Kwietnia 20, 2024, 10:27:10 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Drukuj  
Autor Wątek: Błędy w grach na NES / Pegasus  (Przeczytany 34270 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
ThomsonQQ
PN
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 124


New Mario Bros


« Odpowiedz #60 : Czerwca 06, 2010, 09:47:41 »

Super Smile Myślę że każdy grający w Contrę już to odkrył Smile
Sam się tak bawiłem, jednak czas jaki trzeba poświęcić na zabicie bossa
tym sposobem jest zbyt dłuuuugi Wink

EDIT:

nie wiem czy było już gdzieś wspomniane o tym na forum, więc dodam
że w grze Contra Force (tylko wersja z Rambo podczas wyboru postaci)
po naciśnięciu podczas gry klawisza 'GÓRA' jednocześnie z klawiszem 'START'
wczytuje nam się normalnie menu zarządzania postaciami, z tym że przy każdej
postaci które mamy do wyboru pojawiają się "nowe" życia, tj kolejno kusząc Smile
17, gdy dojdzie do zera pojawi się 9 żyć (tak kilka razy) a potem gołe 99 żyć Smile
jest super bo używać tego "kodu" możemy cały czas Smile
« Ostatnia zmiana: Lipca 02, 2010, 11:48:26 wysłane przez ThomsonQQ » Zapisane
Grucus
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 125


« Odpowiedz #61 : Czerwca 30, 2010, 20:52:33 »

Jakiś czas temu, zupełnie przypadkiem, udało mi się uzyskać efekt opisany na tym forum, także innym, chodzi mianowicie o:
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=307.msg7823#msg7823

Oto wyniki doświadczeń:
Tombakowa 5 - http://i44.tinypic.com/1z1s5qw.jpg
Quattro Arcade - http://i48.tinypic.com/ei81fm.jpg
Micro Machines - http://i45.tinypic.com/2ep6oap.jpg
Jeszce tylko dodam, że ekran wyświetla się tylko przez chwilę,
później normalnie uruchamia się gra, oczywiście nie reaguje na pady...

Knight Rider - http://i48.tinypic.com/2b7235.jpg

Soccer od CM - nic, F.A.O.Dizzy ,Go Dizzy Go, Big Nose The Caveman - zapomniałem sprawdzić, innych nie sprawdzałem
Na pytanie forumowiczów - jak udało mi się to osiągnąć? odpowiadam - na fenixie, przypadkiem.
http://i48.tinypic.com/2ko7iw.jpg
Nie obiecuję, że tą metodą nie uszkodzicie padów lub konsoli...
Zapisane
Grucus
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 125


« Odpowiedz #62 : Lipca 02, 2010, 23:47:43 »

A mogę wiedzieć, dlaczego do tego tematu?
Bo jeśli kroś myśli, żę to bład, to chyba ma...
Zapisane
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #63 : Lipca 03, 2010, 15:36:18 »

Mi się wydaje że pokazywanie sie mord w grach CodeMasters ma jakąś zależnośc z padami i ich podłączeniem do konsoli. Na swoim starym IQ-502 miałem czasem problemy z padem (nr 1) któy często gęsto w menu np Golden Five nie reagował. Po resecie konsoli mogłem się ruszyć o "wybór jednej gry" do dołu po czym ekran zamierał i pojawiała się czerwona ponura morda.
  A może pokazujące się czasem mordki to nie jest błąd gier CM tylko efekt zamierzony i stworzony przez programistów??
Zapisane

yojc
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 296



« Odpowiedz #64 : Lipca 03, 2010, 16:15:28 »

Wg strony http://cah4e3.shedevr.org.ru/cheatsbase.php "buźki" mogą być wywołane przez kombinację przycisków:
Up + Down + Left + Right + A + Select + Start (PRG ROM test)
Up + Down + Left + Right + B + Select + Start (CHR RAM test)

Więc jest to jak najbardziej zamierzony efekt programistów.
Zapisane


Wojtas
Fan starych gier
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 234



« Odpowiedz #65 : Sierpnia 29, 2010, 15:53:29 »

