Marca 28, 2024, 13:22:01 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Ukyte wiadomosci i easter eggi;)  (Przeczytany 2976 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
dr00id88
Gość
« : Marca 13, 2010, 11:50:36 »

W szczegolnosci to zobaczcie to:
http://translate.google.pl/translate?js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fcah4e3.wordpress.com%2F&sl=ru&tl=pl

ile to roznych "love story" jest ukrytych w grach NES.


Smile
Zapisane
yojc
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 296



« Odpowiedz #1 : Czerwca 16, 2011, 23:18:28 »

Odświeżam temacik bo znalazłem coś dość interesującego Wink

http://tcrf.net/Erika_to_Satoru_no_Yume_Bouken

W tej grze po wykonaniu dość... oryginalnych kroków można odczytać długaśną ukrytą wiadomość. Ciekawa lektura.
Zapisane


Jimm
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #2 : Listopada 15, 2014, 23:35:06 »

Skoro na forum istnieje temat związany z wszelakimi niedopracowaniami, które występują w grach na NES'a, to dlaczego miałoby nie być tematu który dotyczy różnorakich ciekawostek oraz Easter eggów? Wink [Ponieważ jednak już był - scaliłem oba wątki  /daf]

Pomimo tego że przez dość długi okres czasu gram w oldschoolowe gry to dopiero, bodajże pół roku temu zauważyłem pewne podobieństwo dwóch postaci, chodzi tu o Bombermana oraz opponenta z gry Lode Runner. Tak samo wyglądają, jedynie różnią się paletą kolorów.



Wychodzi na to że obie gry mają ze sobą coś wspólnego, pomijając fakt że zostały stworzone przez Hudson Soft. Czyżby główny bohater z Lode Runner i Bomberman, byli swoimi zawziętymi wrogami?

« Ostatnia zmiana: Listopada 16, 2014, 09:58:01 wysłane przez daf » Zapisane

Mój kanał na YT:
https://www.youtube.com/user/Jimm2418
Discord:
Jimm #1139
yojc
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 296



« Odpowiedz #3 : Listopada 16, 2014, 09:14:43 »

@Jimm: zakończenie Bombermana wszystko poniekąd wyjaśnia Wink
« Ostatnia zmiana: Listopada 16, 2014, 09:16:41 wysłane przez yojo2 » Zapisane


Mati
Gość
« Odpowiedz #4 : Listopada 16, 2014, 12:13:18 »

Mnie natomiast zastanawiają muzyczki, których nie ma podczas gry a są w plikach nsf. Sprawdźcie sobie ósmy kawałek i dziesiąty w Journey to silius. Ja podczas grania w ten tytół nie słyszałem nigdy tych muzyczek w grze, ale w pliku nsf występują. Zastanawia mnie czy to coś znaczy. Podejrzewam, że w sound teście też ich nie ma. Jest sporo takich gier, ale narazie zacząłem od Jts. Ciekawe czy da się to w ogóle wyjaśnić.
Zapisane
MaarioS
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1382



« Odpowiedz #5 : Listopada 16, 2014, 13:00:19 »

Prawdopodobnie jak komponowali utwory to od razu je wszystkie wgrali do kodu gry ale podczas tworzenia poziomów wyszło na to, że zrobili ich mniej, zastosowali jakieś utwory kilka razy do kilku leveli, uznali je za słabe albo po prostu zwyczajnie z innego powodu wszystkich kawałków nie wykorzystali a w pamięci gry zostały jako zapas który by prawdopodobnie wykorzystali ale jednak tego nie zrobili. Taka moja teoria...
Zapisane
Mati
Gość
« Odpowiedz #6 : Listopada 16, 2014, 13:13:38 »

Być może jest tak jak piszesz MaarioS. Podobnie też jest w Japońskiej wersji Power rangers 2. Tam to w ogóle jest mnóstwo dodatkowych utworów w nsf, które spokojnie mogłyby zastąpić wszystkie plansze a nie w każdej 1 i ten sam.
Zapisane
Jimm
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #7 : Listopada 16, 2014, 13:28:47 »

@Jimm: zakończenie Bombermana wszystko poniekąd wyjaśnia Wink

Rzeczywiście, obczaiłem sobie przed chwilą na YouTube Walkthrough'a z Bombermana. No i mam odpowiedź. Prawdę mówiąc nigdy nie zabierałem się za przechodzenie Bombermana. Grałem w niego bardziej "for fun", przeważnie dochodziłem gdzieś do 8 poziomu i na tym kończyłem grę. Wink
Zapisane

