Kwietnia 19, 2024, 13:42:55
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności
:
Nowa strona główna :
http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !
Chat:
http://chat.emunes.pl
Galeria cartów:
http://carts.emunes.pl
Strona główna
Pomoc
Zaloguj się
Rejestracja
Reklama
EMU-NES #PL FORUM © 2004-2015
>
Nes/Pegasus/Famicom
>
Hacki i Romhacking/Programowanie
>
Dark Gimmick!
Strony:
1
[
2
]
3
4
5
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Dark Gimmick! (Przeczytany 26442 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #20 :
Października 15, 2013, 23:04:14 »
Wersja 0.5d:
http://www.sendspace.com/file/n95g3x
Dodałem 4 poziom.
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
alzen
Gość
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #21 :
Października 16, 2013, 12:35:40 »
Rzuciłbyś Berion jakieś walkthrough do tego hacka
Zapisane
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #22 :
Października 16, 2013, 18:08:53 »
Proszę bardzo:
http://www.youtube.com/playlist?list=PLSAU7pjCb3hL95pnX_RCoTlioM_0yFHEv
Jest do trzech pierwszych leveli. Dość to czasochłonne więc do czwartego i kolejnych pewnie nie zrobię.
Jeśli masz z czymś problem to powiedz. Powiem jak wykonać "star jumpa" (bo raczej tylko z tym można mieć problemy ;]).
«
Ostatnia zmiana: Października 16, 2013, 18:11:35 wysłane przez Berion
»
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #23 :
Października 18, 2013, 17:32:16 »
Mam taki pomysł, zastanawiam się na ile dobry:
Obecnie jest tak jak w oryginale, czyli na każdym poziomie są do zebrania dwie butelki z sikami, które o dwa zwiększają maksymalną ilość energii dla Yumetaro na tym konkretnym poziomie. Pomysł jest taki, aby zamienić obie butelki na bonus (trzeba by zebrać oba), który zwiększałby maksymalną ilość energii o jeden i nie przepadał po przejściu na następny poziom. Jest sześć światów (siódmy ukryty, ale nie wliczam go bo pełni inną rolę niż materiał do rzucania obelg ;d), więc wypadałoby równo osiem kółek na walce z ostatnim bossem (jeśli ktoś by je wszystkie po drodze zbierał). Wprowadziłoby to do gry potrzebę zwiedzenia całego poziomu i wydłużyło rozgrywkę. Wada taka, że bossowie "metal gear", duchy i ten ostatni w połączeniu z co najmniej jedną różową butelką staliby się banalni do pokonania i dla przeciw wagi trzeba by zaprojektować naprawdę trudne te levele.
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
Marek
Gość
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #24 :
Października 20, 2013, 21:46:37 »
Świetna robota,
Berion
, jak zawsze!
Ufam, że projekt doczeka się z czasem pozostałych etapów, mimo iż ekstremalnie trudny to cieszy.
Odnośnie konceptu, mi osobiście pasuje, ale tylko (i aż) dlatego, że dla mnie ostatni bossowie w zwyczajnym Gimmick-u byli cholernie trudni do pokonania, więc tutaj pewnie i te 8 skuć by mi nie wystarczyło ;-) Ale jest o co walczyć.
Zapisane
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #25 :
Października 20, 2013, 23:54:38 »
Dzięki.
Z czasem tak. Obecnie na jeden poziom przypada średnio pół roku (ale robi się w kilka wieczorów ;]). Uwielbiam tę grę, uważam za jedną z najlepszych na NES, osadziłbym wręcz w pierwszej piątce. A więc i na pewno kiedyś ten hack skończę. W najgorszym wypadku modyfikując tylko wszystkie poziomy i ich palety.
Mi przyznam też. Pamiętam jak za małolata koparka mi opadła przy tej kabince z laserami jak na ostatnim życiu zaczynał sieczkę, będąc ucieszonym że zginął, po chwili wyszedł jakiś kroczący mech z samo naprowadzanymi rakietami. :] No ale poszło za którymś razem. Duchy są dla mnie trudne do dziś, dosyć nieprzewidywalne, a ostatni ma sporo żyć.
Sam tego nie zaprogramuję, za cienki w uszach jestem ale znam parę osób które być może by pomogły. Dizzy9 pewnie nie ma czasu, Dr88 chęci, może Grimm, ale obecnie to kleimy gry na Androida, więc, nom... Tak samo ze swapem palet dla HUDa (obecnie wygląda bardzo źle, ale to dlatego że czerpie z palet dla stworów, które to dostosowałem pod koloryt leveli, a ten teraz niekoniecznie współgra z HUDem).
«
Ostatnia zmiana: Października 21, 2013, 00:02:43 wysłane przez Berion
»
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #26 :
Października 21, 2013, 20:55:42 »
W przyszłych wersjach, poniższe ze screenu zastąpi aktualny "obszar sekretu" w LV4. Tak, gówno widać i tak ma być. Dodałem jedną odnogę i przez taką paletę kolorów nie do końca wiadomo gdzie iść i czy iść czy lepiej nie i w ogóle jak wyjść. W końcu nie dociera tam żadne światło - spowoduje to u gracza dezorientację.
