV5. Błąd polega na tym, że wajcha działa jak powinna ale woda jest zawsze spuszczona (mimo to, bez przekręcenia wajchy nie da się tam wskoczyć, co sugeruje poprawnie działające przełączanie atrybutów). Nadal da się grę ukończyć, włącznie z zebraniem wszystkich sekretów. Bug ten polega jedynie na niepoprawnej podmianie grafik (samego name table), czyli nic poważnego (ale póki co nie wiem czemu zmiana pozycji przełącznika eventu rzutuje na zaprzestanie podmiany tej tablicy). I trochę się zdołowałem. ;p

Pewnie nie ma na to miejsca, ale fajnie byłoby w lokacji z kwasem dać falowanie ekranu.


@Alzen
Oj tak, hacki choćby Kaizo.
To postawie na swoim. Najwyżej nikt w to nie będzie grał oprócz mnie i garstki weteranów. Smile
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #39 : Wrzesień 06, 2014, 22:33:50 »

Nowszej wersji jeszcze nie ma i pewnie długo nie będzie, ale zrobiłem już label. ;p

Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Strony: 1 [2] 3 4 5
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.055 sekund z 19 zapytaniami.