Marca 29, 2024, 08:22:21 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Metal Gear -Pełny Opis Przejścia  (Przeczytany 2642 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Virus
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 323



« : Stycznia 10, 2011, 00:11:39 »



Po namowach Seby postanowiłem powrzucać swoje stare solucje do NES'owych gier.. a oto i jedna z nich. Pełny opis przejścia Metal Gear. Niestety wcięło parę screenów ale problem powinien się naprawić sam lub za jakiś czas wrzucę nowe screeny. W każdym razie Metal Gear to dość złożona i trudna gra, dlatego mam nadzieję, że ten opis ułatwi Wam grę... a więc jak agencie Snake? Jesteś gotów na swoją pierwszą misję?

Warto dodać, że gra jest jedynie portem oryginału z japońskiego komputera MSX2, przy której mistrz Hideo w ogóle nie majstrował, dlatego gra ma swoje wady i trochę się różni od oryginału (głównie przez ograniczenia NES). W każdy razie gra się wciąż naprawdę przyjemnie Cheesy

AKT I Wejście Snake'a
Więc zaczynamy grę w Metal Gear. Na dobry początek (I mówię to zupełnie serio) warto nauczyć się obsługiwać naszym inwentarzem bo niestety łatwe to nie jest. A więc do rzeczy. By otworzyć okno wyboru broni i ekwipunku klikamy select. By wyjść z okna klikamy B. Wy wybrać daną opcję klikamy A. By wybrać broń klikamy B. By wyjść z okna wyboru broni klikamy select.. tya nie ma to jak intuicyjne skradanie.

Ale do dzieła.. po odsłuchaniu rozmowy z Big Bossem kierujemy się na lewo, gdzie spotkamy naszego pierwszego przeciwnika.. który za chwile pójdzie spać. Niestety przemknięcie obok niego jest niemożliwe więc musimy sklepać mu facjate. Po rozłożeniu oponenta, kierujemy się na południe, gdzie będziemy musieli pobić bandę psów. Nawet nie próbujcie się skradać za jeapem bo jest to niemożliwe. Tak czy siak psy cię zauważą. Następnie skieruj się na południe, wyjściem oznaczonym strzałką na screenie, gdyż drugie wiedzie do ślepej uliczki.



Ruszamy na południe. Tu mamy wąską ścieżkę z jednym psem. Na szczęście z tym możemy uniknąć konfrontacji, przechodząc obok prawej strony ścieżki. Nawet jeśli pies nas zauważy, mamy wystarczająco dużo czasu by mu umknąć. Teraz zaczyna się robić trochę trudniej. Musimy spokojnie zakraść się za krzaki (jak na screenie) i spokojnie poczekać aż ziomek zaśnie i odwróci się do nas tyłem. Wtedy my wkraczamy do akcji i sprzedajemy parę ciosów.



Wychodzimy do ciężarówki i zabieramy lornetkę. UWAGA. Wychodzą od razu naciśnij strzałkę w góre na Dpadzie bo ziomek, któremu sklepałeś buśkę się respawnuje. Poczekaj aż odda pierwszy strzał i skop mu dupsko. Kontynuuj idą dalej na południe. Tu naprawdę będzie ciężko! Mamy bardzo wąski przesmyk i dwóch uzbrojonych ziomków! Więc pierwsze co przesuń się do skrajnej prawej części przesmyku. I poczekaj aż koleś będzie zwrócony na południe. To istotne bo w przeciwnym razie zobaczy cię drugi ochroniarz. Działaj szybko i zneutralizuj kolesia. I szybko chowaj się w wnęce w której przebywał. Teraz wyczuj moment, gdy drugi ochraniarz będzie odwrócony tyłem i podobnie jak ze wszystkim innymi.. skop mu dupsko. Kieruj się dalej na południe.

Tym razem mamy cztery drogi do wybór i psa lezącego na środku ekranu. Jest on do nas zwrócony tyłem więc jego anihilacja nie powinna sprawiać problemów. Następnie kieruj się dalej na południe. Kierowanie się na wschód czy zachód niestety nie ma sensu, gdyż wylądujemy na tym samym ekranie co wcześniej tylko z drugiej strony… i z respawnującym się psem.

Teraz naprawdę trudna i frustrująca chwila (jak wiele w tej grze). Mamy dość szeroką polane z więzieniem po środku oraz dwójką Bad guyów. Najpierw zajmij się tym po lewo bo niestety sprit do jegomościa po prawo skończy się stosem kul w bebechach Snake’a.  Bo anihilacji ziomka na lewo szybko skryj się za więzieniem. Teraz hard part. Podejdź do skrajne prawej część więzienia i gdy ochroniarz będzie tyłem ruszaj do akcji! Ale nie tak szybko.. jak Boga kocham nie da się zrobić tego tak by koleś Cię nie zauważył. Więc szybko zrób uskok w prawo unikając pocisku a następnie sklep go po mordzie. Co i jak jest rozrysowane za pomocą strzałek na screenie.  Następnie ruszaj na południe… tylko zrób to przechodząc po lewej stronie ekranu bo inaczej wylądujesz enface przeciwnika.. a szybka ucieczka na północ kończy się ehh respawnem kolesi, których wcześniej załatwiłeś.



Jeśli zrobiłeś wszystko jak trzeba powinieneś wylądować na skrajnej lewej górnej części ekranu (zaznaczone na screenie) Najpierw załatw kolesia stojącego przy ciężarówce.. jak.. chyba sam już się domyślasz. Następnie zakradnij się do drugiego. Teraz istotna sprawa bo zła decyzje może nas kosztować wiele nerwów! Wejdź najpierw do ciężarówki oznaczonej na czerwono (ta oznaczona na zielono zawiezie cię inny zakątek mapy) i zabierz Card I. Teraz oczywiście przeciwnicy się respawnują i od razu cię atakują ale spoko… jest metoda by nie tracić nawet ułamka paska zdrowia tutaj. Po prostu jak tylko wyjdziesz zacznij naciskać klawisz ataku jak szalony a szybko powalisz kolesia przy ciężarówce.. zaś zanim drugi dowlecze swoje dupsko do ciebie ty zwrócisz się na  północ dalej jak maniak naciskając klawisz ataku.



Następnie wejdź do ciężarówki po prawej stronie ekranu. Gdy to zrobisz pojawi się napis „ OH-OH THE TRUCK HAVE STARTED TO MOVE” czy tylko ja widzę ty jawny błąd gramatyczny?

Gdy ciężarówka przestanie się poruszać wysiądź z niej.. iii ponownie przesiadka do kolejnej ciężarówki.. (zaznaczona na niebiesko na screenie). Oczywiście pilnuje jej jeden ochroniarz ale spoko. Biegnij na złamanie karku olewając to czy nas zobaczy czy nie i nawet nie sil się by go unieszkodliwić bo po wysiadce z ciężarówki oczywiście się zrespawnuje. Z ciężarówki zabierz Ration.. czyli mówiąc krótko apteczkę. (możesz mieć 3 przy sobie) [uwaga trick.. wejdź ponownie do ciężarówki by zgarnąć kolejne apteczki]. Wysiadając ochroniarz od razu cię zobaczy. Ale spoko. Zamiast panikowac zwróć się na północ i zacznij jak maniak klikac w klawisz akcji.. koleś jak baranek na rzeź podejdzie i grzecznie da się sprać po twarzy. Teraz wejdź do ciężarówki oznaczonej na czerwono.. aby to zrobić musisz  iść na wschód i wrócić w miejsce gdzie jest cieżarówka.. no i kolejna przejażdżka!