«
Ostatnia zmiana: Października 21, 2013, 20:58:15 wysłane przez Berion
»
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
SebaSan1981
Major
Offline
Wiadomości: 2032
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #27 :
Października 22, 2013, 04:49:04 »
Podoba mi się pomysł z ciemnością, i to nawet bardzo. I tak powinno być w wiekszości gier gdzie się wchodzi do jaskiń/pieczar. Niestety w grach jaskinia to tylko ciemne tło w głębi ale podłoże, sufit i wrogowie są już doskonale widoczni.. bezsens. Loch to loch, ma być strasznie i ma być dezorientacja. Jedyne lochy udające realizm widziałem w Darkwing Duck, Adventure Island IV no i teraz w Berionowym Dark Gimmicku
«
Ostatnia zmiana: Października 22, 2013, 17:33:55 wysłane przez SebaSan1981
»
Zapisane
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #28 :
Października 22, 2013, 11:43:21 »
Dzięki.
Z premedytacją oczekiwałem żali że to za trudne.
Trudno nawet dostrzec sam sekretny przedmiot. Co prawda błyszczy ("gwieździ"?), ale gracz będzie skupiony w tym miejscu na czym innym. ;d
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #29 :
Października 24, 2013, 00:10:36 »
http://www.sendspace.com/file/f9z1mn
v0.6a/0.6c
f dodałem blokery na pierwszej planszy, które uniemożliwiają przeskoczenie w inną część levelu (taki tam bad design znaleziony po dwóch latach ;d)
f zamieniłem miejscami butelki z sikami i energią na poziomie pierwszym
f dodałem kilka bloków na poziomie pierwszym aby łatwiej było wskoczyć do rury
f przemodelowałem trochę okolicę działa na poziomie drugim aby łatwiej było wskoczyć na platformę
f zmieniłem kolory sekretnej lokacji na poziomie czwartym
+ dodałem pierwszą część poziomu piątego
Uff, kolejna wersja pewnie za kilka miesięcy.
Chyba, że D9 da radę zrobić swap palet. ;p
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
SebaSan1981
Major
Offline
Wiadomości: 2032
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #30 :
Października 25, 2013, 05:10:41 »
Obyś "updejtną" swego Gimmicka jak najszybciej. Będziem czekać
Zapisane
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #31 :
Października 25, 2013, 12:57:55 »
Chyba przegiąłem trochę z tą żabą w LV5 na dole i za wysoko ustawiłem zerowy checkpoint. No ale to kiedyś tam się poprawi.
Dzięki.
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
spazz4
Administrator
Major
Offline
Wiadomości: 1083
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #32 :
Października 26, 2013, 18:42:59 »
Pięknie, nowe życie dla wspaniałej gry po raz kolejny, trzymam kciuki Berion i z niecierpliwością czekam na kolejne "apdejty" aby finalnie zaktualizować cart i oduczyć się spania na kilka dni przy Dark Gimmicku
Zapisane
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #33 :
Października 28, 2013, 10:29:16 »
Finalnie to pewnie za rok/dwa.
Ale dzięki za miłe słowa.
Niektóre elementy uproszczę bo faktycznie są przegięte. Mi to nie sprawia problemu, no ale to w końcu mój hack, przechodziłem dane sekcje pierdylion razy, zresztą sam je projektowałem to nic dziwnego.
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #34 :
Października 29, 2013, 21:05:27 »
A, wzięło mnie coś na to retro ostatnio. Emulgator + DS3 (tak wiem, profanacja, ale wygodna ;p).
Zastanawiam się czy to nie będzie za trudne:
http://www.youtube.com/watch?v=DpstpvPlmHM
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
alzen
Gość
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #35 :
Października 29, 2013, 22:25:50 »
Mistrzem w gima nie jestem ale co tam hardcorowego? Wskoczenie na żabę żeby wyskoczyć z wyższego miejsca? No chyba, że te żabiska szybko odskakują - wtedy może być, ale w porównaniu z tym co widziałem na wcześniejszych etapach ogólnie, mnie nie przeraża.
Zapisane
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #36 :
Października 29, 2013, 22:33:54 »
Jeśli gracz nie rozbiegnie się z przynajmniej połowy rampy, a do tego zwolni w powietrzu (np. wciskając choćby raz d-pad lewo) to nie załapie się na rampę, i jeśli dodatkowo nie skumuluje gwiazdki to przypali go spawacz i nasz glut wleci do wody. Wszystkie trzy warunki muszą być spełnione aby tam wskoczyć.
