Kwietnia 19, 2024, 04:58:43
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności
:
Nowa strona główna :
http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !
Chat:
http://chat.emunes.pl
Galeria cartów:
http://carts.emunes.pl
Strona główna
Pomoc
Zaloguj się
Rejestracja
Reklama
EMU-NES #PL FORUM © 2004-2015
>
Nes/Pegasus/Famicom
>
Hacki i Romhacking/Programowanie
>
Contra 1993
Strony: [
1
]
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Contra 1993 (Przeczytany 3125 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Smakosz
Gość
Contra 1993
«
:
Lipca 12, 2010, 22:22:59 »
Modyfikacja do contry zmieniająca całkowicie levele. Co level to gorsze tekstury i co raz więcej błędów mapowych, ale i tak zabawa przednia. Trudność contry powiedział bym jest na tym hacku co najmniej 3,5 razy większa niż oryginale. Przejście pierwszego poziomu zajęło mi aż 10 kontynuacji i co w nim razi to błędy jak niewidzialne przepaści w wodzie i wiele innych, ale da się ich nauczyć na pamięć. Ciekawostka to miejsca na pierwszym poziomie dosłownie zasypane działkami. Robi się tam naprawdę ciekawie. Z kolei bazy są bardzo interesujące, ale szczerze powiedziawszy ta pierwsza pod względem wyglądu jest bardzo oczo-jebna, bo te poukładane obok siebie wielkie tekstury nie prezentują się zbyt logicznie dopiero Baza 2 wygląda całkiem sensownie. Obie plansze jednak prezentują wysoki poziom trudności i praktycznie trzeba ciągle kucać na ułamki sekundy możemy jedynie powstać by przesunąć się o milimetr w tym czasie lecą na nas granaty - zabawy co nie miara. Oczywiście nie można nie wspomnieć o planszy wodospad - według mnie jest najtrudniejsza obok ostatniej w całej Contrze 1993 - gdzie się człowiek nie ruszy pojawiają się zastępy działek wraz z nurkami bombardującymi nas + często pojawiają się płomienie na podłodze - wystarczy to sobie wyobrazić - unikanie płomieni, bomb płetwonurków + bycie ostrzeliwanym przez kilka działek w tym samym momencie - na waterfallu jest tam praktycznie cały czas taka zabawa. Poziom snowfield - to czyste szaleństwo bugów w teksturach, ale ile strzelania do kolesi obsługujących działka - jest tu ich 3 razy więcej niż normalnie na snowfieldzie. Kolejna ciekawa i warta uwagi rzecz - w energy zone cały czas spadały B czyli czasowe nieśmiertelności i można było przebiec ten poziom praktycznie bez obaw strzelając do wszystkiego co się rusza, a więc znane wszystkim miotacze nie straszne na tym poziomie. Jeśli chodzi o hangar to zbyt wielu zmian nie ma - to aż dziwne jak na ten dodatek. Na ostatnim poziomie natomiast to już jest czysta poezja mamy ciągle powtarzające się wielkie głowy obcego, które zwisają z sufitu, które w Alien Lair normalnie spotykamy tylko jeden raz. Po za tym finalny boss jest wyłożony wylęgarniami tak, że S nie nadąża nad likwidacją kolejnych zastępów wrogów. To jest po prostu hardkor. W całym tym dodatku ostatnia plansza zasługuje na wielkie uznanie. Podsumowując pod tymi pokładami błędów i chwilami brzydoty skrywają się tony grywalności. Jeśli miał bym ocenić LICZBOWO
grafika 1/10
Trudność 10/10
grywalność 9/10
Dla kogo jest ta gra ? Dla osób, które są niewyżyte jeśli chodzi o poprzednie części contry znają poprzednie części na pamięć, ale nadal nie mają dość i chcą mocnych wrażeń - w tym hacku tych wrażeń uświadczy się co nie miara tylko ta grafika momentami okropna odrzuca. Ostrzegam jednak: poziom trudności zabija - to jest gra wielu prób i niepowodzeń nim osiągnie się sukces.