Gdy dojedziesz na miejsce wejdź do ciężarówki znajdującej się najbardziej na południe i zabierz z niej dwie paczki amunicji (szkoda, że wciąż nie mamy broni… no ale cóż). Ciężarówkę w lewym górnym rogu olej bo znajduje się w niej ochroniarz.. Wejdź do ciężarówki, która znajdywała się pod tą z której wysiadałeś.. no i kolejna przejażdżka. Gdy wysiądziesz idź dwa screeny w dół… (dobra wiadomość jest taka, że po drodze nie ma żadnych ochroniarzy). W ten sposób wylądujesz na ekranie gdzie będą trzy ciężarówki (znowu >_>). Wejdź najpierw do ciężarówki w lewym górnym rogu by znaleść ładunki wybuchowe. Następnie wejdź do tej w prawym dolnym rogu (wejście do niej ponownie wymaga od nas opuszczenia ekranu gry) i zabierz z niej Card 4. Następnie wejdź do tej po środku no i cóż.. kolejna przejażdżka…



Teraz wysiadając przed sobą będziesz miał dwójkę ochroniarz.. załatwienie obu jest łatwe, gdyż właściwie nie zwracają na ciebie uwagi. Wejdź do ciężarówki na prawo.. i znowu OH-OH THE TRUCK… no sami wiecie. Cóż ten stage wyda ci się dziwnie znajomy.. czemu? Bo byłeś już tu wcześniej. Jeśli potrzebujesz w ciężarówce lewym górnym rogu masz apteczkę.. Znokautuj przeciwnika i używając CARD 1 wejdź do budynku.

Znajdziesz się w pomieszczeniu ze sporą ilością czołgów oraz jednym ochroniarzem. Możemy uniknąć konfrontacji z nim po prostu wymijając go drugo ścieżką i kierujemy się na północ. Teraz będzie tylko jeden ochroniarz ale módlcie się by nie podniósł alarmu. Spokojnie wykorzystajcie okazje, gdy będzie stał tyłem i skopcie mu tyłek. Jeśli jednak podniesiecie alarm zaraz zleci się około 10 uzbrojonych chłopa.. moja rada uciekać na zachód.. i spokojnie wrócić by ponowić próbę. Wejdź do pokoju którego strzegł ochroniarza za pomocą CARD I i od razu zacznij klepać klawisz ataku anihilując szarżującego na Ciebie ochroniarza. Zabierz maskę przeciw gazową ze stołu.



Wychodząc z pomieszczenia pamiętaj, że tuż za nimi jest ochroniarz.. i niestety nie ma żadnej metody by unieszkodliwić tego bydlaka by samemu nie dostać po głowie. Więc jeśli macie niski Helath Bar.. Weście Ration.

Teraz idźcie górny korytarzem za zachód aż dojdziecie do miejsca gdzie będzie trójka ochroniarzy oraz telefon od szefa gadając byś zaflirtował bazę itp. itd. Szybko uciekaj prawym przejściem na północ.. bo wezwanie alarmu kończy się kolejnym zbiegiem ochroniarzy. Teraz ostrożnie. Mniej więcej w połowie korytarza otwiera się wielka dziura. By się jej pozbyć musimy użyć Transceiver. Pamiętacie jak Nerd mówił, że owszem, że dziury znikają ale wciąż giniemy.. cóż to prawda. Jest jednak specjalna częstotliwość (oniemiamy ją strzałkami na Dpadzie), która faktycznie wyłącza pułapkę.. jaką niestety jest ich aż od 120.00 do 120.99 więc nie wiem, która konkretnie.. ale jeśli przelecicie wszystkie częstotliwości po kolei będzie git.

Teraz kieruj się na wschód (olej kolesia przy windzie) przemykając się u dołu ekranu. Znajdziesz się teraz w pomieszczeniu z trzema ciężarówkami. Zakradnij się u dołu ciężarówek i zajdź od tyłu ochroniarza. Wejdź do oznaczonej na niebiesko ciężarówki i zabierz z niej miny. Następnie wyjdź (pobij ochroniarza) i wejdź do czerwonej i zabierz z niej pistolet)



Wróć do pomieszczenia z windą (na zachód) i skop dupsko ochraniarzowi (lub zastrzel jeśli masz amunicje ^^) Wejdź do windy za pomocą CARD I wjedź na trzecie piętro.

Wylądujesz w pomieszczeniu z dwoma kamerami. Na szczęście uniknięcie ich jest bardzo łatwo. Po prostu przemknij się przylegając do lewej ściany i idź na południe korytarzem po lewo. Tu przemknij się do drzwi na zachód. W pomieszczeniu wreszcie znajdziesz amunicje do swojego pistoletu. Następnie za pomocą CARD I ruszaj dalej na południe. W następny pomieszczeniu na środku pokoju będzie związany zakładnik. By go uwolnić po prostu podejdź do niego. Ruszaj drzwiami za wschód.

Teraz jak tylko wejdziesz naciśnij select by i załóż maskę przeciw gazową gdyż pomieszczenie wypełnione jest trującym gazem. W między czasie zadzwoni BIG BOSS by łaskawie nam powiedzieć by założyć maskę.. wow.. szkoda tylko, że tak późno. Za pomocą CARD I otwórz drzwi w prawym dolnym rogu. Znajdziesz się w pomieszczeniu z kamerą. Olej kamerę i przemknij się za skrzyniami i skręć lewo. Tam dojdziesz do pomieszczenia z drzwiami na północ.. przejdź przez niej. Teraz trochę zabawy a la Prince of Persia bo w pomieszczeniu znajduje się obrotowy pilar z ostrzami śmierci. Unikając go zabierz kolejne ładunki wybuchowe (lewy górny róg) następnie wróć do powrotem do wnęki. Poczekaj aż pilar powędruje na lewo i ruszaj do drzwi na prawo. Co i jak na screenie. Numeracja strzałek oznacza kolejność ruchów.



Dalej ruszaj na schód aż znajdziesz się w pomieszczeniu z dwoma ochroniarzami. Skryj się we wnęce u dołu mapy i poczekaj aż jeden z ochroniarzy podejdzie do ciebie. Wtedy ty wkraczasz do akcji zadając mu parę ciosów. Wróć do wnęki i poczekaj aż drugi ochroniarz wejdź z powrotem do korytarza. Wtedy ty szybko prześlizgnij się dalej na wschód. Wejdziesz do pomieszczenia z dwoma kamerami. Unikając kamer idź do pomieszczenia w prawym dolnym rogu. Zabierz z biurka Card 2. Wyjdź z pomieszczeni. i udaj się do drzwi w górnej lewej części ekranu. Zabierz Ration (apteczkę) i wyjdź z pomieszczenia. Stąd wróć do pomieszczenia do którego wszedłeś po Gas Masc Room. Za pomocą Card 2 otwórz po prawo (z perspektywy z jakiej wchodzi Snake do pokoju). Jeśli Ci zależy możesz wejść za pomocą CARD I do pomieszczenia na lewo i porozmawiać z jednym z zakładników.



Z pomieszczenia (Card 2) powinieneś zabrać samo naprowadzające się rakiety. A teraz fun part.. wierzcie lub nie ale musimy wrócić całą drogę powrotem do pomieszczenia, gdzie znaleźliście CARD 2 oraz Ration i  stamtąd ruszyć na północ. Znajdziesz się w pomieszczeniu się świecącą podłągą. NIE WCHODŹ na nią. Po drugiej stronie pomieszczenia znajduje się przełącznik. Użyj zdobytych rakiet by zniszczyć przełącznik. Po wystrzeleniu rakiety Dpad (strzałki) kontrolują lot rakiety. Teraz możesz kontynuować drogę na północ. BRAWO ukończyłeś pierwszy Akt Metal Gear!

