Maja 06, 2021, 21:38:48 *
Witamy, Go¶ć. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podaj±c nazwę użytkownika, hasło i długo¶ć sesji
Aktualno¶ci:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1] 2 3 ... 7
  Drukuj  
Autor W±tek: Błędy w grach na NES / Pegasus  (Przeczytany 30312 razy)
0 użytkowników i 1 Go¶ć przegl±da ten w±tek.
Rocket
Chor±ży
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 111



« : Marca 19, 2006, 04:54:06 »

Niewielu z was wie że w Super mario Brothers jest kupa bug'ów, narazie udało mi się udukomentować 2 bug'i.

"Minus World" - Stań na rurze w świecie 1-2 prowadzącej do wyjścia, rozbij 2 i 3 cegłe od lewej i stań na lewej krawędzi rury, odwrócony w lewo. Cały trick polega na tym abyś "skakał do tyłu"( naciskając góra i trzymając prawo) i uderzał w lewy dolny róg pierwszej cegły, cały trick powtarzasz aż w końcu zablokujez się w ścianie i będziesz przesuwał się w strone 3 rur, Wejdź do 1 rury. Jesteś w planszy "- 1" Smile Plansza ta jest taka sama jak 2-2 z wyjątkiem że jak wejdziesz do końcowej rury to wylądujesz na początku etapu Smile. Tu macie filmik:
http://rapidshare.de/files/15862714/Super_...RG_0_3.fcm.html[/URL]

"mały ognisty mario" - Musisz być duży lub ognisty aby wykonać ten trick. Idź do planszy 4 obojętnie jakiego świata i dojdź do bowsera, spróbuj skoczyć na siekierę i Bowsera jednocześnie. Jak ci się udało to powinieneś mrygać i pojść dalej. W Następnych Planszach pierwszym napotkanym power-upem będzie grzybek, wzięcie go zmniejszy cię Smile, następnym Power-up'em będzie kwiatek weź go. Od tej pory możesz strzelać będąc małym. Tu macie filmik:http://rapidshare.de/files/15863040/Super_...RG_0_1.fcm.html

Jak uda mi się udukomentować więcej bugów to zamieszczę filmiki.

PS. Filmiki zostały nagrane za pomocą Fce Ultra 0.98.12-blip.
« Ostatnia zmiana: Listopada 02, 2008, 13:53:22 wysłane przez siudym » Zapisane
dopelfish
Wspiera aktywnie
Kapral
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 64


WWW
« Odpowiedz #1 : Marca 19, 2006, 11:15:51 »

Hyh, fajna sprawa z tym małym ognistym Mario. Topic też dobry, zaraz tez nakręce filmik i zamieszczę sposób na... niebieskiego Bowsera.

EDIT: http://www.kos.vectranet.pl/~dopel/niebieski_bowser.rar - nakręcony za pomocą fceu-0.98.15-rerecording.

Aby osiągnąc ten efekt, trzeba trzymać się w takim miejscu, jak na filmiku (świat nieważny) i czekać. Ale jeśli zaś pójdziemy dalej, mając niebieskiego bowsera na ekranie, ten w magiczny sposób zamieni się w zielonego. Jeśli wykończymy go za pomocą fire mario, gdy będzie niebieski, postać ukazująca się też będzie niebieska (tym sposobem można otrzymać niebieskiego lakitu).

EDIT2: Dopiszę jeszcze parę, ale są one trochę bardziej znane.

1. Nie trzeba przeskakiwać całej Pirania Plant, wystarczy gdzieś tak 3/4. To samo tyczy się tych ogni, co to tak się obracają wokół własnej osi.

2. W wodnych etapach, idąc po dnie, nie musimy obawiać się Bloperów (małż), przynajmniej będąc małym marianem. Otóż, małże te są tak zaprogramowane, że mają płynąć w górę, gdy są za blisko podłoża.