Błąd w Contra Force:
W poziomie 2 przy walce z bossem nie można włączyć PAUZY, aby np. uaktywnić wsparcie na 5 sekund.
Zapisane

SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #66 : Sierpnia 31, 2010, 17:30:22 »

Błąd.... błąd panowie dopadł mnie koszmarny błąd w czasie grania w Battletoads na emulatorze. W etapie Rat Race, gdzie ścigamy się ze szczurem gra "zwiesiła" mi się gdy dopadłem ostatnią bombę, skopałem ją...a goniący mnie szczur nie spadł. Gra zamarła w tym punkcie i nie da się ani zginąć ani przejść dalej tylko chodzić/biegać po planszy. Opadnięcie szczura na podłogę jest WYMAGANE by pojawił się boss tego etapu.

Pamiętam ze kiedyś grając na konsoli przytrafiło mi się coś identycznego. Dokładnie w tym samym miejscu w ostatnim "evencie" ze szczurem... kurde nie mam szczęścia do tej gry.
Zapisane

alzen
Gość
« Odpowiedz #67 : Września 01, 2010, 10:54:34 »

Nie wiem czy było o Journey To Silius/Raf World, ale jeśli idzie o błędy:

1. Na poziomie 3 lub 4 można w jednym miejscu tak przesunąć ekran w prawo, że jak spada się potem w dół to nie przesuwa się on za nami i tracimy życie.
2. Na poziomie 3 można łatwo wyprowadzić mini-bossa za ekran, wtedy pozostaje Reset.
3. Moon Walking czyli chodzenie w tył.
4. Korzystając z Moon Walkingu na poziomie 5 można przechodzić przez duże skrzynki i robić inne z nimi rzeczy na tyle niewielkie że nie chce mi się teraz drobiazgowo opisywać Smile.
Zapisane
Wojtas
Fan starych gier
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 234



« Odpowiedz #68 : Września 24, 2010, 15:59:11 »

Błąd w grze Ultimate Stuntman.
W misjach 5-1 i 8-1 można zepchnąć pająka do wody. Wjedź w pobliżu wody, jeśli widać mniej więcej pół pająka. Wtedy będzie on w wodzie i dość łatwo będzie można go pokonać, pod warunkiem, że masz min. 2-strzałową broń (1-strzałowa jest bezużyteczna).
Efekt:


Edit: To działa tylko tuż przed walką z bossem.
« Ostatnia zmiana: Października 01, 2010, 18:07:41 wysłane przez Wojtas » Zapisane

Kuban
Gość
« Odpowiedz #69 : Września 25, 2010, 09:04:13 »

Błąd w hackach super mario bros na emulatorze fc-eux prawie w każdy hacku super mario bros jest world 0-1 i jak się przejdzie ten world to cały czas trzeba go powtarzać brak screena dlatego że jest jakiś problem z imageshackiem w ogóle mi nie wczytuje obrazu ten kto posiada fc-eux to może sprawdzić np: hack Super Bubba Bros można ściągnąć na tej stronie oczywiście inne hacki też można ściągnąć http://www.emuparadise.org/roms/search.php?query=super+mario+bros+hack&sysid=13.
Zapisane
yojc
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 296



« Odpowiedz #70 : Września 25, 2010, 09:38:00 »

W The Fantastic Adventures of Dizzy jest pewien błąd. Najpierw trzeba się udać do tego miejsca:


Ostrożnie stawiamy jak najmniejsze kroki i volia! Spadamy do wody pionowo w dół, i cały czas przelatujemy przez ekran z góry na dół. Można nawet itemy w powietrzu zostawiać Tongue


Nie da się tutaj zabić (nawet jak ptak zeżre wszystkie HP to nic się nie dzieje), więc jedyne wyjście to reset.
Ten bug występuje w wersji Red (w Blue *wydaje mi się* że go nie ma, ale już pewien nie jestem).
Zapisane


Jimm
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #71 : Listopada 28, 2010, 11:04:55 »