AKT II Infiltracja

Lądujemy w pomieszczeniu z dwoma strażnikami. Niestety czasem bywa tak, że zaraz po wejściu do pomieszczenia zauważa nas ochraniarz. Wtedy czym prędzej uciekaj na południe. By zneutralizować strażnika w lewym korytarzu stań w miejscu zaznaczonym na screenie. Poczekaj aż ochroniarz podejdzie do ciebie i sprzedaj mu parę ciosów. Następnie poczekaj aż drugi ochroniarz pójdzie w góry korytarzu i szybko biegnij do zaznaczonych drzwi. Do ich otwarcia użyj Card 1



W pokoju znajdziesz kolejnego POW (Więzień Wojenny), który powie ci, że na częstotliwości 120.33 skomunikujesz się z Diane przywódczynią ruchu oporu. Jeśli nie masz dobre pamięci zanotuj sobie tą częstotliwość. Wyjdź z pomieszczenia, skop strażnika i ruszaj na północ do pomieszczenia z windą. Tu będzie kolejna dwójka ochraniarzy.. chyba nie muszę pisać co z nimi musisz zrobić. Po neutralizacji osiłków ruszaj dalej za zachód. Wylądujesz w pomieszczeniu aż rającym się od strażników. Ale spoko jest metoda na głoda. Strażnicy cię nie zauważą póki przylegasz do skrzynek przed tobą. Kieruj się na dół ekranu. Poczekaj aż jeden z ochroniarzy podejdzie do cibie , wtedy tu ruszasz do akcji. Przylegając do skrzyń przesuwaj się w lewo aż do krańca skrzynek. Poczekaj na ochroniarza i gdy będzie odwrócony tyłem.. wiesz co robić. By załatwić ostatniego wróć do przesmyku między skrzynkami. Wyczaj odpowiednią chwilę i rusz do akcji. Użyj Card 2 na zaznaczonych na screenie drzwiach.



Po wyjściu z pomieszczenia o dziwo respawnują się tylko dwójka ochroniarzy. Jeśli chcesz możesz ich wyeliminować jeśli nie, za pomocą CARD 2 otwórz drzwi na lewej ścianie pomieszczenia. Gdy tylko znajdziesz się na następnym ekranie biegnij do drzwi na środku pomieszczenia za pomocą CARD 2. Zabierz ze stołu SILENCER (tłumik) dzięki czemu możesz używać broni nie wzbudzając alarmu. Użyj CARD 1 by przejść przez drzwi na wschód. Zabierz ze stołu Wyrzutnie Granatów i wróć się do pomieszczenia z windą i dwoma strażnikami. Użyj CARD 2 by wejść do winy i zjedź na drugie piętro.

Wylądujesz z pomieszczeniu z dwoma kamerami unikając kamer ruszaj na południe.. by oszczędzić sobie trochę pisania na screenie pokazał ja uniknąć bycia złapany w obiektyw kamery… Numeracja strzałek oznacza kolejność ruchów.



Przejdziesz do pomieszczenia ze śpiący strażnikiem. Jego anihilacja jest łatwa, gdyż ziomek się nie porusza i jest zwrócony do nas tyłem. Ruszaj na południe. Teraz zaczyna się hard part. Wylądujesz w pomieszczeniu z dziwnymi wypustkami. Te wypustki to pułapki laserowe. Niestety w przeciwieństwie do innych gier z serii Metal Gear użycie papierosków nic nie da. Dlatego na screenie pokazałem bezpieczną ścieżkę jak się przedostać przez to pole. Ruszaj dalej na południe



Tu czeka nas a jak… więcej laserów. Ale co gorsze, musimy się przedostać do drzwi w górnej części ekranu (yo-hoo :/) Droga jak się przedostać przez lasery na screenie. Wejdź do pomieszczenia za pomocą CARD 1 i uwolnij więźnia.



Wyjdź z pomieszczenia i… wróć się przez lasery do pomieszczenia ze śpiącym strażnikiem. Wyeliminuj go i idź lewym korytarzem na północ. Następnie przejdź do następnej lokacji. Teraz znajdziesz się w pomieszczeniu z trzema ochroniarzami. Wyeliminuj ich i idź przejściem na południowy wschód. Wylądujesz w pomieszczeniu z kamerą i dwójką drzwi. Wejdź do obu i pomieszczeń unikając kamery i zabierz materiały wybuchowe oraz amunicje. Drzwi otwieraj za pomocą Card I. I kolejny fun part.. wróć do windy i zjedź na pierwsze piętro. Wylądujesz w pomieszczeniu z dwoma fagasami. Idź między skrzynkami. ALE UWAŻAJ.. kolejna pułapka z dziurą. Wiesz jak już ją zneutralizować. Gdy to zrobisz ruszaj na południe.

Wylądujesz w pomieszczeniu pełnym kamer. Chowając się za skrzyniami wejdź do pomieszczenia po lewo za pomocą CARD 1. Więzień powie ci gdzie przetrzymywany jest Grey Fox. Wyjdź z pomieszczenia i idź na południe prawym przejściem. Jak Boga kocham nie da rady uniknąć obiektywu kamery.. teraz… heh kolejny alarm, którego nie da się uniknąć. Ruszaj czym prędzej do drzwi na prawo i otwórz je za pomocą CARD 2. Na stole znajdziesz SUB MACHINE GUN. Wyjdź z pomieszczenia i za pomocą CARD 1 otwórz drzwi po lewej. Tam spotkasz kolejnego więźnia, który powie ci, że by dostać się do sekretnej celi.. musisz zostać schwytany… Wyjdź z celi i idź na południe do pomieszczenia z ciężarówką i jednym ochroniarzem. Wyeliminuj ziomka i wejdź do ciężarówki. Tam idąc w głąb ciężarówki zajdzie cię od tyłu ochroniarz krzyczący „DON’T MOVE!”.. zrób co mówi. Ziomek podejdzie do ciebie a ekran zrobi się czarny. Snake został złapany zaś ty ukończyłeś drugi akt Metal Gear!

« Ostatnia zmiana: Stycznia 10, 2011, 02:55:11 wysłane przez Virus » Zapisane

Moje PlayStation ID - GrimRaziel // zapraszam =)

Virus
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 323



« Odpowiedz #1 : Stycznia 10, 2011, 00:17:33 »

AKT III –Na Ratunek „Szaremu Lisowi”

Snake zostaje pojmany i zabrany do więzienia w STORAGE BUILDING. Pora by w końcu uwolnić Szarego Lisa o którym była mowa na początku gry. Zaraz po wylądowaniu w celi zadzwoni do ciebie BIG BOSS, który rozkaże ci znaleźć Szarego Lisa. Wy wydostać się z celi podejdź do środka zachodniej ściany i uderz ją parę razy do momentu aż usłysz „bip” (dźwięk identyczny jak przy otwieraniu drzwi kartami). W następnej celi znajdziesz pochwyconego agenta FOX-HOUND.. Szarego Lisa. Uwolnij go! Lis powie ci, że Metal Gear to tajna nuklearna broń i musisz ją zniszczyć zanim zostaną ukończone nad nią prace. Jedyną osobą która wiek jak niszczyć Metal Gear jest jego twórca Dr. Pettrovich Madnar. Więc chyba wiesz jaki jest twój następny cel?
Po wysłuchaniu dłuuuugiej i nudnej rozmowy sprzedaj parę kopów dolnej ścianie celi… w miejscu dokładnie pod Szarym Lisem.. (trochę pachnie Chuckiem Norrisem ^^)