3. W 4-2, będąc super/fire mario, zaraz na początku etapu jest murek, gdzie na dole można przejść tylko małym. Pozory jednak mylą - gry się rospędzimy i kucniemy zaraz po wylądowaniu, marian praktyczne sam przejdzie murek (można mu pomóc). Nie radzę jednak w tym momenice skakać - wtedy znajdziemy się w sytuacji bez wyjścia. Trik ten wykorzystałem w swoim speedrunie (temat Matiego "Moje Wyczyny"), jeśli ktoś chciałby popatrzeć jak to wygląda w praktyce (pozostałe 2 też wykorzystałem)
« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2006, 11:42:17 wysłane przez dopelfish » Zapisane

Tu pisałem kiedyś, a teraz piszę tu.
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #2 : Marca 19, 2006, 11:45:12 »

Cytuj
Pozory jednak mylą - gry się rospędzimy i kucniemy zaraz po wylądowaniu, marian praktyczne sam przejdzie murek (można mu pomóc). Nie radzę jednak w tym momenice skakać - wtedy znajdziemy się w sytuacji bez wyjścia.
[snapback]4211[/snapback]

o tym akurat wiedziełem, ale reszta jest niesamowita:D

PS. Proponuje zmienic nazwe tematu na "Błędy w grach na NES",
bedzie mozna wypisywac rozne błedy z innych gier.
Kurcze wiem ze sam kiedys znalazlem kilka bledow w grach ale musze sobie przypomniec.
« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2006, 11:46:40 wysłane przez siudym » Zapisane
BOJAN
Administrator
Major
******
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 721



« Odpowiedz #3 : Marca 19, 2006, 11:55:45 »

Cytuj
PS. Proponuje zmienic nazwe tematu na "Błędy w grach na NES"
zrobione.

A co do tematu, to czekam na kolejne zauważone bugi ;)
Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #4 : Marca 19, 2006, 11:57:02 »

ok teraz mam problema:]

gdzie w FCE Ultra jest opcja filmików?Huh?
mam Fce Ultra 0.98.12.
« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2006, 11:58:49 wysłane przez siudym » Zapisane
Senshu
Wspiera aktywnie
Major
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 648


« Odpowiedz #5 : Marca 19, 2006, 12:23:02 »

Z zauważanlnych bugów to już nie pamietam, ale prawda jest taka, że to cud, że te gry na nesa poprawnie działają Smile podczas takiej jednej sesji np. w fajnala czy coś na MMC1 czy 3, tworzy się tyle błedów...niezauważalnych dla nas, ale dla programisty owszem.
Zapisane
dopelfish
Wspiera aktywnie
Kapral
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 64


WWW
« Odpowiedz #6 : Marca 19, 2006, 12:43:13 »

Cytuj
ok teraz mam problema:]

gdzie w FCE Ultra jest opcja filmików?Huh?
mam Fce Ultra 0.98.12.
[snapback]4214[/snapback]
O ile mnie się dobrze wydaje, to opcja jest tylko w specjalnym hacku, tu jest, bo nie chciało mi się uploadnąć samego emu ;p

Oczywiście da się też zrzucać filmiki do avi, może nawet się pofatyguję i pozrzucam ;p
Zapisane

Tu pisałem kiedyś, a teraz piszę tu.
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #7 : Marca 19, 2006, 20:46:28 »

pamietam jeden błedzik w rockmanie, w jednym miejscu na poziomie cutmana mozna było podskoczyc i szybciej przejsc przez jeden ekran.
musze zrobic screeny bo ciezko wytłumaczyc.
Zapisane
setezer
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 315



WWW
« Odpowiedz #8 : Marca 19, 2006, 23:28:04 »

Uuuu niestety żadne nie przychodzi mi do głowy, w Robin Hood pamietam bugi z lawą. Anyway mam jeden.

