Marca 28, 2024, 23:05:39 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7
  Drukuj  
Autor Wątek: Błędy w grach na NES / Pegasus  (Przeczytany 33994 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
damiano4444-92
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 26


« Odpowiedz #100 : Października 04, 2013, 02:00:59 »

Próbowałem to nagrać ale zawsze po konwersji pliku do innego formatu niż czyste AVI w FCEUX ucinało mi kilka dolnych pikseli tak, że skorupki nie było wcale widać.

Na VirtuaNESie nie powinno ucinać - spróbuj tam.
Zapisane
yojc
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 296



« Odpowiedz #101 : Stycznia 16, 2014, 22:01:17 »

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=ZOOnve_IzKU" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=ZOOnve_IzKU</a>

Ciekawy glitch w SMB3 Wink

I kolejny:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=bj55g9blO4k" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=bj55g9blO4k</a>
« Ostatnia zmiana: Stycznia 18, 2014, 12:43:37 wysłane przez yojo2 » Zapisane


Jimm
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #102 : Kwietnia 28, 2014, 00:21:48 »

Obstawiam że każdy z was słyszał o dość znanym bugu w Big Nose Freaks Out, otóż w 3 levelu, w pewnym miejscu znajdującym się obok jednej z gałęzi, po skoczeniu w miejsce zaznaczone kółkiem, automatycznie kończymy level

Szczerze nie mam pojęcia czy jest to jakiś bug, czy może jakieś ułatwienie ze strony twórców. Wiem że Ameryki nie odkryłem i zdaję sobie sprawę że chyba każdy na tym forum zna tego glitcha, lecz chciałem po prostu o nim przypomnieć Wink

Również znalazłem pewnego buga w Mega Man 3. W planszy Snake Mana, gdy dochodzimy do pewnej sekwencji w której musimy skakać po wytwarzanych platformach lecących do góry, które wychodzą z jakiegoś otworu. Mega Man, gdy stoi na otworze i jednocześnie platforma zacznie wylatywać, wtem Mega Man może zostać automatycznie zrzucony do przepaści po zetknięciu z platformą, choć nie zawsze się tak zdarza, ale dość często i dlatego musimy podskoczyć gdy platforma zacznie wylatywać.





Zapisane

Mój kanał na YT:
https://www.youtube.com/user/Jimm2418
Discord:
Jimm #1139
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #103 : Kwietnia 28, 2014, 08:21:18 »

Cytuj
Szczerze nie mam pojęcia czy jest to jakiś bug, czy może jakieś ułatwienie ze strony twórców.
Pierwsze cztery poziomy w BNFO mają takie ukryte przeskoki.
Zapisane

siudym
Gość
« Odpowiedz #104 : Maja 02, 2014, 18:41:22 »

Tez w Caveman sa - nieco inne, ale powoduja "przelecenie" poziomu zamiast od razu zakonczenia.
Zapisane
Sogetsu
Crazy Hero from the Shakespeare Fridge
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2173


Don't stand in my way... I'm aiming for the stars.


« Odpowiedz #105 : Maja 03, 2014, 14:17:18 »

Przejrzałem wątek i tego nie znalazłem. Przejście SMB3 w czasie poniżej trzech minut z wykorzystaniem błędów:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=E2QlihJAZEQ" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=E2QlihJAZEQ</a>

https://www.youtube.com/watch?v=E2QlihJAZEQ#t=191
Zapisane

Jimm
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #106 : Maja 05, 2014, 23:10:06 »

Ostatnio, bodajże przedwczoraj postanowiłem pograć sobie w Arkanoida, specjalnie by pobić swój nowy rekord, doszedłem do 9 poziomu i przydarzył mi się dość nieciekawy glitch, konkretniej nie dało się zbić jednego bloczka, jakby był tylko sam sprite bez żadnego skryptu, wtedy postanowiłem specjalnie stracić jedno z żyć, aby sprawdzić czy coś się naprawiło, lecz właśnie wtedy sprite zniknął i mogłem już tylko nawalać w nadlatujące przeszkody, jedynie co mi pozostało to utrata wszystkich żyć, bo nie miałem innego wyboru, a kuźwa może bym zdobył jeszcze wyższego High Score'a, ale nie bo jakiś bug postanowił mi zrobić na złość. dry
Zapisane

Mój kanał na YT:
https://www.youtube.com/user/Jimm2418
Discord:
Jimm #1139
Zitz
Gość
« Odpowiedz #107 : Maja 05, 2014, 23:28:49 »