Jest jeszcze jeden sposób, ale bardzo trudny. To rajd na gwiazdce którą trzeba umiejętnie pocisnąć, aby ta nie zleciała z drugiej strony i rozpędziła się z zsuwając. Wówczas glut musi na nią wskoczyć i tak nabiera prędkości takiej jak z rampy + odbicie z żaby. Ale to jest już hardkorowe, więc powinno się stosować pierwszy sposób.
A pytam ponieważ na rhdn mi lamentują że za trudne to wszystko i że pierwszy Gimmick! ledwo co kto kończył (wtf?). Niektórzy się gubią, mając do wyboru kilka ścieżek. I ja nie wiem czy to ze mną jest coś nie tak, czy to tak poziom spadł przez ostatnie 20 lat. ;d
«
Ostatnia zmiana: Października 29, 2013, 22:37:41 wysłane przez Berion
»
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
alzen
Gość
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #37 :
Października 30, 2013, 00:11:14 »
Berion, z mojej strony powiem tak. Pamiętam jak chyba na Fami #2 pierwszy raz porządnie podszedłem do Gimmicka - przeszedłem ale bez sekretów. Jak pierwszy raz siadłem do twojego hacka, warto jednak zaznaczyć, że nigdy nie siadłem do niego na spokojnie na dłużej; pomyślałem sobie, że to jest dla mega wyjadaczy.
Moim zdaniem twój hack mimo wszystko nie jest za trudny, za trudne to są pojebane hacki SMB1
ale nie twój Gimmick. A tym bardziej nie zwykły Gimmick(no bez jaj) - nie można odwalać maniany, trzymamy poziom, w końcu chyba wszyscy tu się wychowaliśmy na tych grach - żadnych taryf ulgowych chyba, że naprawde pad sra potem w czasie grania
.
Zapisane
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #38 :
Października 30, 2013, 22:41:27 »
Wersja 0.7
Cytuj
v0.6d/0.7
f dodałem kilka kolejnych, brakujących blokerów na LV1 ;p
f zastąpiłem większość śliskich bloków zwykłymi na LV1
f przeprojektowałem okolice windy na LV1
f przeprojektowałem górne piętro ruin w LV2
f kilka poprawek w palecie kolorów LV3
f kilka poprawek w palecie kolorów LV4
f przeprojektowałem okolice start pointu na LV5 ze względu na brak blokerów w tilesecie
f naprawiony pierwszy checkpoint na LV5
f zmieniona pozycja pierwszej żaby na LV5, tak aby łatwiej było wskoczyć na tory
+ dokończyłem cały LV5
Jest jeden bug na LV5 związany z wajchą i wodą. Normalnie powinno to tak działać, że po przestawieniu wajchy, spuszczana jest woda na jednym z ekranów na LV5. Błąd polega na tym, że wajcha działa jak powinna ale woda jest zawsze spuszczona (mimo to, bez przekręcenia wajchy nie da się tam wskoczyć, co sugeruje poprawnie działające przełączanie atrybutów). Nadal da się grę ukończyć, włącznie z zebraniem wszystkich sekretów. Bug ten polega jedynie na niepoprawnej podmianie grafik (samego name table), czyli nic poważnego (ale póki co nie wiem czemu zmiana pozycji przełącznika eventu rzutuje na zaprzestanie podmiany tej tablicy). I trochę się zdołowałem. ;p
Pewnie nie ma na to miejsca, ale fajnie byłoby w lokacji z kwasem dać falowanie ekranu.
@Alzen
Oj tak, hacki choćby Kaizo.
To postawie na swoim. Najwyżej nikt w to nie będzie grał oprócz mnie i garstki weteranów.
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: Dark Gimmick!
«
Odpowiedz #39 :
Września 06, 2014, 22:33:50 »
Nowszej wersji jeszcze nie ma i pewnie długo nie będzie, ale zrobiłem już label. ;p
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
Strony:
1
[
2
]
3
4
5
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Nes/Pegasus/Famicom
-----------------------------
=> NES Champions League
=> News'y ze sceny NES/Famicom i nie tylko...
=> Gry
=> Emulatory/Emulacja
=> Szukam Gry
=> Hacki i Romhacking/Programowanie
=> Famicom Disk System
=> Poradniki, solucje, mapy, itp.
-----------------------------
EMU-NES #PL
-----------------------------
=> Ankiety
=> Warn & Ban
===> Regulamin forum oraz ogłoszenia admina
===> #nes ...iRC'owy kanał fanów NESa/Famicoma
-----------------------------
EMU-NES #PL Redakcja
-----------------------------
=> Pegagruz
-----------------------------
Jeszcze więcej NES-a...
-----------------------------
=> Sprzęt/Hardware
=> Kupię/Sprzedam/Zamienię - Ogłoszenia
=> Ogólne forum o Nesie/Pegasusie/Famicomie
=> Zlot EMU-NES
-----------------------------
Kategoria Nietematyczna
-----------------------------
=> Inne gry, komputery i konsole
=> Hyde Park
===> Reklama
===> Lata 80/70/60...
=> Śmietnik
Ładowanie...