Niestety cały twój sprzęt i akcesoria zostały ci odebrane.. ruszaj za wschód gdzie spotkasz pierwszego bossa.. Zaraz po tym jak boss powie jaki to jest kozak i że nikt mu nie uciekł schowaj się za skrzynki i zadzwoń do Bossa na częstotliwości 120.85. Boss poinformuje cię, że cały „stuff” jaki zdobyłeś mysi być w jednej z dwóch pokoi na południe od miejsca w którym się znajdujesz. Wejdź do drzwi na prawo i zabierz ze stołu odebrany sprzęt (to ten szary woreczek). Wyjdź z pomieszczenia i za pomocą CARD 2 (radzę ją wybrać przed wyjściem z pokoju) otwórz sąsiedni drzwi gdzie znajdziesz CARD 3. Teraz pora rozprawić się z Bossem. Jeśli masz odpowiednią taktykę walka będzie banalna. Boss właściwie od początku będzie naparzał w ciebie stosem pocisków (dwa trafienia –gryziesz glebe). Szybko schowaj się za skrzyniami (jak na screenie) i zacznij walić w kolesia rakietami samonaprowadzającymi. Cztery strzały i koleś żegna się z życiem.. i to już oto pierwsza walka z Bossem ^^



Teraz wejdź w swój ekwipunek a zobaczysz, że doszła ci pewna mała rzecz.. Transmiter. Niestety to cholerstwo będzie wywoływać alarm jak tylko zbliżysz się do jakiegokolwiek strażnika. Pozbądź się dziadostwa wybierając ją z ekwipunku i kliknij A. Teraz możemy kontynuować misję.



Użyj CARD 3 by wyjść z pomieszczenia drzwiami na wschód. Wylądujesz w korytarzu z psem bojowym na środku. Na szczęście jest zwrócony tyłem więc szybko się go pozbędziesz. Używając CARD 2 wejdź do drzwi prowadzących na południe i zabierz ze stołu BODY ARMOR. Pamiętaj, że po wyjściu pies się z zrespwanuje więc czym prędzej zacznij klepać klawisz akcji. Zacznij kierować się na wschód. Używając CARD 2 otwórz drzwi na północ i zabierz z pokoju BOMB BLAST ARMOR. Następnie wyjdź z pokoju zejdź na dół i kieruj się na zachód. Wylądujesz powrotem w pomieszczeniu z psem tyle, że po drugiej stronie ściany. Otwórz drzwi za pomocą CARD 3 i zabierz ENEMY UNIFORM. Wróć się za wschód i za pomocą CARD 3 Wyjdź z budynku! Teraz idź dwa poziomy za wschód a następnie dwa poziomy na połdunie. Otwórz drzwi do BUILDING 1 za pomocą CARD 4.

Wylądujesz w pomieszczeniu aż z czteroma strażnikami. Ale nie bój nic.. łatwo się obok nich przemknąć. Po prostu przylegnij do ściany (jak na screenie) i przesuwaj się wzdłuż niej na wschód do pomieszczenia z windą.



Wejdź do windy za pomocą CARD 4 i wjedź na drugie piętro. (nie licz parteru). Ponownie umknij kamerą i kieruj się górnym korytarzem za zachód. Ponownie rozwal znajomych ci zapewne 3 strażników i za pomocą CARD 3, przejdź przez drzwi na zachodniej ścianie. Wpadniesz do pustego korytarza… po prostu przejdź przez niego. Teraz trafisz do pomieszczenia z kolejnym morderczym pilarem. Wyczaj odpowiedni moment i ruszaj do następnego pomieszczenia drzwi na południe.

Przemknij się obok strażnik i udaj się na południe.. do kolejnego pomieszczenia tym razem z trzema strażnikami. Tu gwoli wyboru możesz albo spacyfikować albo przeminąć się od razu na południe. Wylądujesz w pokoju z otwartymi drzwiami lewo oraz zamkniętymi po prawo.. do tego dwójka strażników. Ale póki co nie zwracaj na nich uwagi. Wejdź do pokoju z otwartymi drzwiami za bierz Miny (MINES) .. problem, że są bronione prze trójkę ochroniarzy.. ale widać pora na po południową drzemkę bo cała trójka spokojnie śpi. Skop im dupska i zabierz miny a następnie wyjdź z pomieszczenia. Przemknij się obok strażników i używając CARD 1 idź do drzwi na prawo. Uwolnij POW i wyjdź powrotem na główny korytarz. Zneutralizuj ochroniarzy i ruszaj na południe.

Wejdziesz do pomieszczenia z podłogą pod napięciem. Na szczęście jest ona wyłączona. Jest również jeden strażnik. Jeśli cię zauważy włączy podłogę i usmaży cię żywcem. Są na niego dwie metody… ale za pomocą rakiet (jeśli je masz).. albo zakradając się na niego za skrzyniami (jak na screenie) a następnie wejdź do oznaczonych na screenie drzwi za pomocą CARD 3. Zabierz ze stołu INFRARED GOGGLES i wyjdź z pomieszczenia.



Teraz kolejny fun part.. musisz się wrócić aż do pomieszczenia przed pilarem. Unieszkodliw ochroniarzy i ruszaj na wschód dolnym korytarzem. Trafisz do pomieszczenia ze śpiący ochroniarzem.. wiesz co masz robić.. kieruj się dalej na południe.. i trafisz do znanej ci już pułapki z laserami. Jednak teraz masz gogle.. użyj ich a one wskażą ci drogę idź na południe do następnego Laser Area a następnie zachód. Teraz za pomocą CARD 3 wejdź do drzwi na środku ekranu. Uwolnij więźnia który powie gdzie ukrywa się nasz doktorek.. Wyjdź i udaj się zalej za chód … do drugiego Bossa.

Teraz kolejny fun part.. musisz się wrócić aż do pomieszczenia przed pilarem. Unieszkodliw ochroniarzy i ruszaj na wschód dolnym korytarzem. Trafisz do pomieszczenia ze śpiący ochroniarzem.. wiesz co masz robić.. kieruj się dalej na południe.. i trafisz do znanej ci już pułapki z laserami. Jednak teraz masz gogle.. użyj ich a one wskażą ci drogę idź na południe do następnego Laser Area a następnie zachód. Teraz za pomocą CARD 3 wejdź do drzwi na środku ekranu. Uwolnij więźnia który powie gdzie ukrywa się nasz doktorek.. Wyjdź i udaj się zalej za chód … do drugiego Bossa. Boss ponownie jest naprawdę łatwy jeśli ma się na niego odpowiednią taktykę. Niestety nie masz już rakiet prowadzających więc musimy użyć coś mniejsze kalibru. Idź przed regał który stoi najbardziej po lewo. Ustaw się dokładnie przed nim.



Za każdym razem gdy boss podejdzie przed ciebie oddaj jeden strzał s pistolety. Boss jest tak wielkim idiotą, że strzela jedynie pomiędzy regały więc nie będziesz musiał unikać pocisków. 10 strzałów później drugi boss leży plackiem. Za pomocą CARD1 przejdź przez drzwi wiodące na północ i zabierz z biurka Iron Goves. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się za wschód a następnie z powrotem do windy w północno wschodniej części budynku. Następnie wjedź windą na dach (czyli na samą górą) ^^. Ukończyłeś trzeci Akt Metal Gear

AKT IV: Podwójne Kłopoty

Jak tylko znajdziesz się na dachu zadzwoni do ciebie Big Boss i poinformuje, że dach naszpikowany jest bombami oraz minami. Wejście na dach dalej niż poza wypustkę między ścianami kończy się śmiercią. Załóż wcześniej zdobyty BOMB BLAST SUIT i kieruj się na zachód. Teraz będziesz musiał zmierzyć się z kolejną trójką ochroniarzy. Możesz ich albo zneutralizować albo prześlizgnąć się między nimi ukrywając się za skrzyniami. Kieruj się dalej na zachód. Kolejny level ze strażnikami. Możesz uniknąć konfrontacji przemykając się dolną częścią ekranu. Kontynuuj drogą za zachód. Teraz ponownie podobny level.. tylko że z jednym ochroniarzem.. ale bardziej upierdliwym, gdyż ten ma chęć poruszać się po losowej trajektorii. Wystarczy jednak spokojnie przemknąć górną częścią ekranu a następnie podążaj drogą którą wskazuje strzałka na screenie.



