Marca 29, 2024, 02:40:47 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Robocco Wars  (Przeczytany 3457 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
dafczynsky
Gość
« : Stycznia 24, 2011, 22:06:41 »

Robocco Wars | ロボッ子ウォーズ
1991 - Taito/IGS



Robocco Wars to nowo odkryta przeze mnie gra, która zrobiona została przez IGS, a wydana przez Taito w 1991 roku. Z tego co się orientuję, wyszła tylko na system Famicom, a więc tylko w Japonii. A szkoda, bo jest naprawdę świetna!

Do dyspozycji dostajemy tu trzy rodzaje robotów, którymi sterujemy – a właściwie steruje nimi nijaki Lance – na przemian w różnych levelach. Robotem na kołach będziemy poruszać się na lądzie, odrzutowcem wzbijemy się w powietrze, a niewielką łodzią podwodną zwiedzimy dna zbiorników wodnych oraz wnętrza podwodnych jaskiń.


Dwa ostatnie roboty posiadają dodatkowo dwa różne tryby ognia. Jednostka powietrzna oprócz standardowych rakietek ma możliwość bombardowania obiektów znajdujących się pod nią, a łodzią podwodną – oprócz storpedowania nieprzyjaciela – będziemy mogli zestrzelić także tych, latających/pływających nad nami. Jedynie robot posiada tylko jedną opcję strzału (drugi przycisk służy do skakania). W tej kwestii jest bardzo dobrze.

Oczywiście jak w przypadku większości gier, i tutaj będziemy mieli możliwość rozbudowania broni, poprzez zebrane itemy. Nie ma tu jakiegoś wielkiego pola manewru, ale powinno nam to wystarczyć.
Tak samo rozbudowywać możemy nasz pasek energii, jednak nie więcej, niż do ośmiu serduszek (standardowo zaczynamy z trzema).

A’propos znajdziek – uświadczymy tu następujących:
- 1-up – wiadomo, ikonka z małym statkiem daje nam dodatkowe życie,
- serduszko – uzupełnienie paska energii o jeden punkt,
- białe serduszko – rozbudowanie paska energii o jeden punkt,
- migające serduszko – uzupełnienie paska energii maksymalnie,
- gwiazdka - chwilowa nieśmiertelność,
- literka P – zebranie kilku upgrade’uje naszą broń,
- literka S – szybsze poruszanie się.


Gra wygląda niezwykle. Pierwsze poziomy nie zrobiły na mnie co prawda większego wrażenia, lecz później było coraz lepiej. Scenerie, w których przyszło nam pokonywać grę, były bardzo bajkowe, ale mimo wszystko pasowały klimatem do tytułu. Najbardziej zapadły mi w pamięć lot przez próżnię (widok galaktyk wraz z ich jądrami!), czy japońskie scenerie z pasmem gór w tle. Zresztą ciężko wybrać jedną, najlepszą scenerię – wszystkie były bardzo ładne.

Niewiele gorzej jest z dźwiękiem. Co prawda zbyt często pojawiają się muzyczki zbyt słodkie i skoczne, jak na takiego „gatunku grę”, ale bywają i świetne nuty, jak na przykład ta, z levelu dziewiątego! Szkoda, że podczas pauzy nie można odsłuchać utworu. Tak samo szkoda, że nie ma tu żadnego soundtestu. Niektóre kawałki niezmiernie cieszą uszy.

Sama rozgrywka jest prosta i schludna. Nie ma tu żadnego panelu z informacjami – nie ma czasu, nie ma ilości żyć (te są wyświetlane po wciśnięciu pauzy), nie ma ilości amunicji, ani niczego innego… Tylko serduszka z energią. Prosto i ładnie. No i sprawdza to egzamin, co najważniejsze.
A na czym rozgrywka polega? Eliminujemy kolejne roboty z planszy, stopniowo pokonujemy kolejnych sub-bossów, aby w końcu dojść do tego głównego.
Fajnym motywem jest pewna nieliniowość, gdyż w niektórych momentach deweloperzy dają nam możliwość wyboru ścieżki, którą idziemy. Dzięki temu gra nie nudzi się po pierwszym jej pokonaniu.


