Marca 28, 2024, 16:16:49 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Darkwing Duck - solucja  (Przeczytany 2842 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« : Maja 07, 2011, 02:39:06 »

Wszystko co chcielibyście wiedzieć o grze Darkwing Duck ale boicie się zapytać..



Chciałbym Wam zaprezentować solucję do tej wspaniałej gry. Nie jest ona specjalnie trudna ale ma kilka momentów w których przydać się może mała pomoc. Zatem do dzieła!!

Itemy występujące w grze:

- Diament. Zebrany daje 100pts

- Sztabki złota. Zebrane dają 500pts

- Walizeczka medyczna. Przywraca całą energię.

- Buteleczka z lekiem. Przywraca 1/4 energii.

- Mały zbiorniczek paliwa. +1 do paliwa

- Duży zbiorniczek paliwa. +10 do paliwa

- Dodatkowe życie.

Bronie dodatkowe występujące w grze:

Za punkt bazowy do mierzenia siły broni wziąłem siłę pojedynczego strzału z podstawowej broni.

Thunder



Zużycie paliwa - 2
Siła - 1

Dwa wyładowania wylatujące pod skosem w górę i dół. Słaba broń ale całkiem przydatna do walki z przeciwnikami znajdującymi się nad lub pod naszym bohaterem.

Heavy Gas



Zużycie paliwa - 2
Siła - 2

Kula gazu która po upadku na podłoże rozpryskuje się na boki. Idealnie nadaje się do walki z przeciwnikami znajdującymi się pod naszym bohaterem.


Arrow



Zużycie paliwa - 3
Siła - 4

Pocisk w postaci strzały, który na kilka sekund wbija się w ścianę. Jest to bardzo silna broń przydatna na wszystkich bossów. Dzięki swoim "przyczepnym" właściwościom niezbędna by dostać się do ukrytych lokacji i bonusów w grze. Zdecydowanie najlepsza z broni DarkwingDucka!!

Skoro itemki i bronie już opisałem, czas na wszystkie sekrety w grze.

Bonusowe etapy

Bonusowe etapy występuja po dwa na każdy level dzielą się na dwa rodzaje:
1. Etap w którym bonusy spadają z nieba i gracz musi je zestrzeliwać.

2. Etap w którym bonusy opadają a gracz za pomocą peleryny musi je rozbijać i zbierać przy pomocy LaunchPada


Rozmieszczenie bonusowych etapów w poszczególnych levelach:

QuackerJack Level

__________________________

WolfDuck Level

__________________________

Liquidator Level

__________________________

Bushroot Level

__________________________

Megavolt Level

__________________________

Moliarty Level

__________________________

SteelBeak Level


Teraz czas na "bestiariusz" czyli opis wszystkich przeciwników.

Przeciwnicy:

Za punkt bazowy do mierzenia odporności wziąłem ilość strzałów z podstawowej broni potrzebnych do ubicia przeciwnika.


Wytrzymałość - 4
Pies w budzie. Szarżuje gdy gracz podejdzie blisko niego. Z daleka jest całkowicie niegroźny.


Wytrzymałość - 2
Wiewiórka to jeden z najbardziej upierdliwych i wkurzających przeciwników. Jest szybka a jej ruchów nie sposób przewidzieć.


Wytrzymałość - 3
Lis rzucający bombami. Podskakując kontratakuje rzutem bombą gdy gracz wystrzeli w jego kierunku.


Wytrzymałość - 1
Leci w kierunku gracza gdy ten znajdzie się na równi z nim (w płaszczyźnie horyzontalnej).


Wytrzymałość - 4
Dryblujący lis to prosty przeciwnik. Wystarczy tylko blokować płaszczem rzucane przez niego piłki i strzelać aż do skutku.


Wytrzymałość - 2 (beczka - 1, pies - 1)
Groźny tylko wtedy gdy gracz podejdzie blisko niego.


Wytrzymałość - 3 strzały
On wcale nie atakuje, on sobie po prostu idzie w kierunku gracza, który musi krokodyla jak najszybciej załatwić.


Wytrzymałość - 2
Dość wymagający przeciwnik. Strzela pociskami (na szczęście blokowalnymi przez pelerynę). Ubić go można tylko strzelając w jego głowę.


Wytrzymałość - 2
Gruby latający napompowany kurczak. Po pierwszym trafieniu zmienia postać na wychudzonego kuraka i szybko leci zakosem w kierunku gracza.


