SOLUCJACHAPTER I: Peoria StreetJak tylko rozpocznij grę zorientujesz się, że... jesteś z kabinie toaletowej.. do tego z amnezją (ostra imprezka czy co?). Tak czy siak na drzwiach wisi płaszcz. Zbadaj go.. okaże się, że płaszcz pasuje do twoich spodni. Otwórz kieszeń płaszcza. W środku znajdziesz cała masę szajsu jak siedem monet, latarkę, gumę do żucia, chusteczkę, okulary przeciw słoneczne oraz portfel. Zabierz wszystkie te rzeczy! Następnie zabierz płaszcz.
Otwórz portfel by w środku znaleźć klucz, kartę i 20 dolarowy banknot. Zabierz wszystkie te przedmioty. Później się przydadzą. Na drzwiach od kabiny znajduje się broń (pod płaszczem) Zbadaj ją by odkryć, że jest to .38 Special (cokolwiek to znaczy). Zabierz broń do swojego inwentarzu. Otwórz broń by odkryć, że w środku są trzy kule. Następnie gdy wszystko będziesz już miał w inwentarzu.. zbadaj sporą jego część. Dowiesz się, że latarka oraz chusteczka mają wygrawerowane/wyszyte inicjały "J.S". Potym jak zbadasz kartę dowiesz się, że "S" oznacza Siegel. W końcu po tym wszystkim otwórz drzwi od kabiny i przejdź przez drzwi.
Łazienka okaże się zupełnym chlewem. Zbadaj lustro by zebrać pierwszą wskazówkę na temat swojej tożsamości. Niestety twarz, którą nasz bohater widzi w lustrze jest mu zupełnie obca. Pamiętaj, że nie da się opuścić łazienki jeśli nie zajrzysz w lusto! Potem otwórz drzwi od łazienki i idź do holu
W holu są dwie pary drzwi. Białe i brązowe. Z pod białych drzwi wycieka woda. Otwórz białe drzwi i wejdź do pomieszczenia by sprawdzić co się stało.
Jak wejdziesz do pomieszczenia szybko się okaże, że jest to damski wychodek. Otwórz drzwi na lewo od zlewu i wejdź do kabiny... (jakiś pervers czy cuś ? ^^). Kabina jest pusta, lecz gra mówi na o tym, że kibelek jest pęknięty i wycieka z niego woda.. co jest powodem kałuży na holu. Wróć się z powrotem do holu. (kliknij na niebieski kwadracik na mapie!)
Idź do baru.. Bar wydaje się zamknięty ponieważ nikogo nie ma. Na barze leży szklanka pełna seltzer (nie wiem co). W każdym razie opcjonalnie możesz zabrać szklankę i użyć jej na sobie. Okaże się, że jest paskudne w smaku i dziwisz się jak ludzie mogą to pić. To dobry moment by użyć zebranej wcześniej gumy. Po paru sekundach smak znika xD Z baru masz trzy drogi. Schody, szafka oraz frontowe drzwi. Idź po schodach na górę
Jak tylko znajdziesz się na górze.. pora na kolejną falę retrospekcji i przebłysków pamięci.
"Robi ci się niedobrze, cały się trzęsiesz. Twoja utrata pamięci sprawia, że zaczynasz się poważnie martwić. Wydaje ci się jakbyś nie spał przez wiele dni". Na ścianach zauważysz plakaty bokserów. Zbadaj je! Plakat po lewej przedsatwia boksera o imieniu "Doghouse" Riley. Po prawej ścianie masz dwa kolejne plakaty. Ten najbliżej schodów przedstawia "Puff'a" MacMuffen'a. Trzeci plakat przedstawia zaś... ciebie! "Na plakacie znajduje się twoja twarz.. niestety twój zanik pamięci staje się coraz bardziej dokuczliwy. Podpis na plakacie mówi, że bokser ma na imię Ace Harding. Niestety nic ci to nie mówi." Potem otwórz drzwi i przejdź przez nie.
Znajdziesz się w biurze. Znadaj biurko by odkryć, że znajduje się w nim szuflada. Otwórz szufladę (klikając na biurko) by w środku znaleźć kopertę. Zabierz kopertę a następnie otwórz ją. W środku koperty znajduje się rachunek. Zbadaj rachunek by odkryć, że znajduje się na niej jakiś adres, oraz recepta na różne leki za przeszło 132$. Oczywiście będziesz musiał się udać pod wskazany adres... na Sherman Avenue. Po zbadaniu rachunku użyj klucza (key1) by przejść przez jedyny drzwi w tym pomieszczeniu.