Na Famiconie 5 grałem w Battletoads and Double Dragon: UT. W level 3 jest sekwencja kiedy bohaterowie przemieszczają się do przodu wisząc na linie. Po sekwencji należy wcisnąć guzik (A?) by się liny puścić i kontynuować level pieszo. Gra mi spłatała figla w postaci "przylepienia" liny do mojej postaci (Billy lub Jimmy) - nijak nie dało się jej puścić, a więc i kontynuować gry. Miałem ten kart kiedyś na własność, tą sekwencję pokonałem chyba z 10 razy + na emulatorze i nigdy na tego glitcha nie trafiłem. W odróżnieniu do levelu 2 w grze Battletoads (także liny!)- w tej grze dosyć często działy się dziwne rzeczy z liną (niby ktoś przeciął a nie przeciął).
Zapisane
Yren
Gość
« Odpowiedz #108 : Maja 09, 2014, 20:04:03 »

Wracając do Mega Mana 3, jest jeden bardzo irytujący bug w wersji PAL i myślę że każdy kto nie ma wersji REV-A spotkał się z tym problemem.
Chodzi mianowicie o przedostatniego bossa - maszynę doktora Willy'ego. Podczas walki z tym cudem, cała podłoga zaczyna dosłownie skakać do połowy ekranu, wygląda to jakby migała. Kiedy włączymy menu dzieje się z nim dokładnie to samo. Naprawdę, jest to glitch bardzo nieprzyjemny, mnie wręcz od niego bolały oczy :x
Zapisane
Buu
Fan klapków firmy Kubota
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 82



« Odpowiedz #109 : Maja 11, 2014, 16:26:33 »

A ja zapytam o grę Roller Games czyli Dj Boy. Miałem kiedyś kartridż z tą grą i w czasie gierkowania mogłem odnawiać energię wciskając select. Gdy tą samą grę spotkałem na innym kartridżu to wciskanie selectu nic nie dawało. Czy to błąd czy zamierzony efekt?
Zapisane
Sogetsu
Crazy Hero from the Shakespeare Fridge
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2173


Don't stand in my way... I'm aiming for the stars.


« Odpowiedz #110 : Maja 11, 2014, 17:33:07 »

Miałeś wersję zhackowaną. Często się takie spotykało, nie tylko Rollergames. Odnawianie energii przez wciśnięcie select, start + select, start + góra, itp. - w wielu grach na Pegasusa się z czyś takim spotkałem. W oryginalnych wersjach, oczywiście coś takiego nie miało miejsca.
Zapisane

Mati
Gość
« Odpowiedz #111 : Maja 11, 2014, 21:16:28 »

Miałeś wersję zhackowaną. Często się takie spotykało, nie tylko Rollergames. Odnawianie energii przez wciśnięcie select, start + select, start + góra, itp. - w wielu grach na Pegasusa się z czyś takim spotkałem. W oryginalnych wersjach, oczywiście coś takiego nie miało miejsca.
Zgadza się. Sam posiadam tak zhackowanego Dj.boya. w zglitchowanym Solbrainie też jakoś góra start się doładowywało energię przynajmniej kiedyś tak miałem na carcie.
Zapisane
Sogetsu
Crazy Hero from the Shakespeare Fridge
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2173


Don't stand in my way... I'm aiming for the stars.


« Odpowiedz #112 : Czerwca 16, 2014, 19:50:41 »

Po 30 latach odkryto kolejny błąd w grze umożliwiający nabijanie żyć w Super Mario.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=aSL3og5--uE" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=aSL3og5--uE</a>

https://www.youtube.com/watch?v=aSL3og5--uE

Przy okazji, na filmiku można podziwiać mad skills jakiegoś Japończyka.
Zapisane

Verteks
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 78


« Odpowiedz #113 : Listopada 03, 2014, 07:27:41 »

Wczoraj grałem pierwszy raz w Micro Machines na konsoli Fenix NT - 102 (model jednoukładowy) i spotkało mnie coś takiego:
https://www.dropbox.com/sc/v6ryp11wemlzw86/AAADKw6hrMi23s7uoGapcWTpa#/

Jest to plansza 24 (Go for it!), bardzo dziwne błędy graficzne - liczba okrążeń wyparowała na początku pierwszego kółka, pojawiła się ponownie... na środku, po przejechaniu tego pierwszego okrążenia. Tak samo ta zglitchowana grafika co okrążenie się zmieniała i pojawiała w innych, losowych miejscach toru. Jeszcze cień strzału któregoś z oponentów (te czarne kółko na dole ekranu) pozostał na prawie okrążenie trasy, zamiast szybko zniknąć. Dźwięk i rozgrywka pozostały bez zmian - żadnych błędów.
Wyścig przez pierwsze ~5 sekund działał poprawnie, dopiero jak dojechałem do pierwszych klocków to gra się sypnęła. 23 Tory przed tym wyścigiem, jak i walka o mistrzostwo były bez błędów. Błąd cartridge'a odpada - konsoli nawet nie dotknąłem podczas rozgrywki, tak więc nie poprawiałem carta czy tym podobne no i całkiem niedawno przeszedłem Micro Machines na tym samym egzemplarzu gry na IQ - 502 rev. 3 i tam bugów nie było.
Zapisane
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #114 : Listopada 03, 2014, 14:53:22 »

