Kwietnia 16, 2024, 21:05:26 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Zapisz się do histori DRD!  (Przeczytany 3566 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« : Marca 29, 2011, 23:27:44 »

Panowie(I Panie), jest szansa na wykazanie się umiejętnościami.
Ostatnio skoczył mi limit na liczbę map w grze na NES którą tworzę.
Tą grą jest Dizzy Rainy Day.
Założenie gry jest, w teori, proste: chodzisz postacią po mapie unikając kropel i zbierając monety(Choć dochodzą jeszcze zdarzenia+efekty skórek jakie gracz wybierze i przedmioty specjalne)
Plansze są "jedno ekranowe"(Czyli brak ruchomego ekranu).
Otóż za jakiś czas produkcja za jakiś czas doczeka się "release"
I nadszedł czas na otwartą prośbę o mapy\postacie i muzykę.
Słowniczek:
"Efekt specjala"-Specjalny przedmiot który spada co jakiś czas na mapę.Po jego wzięciu,zależnie od postaci dzieją się różne efekty.
"skórka"-Alternatywna grafika dla postaci.
"Efekt skórki"-Efekt który będzie wykonywany po wybraniu skórki(np.+10% do wielkości hitboxów monet)
"Zdarzenie mapy"-Wydarzenie które dzieje się co losowy czas na mapie(np.w Yolkfolk biega Dzik który może postać ogłuszyć na kilka sekund)

Zacznijmy od postaci:
Limit postaci wynosi:10(choć preferowałbym nie więcej niż 8 )
Obecnie liczba postaci wynosi:5.
Aby stworzyć postać należy przestrzegać tych ograniczeń:
-2 palety czyli 6 kolorów dla każdej postaci(9 kolorów,jeśli postać używa kolorów Dizzy)
-Postać musi być wykonana z max 64 kwadratów o wymiarach 8x8 pikseli
-Postać nie może być ściągnięta żywcem z innej gry(może być "zNESyfikowana" jeśli jest w nowszej niż NES konsoli lub PC)
-Należy wykonać lekką wariację graficzną postaci(zwaną "skórką")
-Animacja stania w miejscu może być 1 klatkowa lub więcej.Animacja chodzenia musi być 3 klatkowa lub więcej
-Twórca ma prawo wymyślić "efekt Specjala" dla swojej postaci("efekt skórki" także)
-Twórca może negocjować rozwiązanie trybu EXTRA dla swojej postaci(jeśli się uda to każda będzie miała inny tryb EXTRA)

Przykładowa postać:

Przykładowa skórka:


Przejdźmy do map:
Limit map wynosi:256
Obecnie map:6
Limit dla map:
-Do dyspozycji całe PPU tła(256 kwadratów o wymiarach 8x8)
-Autor mapy ma możliwość(nawet bym to zalecał..) wymyślenie zdarzenia na mapie
-MOŻNA kopiować grafikę dla mapy bezpośrednio z innej gry.Warunek:Trzeba uzgodnić ze mną, oraz level musi być dobrze ułożony+ zdarzenie musi być fajne
-Do tworzenia map używamy NGE\ewentualnie PAINT jeśli ten pierwszy jest za trudny
-Nie wskazane są mapy zamknięte(chyba ze jest uzasadnienie czemu krople i monety przechodzą przez sufit)
-Ostatnia linia patternów musi być jednolitego,nie przezroczystego koloru

Tu macie przykładową mapę wykonaną w NGE(Yolkfolk):
http://www.speedyshare.com/files/27677636/Yolkfolk.nge
lub:
http://wyslijplik.pl/download.php?sid=Q4aBY9AY
lub:
http://www.sendspace.pl/file/891d6a21041c3563a1abb56

Dodam tylko ze w teori da się robić mapy z scrollingiem i jedna już taka jest,ale...są pewne kłopoty i nie wiem czy się z nimi uporam.

Muzyka:
Tu nie wiele:
Poprostu wykonujcie muzykę w dowolnym Famitrackerze.Podstawowe kanały tylko wchodzą w grę.

No nic,ale wykład walnąłem Wink

Za którykolwiek materiał przysługuje credits w grze.

Jak to kiedyś mawiali:
"Towarzysze, pomożecie?"
« Ostatnia zmiana: Marca 29, 2011, 23:32:16 wysłane przez Dizzy9 » Zapisane

Jajcarz
Gość
« Odpowiedz #1 : Marca 30, 2011, 10:01:46 »

Nieźle, nieźle... może niektórzy malkontenci narzekający wciąż ''dlaczego nasze mapy są do du...żych poprawek" Wink będą mogli się wykazać i pokazać ''jak to się robi''.
A poważnie - zapraszam wszystkich do współpracy.

Po więcej szczegółów odsyłam tutaj.

PS. A postać, o której pisał Augustyn? Da się ją "zNEStyfikować"?
« Ostatnia zmiana: Marca 30, 2011, 10:08:21 wysłane przez Alkochochlik » Zapisane
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #2 : Marca 30, 2011, 14:39:42 »

D9 - tak jak wcześniej się umawialiśmy, w świeta i w czasie okołoświątecznym podziałam coś z graficzkami dla Ciebie. Daj tylko wcześniej znać co to dokładnie ma być, rozmiary itp.
Zapisane

Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #3 : Kwietnia 02, 2011, 13:32:14 »

PS. A postać, o której pisał Augustyn? Da się ją "zNEStyfikować"?
Chodzi o Crash bandicot?
Myślę że byłoby to akceptowalne.Jednak ktoś musi go znesyfikować*, ja się nie nadaję:)
Seba, To tylko operacja plastyczna, dla ciebie łatwizna-dla mnie męczarnie:)

*Czyli przerysować grafikę tak, by była zgodna z limitami NES'a
Zapisane

Jajcarz
Gość
« Odpowiedz #4 : Kwietnia 18, 2011, 13:22:18 »

Dziwne... wydawało mi się, że były tu jakieś posty, ale jakaś ciemna strona mocy je usunęła.  chess
Anyway, skoro nikt nie chce pomóc, to może ja coś wymyślę:

Nazwa: Blue Badger.
Zawód: Policyjna maskotka Wink.
Skórka: Czerwony badger, taki jak na gitarze Gavinersów. Zresztą tutaj macie dla porównania obydwa badgery w akcji.
Special Item: Gwizdek policyjny (sprajt do poprawki) - item tymczasowy, może zastąpię go czymś innym.
Działanie speciala i skórki: Jeszcze niewymyślone Wink, otwarty na konsultacje i propozycje.



Ideałem byłoby jeszcze gdyby komuś udało się odtworzyć ten theme na jakimś trackerze, byłoby idealnie, ale nie wymagam cudów:

http://wyslijplik.pl/download.php?sid=qNo4pfk1

Ja się nie podejmę, bo jestem wybitnie anty-muzykalny.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 18, 2011, 23:32:37 wysłane przez Alkochochlik » Zapisane
dr00id88
Gość
« Odpowiedz #5 : Maja 01, 2011, 10:19:29 »

Ale co to ma byc, bo chyba nie zaznaczyles?
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.059 sekund z 18 zapytaniami.