Jak wejdziesz do pomieszczenia czeka nas urocza niespodzianka.. w pokoju jest trup. Martwy mężczyzna kurczowo cały czas trzyma słuchawkę od telefonu. Orientujesz się, żę coś znajduje się w jego kieszenie. Otwórz kieszeń by odkryć, że jest w niej kolejny klucz (key2). Zbadaj biurko by ponownie dowiedzieć się, że znajduje się w niej szuflada. Otwórz szufladę, gdzie znajdziesz ołówek oraz klucz (key3). Zabierz oba przedmioty do swojego inwentarzu. Zbadaj key3, że ma ze sobą brelok z napisem "Drzwi frontowe"... "Zapewne muszę pasować do zamka w drzwiach wejściowych baru". Następnie zbadaj sejf.. by odkryć, że notabene... jest zamknięty. Kiedy zrobisz już to wszystko otwórz okno i wyjdź na schody ewakuacyjne.
Teraz będziesz miał dwie opcje drogi.. albo przez okno albo na wyższe piętra.. przejście przez okno olej bo wrócisz z powrotem do budynku. Idź przed siebie by wejść po schodach na trzecie piętro. Po prawej stronie znajduje się ledwo widoczne okno. Otwórz okno i przejdź przez nie by wylądować w najbardziej dzikim i dziwnym pomieszczeniu w całej grze.
Pomieszcze to jest niczym innym niż salą do tortur "Okazuje się, że ten pokój to swego rodzaju sala tortur.. jak jednak nad barem może być sala tortur?" Zbadaj butelki leżąc na stole. Ta najbliżej okna ma na sobie etykietę "Sodium Pentothal", kolejna "Medreize" zaś ostatnia okazuje się być pusta. Zabierz Medrezine (cokolwiek to jest) i zauważ, że w inwentarzu jest określona jako "Medic.2". Jeśli spróbujesz zabrać Sodium Pentothal (sodek czegotaś tam)okaże się że ampułka jest pusta, zupełnie jak ta z Diethonal Trimene (cokolwiek to jest)... następnie otwórz śmietnik (tak.. śmietnik) i zabierz z niego kapsułki.. później się przydadzą. Jak to wszystko zabierzesz to inwentarzu, uderz przycisk od windy. Drzwi powinny się otworzyć. Wejdź do windy.
W windzie zorientujesz się, że mamy cztery różne przyciski na panelu kontrolnym windy. Jeśli naciśniesz najwyższy przycisk.. drzwi od windy się zamkną i potem momentalnie otworzą "Wydaje się, że jestem na ostatnim piętrze". Naciśnij drugi od góry. Kiedy winda się otworzy idź przez drzwi do biura Joey'ego Siegel'a. "Jak tylko wychodzisz z pomieszczenia drzwi się za tobą zatrzaskują i nasuwa się na nie atrapa ściany. Czemu w barze Joe'go znajduje się sekretna winda" (pewnie żeby nikt nie zauważył sali tortur.. >_>)
Z biurka Joey'ego (to pomieszczenie z trupe) Wróć się aż do miejsca gdzie znajdują się drzwi frontowe (klikaj niebieskie kwadraciki na mapie). Otwórz drzwi od schowka (na prawo zaraz pod schodami) a następnie wejdź do pomieszczenie.. które się okaże piwnicą pełną wina. Zbadaj dowolną butelkę by dowiedzieć się, że wszystkie z wyjątkiem jednej są zakurzone. Następnie zbadaj zaznaczoną na screenie butelkę.. powinna pojawić się taka informacja "You see nothing unusual here, except for the lack of dust. How peculiar!!"/"Nie widzisz nic niezwykłego.. poza faktem, że butelka nie jest pokryta kurzem.. dość osobliwe" Następnie uderz w tą butelkę by cała ściana z półką do leżakowania win się przesunęła i odkryła zupełnie nowe przejście!
Przejdziesz do pomieszczenia, gdzie masz dwie drogi.. alo przez drzwi na lewo, albo przez właz do ścieków. Idź do drzwi na lewo by wylądować w kasynie. Zbadaj ostatni automat po prawo by dowiedzieć się, że ten wciąż działa. Tu warto użyć opcji SAVE. Użyj monetę, na automacie by rozpocząć grę. Celem gry jest uzyskanie tzw. Jackpot czyli uzyskanie trzech takich samych obrazków. Każdy Jackpot ma jednak inną wartość w nagrodzie.
Brzoskwinie -10 monet
Banany -12 monet
Wiśnie -14 monet
Dzwony -16 monet
Winogrono -18 monet
Arbuzy -20 monet
BAR -22 monety
Siódemki -30 monet
Cytryna -.. nie wiem, nie trafiłem : /
Warto ugrać sumkę około 40 monet.. przydadzą się na później.