«
Ostatnia zmiana: Lipca 12, 2010, 22:31:07 wysłane przez Smakosz
»
Zapisane
dr00id88
Gość
Odp: Contra 1993
«
Odpowiedz #1 :
Lipca 12, 2010, 22:31:34 »
Postanowilem zrecenzowac recenzje Smakosza.
Przede wszystkim wywaliles screeny, a tak poza tym ta Contre walkowalismy milion razy. Nawet z Czechem.
Cytat: Smakosz Lipca 12, 2010, 22:22:59
Modyfikacja do contry zmieniająca całkowicie levele. Co level to gorsze tekstury i co raz więcej błędów mapowych, ale i tak zabawa przednia.
Sam jestes blad mapowy. To celowy zabieg w celu otrzymania pseudo-3d.
Cytat: Smakosz Lipca 12, 2010, 22:22:59
Trudność contry powiedział bym jest na tym hacku co najmniej 3,5 razy większa niż oryginale. Przejście pierwszego poziomu zajęło mi aż 10 kontynuacji i co w nim razi to błędy jak niewidzialne przepaści w wodzie i wiele innych, ale da się ich nauczyć na pamięć.
Bo lamisz.
Cytat: Smakosz Lipca 12, 2010, 22:22:59
Ciekawostka to miejsca na pierwszym poziomie dosłownie zasypane działkami. Robi się tam naprawdę ciekawie. Z kolei bazy są hardkorowo trudne, ale szczerze powiedziawszy ta pierwsza pod względem wyglądu jest bardzo oczo-jebna, bo te poukładane obok siebie wielkie tekstury nie prezentują się zbyt logicznie dopiero Baza 2 wygląda całkiem sensownie. Obie plansze jednak prezentują wysoki poziom trudności i praktycznie trzeba ciągle kucać na ułamki sekundy możemy jedynie powstać by przesunąć się o milimetr w tym czasie lecą na nas granaty - zabawy co nie miara. Oczywiście nie można nie wspomnieć o planszy wodospad - według mnie jest najtrudniejsza obok ostatniej w całej Contrze 1993 - gdzie się człowiek nie ruszy pojawiają się zastępy działek wraz z nurkami bombardującymi nas + często pojawiają się płomienie na podłodze - wystarczy to sobie wyobrazić - unikanie płomieni, bomb płetwonurków + bycie ostrzeliwanym przez kilka działek w tym samym momencie - na waterfallu jest tam praktycznie cały czas taka zabawa. Poziom snowfield - to czyste szaleństwo bugów w teksturach, ale ile strzelania do kolesi obsługujących działka - jest tu ich 3 razy więcej niż normalnie na snowfieldzie. Kolejna ciekawa i warta uwagi rzecz - w energy zone cały czas spadały B czyli czasowe nieśmiertelności i można było przebiec ten poziom praktycznie bez obaw strzelając do wszystkiego co się rusza, a więc znane wszystkim miotacze nie straszne na tym poziomie. Jeśli chodzi o hangar to zbyt wielu zmian nie ma - to aż dziwne jak na ten dodatek. Na ostatnim poziomie natomiast to już jest czysta poezja mamy ciągle powtarzające się wielkie głowy obcego, które zwisają z sufitu, które w Alien Lair normalnie spotykamy tylko jeden raz. Po za tym finalny boss jest wyłożony wylęgarniami tak, że S nie nadąża nad likwidacją kolejnych zastępów wrogów. To jest po prostu hardkor. W całym tym dodatku ostatnia plansza zasługuje na wielkie uznanie. Podsumowując pod tymi pokładami błędów i chwilami brzydoty skrywają się tony grywalności. Jeśli miał bym ocenić LICZBOWO
Znudzilem sie w polowie. Smakosz nie wiem co to akapit.
Cytat: Smakosz Lipca 12, 2010, 22:22:59
grafika 1/10
Trudność 10/10
grywalność 9/10
Grafika 1/10? .. Jaka grafike ty oceniasz:D Przeciez to ta sama.
