Kwietnia 16, 2024, 23:23:01 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1] 2 3 ... 5
  Drukuj  
Autor Wątek: The Fantastic Adventures of Dizzy - Zaks Fury (aka Yellow Dizzy)  (Przeczytany 21432 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« : Maja 11, 2009, 10:10:10 »

Kolejny hack Dizziego? A jakże. Wink W niniejszym krótkim demku przygotowaliśmy zupełnie nową lokację z, jak nazwa zobowiązuje, nowym patternami (poza balami, które zostały zapożyczone) i nowymi przeciwnikami (na razie tylko małe żaby - w planach oczywiście więcej).
15 gwiazdek do zebrania, jedno dodatkowe życie, dwa itemy i... to wszystko na razie.

PS: Zmieniony został mapper z Camerica71 na VRC7.

>> Download TFAoD - Zaks Fury

« Ostatnia zmiana: Maja 11, 2009, 10:28:37 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Krisuroku
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 407



WWW
« Odpowiedz #1 : Maja 12, 2009, 17:52:35 »

Hm patrząc na screena z prawej, zapowiada się nieźle. W wolnej chwili obadam to demko :]
Zapisane
spazz4
Administrator
Major
******
Offline Offline

Wiadomości: 1083



« Odpowiedz #2 : Maja 12, 2009, 18:06:43 »

Jak zwykle niezła robota, tylko dla czego vrc7 Sad ?
Zapisane

dr00id88
Gość
« Odpowiedz #3 : Maja 12, 2009, 18:20:27 »

przylaczam sie do pytania.
ta zmiana to pomysl grievera? chcecie sciezke dzwiekowa zmienic?
Zapisane
gigi
Gość
« Odpowiedz #4 : Maja 12, 2009, 18:25:57 »

Dla mnie bomba heh
Mam nadzieję, że muzyka będzie zrobiona na nowo. Taki kontroler trzeba wykorzystać, VRC7 w duecie z 2A03, ma chyba większy potencjał niż „Dizzy” na Sega Genesis(audio).

Jeśli będzie potrzeba sprawdzenia na oryginalnym hardware, chętnie się tym zajmę biggrin       
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #5 : Maja 12, 2009, 18:38:00 »

Najpierw miał być MMC3, ale doszliśmy do wniosku że trzeba będzie zmienić też muzykę, a co by się nie ograniczać padło na VRC6. Był jednak na nim problem z miganiem/błyskaniem, a ten sam kod na VRC7 podobno nie występował. Cóż, ja tu tylko maluję. Wink Od kodowania jest Grimm (nie ffgriever @dr88 ;P) i wszelkie decyzje tego typu zostawiam jemu.

Jak wróci z wczasów zapewne sprostuje powyższe. ;]

---

Update'owałem paczkę i jest tam teraz też *.ips. Nie sprawdzałem jednak jak sobie poradzą z tym patchery. Ninja2 dobrze patchuje, ale jak inne to nie wiem - IPS to przestarzały format i są z nim różne problemy.

---

Naturalnie, nie mamy dev karta z VRC7, więc każda pomoc się przyda. Na demko chyba szkoda kości, ale do fulla trzeba by obadać. Jeszcze nie dawno tylko FCEU odpalały tą grę, a save staty się nie nadawały do użycia. Grin

---

Szukamy zdolnego muzyka potrafiącego zadziałać na np. Fami Trackerze. Programisty "low level" i kogoś kto zmontowałby edytor pod windę albo lina. Ten obecny to koszmar, a Grimmowi się nie chce (dzięki stary... ustawianie 3h gwiazdek w hexah to moja pasja... ;P).
« Ostatnia zmiana: Maja 12, 2009, 18:43:34 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
grimm
Missing Bytes
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 22


« Odpowiedz #6 : Maja 12, 2009, 20:18:57 »

Uzywamy vrc7, bo z mapperow, ktore obsluguja powyzej 256 kB to najlepszy wybor. Moglo byc tez mmc3, ale obsluguje przerwania w pokopany sposob.
Zapisane
Krisuroku
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 407



WWW
« Odpowiedz #7 : Maja 12, 2009, 23:41:10 »

Po kilku próbach spatchowania, wreszcie mi się udało. Okazało się iż miałem lipną wersję Dizziego. Mniejsza o to. Zagrałem i stwierdzam, że z niecierpliwością oczekuje pełnej wersji :]
Zapisane
MaxiM
Shatterhand
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 17


NESsi come back!