Teraz spokojna część gry. W korytarzu po prawej stronie masz drzwi do pokoju z amunicją.. przyda ci się by zregenerować straty po walce z Bossem. Podążaj dalej na południe. Trafisz do pomieszczenia z drzwiami wiążącymi na północ. Otwórz je za pomocą CARD 2 i uwolnij więźnia. Jeśli do tej pory uwolniłeś wszystkich POW.. otrzymasz bonus w postaci zwiększenia paska zdrowia. Wróć się do pomieszczenia z dwoma strażnikami gdzie mogłeś iść za zachód albo na południe.



Zobaczysz przed sobą most który każde przęsło będzie się poruszać.. złe wieści są takie.. spadniesz.. nie żyjesz. Dobre, że stosunkowo łatwo po nim przejść. Po prostu powolutku poruszaj się na południe uważając na ruch mostu.. kolejny ekran kolejny most.. to samo tylko, że post porusza się w drugą stronę, kontynuuj drogę na południe. Tu zobaczysz ziomka z plecakiem rakietowym.. olej go i idź na zachód u dolnej części ekranu… teraz hard part, więc jeśli grasz na emu.. radzę zapisać. Jeśli wywołasz alarm.. ochrona uruchomi elektryczną podłogę a my się usmażymy. Najpierw zajdź od tyłu pierwszego ochroniarza (jak na screenie) Następnie podejdź do ściany sąsiadującej z drugim ochroniarzem. Uzbroi się w pistolet.. i szybko zza narożnika zabij koleszkę zanim uruchomi przełącznik..



Wydaje się łatwe na tekście ale to naprawdę trudny moment wymagający nie tyle taktyki co świetnego refleksu i małpiej zręczności. Użyj CARD 3 by wejść do pomieszczenia.


Zabierz ze stołu MINE DETECTOR a następnie wróć do levelu po postach (ten z jednym rocket troop). Unieszkodliw go i udaj się na wschód dolnym przejściem.. Teraz kolejne kłopoty. Tak czy siak wywołasz alarm.. co gorsze nie ma odwrotu bo wywołasz kolejny alarm. Szybko unikając pocisków wroga biegnij na wschód. Może spróbować ich wystrzelać ale to strata czasu i amunicji.. teraz.. pora na kolejnego bossa. Niestety do walki przydadzą ci się rakiety samonaprowadzające.. których już niestety nie masz. Wróć się aż do windy i zjedź na trzecie piętro. Udaj się na wschód aż do pomieszczenia z kolejną winą wtedy udaj się na południe aż do celi z której uwolniłeś pierwszego POW. Pamiętaj, że za następnymi drzwiami jest trujący gaz. Przejdź przez drzwi na południ do pomieszczenia z kamerą. W pierwszych drzwiach po lewo znajdują się rakiety.. wróć tą samą drogą. A teraz pora na boss fight! Można go rozwalić na dwa sposoby.. pierwszy zakłada użycie rakiet.. jest to jednak czasochłonne. Możesz spróbować szybszej taktyki dzięki zebranej po drodze amunicji do granatnika. Jak tylko wejdziesz na screen z bossem biegnij do wschodniej ściany. Następnie schowaj się w wnęce (jak na screenie) I spokojnie zamiast rakiet lub granatnika rozwal bossa. (około 10 granatów lub.. 20 rakiet).



Następnie wejdź w kolejną wnękę i podobnym sposobem rozwal kolejnego bossa. Po walce za pomocą CARD 2 wejdź do drzwi na lewo i uwolnij kolejnego więźnia, który powie ci, że doktorek został przeniesiony do BULDING 2… przeszło 10km od miejsca w którym się znajdujesz.. Tak czy siak właśnie ukończyłeś czwarty akt Metal Gear!

Zapisane

Moje PlayStation ID - GrimRaziel // zapraszam =)

Virus
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 323



« Odpowiedz #2 : Stycznia 10, 2011, 00:19:00 »

AKT V: Ciężki Kaliber

Teraz totalny MindFuck.. musimy przejść całą drogę powrotem.. aż do miejsca z którego weszliśmy do BULDING ONE. Najpierw wróć do windy i zjedź na parter. Udaj się następnie na zachód do pomieszczenia z czteroma wartownikami. Przemknij się górną częścią ekranu do drzwi i wyjdź drzwiami na północ za pomocą CARD 4.

Gdy znajdziesz się już na zewnątrz idź trzy ekranu do góry.. by napotkać kolejnego bossa.. tym razem to wielki czołg. Boss niestety dość trudnawy. Jak tylko pojawi się czoł biegnij do jednego z dwóch safe Jones (zaznaczone na screenie) Następnie wybierz miny z ekwipunku i uważając na pocisk czołgu oraz rakiety z głównego działa zostaw na trasie czołgu od dwóch do trzech min.



Niestety nie ma bata byś uniknął trafienia więc parę razy będzie zmuszony użyć raction. Powtarzaj ten trick aż do momentu gdy czołg wybuchnie. (Około 12 min). Jeśli masz brak RACTION idź na południe a następnie wejdź do ciężarówki. Na szczęście podobnie jak przeciwnicy tak i ekwipunek się reswapnuje. (Może zabrać 9 RACTION). Wróć do miejsca gdzie walczyłeś z czołgiem a następnie kieruj się dalej na północ.

Teraz przejście wydaje się czyste… wydaje. Niestety jest ono zupełni zaminowane. Idź do ekwipunku i wybierz wykrywacz min i spokojnie lawirując między minami kontynuuj drogę na północ. Teraz przejście wydaje się czyste… wydaje. Niestety jest ono zupełni zaminowane. Idź do ekwipunku i wybierz wykrywacz min i spokojnie lawirując między minami kontynuuj drogę na północ. Unieszkodliw trzech strażników zaczynając od dwójki najbliżej ciebie. Najpierw pana po prawej a potem pana po lewej. Do ostatniego zakradnij się od prawej strony. W między czasie zadzwoni do Ciebie BIG BOSS i powie, że by wejść do Building 2 potrzebujesz wrogiego munduru (który jeśli mnie uważnie słuchałeś masz już dawno w inwentarzu)… do tego szefu ma nową częstotliwość nadawania 120.13. Załóż wrogi mundur i wejdź do budynku.

Wejdziesz do pomieszczenia z.. nazwijmy to wielką rurą ściekową. Idź za chód, ale nie rurą lecz korytarzem. Do pomieszczenia z dwójką ochroniarzy. Jeden w górnej lewej części ekranu, drugi w prawej górnej części ekranu. Leć i walnij w głowę tego w lewym górnym rogu i przejdź do następnego pomieszczenia zabierając z stamtąd amunicje.



Następnie wróć do pomieszczenia na zachód i wejdź do rury. Idź powrotem na wschód. Jeśli ochrona podniesie alarm.. cóż olej to. Otwórz drzwi wiodące na północ za pomocą CARD 4.. tylko po to by natknąć się na kolejną walkę z Bossem : /

Na szczęście pokonanie buldożera jest banalnie łatwe. Jak tylko wejdziesz do pomieszczenia wejdź do inwentarzu i wybierz wyrzutnie granatów po czym tak szybko jak tylko możesz zacznij zasypywać buldożer granatami zanim ten cię zgrilluje… 8 granatów powinno rozdupczyć buldożer.. Kontynuuj idąc na północ. Ukończyłeś właśnie piąty akt Metal Gear!

