Marca 29, 2024, 02:36:33 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Rygar / Argos no Senshi  (Przeczytany 2453 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
dafczynsky
Gość
« : Października 11, 2010, 22:39:42 »

Po uporaniu się z grą, na którą czaiłem się jakieś 15 lat i nigdy - aż do wczoraj - się na nią nie zdecydowałem, postanowiłem zapoznać Was nieco z podstawami świata Rygara. Jest to "poradnik" raczej dla osób, które nigdy owej gry nie zasmakowały, chociaż czają się na nią, a nie mogą się przekonać. Może te kilka informacji zachęci Was, aby obronić świat Argool przed złem.

Zacznijmy od tajemniczych rzeczy w menu dostępnym po wciśnięciu podczas gry Start:


Te czerwone kuleczki u góry, to oczywiście nasza energia, o czym mówić chyba nie muszę. Ale jak dobrze wiecie, grę zaczynamy z trzema punktami energii, a na obrazku jest ich już 12. W dodatku nie ma w grze power-upów, które by nam te czerwone kuleczki dodawały. Jak je więc zdobyć? O tym niedługo, na razie rozpracujmy rzeczy oznaczone numerkami:

1. Tone - jest to miara naszej aktualnej siły. Im wyższa wartość przyświeca nam przy "Tone", tym silniejsze są nasze ciosy. Wartość tą nabijamy przez zabijanie kolejnych wrogów. 4095 to wartość maksymalna.

2. Last - jest to nasze doświadczenie uzbierane podczas rozgrywki. Ono także rośnie wraz z zabijaniem wrogów i także nie przekracza liczby 4095. Last ma wspomniane znaczenie w dodawaniu punktów energii! Tabela wzrostu wartości Last i rozwoju naszego "paska" energii prezentuje się następująco:

3 HP - Last=10
4 HP - Last=48
5 HP - Last=96
6 HP - Last=192
7 HP - Last=336
8 HP - Last=496
9 HP - Last=992
10 HP - Last=2000
11 HP - Last=2992
12 HP - Last=4000

3. Mind - wartość Mind budujemy przez łapanie itemów, przypominających brązowo-żółte gwiazdki. Licznik pasków Mind nie przekracza ilości siedmiu. Dzięki Mind możemy wykorzystywać czary, które na screenie są oznaczone cyferkami 4, 5 oraz 6.

4. Power up - pierwszy na liście czar, który rozbudowuje nieco naszą broń, a dokładnie wydłuża jej pole rażenia. Przyjemność ta kosztuje 3 jednostki Mind i trwa aż do śmierci naszego bohatera.

5. Attack & Assail - przez chwilkę, gdy używamy broni, rani ona wszystkich niemilców widocznych na planszy. Kosztuje 5 Mind.

6. Recover - ten czar dopełnia naszą energię do maksimum, ale kosztuje wszystkie wartości Mind, to jest 7.

7. Items - są to elementy naszego ekwipunku pomocnego w wędrówce, które zdobywamy po kolei po pokonaniu bossów:

- Grabbling Hook (hak na linie) - możemy dostać się dzięki niemu piętro wyżej lub niżej w miejscach, przygotowanych specjalnie przez twórców. Często musimy działać na czuja i używać haku w miejscach, gdy półki do zaczepu nie widać na obecnym screenie (o co mi chodzi? Widać to dobrze na filmiku poniżej, już w trzeciej sekundzie - piętra wyżej po prostu nie widać i musimy takich miejsc się wyuczyć na pamięć...)

- Wind pulley (rolka linowa) - służy do przemieszczania się po linach, rozciągniętych nad przepaściami między dwoma pniami.

- Crossbow (kusza) - dzięki niej, możemy poprowadzić linę w miejscach do tego przeznaczonych, to jest nad przepaścią, gdy występują specjalne pnie do zaczepienia jej. Później, po linie możemy śmignąć używając rolki.

- Coat of Arms (herb) - wielu pustelników, których spotkamy na naszej drodze pyta nas, czy posiadamy owy herb. Gdy już go zdobędziemy, dopełnią oni naszą energię HP do wartości maksymalnej, przy każdej naszej wizycie w ich komnacie.

- Indora's Armor (pancerz Indory) - zwiększa on naszą siłę obronną podczas walki z przeciwnikami.

- Pegasus Flute (magiczny flet) - gdy zagramy na nim w wyznaczonym miejscu, otworzą się nam wrota do Sky Castle - siedziby ostatniego bossa. Miejsce pokazane jest na screenie:




Naszą postać warto trochę "poexpić" przed walkami z późniejszymi bossami. Możemy oczywiście chodzić po całym Garloz lub innej lokacji i zabijać pojawiające się (losowo) stwory, ale jest na to metoda, która jest znacznie szybsza. Przedstawiam ją Wam na filmiku, który nagrałem. Dzięki tej metodzie wartość Last osiągającą ponad 4000 można nabić w niecałe 10 minut. A gdy już będziemy mieli Tone i Last na takiej wysokości, pierwszych bossów pokonamy jednym (!) ciosem. Oto, jak to wykonać:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=AZo35486ylk" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=AZo35486ylk</a>

Ten robot, czy cokolwiek to jest, znakomicie się do tego nadaje, gdyż po jego pokonaniu dodaje nam dużo Tone i Last. Zobaczycie, że po każdym jego pokonaniu, następne pokonywanie będzie coraz krótsze, a potrzebna liczba ciosów coraz mniejsza




Myślę, że niektórych choć troszkę namówiłem na tę wspaniałą grę i że dzięki temu "poradnikowi" będzie choć trochę łatwiej. Życzę powodzenia w ratowaniu cywilizacji!
« Ostatnia zmiana: Października 11, 2010, 22:41:15 wysłane przez dafczynsky » Zapisane
alzen
Gość
« Odpowiedz #1 : Października 12, 2010, 09:00:57 »

Super, dzięki za to rozpoznanie, mam niestety wersję japońską, ale może twój poradnik coś pomoże.
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.048 sekund z 16 zapytaniami.