A jak już wspominamy gry ze Złotej Piątki i Micro Machines to wie ktoś może skąd się bierze ten kwadracik w którymś rogu ekranu (chyba w prawym na dole). Co to za kwadracik?? Czyżby nieusunięty element podczas projektowania poziomów??
Zapisane

Koks
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 580



« Odpowiedz #115 : Listopada 03, 2014, 17:28:23 »

Co to za kwadracik??
To mogą być sprajty nieużywane w danym momencie, które zostały przeniesione w róg ekranu i w NTSC powinny być niewidoczne. Tak jest np. w Magic Jewelry, kiedy nie wyświetla się jeżdżąca liczba.
Zapisane

Częste mycie skraca życie.
"If you have a fast, shiny new Pentium II, you might try using 44 kHz for the ultimate in sound quality." - readme od Unreala
https://drive.google.com/folderview?id=0B2TXQD5v-ZIVfjVQdTl2TTZiWmJ2LWZJajJzS0V4cDZBay04WjVGQkdQdnBDQzRlYkdQVGc&usp=sharing
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #116 : Listopada 15, 2014, 12:29:21 »

Co to za kwadracik??
Ten kwadracik to sprit zero. Sprit Zero to pierwszy sprit w pamieci OAM i jest często używany do synchronizacji CPU z PPU (Jeden cykl cpu to 3 piksele na jednym scanline)-innymi słowy, PPU jest szybsze niż CPU. Żeby wywołać np. status bar, trzeba zsynchronizować CPU z PPU.
Synchronizować można w różnych celach. FAOD synchronizuje by podmienić kilka kolorów i ustawić status bar, Dream World Pogie wyłącza ekran poniżej "poziomu" podłogi i dzięki temu może wysłać dodatkowe animacje grafiki do PPU, Inversion używa tego by uzyskać podnoszącą się lawę.
Synchronizacja poprzez sprit zero jest zazwyczaj bardziej widoczna przy grach które przewijają ekran pionowo. Wystarczy odpalić FAOD i zagrać w jazdę w wózku w kopalni, sprit jest tuż nad status barem po lewej stronie. Jest jeszcze potrzeba podmiany jednego tilesa w zasięgu sprita zero-sprit zero działa tylko jeśli styka się z nie transparentnym tilesem tła.
Synchronizację można też uzyskać w różne sposoby....poprzez licznik scanline, poprzez sprita zero, poprzez IRQ wywoływane po odtworzeniu sampla DPCM, poprzez dokładnie obliczony kod (ale praktycznie nie wykonalne dla gameplaya, używany zwykle do ekranów tytułowych, game over itp...), poprzez 8 spritów na jednej lini. Metody różne, każda ma plusy i minusy, ale lepiej juz skończę, bo jeszcze walnę wykład na drobne 10 stron ;]
Zapisane

Jimm
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #117 : Listopada 15, 2014, 19:09:20 »

Sam również zastanawiałem się o co dokładnie chodzi z tym kwadratem, no ale jak widać w końcu mamy odpowiedź.
Dizzy9 - tylko pozazdrościć wiedzy Smile

Co do samego tematu, to nie wiem czy zauważyliście pewien błąd, w sumie nie wiadomo do końca czy to błąd. Konkretnie w Battletoads w poziomie Turbo Tunnel, podczas przeskakiwania przepaści przy pomocy ramp, Rush nie wiadomo z jakiej przyczyny lubi nieraz wylecieć poza mapę. Bardzo często podczas przechodzenia BT natrafiałem na ten przypadek i tym samym traciłem życia. Może po prostu trzeba wybić się w odpowiednim momencie? I dunno.
Zapisane

Mój kanał na YT:
https://www.youtube.com/user/Jimm2418
Discord:
Jimm #1139
MaarioS
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1382



« Odpowiedz #118 : Listopada 16, 2014, 10:38:23 »

Co do samego tematu, to nie wiem czy zauważyliście pewien błąd, w sumie nie wiadomo do końca czy to błąd. Konkretnie w Battletoads w poziomie Turbo Tunnel, podczas przeskakiwania przepaści przy pomocy ramp, Rush nie wiadomo z jakiej przyczyny lubi nieraz wylecieć poza mapę. Bardzo często podczas przechodzenia BT natrafiałem na ten przypadek i tym samym traciłem życia. Może po prostu trzeba wybić się w odpowiednim momencie? I dunno.

O który moment chodzi dokładnie?? Sorry ale nie do końca wiem o czym piszesz, odkąd przechodzę Battletoads to jeszcze nigdy mi się nie udało wylecieć po skakaniu przez rampy a nawet wydaje mi się, że nie ma takiej teoretycznej opcji żeby wylecieć poza mapę....
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #119 : Listopada 16, 2014, 11:41:48 »

Ja też nie. To prędzej błąd w emulacji niż gry jako takiej. Ale kto wie. Wink
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.043 sekund z 19 zapytaniami.