AKT VI: Poczwórne Kłopoty

Teraz czeka nas najtrudniejszy akt ze wszystkich... jest on naładowany pułapkami i ochroniarzami, więc warto przed rozpoczęciem gry zrobić parę głębszych oddechów. Jak tylko przejdziesz przez drzwi wylądujesz w pomieszczeniu z… laserami. Załóż gogle i przemknij się między laserami do windy. Niestety te lasery w przeciwieństwie do tych wcześniejszych.. zmieniają kierunek. Wjedź windą na samą górę (dach). Od razu przywita cię obstawa 3 ochroniarzy. Najpierw zajmij się tym po środku. Następnie tym po lewo i wejdź do drzwi znajdujących się na prawo za pomocą CARD 2. Uwolnij więźnia, który powie, że doktorek znajduje się na drugim piętrze budynku. Wyjdź z celi i udaj się na wschód.

Tu znowu zobaczysz czwórkę strażników. Po prostu olej ich i idź na południe. Teraz znajdziesz się w wąskim korytarzu, którego dolną część patroluje kolejny strażnik. Gdy będzie zwrócony tyłem załatwa go i idź dalej na południe. W kolejnym pomieszczeniu znajdziesz Rocket Troop. Zajmij się nim  I otwórz drzwi które chronił za pomocą CARD 4. Wejdź do pokoju i zabierz ze stołu CARD 5. Wyjdź i kieruj się dalej na wschód. I kolejny Rocket Trooper załatw go i użyj CARD 5 by przedostać się do następnego pomieszczenia. Tu niestety kolejny Rocket Ziomek… który niestety zawsze cię zauważy. Biegnij szybki w kierunku windy i otwórz ją za pomocą CARD 5. Zjedź na pierwsze piętro.

Zabierz antenę ze stołu wtedy zadzwoni do ciebie Big Boss i powie, że wcześniejsze problemu z komunikacją wynikały przez działalność tej anteny. Wyjdź z pokoju i udaj się na wschód. Tu napotkasz się na dwójkę strażników. Niestety tak czy siak cię zobaczą więc jedyną metodą ich unieszkodliwienia jest broń (polecam pistolet). Idź następnie na północ i tam otwórz drzwi na prawej ścianie za pomocą CARD 5. Uratuj kolejnego więźnia. Wróć się tą samą drogą aż do pomieszczenia z drzwiami do pokoju z anteną. Wejdź do wielkiej rury i kieruj się na wschód a następnie na północ. Uważaj jednak by poruszać się jedynie po płyciźnie (szary obszar). Wejście na głębie kończy się szybką i bolesną śmiercią.



Wyjdź z wody drogą na zachód. I dolnym korytarzem idź no cóż dalej na zachód.. wyeliminuj ochroniarza i kieruj się na północ. Teraz za pomocą CARD 5. Otwórz drzwi na prawej ścianie i zabierz z pokoju CARD 6. Wróć tą samą drogą ponownie aż do ulotu rury. Tym razem jednak idź przejściem na północ. A następnie na zachód do pomieszczenia z laserami. Załóż gogle i przemknij się między laserami do windy. Wjedź na drugie piętro.

Zajmij się kolejnymi ochroniarzami. Najpierw pana po lewo a potem pana po prawo. Idź zgodnie z ruchem strzałek na screenie. Stamtąd udaj się dalej na wschód niwelując kolejną trójkę strażników. Wejdź do pokoju i zabierz ze stołu ANTIDOTE (antidotum). Wróć z powrotem na poprzedni level i za pomocą CARD I otwórz drzwi wiodące na południe. Niestety wpadniesz tutaj na kolejnego bossa… z którym póki co nie możesz walczyć. Szybko uciekaj na dół mapy i przejdź przez drzwi na wschód. Tam wejdź za pomocą CARD 5 do drzwi po lewej stronie. W środku znajdziesz kolejnego więźnia, który powie byś skontaktował się z Jennifer na częstotliwości 120.48. Niestety Jennifer jest totalną szmatą i nie odbierz wezwania jeśli nie masz przynajmniej 4 rangi. Jeśli uwolniłeś wszystkich więźniów o których wspomniałem nie powinieneś mieś kłopotów. Wyjdź z celi i zadzwoń do Jennifer. Ta ma dla ciebie sprowadzić ROCKET LAUNCHER, która znajduje się w drzwiach po prawo. Drzwi otwórz za pomocą CARD 6

Wróć się do pomieszczenia z Bossem i za pomocą CARD 1 otwórz zaznaczone na screenie drzwi. Idź na zachód a następnie do widocznych otwartych drzwi w lewej górnej części ekranu. Tam znajdziesz pokaźną ilość amunicji. Zbierz co trzeba i wracaj do pomieszczenia z Bossem. Pora rozwalić tego… a właściwie tych buców.



Pokonania Bossa jest całkiem łatwe. Po prostu stań en face do niego i zacznij walić w niego z Wyrzutnik Rakiet. (jak na screenie) Pięć pocisków na każdego z panów i po wszystkim. Użyj Raction jeśli będzie to konieczne.



 Następnie zabierz CARD 7 jaką pozostawili po sobie. I przejdź przez drzwi (oznaczone na poprzednim screenie na niebiesko) za pomocą Card 2. Zaraz po przejściu przez drzwi wciśnij lewą strzałkę na Dpadzie i szybko zabij strażnika. Idź dalej na wschód do pomieszczenia z kolejną trójką ochroniarzy. Zabij pierwszego a nastepnie uciekaj korytarzem na południe. Następnie wróć sporotem do tej samej lokacji (robimy to by ucichł alarm). Wyeliminuj strażników i zadzwoń do Jennifer. Ta powie, że ma dla ciebie kompas. Za pomocą Card 1 otworz drzwi wiodące na północ i zabierz ze stołu kompas. Wróć do pomieszczenia w którym był boss.

tu przejdź przez drzwi w prawym dolnym rogu za pomocą CARD 5 Tam załatw dwójkę ochroniarzy i idź do pomieszczenia na środku ekranu. Uwolnij kolejnego więźnia, który powie ci, że by przejść przez pustynię będziesz potrzebował kompasu. Wyjdź z celi i udaj się na wschód. Olej śpiącego strażnika i przejdź dalej na północ do pomieszczenia z kolejnym pylonem śmierci. Czym prędzej biegnij dalej na północ do windy. Zjedź na pierwsze piętro. Tu napotkasz się na dwójkę strażników.. chyba nie musze pisać co robić. Idź na południe a następnie na zachód uważając na pułapkę (zaznaczona na screenie)



Następnie idź znowu na północ. Teraz zaś wg. strzałek na screenie. Wyjdź z kanału (pamiętaj o Dead Zone) i idź za zachód północnym korytarzem.