Zauważyłem jeszcze parę błędów w Super Mario Bros. Walka z Bowserem - obojętny zamek, jak podejdziesz do siekiery i jednocześnie wpadniesz na Bowsera, to obaj zginiecie, ale i tak zaliczysz ten zamek. Macie tutaj kilka ''Glitches''.http://www.youtube.com/watch?v=nAXfCHuHV6E&feature=related
« Ostatnia zmiana: Października 31, 2011, 10:05:13 wysłane przez Kuban » Zapisane

Mój kanał na YT:
https://www.youtube.com/user/Jimm2418
Discord:
Jimm #1139
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #72 : Grudnia 09, 2010, 07:17:56 »

Walka z Bowserem-obojętny zamek.Jak podejdziesz do siekiery i jednocześnie wpadniesz na Bowsera,to obaj zginiecie ale i tak zaliczysz ten zamek.

Faktycznie, przypominam sobie raz taką akcję. Rok bodajże 1997, grałem wtedy na pegasusie u ojca na ranczu. Zamek w świecie 7-4 (przechodziłem Mariana od początku bez skrótów). Stało się dokładnie to co opisałeś. Przebiegłem pod Bowserem (malutki i gołodupiec byłem) i gdy byłem przed siekierką, na chwile sie zatrzymałem. Gdy zobaczyłem ze smoczysko drepcze w moją stronę wskoczyłem na siekierę. Bows był na tyle blisko że tuż po dotknięciu rogu siekiery zahaczyłem o bossa. Marian z Bowserem spadli na dół a ekran się "przescrollował" na pusto do gaduły: ".. princess is in another castle".
Zapisane

Jimm
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #73 : Grudnia 16, 2010, 20:40:24 »

Nie wiem czy to błąd, ale... w Ninja Gaiden 2 tam gdzie znajduje się drabinka w dół, i po niej zejdziemy, normalnie jesteśmy na dole, ale jak spadniemy w pobliżu tej drabinki to przegrywamy.
« Ostatnia zmiana: Października 31, 2011, 10:07:06 wysłane przez Kuban » Zapisane

Mój kanał na YT:
https://www.youtube.com/user/Jimm2418
Discord:
Jimm #1139
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #74 : Grudnia 16, 2010, 21:09:17 »

To nie jest błąd ale raczej "fizyka" scrollingu ekranu. Fizyka, która cechuje się tym że zejście postaci po drabinie/schodach wymusza scrolling ekranu w dół ale skok obok tej drabiny nie wywołuje scrollingu w dół i postać ginie. Wszystko jest poukrywane w algorytmach poruszania postaci i przesuwania ekranu (programowanie się kłania ale jako że nie znam dokładnych szczegółów to się nie wypowiem). Oprócz Ninja Gaiden ten motyw występuje np w grze Beetlejuice.
_______________________________________________________

Z innych błedów (wcięło gdzieś posta w którym o tym pisałem):

- błąd w Dizzym związany z chodzeniem do tyłu. Odkryłem i nagrałem na YT. Wskoczenie na motyla na początku miasta a potem na strażnika w pierwszym korytarzu kończy się czymś takim:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=0H759K_ssGs" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=0H759K_ssGs</a>

... i co najciekawsze - Dizzy w ten sposób "baunsuje" w nieskończoność!!!
« Ostatnia zmiana: Maja 25, 2011, 21:12:06 wysłane przez SebaSan1981 » Zapisane

dafczynsky
Gość
« Odpowiedz #75 : Maja 25, 2011, 14:47:53 »