Mój kanał na YT:
https://www.youtube.com/user/Jimm2418
Discord:
Jimm #1139
dafczynsky
Gość
« Odpowiedz #8 : Listopada 16, 2014, 14:08:44 »

Prawdopodobnie jak komponowali utwory to od razu je wszystkie wgrali do kodu gry ale podczas tworzenia poziomów wyszło na to, że zrobili ich mniej, zastosowali jakieś utwory kilka razy do kilku leveli, uznali je za słabe albo po prostu zwyczajnie z innego powodu wszystkich kawałków nie wykorzystali a w pamięci gry zostały jako zapas który by prawdopodobnie wykorzystali ale jednak tego nie zrobili. Taka moja teoria...

Dokładnie, jestem tego samego zdania. Wg mnie to odpady, które zostały niewykorzystane w produkcji gry, a ponieważ zostały już wcześniej skomponowane, to postanowiono zamieścić je chociaż w plikach .nsf.
Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #9 : Listopada 16, 2014, 15:57:04 »

Cytuj
ponieważ zostały już wcześniej skomponowane, to postanowiono zamieścić je chociaż w plikach .nsf.
Ale Ty wiesz, że pliki nsf są tworzone poprzez wyjęcie silnika muzycznego i danych muzycznych z gry, dorobienie nagłówka i sklejenie tego jako plik nsf? Tak, wiem, że wiesz. Zabrzmiało to po prostu jakbyś miał na myśli "autorzy robiąc grę, zrobili 4 ścieżek muzycznych, i mimo że tylko 3 są użyte w grze, to twórcy dali je do NSF" Chodzi o to że NSF zostało nie zostało wymyślone przez twórców gry i oni nie "postanowili zamieścić" wszystkiego w nsf.
Zapisane

dafczynsky
Gość
« Odpowiedz #10 : Listopada 16, 2014, 16:41:55 »

Cytuj
Ale Ty wiesz, że pliki nsf są tworzone poprzez wyjęcie silnika muzycznego i danych muzycznych z gry, dorobienie nagłówka i sklejenie tego jako plik nsf?
Nie mam pojęcia.

Cytuj
Zabrzmiało to po prostu jakbyś miał na myśli "autorzy robiąc grę, zrobili 4 ścieżek muzycznych, i mimo że tylko 3 są użyte w grze, to twórcy dali je do NSF"
To właśnie miałem na myśli.
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #11 : Listopada 16, 2014, 21:58:40 »

Nie zawsze używa się wszystkich zasobów jakie powstały podczas procesu produkcji. Tyczy się to zarówno grafiki, obiektów jak i muzyki. W Gimmick! też jest jeden, rewelacyjny motyw, a mimo to nie został użyty (wstawiłem do walki z 6 bossem w Dark Gimmick!). Pliki te często dalej są w grze ponieważ w kodzie gry często są odniesienia nie do tablicy archiwów tylko konkretnych adresów (nie wiem jak to wygląda na cartridge'ach, ale pewnie podobnie) i z lenistwa nie są usuwane.

@daf
NSF to bardziej program niż format muzyczny. Na konsoli to tak nie wygląda.
« Ostatnia zmiana: Listopada 16, 2014, 22:00:50 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #12 : Listopada 16, 2014, 23:37:20 »

@Berion
NSF to bardziej format niż program.

Ale wiecie co mnie denerwuje? Treasure Island Dizzy, czemu? Bo użyte sa tam tylko 4 ścieżki muzyczne, a tymczasem wszystkich jest...10! Ale nie, oczywiście że nie! Podczas poruszania się po grze trzeba słuchać jednej ścieżki dźwiękowej która się ciągle zapętla. Autorzy nie mają nawet nic na swoją obronę, mogli je dać, są klimatyczne, pasują do stref które można wyznaczyć na wyspie skarbów, i w ogóle, ale widocznie im w ogóle nie zależało by gra była dobra, to jest jedna z najgorszych gier wydanych pod szyldem codemasterów. I to nie dlatego że jest TAKA zła tylko dlatego że mogła być znacznie lepsza.
Zapisane

Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #13 : Listopada 17, 2014, 01:56:36 »

Tutaj akurat bym polemizował. Tongue

Ta gra w ogóle jest zrobiona na odwal się. Tragiczna grafika i jeszcze gorsza fizyka. Muzyka też drażni. Szkoda, że taki słaby port.
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.038 sekund z 18 zapytaniami.