Marca 28, 2024, 23:29:06 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: 1 2 3 [4] 5
  Drukuj  
Autor Wątek: Dark Gimmick!  (Przeczytany 26197 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #60 : Listopada 21, 2014, 17:19:51 »

Wczoraj udało mi się tak rzucić, że nie znikała nigdy. Myślałem, że to niemożliwe - a jednak.


Wersja 1.1, prawdopodobnie ostatnia:
http://rghost.net/59189601
« Ostatnia zmiana: Listopada 21, 2014, 19:15:52 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
yojc
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 296



« Odpowiedz #61 : Listopada 22, 2014, 15:30:37 »

Raz na jakiś czas podczas gry na emu FCEUX wyskakuje taki komunikat:



Pierwszy raz coś takiego widzę. W grze nic nie robię szczególnego, raz mi wyskoczyło jak próbowałem przejść tę łamigłówkę na początku pierwszej planszy, raz jak już zszedłem do podziemnej części, i jeszcze z raz czy dwa.

Po zamknięciu komunikatu gra idzie dalej, nie widzę żadnych zmian. Hack 1.1, patchowany rom Gimmick! (J) z emu-russia z użyciem Lunar IPS.
« Ostatnia zmiana: Listopada 22, 2014, 16:15:33 wysłane przez yojo2 » Zapisane


Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #62 : Listopada 22, 2014, 18:59:08 »

Ja też. Smile Ale zdarza mi się to tylko jak odpalam hot key'em przyspieszenie emulacji we FCEUX v2.2.2 (losowe) i działo się to też na rom-ie, którego nie grzebał Dizzy9 (zmiany w kodzie, diabli wiedzą jak zareagują na nie konsola i emu w razie fackupu), a same modyfikacje tablic i palet nie mogły nic zepsuć. Więc modyfikacje popełnione przeze mnie i d9 nie mogły nic zepsuć (może edytor? ale wszystko działa, poświęciłem temu ponad 200h z czego większość to testy i wszystko było ok). Spróbuję to wywołać na oryginalnym rom-ie.

W każdym razie dzięki za info. Już zacząłem podejrzewać, standardowo, Windowsa. Cheesy
« Ostatnia zmiana: Listopada 22, 2014, 19:02:38 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Hilfer
Kamerdyner Pegasus
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 264

Zwany również jako Pomocznik xD


« Odpowiedz #63 : Listopada 25, 2014, 08:37:32 »

http://i57.tinypic.com/2afa9te.jpg

Tak powinno być, bo nie wiem gdzie iść dalej?

Dobra już wiem co zrobiłem źle Smile
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2014, 09:27:57 wysłane przez Helper » Zapisane

Hilfer heiße ich, möchte ich helfen dich Smile
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #64 : Listopada 25, 2014, 10:04:07 »

Wszystko się da przejść. Hack był testowany obłędną ilość razy. W niektórych poziomach są odnogi, które prowadzą donikąd, a istnieją tylko po to aby gracz sobie popodziwał enviro (zróżnicowanie levelu) i poczuł się swobodnie - co jest jednym z zarzutów jakie się mi stawia. ;p Staram się nie projektować torów bobslejowych, ale często lv design wymuszają na mnie hardkodowane eventy. Mimo to na każdym poziomie użyłem wszystkich dostępnych "plansz" - w stosunku do oryginału daje to niemal dwukrotnie większą grę.

To jest zawalona kopalnia i jest tam [spoiler]butla z bombą, potrzebna do grzmotnięcia w liściastego z którego wypada potem butelka z "sikami". Samą gwiazdką ciężko go trafić[/spoiler].