WWW
« Odpowiedz #8 : Maja 13, 2009, 18:03:56 »

Wstyd się przyznać, ale ja nigdy nie ukończyłem nawet zwykłego Dizzy ze Złotej Piatki, mimo, że zaliczam go do jednej z moich "naj" pozycji na Pegasusa. A tu prosze, powstają prywatne nowe wersje. Przyznam, że najmniej spodziewałbym się gier "homebrew" na tą właśnie konsolę  Cool
Zapisane


"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

-- Kristian Wilson, Nintendo, Inc, 1989

"Which is exactly what we are doing now."
-- MaxiM, Nintendo gamer, 2004
aboabo
Spaghetti Samurai
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1110


geje we wsi


« Odpowiedz #9 : Maja 14, 2009, 11:19:48 »

Muszę się przyznać że nie zadałem sobie trudu by obadać te hacki. Fantastic Adventures to jedyna gra z dizzym jaka nigdy mi nie podeszła. Jednak widząc ile roboty w to włożyliście nie pozostaje mi nic innego jak ściągnąć  rom i odpalić w emulatorze. Odwaliłeś Berion kawał niesamowitej roboty zapisując się permanentnie na kartach historii. Wprawdzie tylko czytałem o Twoich dokonaniach , ale to jest naprawdę niesamowite i stanowi ewenement na polskiej scenie nesowej (i nie tylko!). Z tego tytułu chciałbym pogratulować Tobie wytrwałości i konsekwentności w realizacji celów, mało komu udaje się osiągnąć coś takiego.
Zapisane


W pewnym archiwum znajduje sie autentyczne nagranie glosu Mieszka I, przypadkiem utrwalone przez garncarza pracujacego na kole garncarskim: "Poniewaz Mieszko I krzyczal glosem bardzo podniesionym to reka garncarza zlobiaca w tym czasie spiralny rowek (wzór luzycko-warminski) w miekkiej glinie drgala w rytm glosu Mieszka I jak membrana mikrofonu. A mysmy wzieli ten wykopany z ziemi talerz, polozyli na gramofonie i odtworzyli".
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #10 : Maja 30, 2009, 13:22:27 »

Nowy status bar. Zdania na jego temat są podzielone i bardzo skrajne... Wink Prosiłbym o opinie wszelakie.

Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
gigi
Gość
« Odpowiedz #11 : Maja 30, 2009, 19:42:48 »

Całkiem niezły, ale napis „Lives” jest zbędny. Dwucyfrowy licznik życia, to chyba lekka przesada Wink
Czy punktacja została wyeliminowana?
Wolałbym licznik „score” i jednocyfrowy wskaźnik na życie, reszta bez zmian.
 
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #12 : Maja 30, 2009, 20:11:52 »

Do czego Ci scores? Przecież to Dizzy, a nie Pacman! Jeszcze nie zostały usunięte, ale taki jest plan. Dwucyfrowy z dwóch powodów. Pierwszy jest taki, że gra będzie trudniejsza i znacznie dłuższa, a więc i więcej żyć, powód drugi: byłoby zbyt pusto na pasku.

Lives są zbędne? Co w zamian nich? Mamy tylko 48 kafli do dyspozycji (wyłączając damage i pasek energii). Gdyby to był SNES, dodałoby się np. itemy specjalne, czy jakieś bardziej skomplikowane i ładniejsze menu. To jednak jest NES. Miałem z tym naprawdę spory kłopot. Tylko jeden tile w obecnej postaci został wolny (myślę, że spożytkuje się go na jeszcze jeden kawałek górnej części scroola, aby nie był aż tak regularny).