Poziom trudności był dla mnie w sam raz. Ponieważ nie jestem zbytnim pr0 w grach, przyjąłem go z wielkim uśmiechem na ustach. Dla lepszych wyjadaczy będzie na pewno zbyt łatwo. Samemu nie musiałem gry specjalnie „masterować”, aby pokonać ją w całości. Przyznam, że przydałby się wybór stopnia trudności (chociaż easy i normal).
Bossowie są banalni. Z żadnym nie miałem większego problemu, nie licząc tego ostatniego (który swoją drogą kariery u mnie nie zrobił – był trudny, ale nie jakiś, który na dłużej wbije mi się w pamięć…), na którym straciłem naprawdę wiele żyć (póki nie obrałem taktyki). Szkoda, że nawet ci bossowie, którzy wyglądali bardzo fajnie i groźnie, okazali się być banałem, który udało mi się czasami pokonać na dwóch sercach…
W każdym razie plus za design „szefów” i „sub-szefów”.

Gra sprawdza się najlepiej w roli horizontal shootera, czyli z levelami „latającymi”. Warto zagrać w nią chociażby dla samego tego trybu. W dwóch pozostałych jest nieźle, ale brakuje nieco tego manewrowania między oponentami (przynajmniej, jako robot. W grach łodzią podwodną jest jeszcze momentami równie dobrze, jak w przestrzeni powietrznej).


Reasumując, biorąc pod uwagę wszystkie „walety i zady”, Robocco Wars jest moim najlepszym ośmiobitowym odkryciem ostatnich kilku miesięcy (a może i nawet kilkunastu?)! Świetne połączenie kilku gatunków gier na tę platformę. Wszystko to okraszone piękną oprawą audiowizualną. Gra wciąga, ponieważ ma ciekawe poziomy, świetnie wyważony dla mnie poziom trudności, niezłych bossów (ale ciut za łatwych) oraz ogólnie bardzo fajny, zrobotyzowany klimat. Spróbujcie i dajcie mi znać, jak poszło zapoznawanie się z tytułem.





« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2011, 08:20:00 wysłane przez dafczynsky » Zapisane
Mati
Gość
« Odpowiedz #1 : Stycznia 24, 2011, 22:54:33 »

Odpaliłem sobie na początek tak by sprawdzić co to za tytuł i rzeczywiście, ciekawa pozycja. Udało mi się bez gg dojść do jakiegoś bossa, który mnie zabił, ale myślę, by spróbować zagrać dalej. Soundtrack? Nsf'ki odpaliłem i naprawdę muzyka jest świetna, może są skoczne kawałki, ale są też takie, które z mojego wywnioskowania zagrzewają do gry, walki.
Zapisane
Marek
Gość
« Odpowiedz #2 : Stycznia 26, 2011, 05:23:00 »

Swietna gra i fantastyczna recka DAF, dzięki za wtajemniczenie.

Swoją drogą zawsze mnie zastanawia jedna rzecz w takich chwilach - ile tam jeszcze jest niezbadanych tytułów?
Zapisane
Mati
Gość
« Odpowiedz #3 : Kwietnia 21, 2011, 22:21:43 »

Gram panowie gram w ten tytuł. Giereczka po prostu cudowna ale wykańcza mnie ostatni level, okropny labirynt i mam zacinkę. Nawet mój młodszy pomocnik nie wie co zrobić.