Ciekawostki, które nikogo pewnie nie obchodzą, no ale:... ;)
- Początkowo wejście było otwarte i przy odrobinie umiejętności można było dostać się tam pod skarpą z której spadają kamienie, eliminowało to też potrzebę używania bomby na mrówkolwie. Niestety powodowało problemy przy wychodzeniu górą (nie podobało mi się w oryginale, że wchodziło się pod ziemię, a spadało z korony drzewa, dlatego wychodzi się tym samym otworem) i problemy z paletą kolorów ponieważ na nowo są wczytywane tylko przechodząc z planszy na planszę góra-dół, a nie w poziomie (w poziomie trzeba by to wymusić programowo jak zrobił Sunsoft przy wejściu do wierzy i w takim momencie w którym scrollowany ekran da się opisać na wspólnych kolorach).
- Do "debugowania" ślimaczej jamy, nie było w kopalni podłogi w jednym miejscu. Leży tam teraz kłoda.
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2014, 10:22:04 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Hilfer
Kamerdyner Pegasus
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 264

Zwany również jako Pomocznik xD


« Odpowiedz #65 : Listopada 25, 2014, 14:20:33 »

Takie smaczki są Berion ciekawe Wink wróciłem się trochę i zobaczyłem że w jednym miejsu nie byłem, a tam szok, tam jeszcze nie szedłem Smile

Ostatnia plansza do ślimaka i rzut gwiazdką jest bardzo ciekawy i efektywnie to wygląda Cheesy

Przede mną już level 4, lecz wyłączyłem żeby pojechać na uczelnie, wieczorem dalej przejdę Wink
Zapisane

Hilfer heiße ich, möchte ich helfen dich Smile
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #66 : Listopada 25, 2014, 16:56:06 »

Mówiąc plansze, mam na myśli to co jest oznaczane identyfikatorami od 00 do 1F (ale wiem o co Ci chodzi). Poniżej przykład z oryginalnej wersji:



I tak, przechodząc z np. 00 na 03, 04 na 05, 1A na 1B itd. gra wszystko wczytuje od nowa, włącznie z paletami. Ale w poziomie czyli np. z 01 na 05 już nie, chyba że w kodzie gra wymusi to na silniku. To o to mi chodziło mówiąc o wymianie kolorów.


W ogóle zachęcam do własnych hacków nawet Gimmicka. Jak widzisz edytor jest bardzo prosty i rozbudowany. Wszystkiego w nim zrobić nie można, ale ja nawet nie używałem wszystkich dostępnych opcji, a to czego brakuje mogę opisać i pomóc. Nie potrzeba do tego żadnej tajemnej programistycznej wiedzy, tak naprawdę to nie potrzeba żadnej i ja też nie posiadam. Smile Potrzeba tylko wyobraźni.
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Hilfer
Kamerdyner Pegasus
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 264

Zwany również jako Pomocznik xD


« Odpowiedz #67 : Listopada 25, 2014, 17:18:13 »

Wiem o tym parę map do EB2 jest moich Smile , jak również znalazłem edytor do plansz Batmana(moja ukochana gra) lecz jednym z kłopotów jest właśnie brak zmiany położenia i usunięcia/dodania spiritów :/ , a projekt martwy od paru lat Jednak bardziej programistyczna wiedza do hacków też się przydaje, jak wiedza jak zmienić ilość żyć, siłę obrażeń itd. , choć w sumie są to same podstawy Smile

Właśnie chodziło mi właśnie o identyfikatory i ostatnie przed bossem w 3 planszy Smile

Może kiedyś się rzucę i coś sklecę z tym Batmanem, a na pewno na zlot to zorbię Smile
Zapisane

Hilfer heiße ich, möchte ich helfen dich Smile
mustwearkhakies
Gość
« Odpowiedz #68 : Listopada 27, 2014, 23:17:22 »

Berion, Ty wiesz najlepiej, raz jeszcze chylę przed Tobą czoła za cały ten projekt, mistrzostwo. Teraz tylko wpadnij na zlot i pokaż jak się w to gra, bo ja wymiękam na pierwszej planszy, heh, tak wiem, trening, lecz mój skill nawet w zwykłego "Gimmick-a" jest mizerny. Kolejną rzeczą, która daje mi w kość, kto wie czy nie najbardziej, to emulator - ja po prostu nie cierpię/nie umiem tak grać. Czy zatem planujesz "wydanie fizyczne" Twojego hack-a? Naturalnie jeżeli uznasz, że gra jest już w pełni skończona i kolejnych wersji nie będzie.
Zapisane
Hilfer
Kamerdyner Pegasus
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 264