Trudnosc 10/10 .. No to juz kwestia wprawy. Ale ze ty z PG przyszedles, no to ok. Moze i tak.
Grywalnosc 9/10 .. Tu sie zgodze.
Ale uwazam ze to o wiele lepsza wersja Kontory, jesli chodzi o romhacking. Nalezy wziac pod uwage, ze dopiero pozniej wyszedl na swiat Edytor, ktory poki jest rozwijany na Mac. No i tam jeszcze te moje wypociny Blue Falcona pod Winde.
Zapisane
Smakosz
Gość
Odp: Contra 1993
«
Odpowiedz #2 :
Lipca 12, 2010, 22:40:20 »
Cytat: dr88 Lipca 12, 2010, 22:31:34
Sam jestes blad mapowy. To celowy zabieg w celu otrzymania pseudo-3d.
Wyszła jednak straszna brzydota. A pseudo 3-d to pływanie ponad poziomem morza w niewidzialnych bajorkach, albo wpadanie w "dziury" w wodzie, które w ogóle nie są pokazane. To bankowo są błędy. Wystarczy zobaczyć jakie bugi są w snowfield powiesz, że te ściany zrobione z wycinków pojazdu opancerzonego to pseudo 3-d ? Masa błędów graficznych, ale dobra zabawa ogólnie.
Cytat: dr88 Lipca 12, 2010, 22:31:34
Bo lamisz.
Ooo chciałbym zobaczyć jak przechodzisz tę grę ! Dla mnie to był nie lada problem.
Cytat: dr88 Lipca 12, 2010, 22:31:34
Grafika 1/10? .. Jaka grafike ty oceniasz:D Przeciez to ta sama.
Trudnosc 10/10 .. No to juz kwestia wprawy. Ale ze ty z PG przyszedles, no to ok. Moze i tak.
Grywalnosc 9/10 .. Tu sie zgodze.
No oceniam to ułożenie tych wszystkich elementów tileseta, żeby nie rozwalała się głębia map, a jednak ten dodatek ma masę błędów te urywające się między sobą niedopasowane tekstury. W oryginale wszystko wygląda naturalnie.
Cytat: dr88 Lipca 12, 2010, 22:31:34
Ale uwazam ze to o wiele lepsza wersja Kontory, jesli chodzi o romhacking. Nalezy wziac pod uwage, ze dopiero pozniej wyszedl na swiat Edytor, ktory poki jest rozwijany na Mac. No i tam jeszcze te moje wypociny Blue Falcona pod Winde.
Mam nadzieje, że istnieją bardziej dopracowane graficznie dodatki niż Contra 1993
«
Ostatnia zmiana: Lipca 12, 2010, 22:42:08 wysłane przez Smakosz
»
Zapisane
dr00id88
Gość
Odp: Contra 1993
«
Odpowiedz #3 :
Lipca 12, 2010, 22:52:10 »
Jesteś kretynem i to jest hack a nie dodatek. I to nie brzydota tylko wstepne proby okielznania sposobu generowania poziomow, a nie bede ci tego tlumaczyl bo to przewyzsza twoj iloczyn inteligencji.
Zapisane
Mati
Gość
Odp: Contra 1993
«
Odpowiedz #4 :
Lipca 12, 2010, 22:55:33 »
Pozwolilem se przeniesc temat do dzialu o hackach, bo to jednak hack.
Zapisane
Smakosz
Gość
Odp: Contra 1993
«
Odpowiedz #5 :
Lipca 12, 2010, 23:14:49 »
Grafika ma masę przekłamań i niedoróbek i błędów logicznych więc wreszcie zgadłeś jest zabudowana, a nie udaje 3-d XD Robisz postępy. Ten tekst z kretynem taki odważny co nie i w ogóle, ale zachowaj go dla siebie XD
Oto obiecane screeny mojej własnej roboty. Tak jak pisałem grafika momentami prezentuje się tragicznie.