Super Mario Bros., jako duży mario walisz w "kwadracik", z kwiatkiem przemiany w "kucharza", następnie malejesz (styknięcie z potworkiem) i łykasz kwiatka. Zamiast kucharzem stajesz się dużym Mario. Małe niedopatrzenie twórców.
Zapisane

dopelfish
Wspiera aktywnie
Kapral
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 64


WWW
« Odpowiedz #9 : Marca 20, 2006, 12:44:45 »

Mickiey Mouse - odpowiednio "lawirując" na drabinach, można zmusić Minnie do wejścia na górę, podczas gdy my sami jesteśmy na dole. Ponieważ Minnie jest nieśmiertelna, to niektórzy przeciwnicy (w tym bossiowie!) to pestka. Postaram się zrobić filmik.
EDIT: Jak powiedziałem, tak zrobiłem, dodatkowo przekonwertowałem wszystkie filimiki do avi (Divx 5.11). Będę na bierząco aktualizował ten post, aby wszystko było w jednej kupce i w formacie avi.

Super Mario Bros.
Minus World by Rocket
Mały Fire Mario by Rocket
Niebieski Bowser by dopelfish^

Mickey Mouse
Minnie Bug by dopelfish^
« Ostatnia zmiana: Marca 20, 2006, 13:17:02 wysłane przez dopelfish » Zapisane

Tu pisałem kiedyś, a teraz piszę tu.
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #10 : Czerwca 26, 2006, 21:17:49 »

A fajny błędzik jest w Moon Crystal. Chodzi o ta kobitke z łukiem,
mozna spowodowac ze odbije jej szajba i bedzie nad nami skakac w nieskonczonosc (nic nam nie robiąc w tym czasie, postac nawet moze stac pionowo) Cheesy


Tu macie filmik jak to smiesznie wygląda: (400kb AVI)
http://rapidshare.de/files/24199445/moon_c...jumper.avi.html
lub
http://www.megaupload.com/?d=I67EY9TM
« Ostatnia zmiana: Czerwca 26, 2006, 21:18:08 wysłane przez siudym » Zapisane
pawgal
Chor±ży
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 189


NESomaniac


« Odpowiedz #11 : Czerwca 28, 2006, 13:50:42 »

W grze Prince of Persia gdy wisisz nad przepaścią (choćby w Levelu 1 na początku) i jak siępuścisz to poprostu umierasz. Jak będziesz wisiał na "guziku B" i naciśniesz strzałke wlewo, spadniesz ale sięnie zabijesz - stracisz 1 trójkącik
Zapisane

この番組は、ご覧のスポンサーの提供でお送りします。
lemonek1
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 289



WWW
« Odpowiedz #12 : Lipca 05, 2006, 13:39:28 »

W Felix the Cat jest błąd z wchodzeniem do torby raz kot wchodzi normalnie np jak Mario do rury a innym razem wchodzi w taki sposób że widzimy go gdy jest poniżej linii otworu torby wygląda to mniej więcej tak:



Zapisane



reset
Chor±ży
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 149


a_e


« Odpowiedz #13 : Lipca 07, 2006, 18:56:40 »

ok ja dzisiaj tez cos odkrylem na zlotej 4 i 5
jesli mamy jakis zepsuty joystick to bierzemy ucinamy kabel i rozwijamy tak zeby bylo widac koncowki, wkladamy to do gniazda 2 joysticka i zlanczamy szytkie kable oprucz zoltego(tak umnie bylo) i wlanczamy pegasusa
co sie stanie?
na zlotej 4 pokaze sie smutna buzka na czerwonym tle a na zlotej 5 wesola buzka na zielonym tle, ten sam trik w grze knight rider (albo king rider, niepamietam juz) spowoduje przejscie calej gry bez kiwniêcia palcem
Zapisane

Nie kładźĽ trampków na parapecie bo Ci rower z piwnicy ukradn±
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #14 : Lipca 07, 2006, 19:39:07 »