Wytrzymałość - 2
Szybko latający ptak. W grze występuje w dwóch wariantach:
a) siedzący na gałęzi i potem wzbijający się do lotu
b) latający
Jego prędkość lotu zwiększa się wraz z długością czasu przebywania na ekranie.


Wytrzymałość - 2
Czarny mroczny ptak. Jest niewidoczny w ciemności. Po włączeniu oświetlenia widać tylko czarną sylwetkę i oczy. Niespodziewanie atakuje gdy gracz zbliży się do niego.


Wytrzymałość - 2
Kaczor z kosmicznym gunem. Zmierza w kierunku gracza dopiero po pierwszym trafieniu.


Wytrzymałość - 1
Kaczor na latającym dywanie. Mało wytrzymały ale bardzo szybki. Najciekawsze jest to że jest szybszy od wystrzeliwanego przez siebie niebieskiego pocisku!!


Wytrzymałość - 5
Łatwy do pokonania choć wytrzymały. Od wystrzeliwanych przez niego kul gracz może zasłaniać się peleryną.


Wytrzymałość - 2
Znienacka pojawiający się przeciwnik. Jest mozliwy do ubicia tylo wtedy gdy sam szykuje się do strzału.


Wytrzymałość - 1
Typowy jednostrzałowiec. Bardzo łatwy do ubicia przeciwnik.


Wytrzymałość - 6
Jeden z najbardziej wytrzymałych przeciwników. Atakuje gracza "wypluwając" w jego kierunku swoją skorupę.


Wytrzymałość - 5
Trudny przeciwnik. Roślinka jest wytrzymała i szybko atakuje. Należy uważać przy zblizaniu się do niej bo lubi atakować także gdy nie jest ostrzeliwana.


Wytrzymałość - 3
Śpi sobie spokojnie dopóki gracz się do niego nie zbliży. Wtedy atakuje bardzo szybko. Należy go ubić zanim się na dobre rozpędzi z atakiem.


Wytrzymałość - 6
Bardzo wytrzymały ale prosty do pokonania. Porusza się szybko ale łatwo go przeskakiwać.


Wytrzymałość - 4
Jeden z ciekawszych przeciwników. Nie dość że potrafi rzucać nożami to się jeszcze cwaniak zasłania peleryną (jak widać nie tylko Darkwing to potrafi). Trafiony może być tylko gdy jest w trakcie rzucania nożem lub chwilę po rzucie.


Wytrzymałość - 2
Kacze jajo na spadochronie. Po wylądowaniu szybko biegnie w stonę gracza. Wprawiony gracz będzie umiał zestrzelić je w czasie lotu.


Wytrzymałość - 2
Mysz w rycerskiej zbroi. Idzie uparcie w kierunku gracza i może być trafiona tylko w głowę. Po pierwszym strzale odpada przyłbica, drugi strzał załatwia przeiwnika.


Wytrzymałość - 4
Kaczor "Lajkonik". Biega w tą i spowrotem i jest bardzo szybki. Odporny na strzały z przodu ale gdy jest odwrócony plecami - elegancko obrywa.


Wytrzymałość - 3
Kurczak z lampy alladyna. Wyłazi z lampy dopiero wtedy gdy gracz zblizy się na niewielką odległość. Trudny oponent, obrywa trafiany w lampę ale często odgryza się niebezpiecznym płomieniem.


Wytrzymałość - 3
Helikopter - kaczor lata zakosem w góre i dół jednocześnie rzucając bomby. Niezbyt trudny przeciwnik.


Wytrzymałość - 3
Kaczor ukrywający się w suficie. Atakuje młotem dopiero gdy gracz zblizy się na niewielką odległość. Prosty do pokonania ale ważne jest dobre ustawienie by nie oberwać wybijanymi młotkiem odłamkami stropu.


Wytrzymałość:
1. postać I - 5
2. postać II - 6
Zdecydowanie najciekawszy przeciwnik w grze (poza bossami). Niepozorny z początku kaczor marynarz po 5 strzałach zmienia się w groźnie kroczącego terminatora. Po kolejnych 5 strzałach groźnie atakuje skacząc. Na szczęście kolejny strzał załatwia go na amen!!

Przeciwnicy omówieni, czas zatem na bossów. Poniżej krótkie omówienie każdego bossa oraz taktyki.

Bossowie:


Wolfduck

Kaczor wilkołak. Podatny na strzały jest tylko wtedy gdy chmura zasłoni księżyc. Gdy księżyc jest odsłonięty, boss zmienia postać na napakowanego mocarza rzucającego skrzynkami. Taktyka na bossa jest prosta: być po przeciwnej stronie ekranu i ostrzeliwać go z daleka. Bardzo pomocna może być dodatkowa broń - Arrow, ze względu na swoją siłę rażenia.