Otwórz drzwi za pomocą CARD 7 i wyjdź z budynku. Brawo ukończyłeś szósty akt Metal Gear (3/5 gry ma już za sobą ^^)


Zapisane

Moje PlayStation ID - GrimRaziel // zapraszam =)

Virus
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 323



« Odpowiedz #3 : Stycznia 10, 2011, 00:20:27 »

AKT VII: Zasadzka
Na samym początku od razu wybierz z inwentarzu kompas. Jeśli go nie zdobyłeś, koniecznie wróć się po niego bo inaczej gra będzie leciała z nami w kulki i odwali tzn. looping (cały czas będzie się powtarzał ten sam ekran gry). Idź na północ przez parę leżeli przez Skorpionową Pustynię.. Pamiętaj by zabijać je z pistoletu. Jeśli cię dotknie masz poważne kłopoty.. jeszcze większe jeśli nie zabrałeś antidotum. Gdy dojdziesz do dżungli idź dalej na północ aż dotrzesz do BUILDING THREE. Zadzwoni Big Boss i powie być wsiadł do ciężarówki po prawo. Zrób to (zaznaczona screenie na czerwono). Znajdziesz tam sporo amunicji. Teraz za pomocą CARD 7 otwórz drzwi wiodące do Building Three



Po wejściu strażnicy od razu na ciebie ruszą. Zastrzel ich z hand guna  Teraz znowu się skontaktuje z tobą Big Boss i powie byś wszedł do drzwi po lewo. NIE RÓB TEGO!!. To pułapka zamiast tego idź na północ.. tak blisko prawej ściany jak to tylko możliwe. Niestety to pomieszczenie jest pełne pułapek.. więc radze co jakiś czas używać TRCVR. By je unieszkodliwić. (ja tylko się zacznie otwierać użyj TRCVR.. inaczej nie zadziała :/)
Wszystkie pułapki zaznaczyłem na screenie. (będziesz musiał usunąć tylko jedną Wink )



Wejdź do windy i zjedź do piwnicy. Wejdź do windy i zjedź do piwnicy.  Wejdziesz do pomieszczenia z dwoma kamerami. Problem polega na tym, że te strzelają laserami. Przemknij się między nimi tak jak pokazała na screenie i za pomocą CARD 7 wejdź do południowych drzwi.



Zabierz ze stołu OXYGEN TANK (butla z tlenem) iii wjedź z powrotem windą na samą górę i przejdź powrotem przez pola skorpionów do BUILDING 2. Pamiętaj jednak o pułapkach oraz o założeniu kompasu podczas przeprawy przez pustynię!

Idź na prawo z powrotem do znajomego ci ścieku (czy czymkolwiek to jest). Wybierz z ekwipunku butle z tlenem i wejdź na wcześniej niedostępną głębie. Płyń na północ. Przeprawa zajmie parę leżeli.. więc nie martw się, że każdy kolejny level wygląda tak samo. Dopłyniesz do pomieszczenia z trzema strażnikami. Rozwal ich i idź na północ.. dokładnie środkiem ekranu. Na następnym levelu zobaczysz podłogę podłączoną pod prąd (tyaa ma sens)… Użyj rakiet samonaprowadzających (mówiłem byś się po nie wrócił) i rozwal widoczną wajchę. Idź do drzwi po lewo za pomocą CARD 1 i zabierz amunicje. W między czasie otrzymasz kolejne połączenie… gdzie dowiesz się, że przywódcą wrogiego fortu jest… argghhh.. niestety oczywiście nie dane mu było dokończyć wypowiedzi. Wyjdź i ponownie tym razem za pomocą pistoletu rozwal wajchę i idź do drzwi na prawo za pomocą CARD 7.. tam czeka cię kolejny Boss. Tchórzliwa Kaczka… tya

Na szczęście Boss jest łatwy do pokonania.. jednak uważaj.. w pomieszczeniu jest pułapka (zaznaczona na screenie). Omiń pułapkę i podejdź do Kaczki o lewej i po prostu zacznij strzelać z pistoletu 8-10 strzałów go wykończy.



 Zabierz CARD 8 jaką po sobie zostawił i uwolnij więźniów. Więzień po środku okaże się bratem Jennifer (ta snobka co nie chce z tobą gadać gdyż masz rangę niższą niż ****). Wróć powrotem na heh… pustynie ze skorpionami. Dobry „nius” jest jednak taki.. że ukończyłeś siódmy akt Metal Gear!

AKT VIII: Doktor Pettrovich

Jak tylko wyjdziesz z skorpionowej pustyni (tzn. aż do momentu gdy nie będzie żadnego skorpiona.. pamiętałeś o kompasie podczas przeprawy prawda?) idź trzy razy na zachód. Następnie raz na północ i potem ponownie na zachód. Levele będą wyglądały niestety zawsze tak samo.. ale jeśli zrobiłeś wszystko jak trzeba usłyszysz charakterystyczne „dzyń” i znajdziesz się przed STORAGE BUILDING.

Wejdź do budynku za pomocą CARD 6. Następnie idź do zaznaczonych drzwi na czerwono za pomocą CARD 5 i uwolnij kolejnego więźnia. W tej chwili powinien do ciebie zadzwonić doktorek i powiedzieć, że następne pomieszczenie wypełnione jest trującym gazem. Idź do drzwi oznaczonych na zielono za pomocą CARD 3 i jak tylko wejdziesz.. załóż maskę przeciw gazową!



Idź do widocznych drzwi (nie potrzebujesz żadnej karty, więc nie zdejmuj maski) gdzie trafisz do pomieszczenia z ładunkami wybuchowymi i zabójczym pilarem. Omijając go zabierz ładunki wybuchowe i idź dalej na zachód. Wejdź do widocznego otwartego pomieszczenia i zabierz z niego FLASHLIGHT (latarka). Następnie wyjdź i sprzedaj parę kopów ścianie by znaleźć ukryte drzwi. Ich lokalizacje zaznaczyłem na screenie.



A teraz yo-hoo kolejny Boss! Na szczęście jego pokonanie to kwestia sekund. Unikając jego miotacza płomieni zajdź go od lewej strony (jak na screenie) i zacznij strzelać z Hand Gun’a.. 10-12 strzałów pośle bossa do pachu.. i tak.. to wszystko cały boss fight!



Za pomocą CARD 6 wejdź do pomieszczenia, którego bronił boss. Tam znajdziesz Dr. Pettrovich.. niestety ten nie będzie nic gadał o Metal Gear póki nie uwolnimy jego córeczki Ellen… (co tam bezpieczeństwo świta >_>). Wróć się z powrotem do głównego pomieszczenia (to w którym byłeś zanim poszedłeś do Gas Chamber. Za pomocą CARD 5 otwórz drzwi w lewym dolnym rogu.. i ponownie szybko załóż maskę. Ponownie zadaj parę ciosów północnej ścianie (jest na tyle wąska, że nie muszę dawać screena, gdzie konkretnie ^^) i przejdź przez odkryte drzwi.

Idź korytarzem aż do pierwszych napotkanych drzwi. Użyj CARD 1 i uwolnij kolejnego więźnia. Wyjdź i idź dalej na zachód, podążaj tym korytarzem aż do następnych drzwi. Wejdź za pomocą CARD 5 i zabierz z pomieszczenia RACTION (przyda się uszkodzenia po gazie za każdym razem, gdyż musisz użyć karty). Idź dalej korytarzem na wschód aż do pomieszczenia przedstawionego na screenie. W oznaczonym miejscu walnij z piąchy w ścigane by heh… otworzyć kolejne sekretne drzwi.



Tu ponownie otwórz kolejne sekretne drzwi (w miejscu gdzie ściany wydają się popękane). Wyjdź i za pomocą CARD 6 przejdź przez drzwi na południe. Pomieszczenie będzie zupełnie ciemne więc użyj latarki. Niestety pomieszczenie wręcz roi i się od pułapek.. więc na screenach przedstawiłem jak bezpiecznie przejść przez całe to DEAD ZONE.



Użyj CARD 1 na drzwiach które widzisz na ostatnim screenie. Teraz wejdziesz do pomieszczenia z czteroma psami. Załatw je i idź na południe. Zajmij się strażnikiem w prawym korytarzu (najlepiej zastrzel go) i idź do widocznych drzwi. Otwórz je za pomocą CARD 6. Teraz przylegając do ścian idź do środka prawej ściany i otwórz kolejne sekretne przejście (chyba już wiesz jak). W pomieszczeniu jest również pułapka (zaznaczona na screenie). Przejdź przez sekretne drzwi.