Zwany również jako Pomocznik xD


« Odpowiedz #69 : Listopada 28, 2014, 09:51:21 »

Berion, Ty wiesz najlepiej, raz jeszcze chylę przed Tobą czoła za cały ten projekt, mistrzostwo. Teraz tylko wpadnij na zlot i pokaż jak się w to gra, bo ja wymiękam na pierwszej planszy, heh, tak wiem, trening, lecz mój skill nawet w zwykłego "Gimmick-a" jest mizerny. Kolejną rzeczą, która daje mi w kość, kto wie czy nie najbardziej, to emulator - ja po prostu nie cierpię/nie umiem tak grać. Czy zatem planujesz "wydanie fizyczne" Twojego hack-a? Naturalnie jeżeli uznasz, że gra jest już w pełni skończona i kolejnych wersji nie będzie.

Mareczku da się grać na emu kwestia wprawy Smile , sam myślałem, że nie umiem, a jakoś idzie coraz lepiej Smile Sunsoft moje powołanie Smile
Co do wydania fizycznego istnieje nawet Smile Nasz towarzysz Spazz ma cartridge z wgraną wcześniejszą wersją, możliwe że po wydaniu całości i najnowższą, widziałem na własne oczy. Mapper tylko bardzo ciężki do zdobycia
Zapisane

Hilfer heiße ich, möchte ich helfen dich Smile
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #70 : Listopada 28, 2014, 12:24:40 »

Niestety nie wiadomo czy to się nie bug-uje na prawdziwym hw. Gdyby to były same hacki tablic to nie byłoby problemu, ale na moją prośbę Dizzy9 zbudował Frankensteina: swap palet HUDa aby zawsze miał te same kolory*, swap palet po pokonaniu ostatniego bossa (super wyszło, lepszy efekt typu "czar prysł" niż w oryginale), śnieg na lv6. To chyba jedyne ASM haki, ale z natury szalenie inwazyjne, więc różnie może być. Żaden z nas nie ma jak sprawdzić, szanowny Spazz to chyba nie dał rady tam dojść. ;} Więc będę musiał to sprawdzić osobiście jeśli ktoś będzie na tyle zdolny aby to wgrać (label jest ^^") i jeśli trafi się ku temu sposobność (zlot?) to przejdę każdy piksel choćby tylko po to aby sprawdzić czy wszystko gra. Cheesy

Wersja 1.1 jest ostateczna, chyba że prawdziwa konsola będzie grymasić to d9 obiecał się temu przyjrzeć. Ale na chwilę obecną to jest już meta tego projektu.

*PS: Chyba Dizzy9 wspominał, że Spazz testował niektóre buildy i swap palet podobno działa ok.
PPS: Everdrive obsługuje ten mapper? Nawet jeśli to nie wiem czy w ogóle można mu zaufać w materii testów, ale sprawdzić nie zaszkodzi. Jeśli ktoś ma ten arcywynalazek to prosiłbym o sprawdzenie tych trzech rzeczy.
PPPPPPS: Następny hack za jaki się weźmiemy też będzie z bajerami, ale uzgodniliśmy że balans gry (stopień trudności) odstąpię komuś innemu. ;p
« Ostatnia zmiana: Listopada 28, 2014, 12:40:56 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #71 : Grudnia 04, 2014, 09:54:56 »

Zauważyłem, że na Nestopiach ten hack wygląda tragicznie. Zalecam na tych emulatorach wczytać palety fceu.