---

Praca 2d-grafika/level designera potrafi naprawdę mocno wciągnąć i zabrać dużo ponad połowę dnia. Szczególnie kiedy trzeba kombinować jak tu zmieścić wszystko w PPU, a przy tym żeby dobrze wyglądało. Po co to piszę? Potrzebna pomoc, sam nie daję rady (czyt. bardzo długo to trwa). Jeśli ktoś czuje się na siłach w materii pixelart i dysponuje mnóstwem czasu (tja...) to jesteśmy otwarci na współpracę. Warto też przeczytać temat Siudyma, który nieco namazał o działaniu grafiki na NES/Famicom.

Projekt jest jednym z największych na scenie. To już nie jest zwykły hack gdzie zmienione są tylko grafika, muzyka i układ leveli. Zmiany obejmują fizykę, system, dodane zostaną dodatkowe lokacje (jedna już jest), liczone wstawki i naturalnie ASM mody. Wszystkim, którzy w jakiś sposób przyczynią się rozwojowi projektu obiecujemu wpis w developers room. Smile
« Ostatnia zmiana: Maja 30, 2009, 20:23:06 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
gigi
Gość
« Odpowiedz #13 : Maja 30, 2009, 20:40:08 »

Do czego Ci scores? Przecież to Dizzy, a nie Pacman!

Rozumiem i zdaje sobie sprawę z ograniczeń platformy.
Bez punktacji nie ma rywalizacji, żeby ukończyć grę wystarczy wykonać zadania.
Niestety, nie będziemy mieli możliwości porównania osiągnięć z innymi graczami.
Może zamiast punktacji wprowadzić czas Wink
Wtedy walka z czasem będzie wystarczającą motywacją.
 
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #14 : Maja 30, 2009, 20:46:36 »

Wiesz, sprawa usunięcia scores nie jest jeszcze zamknięta. Liczyć się jednak trzeba z tym, że albo rybki albo akwarium (oba się na pewno nie zmieszczą)... albo jest taka możliwość, że wracamy do starego status bara, rozszerzonego o 4 itemy (ale kosztem okienka z życiami i asymetrią).

Rywalizacja powiadasz... W mini-grach "rapid dizzy" i "trolley" zawsze jest punktowany przejazd. Można to robić milion razy i wyjść poza skalę. ;] IMHO to jest całkowicie zbędny bajer w tej grze. No, ale jeśli ktoś aż tak bardzo się przywiązał do tego, niechaj pisze - pomyślimy. W końcu ten hack nie jest tylko dla nas. Smile
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
siudym
Gość
« Odpowiedz #15 : Maja 30, 2009, 21:05:28 »

Jak od dawien dawna gram w fantastic dizzy, to nigdy nie zwracalem uwage na Score. Nigdy. Liczyla sie przygoda, odkrywanie swiata oraz zagadki.
Zapisane
OsA
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 323



« Odpowiedz #16 : Maja 30, 2009, 22:03:16 »

Zgadzam się z siudymem i bardzo podoba mi się nowy status bar.
Zapisane

siudym
Gość
« Odpowiedz #17 : Czerwca 01, 2009, 12:42:12 »

A nie da sie jakosc 'obramkowac' przedmiotow? Bo tak plasko jakos na status barze widnieja. I wogole beda cztery przedmiotty??? A jak screen z opisami przedmiotow? Tam jest pod 3 zrobiony, rozumiem, ze bedzie przekodowany?

cos na podobe:
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #18 : Czerwca 01, 2009, 19:01:21 »

Ano nie da sie. Rzuć okiem na obrazek niżej:




Będą cztery przedmioty. Naturalnie w menu pod selectem też. Wywali się stamtąd status bar i się zmieszczą.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 01, 2009, 19:24:58 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #19 : Czerwca 01, 2009, 23:27:39 »

Wcześniej robiłem dla Dizzy9 pasek menu do któregoś z projektów ale w ostatecznej wersjii  nie przeszedł.

to był tylko projekt i w wersji roboczej wyglądał tak jak na rys.powyżej.
   Wracając do menu o którym pisze Berion, to bardzo mi się ono podoba. Jest proste, czytelne i przejrzyste. Nawet brak motywów roślinnych nie przeszkadza. Napis Lives wykonany czcionką przypominająca tą z psx-owego Tenchu naughty i dodaje uroku temu menu.
Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 5
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.037 sekund z 18 zapytaniami.