W środku znajdziesz Ellen, uwolnij ją i wróć się do pomieszczenia z dwoma ochroniarzami. Za pomocą CARD 6 przejdź przez drzwi w lewym dolnym rogu. Następnie idź na zachód aż do momentu gdy dalej już się nie będzie dało. Za pomocą CARD 3 wyjdź południowymi drzwiami.

Idź dwa ekrany na wschód a następnie dwa ekrany na południe. Wejdź do środkowej ciężarówki. Gdy wysiądziesz zabij dwóch strażników i wejdź do ciężarówki po prawo. Następnie gdy zakończy się przejażdżka i tą ciężarówką… wejdź do następnej (również po prawo). Teraz idź na południe a następnie trzy razy na wschód raz na północ i znowu na zachód by wrócić do STORAGE BUILDING. Wróć się do Dr. Pettrovicha a on powie ci, że Metal Gear obsługuje super komputer i będziesz potrzebował PLASTIC EXPLOSIVES by go zniszyć. Teraz wyjdź ze STORAGE BUILDING i wróć do BUILDING THREE by zniszczyć Metal Gear. Jeśli nie pamiętasz drogi oto i ona. Jak wyjdziesz idź raz na wschód następnie raz na południe a potem na północ. Drzwi do budynku otwórz za pomocą CARD 7. Brawo ukończyłeś ósmy akt Metal Gear… jeszcze tylko jeden!

Zapisane

Moje PlayStation ID - GrimRaziel // zapraszam =)

Virus
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 323



« Odpowiedz #4 : Stycznia 10, 2011, 00:21:17 »

AKT IX: Zdrajca

Będziesz potrzebował aż 16 ładunków wybuchowych więc warto ze STIRAGE BUILDING zabrać parę. Jak będziesz już w BUILDING THREE idź do windy i zjedź na dół do piwnicy do znanego pomieszczenia z kamerami. Idź na wschód i za pomocą CARD 8 otwórz drzwi i uwolnij ostatniego więźnia. Ten powie ci, że za operacją stoi nikt inny jak sam Big Boss.. dam…dam..dam. Cóż za zwrot akcji! Wyjdź i idź dolnym korytarze na wschód. Tu będą dwie kamery, przemknij się między nimi i idź na północ i za pomocą CARD 8 (w między czasie zadzwoni Big Boss i powie, że akcja jest odwołana.. jak sam się domyślasz.. olej go) (załóż maskę przeciw gazową) otwórz drzwi idź dalej na północ. Tu otwórz drzwi za pomocą CARD 5. Teraz pełny hardcore bo mamy pomieszczenie zarówno z gazem jak i minami. Przemknij się i otwórz drzwi na północ za pomocą CARD 1.. do pomieszczenia z podłogą pod napięciem. Problem,że nie wyłącznika więc biegnij przez nią tak szybko jak się da (po drodze użyj RACTION). Następnie przejdź przez drzwi... do Super Komputera.

Cała walka polega na tym by w skrajnych końcach komputera umieścić ładunki wybuchowe w odpowiedniej kolejności jaką dał ci Dr. Pettrovich… jeśli nie zapamiętałeś oto ona:

P –Przwy
L –Lewy

P,P,L,P,L,L,P,L,L,P,P,L,P,L,P,P




Jak tylko komputer wybuchnie otworzą się drzwi na lewej ścianie przejdź przez nie by rozprawić się z zdrajcą. Dobrym pomysłem jest wziąć RACTION zanim tam wejdziesz.. aha dla większej nerwówki, po zniszczeniu komputera uruchamia się sekwencja samozniszczenia.. i nerwówka czasowa! Jak tylko wejdziesz do Bossa.. Big Boss będzie omawiał cały swój genialny plan, że miałeś zostałeś wysłany jedynie po to by zebrać fałszywe informacje na temat Metal Gear i że jeśli ma zginąć zabierze cię do grobu ze sobą.. mioodzio. Teraz skomunikuje się z tobą Jennifer która powie, że nie wie jak pokonać Big Bossa (tya dzięki..). Na szczęście wasz generał Virus wie.

Big Boss jest niesamowicie szybki więc warto założyć BODY ARMOR i zacząć strzelać do Bossa za ścian za pomocą Rock Launcher.. około 10 strzałów pośle go do piachu. Jeśli będzie konieczne użyj podczas walki RACTION.



Po walce zapal papieroska (serio.. wybierz z inwentarzu CIGARETTES) by zresetował się czas wybuchu. Drzwi na północnej ścianie będą otwarte. Wejdź do tych po lewo jak mówił brat Jennifer i uciekaj na powierzchnie. Teraz zobaczysz wybuch całego kompleksu.

UWAGA SPOILER.. jeśli nie chcesz znać zakończenia tu przestań czytać!

Teraz Solid Snake skomunikuje się z bazą i powie, że Operacja: Intrude N313 zakończyła się pełnym sukcesem. Teraz częstotliwość sama zmieni się na lokalną stację radiową gdzie powiedzą, że wykryli duży wstrząs tektoniczny w okolicach Afryki. Teraz pojawią się napisy końcowe : )… Brawo ukończyłeś właśnie Metal Gear. Jeśli masz mało skradania i akcji.. odpal Snake’s Revenge.. ale póki co na moją pomoc nie licz. General Virus over and out, good job soldier!



THE END
« Ostatnia zmiana: Stycznia 10, 2011, 03:00:59 wysłane przez Virus » Zapisane

Moje PlayStation ID - GrimRaziel // zapraszam =)

Mati
Gość
« Odpowiedz #5 : Stycznia 10, 2011, 00:28:36 »

Virus i w końcu zawitałeś tutaj, siemasz kolego. Dobre wejście z porządną solucyjką. Polecam, świetna i dokładna solucja i jedyna Pl do tej gry Smile.
Mam nadzieję, że kolega aktywnym userem u nas będzie Smile.
Witam raz jeszcze.
Zapisane
Sogetsu
Crazy Hero from the Shakespeare Fridge
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2173


Don't stand in my way... I'm aiming for the stars.


« Odpowiedz #6 : Stycznia 11, 2011, 00:04:59 »

Świetny opis, ale jest jeden detal. W wersji na NESa nie ma znaczenia gdzie na superkomputerze umieści się ładunki wybuchowe. Ta kolejność była wymagana w wersji na MSX, w której walczyło się w tym miejscu z Metal Gearem. Za jakiegoś powodu w wersji NESowej zastąpiono mecha superkomputerem. Dr. Pettrovich nawet nie wspomina o sekwencji stawiania ładunków.
Zapisane

Virus
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 323



« Odpowiedz #7 : Stycznia 11, 2011, 00:30:36 »

Prawdę mówiąc, zgadza się ale znacznie wcześniej grałem w wersję na MSX2 więc myślałem.. hmm zamienili bossa ale jak wysadzać to wysadzać jak ostatnio Cheesy To jak life code do Contry... wykonuje się już automatycznie nie myśląc o tym. W ogóle wersje na MSX2 i NES mocno się różnią... oryginał od razu zaczyna się w Building One i wypływamy z wody.... na NES zaczynamy w dżungli. Na MSX2 znacznie trudniej pozbyć się alarmu bo trzeba opuścić parę ekranów gry no i część bossów też jest zupełnie inna. O Snake's Revenge w ogóle wolę nie mówić Cheesy
Zapisane

Moje PlayStation ID - GrimRaziel // zapraszam =)

dr00id88
Gość
« Odpowiedz #8 : Stycznia 11, 2011, 11:31:07 »

Piekny opis, z tym że:
- zmien ten czerwony kolor na jakis inny (zbyt z uwagami administratora/moderatora sie kojarzy)
- fotki mozesz zamiescic na http://pictures.emunes.pl (haslo na PW badz na gg)

Kawal dobrej roboty:)
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.056 sekund z 18 zapytaniami.