_________________________________
Liquidator

Boss ukrywający się w kanałach. Przez większość czasu ukrywa się pod wodą. Gdy wypływa na powierzchnię, jest podatny na ostrzał. Gracz musi uważać na przyzywane przez bossa latające rybo-ptaki (??). Do krótszej walki z nim także może przydać się broń Arrow.

_________________________________
QuackerJack

Ciekawy boss, który ciągle ucieka przed graczem (gdy gracz jest równolegle z bossem w płaszczyźnie horyzontalnej) unikając ostrzału. Jest i na to sposób. Aby nie uganiać się za nim po wszystkich kondygnacjach, wystarczy ostrzeliwać go ze środkowej kondygnacji za pomocą broni Thunder. Quackerjack nie będzie uciekał przed tymi strzałami i zostanie szybko pokonany.

_________________________________
Bushroot

Bardzo fajny przeciwnik. Sam bezpośrednio nie atakuje ale ostrzeliwany szybko ucieka w górę ekranu i zdalnie sterując gałęzio-rączkami drzewa rzuca w naszego dzielnego kaczora pociskami. Strzelanie do niego z podstawowej broni jest czasochłonne, dlatego gorąco polecam użycie broni Arrow.

_________________________________
Megavolt

Megavolt atakuje schematycznie. Wypuszcza ładunki elektryczne w pionie lub poziomie i chodzi po półkach z prawej na lewą stronę ekranu i spowrotem. Sprawny gracz bez trudu pokona go nawet z podstawowej broni.

_________________________________
Moliarty

Zdecydowanie najciekawszy boss. Aby go pokonać gracz musi najpierw uszkodzić jedną z maszyn bossa (najlepiej tą dolną). Wystarczy strzelić kilka razy w migającą diodę aż dioda pęknie. Wtedy kret wynalazca przybiegnie naprawiać maszynerię. To czas na ostrzał bossa.

Można podstawową bronią ale i tak polecam Arrow (w końcu zabiera na raz tyle co 4 zwykle strzały). Po oddaniu kilku salw gracz powinien podskoczyć i złapać się uchwytu bo boss znów zacznie biegać. Dobrze też sprowokować bossa by skoczył na drugą półkę, wystarczy tylko znaleźć się na tym samym poziomie co on a wtedy Moliarty rzuci kluczem i ucieknie. Wtedy uważając na ognie wypuszczane przez maszyny gracz może znów uszkodzić którąś z nich.
Walka na początku może być trudna ale po obczajeniu co, kiedy i skąd wyleci będzie już o wiele prostsza.
_________________________________
Finałowy boss

SteelBeak

Walka z tym bossem ma dwie fazy.

Faza 1 - gdy boss siedzi w swojej kabinie i gracza atakują dwa "latadła" strzelające pociskami
Najważniejsze na początku walki jest to by zniszczyć szybko pierwsze dwa "latadła". Potem gracz musi błyskawicznie wskoczyć na lewy górny uchwyt (jak na screenshocie poniżej) zanim nadlecą kolejne dwa "latadła".



Podskakując na uchwycie w górę i dół gracz musi strzelać w stonę kabiny gdzie ukrywa się boss niszcząc przy okazji latających przeciwników. Gdy kabina zostanie zniszczona, boss zjedzie na dół i tym samym zaczyna się druga faza walki..

Faza 2 - teraz jest już o wiele prościej. Boss biega sobie na dole. Najbardziej skuteczną metodą jest zwisanie na uchwycie (jak na screenie poniżej) i strzelanie do odwracającego się plecami bossa.



Boss co chwila chwyta drzwi do sejfu którymi się zasłania i rzuca ale to już nie stanowi najmniejszego problemu. Po kilkunastu strzałach z podstawowej broni (lub kilku z broni Arrow) SteelBeak zostanie pokonany.

« Ostatnia zmiana: Maja 07, 2011, 02:54:03 wysłane przez SebaSan1981 » Zapisane

Wojtas
Fan starych gier
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 234



« Odpowiedz #1 : Maja 07, 2011, 11:38:36 »

Dzięki za solucję, SebaSan! Miałem kłopot z odnalezieniem drugiego sekretu we wszystkich poziomach poza pierwszym i czwartym.
Zapisane

Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.052 sekund z 19 zapytaniami.