«
Ostatnia zmiana: Lipca 12, 2010, 23:27:53 wysłane przez Smakosz
»
Zapisane
meffcio
Chorąży
Offline
Wiadomości: 157
Odp: Contra 1993
«
Odpowiedz #6 :
Lipca 14, 2010, 12:50:17 »
Jak dla mnie grywalność jest niższa, ale ostatnimi screenami sam potwierdziłeś, że to jest to pseudo 3d. Spójrz na to z tej strony, że to nie jest 'akwarium powietrzne', tylko bohater może wskoczyć 'w bok' do wody, tzn. dalej od ekranu. Bliżej ekranu ma glebę.
Zapisane
Smakosz
Gość
Odp: Contra 1993
«
Odpowiedz #7 :
Lipca 14, 2010, 13:07:43 »
Szykuj się na następną porcję screenów.
Zapisane
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: Contra 1993
«
Odpowiedz #8 :
Lipca 14, 2010, 15:19:15 »
Lipa, grałem w to kiedyś. Kiepski dlatego, że wygląda to jak demo techniczne (kto wie, może takie miało być? nie wierzę, żeby autor w to nie grał), a nie jak porządny hack. Nie wiem jak jest zrobione to w oryg. 'kontrze', ale podejrzewam, że tak jak w większości przypadków mapa kolizji itp. jest przypisana zestawom - nikt nie zadał sobie trudu zrobić nowych, ani przetestować potem gry.
Ja się Smakoszowi nie dziwię (recenzji nie czytałem, wybacz ale w ten upał nie mam sił na to ;]).
@Smakosz
Nie bierz do siebie tak każdego słowa. Internet to nie sielanka przed domkiem z ogródkiem. ;] Po za tym zrozum, on teraz ma dziewczynę, musi odreagowywać jakoś ten stres. (;})
Aha - i to nie są tekstury. Generalnie rzecz biorąc sprajty, ale najmniej inwazyjnie byłoby stwierdzić, że bitmapy.
«
Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2010, 15:22:52 wysłane przez Berion
»
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
dr00id88
Gość
Odp: Contra 1993
«
Odpowiedz #9 :
Lipca 14, 2010, 15:32:55 »
;}
Zapisane
Martin
Can You sell Your collection to Media Markt?
Kapitan
Offline
Wiadomości: 312
Oldschool come back!
Odp: Contra 1993
«
Odpowiedz #10 :
Lipca 14, 2010, 18:07:30 »
Niewidzialne akwarium powietrzne...
Niesamowity jesteś koleś, naprawdę...
Zapisane
Zapraszam do obejrzenia mojej kolekcji:
contra_best
Szeregowy
Offline
Wiadomości: 45
Odp: Contra 1993
«
Odpowiedz #11 :
Lipca 14, 2010, 19:25:16 »
I like Contra 1993.
Zapisane
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: Contra 1993
«
Odpowiedz #12 :
Lipca 14, 2010, 20:53:40 »
It's more like a tech demo than rightful hack. Interesting but nothing more (IMO ;]).
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
Strony: [
1
]
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Nes/Pegasus/Famicom
-----------------------------
=> NES Champions League
=> News'y ze sceny NES/Famicom i nie tylko...
=> Gry
=> Emulatory/Emulacja
=> Szukam Gry
=> Hacki i Romhacking/Programowanie
=> Famicom Disk System
=> Poradniki, solucje, mapy, itp.
-----------------------------
EMU-NES #PL
-----------------------------
=> Ankiety
=> Warn & Ban
===> Regulamin forum oraz ogłoszenia admina
===> #nes ...iRC'owy kanał fanów NESa/Famicoma
-----------------------------
EMU-NES #PL Redakcja
-----------------------------
=> Pegagruz
-----------------------------
Jeszcze więcej NES-a...
-----------------------------
=> Sprzęt/Hardware
=> Kupię/Sprzedam/Zamienię - Ogłoszenia
=> Ogólne forum o Nesie/Pegasusie/Famicomie
=> Zlot EMU-NES
-----------------------------
Kategoria Nietematyczna
-----------------------------
=> Inne gry, komputery i konsole
=> Hyde Park
===> Reklama
===> Lata 80/70/60...
=> Śmietnik
Ładowanie...