Mam nieźle zbugowanego Solbraina. Na początku wszystko jest ok - odpalamy grę, oglądamy intro i pokonujemy stage A. Następnie, zamiast planszy wyboru jednego z pięciu leveli, od razu rzuca nas do stage F. Przechodzimy stage F, pokonujemy bossa, oglądamy planszę z podliczaniem punktów i... ponownie rzuca nas do samego tylko bossa ze stage F. W dodatku gramy tym razem bez muzyki - same soundfx. Gdy pokonamy go po raz drugi, znowu oglądamy podliczanie punktów i znowu musimy pokonać tego samego bossa. ;) Tym razem z muzyką. A gdy pokonamy go po raz trzeci... Musimy pokonać go po raz czwarty, bez muzyki. :D I podejrzewam, że tak w kółko. Ja poddałem się w tym miejscu. ;)
A szkoda, bo naprawdę chciałem się zabrać za tę grę... ;)


edit: O, widzę, że nie tylko ja mam taki problem - http://www.youtube.com/watch?v=MjPftqg8mQk&NR=1 - na tym filmiku przedstawione to, o czym pisałem. Z tym, że tu jest na jakiejś składance.
« Ostatnia zmiana: Maja 25, 2011, 14:54:16 wysłane przez dafczynsky » Zapisane
Pikselowy_Bohater
Gość
« Odpowiedz #76 : Maja 25, 2011, 14:52:25 »

Może to zabrzmi absurdalnie, ale składanka action 52 wydaje się jedynym wielkim błędem. To niestety jest prawda (!)

Z przykładów w platformówkach wszystkich występuje silnik, który uniemożliwia skakanie z rozbiegu w bok. Żeby skoczyć w bok trzeba skoczyć pionowo w górę, a potem w trakcie lotu nacisnąć strzałkę w bok, bo inaczej nie skoczymy w bok. Skok w bok zwykle nie wygląda jak fragment sinusa, ale jak wspięcie się po drabince , a potem zeskok z niej. LOL Największy bug to brak bocznej kolizji z klockami tileseta przez co można wpadać na różne poziomy klocków tileseta i chodzić np: w ich połowie, albo samym dole itp. W grze nie ma czegoś takiego jak upadek z wysokości zastosowano licznik przelotu przez tilesety przez co np: spadając z 3 klocki tileseta niżej nagle giniemy niezależnie od tego czy do podłoża jest jeszcze daleko...

Syf
« Ostatnia zmiana: Maja 25, 2011, 14:56:50 wysłane przez Pikselowy_Bohater » Zapisane
Sogetsu
Crazy Hero from the Shakespeare Fridge
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2173


Don't stand in my way... I'm aiming for the stars.


« Odpowiedz #77 : Maja 25, 2011, 15:16:54 »

Problem z Solbrainem jest znany i był już omawiany: http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=1548.0 Wszystkie bazarówki z tą grą mają ten błąd.



edit: Fakt, widzę, że nawet niezła afera się z tego zrobiła w temacie o grze. ;) Aż dziwne, że przeoczyłem.
« Ostatnia zmiana: Maja 25, 2011, 15:24:44 wysłane przez dafczynsky » Zapisane

yojc
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 296



« Odpowiedz #78 : Maja 25, 2011, 20:50:45 »

Z przykładów w platformówkach wszystkich występuje silnik, który uniemożliwia skakanie z rozbiegu w bok. Żeby skoczyć w bok trzeba skoczyć pionowo w górę, a potem w trakcie lotu nacisnąć strzałkę w bok, bo inaczej nie skoczymy w bok.
Zastanawia mnie czemu wszyscy podają ten masakrycznie niewygodny sposób skakania. Przecież można po prostu cały czas iść, i bez zatrzymywania na krótko wcisnąć przycisk skoku. Prosto, łatwo i bezproblemowo.
Zapisane


Pikselowy_Bohater
Gość
« Odpowiedz #79 : Maja 25, 2011, 21:20:18 »

Z przykładów w platformówkach wszystkich występuje silnik, który uniemożliwia skakanie z rozbiegu w bok. Żeby skoczyć w bok trzeba skoczyć pionowo w górę, a potem w trakcie lotu nacisnąć strzałkę w bok, bo inaczej nie skoczymy w bok.
Zastanawia mnie czemu wszyscy podają ten masakrycznie niewygodny sposób skakania. Przecież można po prostu cały czas iść, i bez zatrzymywania na krótko wcisnąć przycisk skoku. Prosto, łatwo i bezproblemowo.

Mhm może dlatego, że nikt nie zna tego sposobu ? 111 Cheesy
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.066 sekund z 18 zapytaniami.