Wróć się z powrotem do winiarni a następnie do baru. Za pomocą klucza (key3) otwórz frontowe drzwi baru i wyjdź na ulice miasta.. Chicago roku 1941. Krażąc po ulicach Chicago możesz natknąć się na złodzieja, który będzie celował do ciebie z broni i kazał oddać kasę. Zamiast dawać mu kasę, walnij go prosto w ryj. Ten zacznie uciekać, zaś ty ocalisz swoje pieniądze. Niestety jeśli natkniesz się na ziomka więcej niż cztery razy.. będziesz musiał mu dać kasę. Na szczęście dzieje się tak bardzo rzadko. Wróćmy jednak do gry. Zaznacz Komedę MOVE a następnie naciśnij zaznaczony na screenie niebieski kwadracik.
Pojawi się nieznana panienka w czerwieni. Powie, że przyszła do Joey'a z wizytą, ale go nie zastała.. zobaczyła jedynie jego samochód. Mówi również, że przygotowała "mała niespodziankę" dla Joeya pod maską. Później ku twojemu zaskoczeniu mówi, że dla ciebie również ma niespodziankę. Zamiast jednak czekać na niespodziankę, walnij ją w gębę (HIT).. (damski bokser?). Ta upadnie. Otwórz jej torebkę i zabierz z niej 20 dolarowy banknot oraz broń (Gun2).. kosmetyki zostaw. Wróć się z powrotem do lokazji z samochodem.
Zbadaj samochód.. ten ukarze się Mercedesem. Użyj klucza (key2) na frontowych drzwiach samochodu i wejdź do niego. Teraz dowiesz się czym była owa niespodzianka. Pamiętaj by NIE próbować ani odpalić samochodu ani otworzyć maski samochodu. Obie te czynności cię zabiją. Zamiast tego otwórz schowek. Tam znajdziesz notatkę (note2), mapę oraz parę fotek. Zabierz wszystkie te rzeczy i wyjdź z samochodu.
Na zewnątrz zbadaj notatkę (note2) by odkryć, że jest do dowód rejestracyjny Mercedesa Benz. Notka należy do Joey'ego Siegel'a zamieszkałego prze 1212 West End St. Po zbadaniu notki adres Joey'ego zostanie dodany do listy twoich adresów w notatniku. Następnie zbadaj mapę. Na mapie znajduje się kolejna notka "Ace podążaj tą drogą. Upewnij się, że nie jesteś ścigany! Bądź ostrożny chyba nie chcesz by gliny znalazły panią Sternwood w bagażniku" W końcu zbadaj zdjęcie... co wywoła kolejną retrospekcje i przebłyski pamięci. Na zdjęciu jest ważąca 400 funtów kobieta, która wydaję się dziwnie znajoma bo zbadania wszystkich rzeczy idź na lewo. (niebieski kwadracik zaznaczony na screenie)
Powinieneś dotrzeć do kiosku. "Może będzie dobrym pomysłem kupić gazetę, by dowiedzieć się o najnowszych wieściach". Cóż jeśli chcesz możesz kupić gazetę, używając do tego monet. Jest to jednak strata ćwiartki. Nagłówek gazety brzmi "Japończycy bombardują Pearl Harbor!!". Z kiosku idź znowu w lewo (zaznaczone na screenie)
Tu spotkasz bezdomnego, blokującego ci drogę. Mówi, że może ocalić twoje życie za 50 centów. Użyj monety na żulu a ten powie "Zabójca wynajęty przez Joey'a czycha na ciebie. Słyszałem, że czeka na ciebie w twoim biurze. "Wydaje się że bezdomny może mówić prawdę ... lepiej to zapamiętać"
Po rozmowie idź dalej na lewo (kursor na screenie pokazuje co i jak). Powinieneś znaleźć się przed Sklepem z Bronią. Otwórz drzwi do sklepu i wejdź do środka. W środku wymieć 20 dolarowy banknot na broń. Zbadaj broń, która okaże się no cóż.. Gun3. Jeśli chcesz możesz ze sobą zabrać amunicje... jeśli masz jeszcze przynajmniej 30 monet. Naboje po prawo to Bul2s.. zaś te po prawo to Bul1s. Po zakupach wyjdź ze sklepu z powrotem na ulice.
Teraz idź dalej w lewo. Znajdziesz się na ulicy z niebieską taksówką. Wejdź do taksówki i porozmawiaj z kierowcą (SPEAK). Powiedz mu, że chcesz jechać na Westend.. Po dotarciu na miejsce kierowca powie, że należy się 55 centów. Użyj monety na znaku "PAY HERE" i wyjdź z taksówki.