Cytuj
ok ja dzisiaj tez cos odkrylem na zlotej 4 i 5
jesli mamy jakis zepsuty joystick to bierzemy ucinamy kabel i rozwijamy tak zeby bylo widac koncowki, wkladamy to do gniazda 2 joysticka i zlanczamy szytkie kable oprucz zoltego(tak umnie bylo) i wlanczamy pegasusa
co sie stanie?
na zlotej 4 pokaze sie smutna buzka na czerwonym tle a na zlotej 5 wesola buzka na zielonym tle, ten sam trik w grze knight rider (albo king rider, niepamietam juz) spowoduje przejscie calej gry bez kiwniêcia palcem
[snapback]7823[/snapback]

coś takiego występuje także bez kombinowania z padami, pamiętam jak pojawiały się te mordy także losowo bez jakiejkolwiek przyczyny.
Zapisane
pawgal
Chor±ży
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 189


NESomaniac


« Odpowiedz #15 : Lipca 08, 2006, 17:12:09 »

ja pamiętam jak podłączyłem joystick od pegasusa do wejścia gdzie powinien być pistolet(jak najbardziej w lewo) i jak łączylem gre road fighter to samochód sam jechał z max szybkością i jak się obijał a samochody to szybko się odkręcał i jechal dalej Cheesy
Zapisane

この番組は、ご覧のスポンサーの提供でお送りします。
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #16 : Lipca 09, 2006, 12:11:21 »

-------------------------------------------------------------------------
post skopiowałem tutaj z tematu o dizzy, tak bedzie lepiej :wink2:
-------------------------------------------------------------------------

Cytuj
dotknij motylka ktory sprawi ze bedziemy chodzic do tylu, teraz idz i wejdz na pirata a on cie wpusci na statek, jesli jednak skoczysz na niego to zapadniesz sie pod ziemie wi wyladujesz w innej cesci miasta
[snapback]7869[/snapback]

Jest także inny, podobny błąd związany z piratem, umożliwiający wejście na statek BEZ dawania mu beczki z rumem. Trzeba skoczyć na niego chodząc tyłem, wtedy dizzy "przeleci" przez niego w stronę statku. Tylko nie pamiętam dokładnie, bo chyba traciło się 1 życie. Niestety nie było już możliwości wyjścia ze statku, ponieważ PIRAT nie pojawiał się na jego dziobie (tam gdzie strącał dizzy do wody), hehe niby błąd ale logiczny, bo skoro pirat siedział przed statkiem to nie pojawił się na "dziobie"  :wink2:

Zapisane
setezer
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 315



WWW
« Odpowiedz #17 : Lipca 09, 2006, 16:11:56 »

No tak, po prostu nie zostało uruchomione zdarzenie - pirat ciągle czeka na beczkę z rumem. Dopiero gdy ją dostanie nastąpi dana akcja. Się wie, się robiło rpgi w RPG: http://online.freeware.info.pl/barbarians.html  Makerze :sly:
« Ostatnia zmiana: Maja 19, 2015, 14:22:36 wysłane przez setezer » Zapisane

reset
Chor±ży
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 149


a_e


« Odpowiedz #18 : Lipca 10, 2006, 19:07:40 »

wlasnie chodzac tylem (po dotknieciu motylka) jak skoczysz na pirata to zapadniesz sie pod ziemi i wyladujesz w innej czesci miasta, trza wejsc(nie skoczyc) na pirata
Zapisane

Nie kładźĽ trampków na parapecie bo Ci rower z piwnicy ukradn±
lemonek1
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 289



WWW
« Odpowiedz #19 : Lipca 25, 2006, 12:15:16 »

Ostatnio grając w Bugs Bunny Crazy Castle natknąłem się na następujący błąd - w podajże 13 levelu po zabiciu się komputer "pojawił" mnie level wcześniej Cheesy Potem już błąd ten się nie powtarzał
Zapisane



Strony: [1] 2 3 ... 7
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.039 sekund z 18 zapytaniami.