A jakby się komuś nie chciało to poniżej mój konfig Nestopii UE v1.46:
http://rghost.net/59414576
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #72 : Lutego 04, 2015, 00:03:15 »

Ciekawe ile z tego to koszt części i przesyłka. Mogliby nam chociaż dolę odpalić. Tongue
http://www.shopflashbackgames.com/dark-gimmick-p-443.html
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
1990in1
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 309


Gut


« Odpowiedz #73 : Lutego 04, 2015, 15:41:03 »

W ogóle wydawanie hackow w celach zarobkowych nie wydaje się zbyt legalne.
Zapisane

"Znaczy kolego rozumiem, że ty sobie tutaj żarty robisz, prawda?" S.King
Mejs
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 196



« Odpowiedz #74 : Lutego 04, 2015, 15:55:52 »

Powinni przynajmniej podać autora w opisie. I tak sława.
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #75 : Lutego 04, 2015, 18:28:13 »

Nie no, pretensji nie mam. Jak ktoś chce wyłożyć siano na to, niech kupuje. Najważniejsze że ktoś to będzie mieć na fizycznym nośniku.
A te reprodukcje też takie proste nie są.

Czy wydawanie nie hacków jest legalne? Też nie bo ktoś ma prawa autorskie do tej gry. Same tworzenie hacków patrząc od strony prawa legalne nie jest.

- - -

Niejaki Isocitration, zrobił long play'a. Aż obejrzałem wszystkie (a to zdaje się ze trzy bite godziny ;p). Żeby nie było że jestem chory psychicznie: zastanawiało mnie na co gracz zwróci uwagę i jak będzie wyglądać jego tok rozumowania. Gościu znalazł jednego buga (brak blockera chyba), w dwa miejsca dostał się w sposób tak hardcore'owy że nawet nie przypuszczałem że możliwy (sekret z czwartego poziomu od drugiej strony i skok do podwodnej rury w pierwszym. OMG!), a trzy zrobił w sposób który exploitował mi mój misterny plan. ;]

Podszedł do tego z filozofią "Kaizo Mario" i chyba mu się podobało.

https://www.youtube.com/watch?v=kuj2RdAFYME
« Ostatnia zmiana: Lutego 04, 2015, 18:36:44 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #76 : Maja 02, 2015, 23:23:10 »

http://www.nintendoage.com/forum/messageview.cfm?StartRow=1&catid=6&threadid=118657

Ładne wydanie Dark Gimmick! na fizyku + manual. Ale już wyprzedane. ;p




« Ostatnia zmiana: Maja 02, 2015, 23:25:13 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Verteks
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 78


« Odpowiedz #77 : Maja 03, 2015, 10:10:34 »

Rozumiem, że dostałeś jedną kopie jako twórca? Wink
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #78 : Maja 03, 2015, 11:10:57 »

Ja też po czasie znalazłem, zupełnym przypadkiem. Napisałem nawet do Clarky Creations czy planuje kiedyś reedycje, kiedy podesłałbym mu nawet ten cover w wyżej rozdzielczości, z kilkoma warstwami (ponieważ ścisnął strasznie w pionie ten zamek), ale odpisał że niestety nie. Także nie i nawet nie przypuszczam, żeby chciał być Świętym Mikołajem. Wink

Najważniejsze że jest 10 egzemplarzy rozsianych gdzieś po świecie. Z sieci zawsze może wyparować, z cartridge'a wolniej. Jestem miło zaskoczony, że ktoś to chciał. Gimmick! to bardzo niszowa gra, a jej hack przecież jeszcze bardziej.
« Ostatnia zmiana: Maja 03, 2015, 11:17:34 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #79 : Listopada 23, 2015, 23:39:14 »

Gdyby się komuś za bardzo nudziło w zim... jesienne wieczory, zmontowałem umowną listę trofeów.

Bardzo chciałbym się dowiedzieć, które z nich zdobyliście. Jest to coś w rodzaju ankiety. Z góry dzięki (choć i tak wiem, że nikt nie odpisze Cheesy).
« Ostatnia zmiana: Listopada 23, 2015, 23:41:01 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Strony: 1 2 3 [4] 5
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.043 sekund z 19 zapytaniami.