« Ostatnia zmiana: Kwietnia 21, 2011, 22:57:27 wysłane przez dafczynsky » Zapisane
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #4 : Listopada 09, 2013, 08:46:20 »

Bardzo dobra gra. Co prawda nie ukończyłem jej jeszcze ale spodobała mi się bardzo. Design, grafika i bossowie przypadli mi najbardziej do gustu. Gdyby nie Edzio to pewnie nie mialbym szans zagrać w tą perełkę na konsoli.
Zapisane

Mati
Gość
« Odpowiedz #5 : Listopada 09, 2013, 12:35:41 »

No ja też posiadając eda będę mógł w końcu zagrać w tona konsoli z czego również się cieszę. Apropo gry, to istnieje ukryty level, ale po wpisaniu pewnego kodu gamegenie. Niestety nie mam go pod ręką, ale na thegshi.org jest na pewno, bo kiedś stamtąd go brałem, lecz nie miałem okazji jakoś tego sprawdzić. Oile dobrze pamiętam, t wspominałem komuś z was o tym. Nie wiem czy nie tobie Daf, ale na forum chba nie, choć opcję ą znalazłem jakieś 2 lata temu.
Zapisane
dafczynsky
Gość
« Odpowiedz #6 : Listopada 09, 2013, 14:08:49 »

Tak, Mati. Pisałeś mi o tym, i choć sam kod faktycznie istnieje, to moje próby aktywowania go spełzły na niczym. Nigdzie też nie mogę znaleźć żadnych innych informacji o tym sekretnym etapie, nie jestem pewny, czy jest to wszystko prawdą.
Czy dobrze kojarzy mi się, że w pliku .nsf odkryłeś też muzyczkę niepojawiającą się w grze, czy pomyliło mi się z inną grą (np z Raf World)?
Zapisane
Mati
Gość
« Odpowiedz #7 : Listopada 09, 2013, 16:37:09 »

Raczej miałem na myśli o dodatkowych muzyczkach w Raf world, których nie ma w grze i szczerze mówiąc cały czas mnie to zastanawia, ale to nie tutaj. Co do kodu, to kiedyś zrobiłem nawet screenshota, ale niestety nie mam już tego nigdzie, ale to działa. Wystarczy wpisać ten kod w emulator i się ten level odpali, ale nic więcej nie wiem.
Zapisane
Gustlik
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 130



« Odpowiedz #8 : Listopada 09, 2013, 23:07:04 »

Jeszcze tego nie ukończyłem, ale gierka świetna. Swoją drogą dźwiękowo bardzo przypomina mi Over Horizon.
Zapisane

Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #9 : Listopada 11, 2013, 22:04:50 »

Mnie się ta grafika w ogóle nie podoba. Jest niespójna i momentami bardzo uboga.
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
dafczynsky
Gość
« Odpowiedz #10 : Listopada 17, 2013, 11:46:16 »

Jeżeli tutaj występuje grafika uboga, to ciężko wyobrazić mi sobie "obfitą". Uważam wręcz, że w Robboco Wars momentami przesadzili z nagromadzeniem kolorów i elementów tła, co czasami sprawia dezorientację i zmęczenie oczu.

Mati, ten kod to ILUZOAAE - jeżeli ktoś chciałby popróbować. Mi nie wychodzi. Opisany jest jako "Start At Secret Level".
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #11 : Listopada 30, 2013, 23:59:46 »

Spójrz na niektóre kafle, szczególnie na pustyni czy górach. Jest ich mało, mało zestawów i dlatego wszystko wygląda bardzo powtarzalnie. Stąd moje określenie, że ubogie.
Grafika w poszczególnych światach też jest niespójna, nie pasuje do siebie. Czuć jakby jeden poziom robił Czesiek, drugi Zenek, a trzeci Franek którzy nigdy wcześniej ani później się nie widzieli. Wink
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Koks
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 580



« Odpowiedz #12 : Stycznia 25, 2015, 14:22:51 »

Muzyka z tej gry skojarzyła mi się z muzyką z gier z Cybertech Custom na inne systemy, np. Metal Orange i Magical Chase. Rzeczywiście, autor jest ten sam.  chess
Zapisane

Częste mycie skraca życie.
"If you have a fast, shiny new Pentium II, you might try using 44 kHz for the ultimate in sound quality." - readme od Unreala
https://drive.google.com/folderview?id=0B2TXQD5v-ZIVfjVQdTl2TTZiWmJ2LWZJajJzS0V4cDZBay04WjVGQkdQdnBDQzRlYkdQVGc&usp=sharing
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.045 sekund z 18 zapytaniami.