Kwietnia 19, 2024, 04:28:03
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności
:
Nowa strona główna :
http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !
Chat:
http://chat.emunes.pl
Galeria cartów:
http://carts.emunes.pl
Strona główna
Pomoc
Zaloguj się
Rejestracja
Reklama
EMU-NES #PL FORUM © 2004-2015
>
Nes/Pegasus/Famicom
>
Gry
>
Przełącznik limitu "8 spritów na linię" - Sprite Overflow / Limit Flag
Strony: [
1
]
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Przełącznik limitu "8 spritów na linię" - Sprite Overflow / Limit Flag (Przeczytany 2752 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
Offline
Wiadomości: 351
Przełącznik limitu "8 spritów na linię" - Sprite Overflow / Limit Flag
«
:
Lipca 28, 2011, 02:38:24 »
Witajcie,
Dziś chciałem zapytać was i jednocześnie rozpocząć dyskusję na temat wyłącznika\przełącznika dzięki któremu można się pozbyć uciążliwego i nie miłego limitu 8 spritów na linię.
Większość emulatorów ma opcję "Wyłącz limit 8 spritów na linię".Włączenie tejże opcji umożliwia pozbycie się limitu.Innymi słowy:Sprity nie będą już błykać gdy znajdzie się ich na jednej lini więcej niż 8.
A może wolicie zachować oldskulowy klimat i nie wyłączacie tego limitu? Jakie są Wasze opinie?
«
Ostatnia zmiana: Grudnia 16, 2014, 16:12:36 wysłane przez siudym
»
Zapisane
SebaSan1981
Major
Offline
Wiadomości: 2032
Odp: Przełącznik limitu "8 spritów na linię"
«
Odpowiedz #1 :
Lipca 28, 2011, 06:47:28 »
Choć emulator służy mi jedynie jako źródło pozyskiwania screenshotów do solucji/grafik to zawsze staram się wyłączać wszelakie limitery, scanline'y itp opcje. Oldshoolowy klimat to wolę utrzymywać na konsoli a nie na emulatorze
Zapisane
dr00id88
Gość
Odp: Przełącznik limitu "8 spritów na linię"
«
Odpowiedz #2 :
Lipca 28, 2011, 09:30:06 »
Lamerzy to i pewnie powylaczaja te limity, bo im demko "nie chodzi", ale tu chodzi o real dev.
Zapisane
andrzejlisek
Kapitan
Offline
Wiadomości: 313
Odp: Przełącznik limitu "8 spritów na linię"
«
Odpowiedz #3 :
Października 23, 2011, 15:43:55 »
Zauważyłem, że to ograniczenie w niektórych przypadkach jest wykorzystywane i jego wyłączenie zamiast polepszać, pogarsza obraz. Kiedyś wyłączałem to ograniczenie, ale po stwierdzeniu tego, co opisuję poniżej, pozostawiam włączone.
Znam dwa takie przypadki:
"Antarctic Adventure" - po wyłączeniu chmury na niebie nie chowają się, a fraga na budynku na końcu drogi zamiast się wysuwać, od razu jest w całości.
"Knight Rider" - Samochody, które wyprzedza się na drodze, pojawiają się przed deską rozdzielczą.
Ogólnie rzecz biorąc, ta sprawa wydaje się być wykorzystywana w przypadku, gdy ma być wyświetlana tylko pewna część danego sprite.
Zapisane
siudym
Gość
Odp: Przełącznik limitu "8 spritów na linię"
«
Odpowiedz #4 :
Grudnia 14, 2014, 16:11:50 »
Temat stary, ale nie zauwazylem wczesniej
Tu przyklad kolejnej gry, ktora uzywa "sprite overflow" do konkretnych celow - Majou Densetsu II:
http://www.youtube.com/watch?v=9XHXYhb_gDo
Zapisane
Berion
Major
Offline
Wiadomości: 625
Odp: Przełącznik limitu "8 spritów na linię"
«
Odpowiedz #5 :
Grudnia 14, 2014, 21:12:03 »
Ja zawsze wyłączam ten limit - denerwuje mnie to migotanie.
Nie rozumiem tylko dlaczego to się czasem glitchuje - co konkretnie robią deweloperzy ze sprajtami, że np. ten ludek z filmiku chowa się za BG.
Zapisane
FAQi:
|
PSX
|
PS2
|
PS3
|
Xbox
|
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
Offline
Wiadomości: 351
Odp: Przełącznik limitu "8 spritów na linię"
«
Odpowiedz #6 :
Grudnia 14, 2014, 22:00:18 »
Kiedy Na jednej lini poziomej znajdzie się 9 spritów, to tylko pierwsze 8 zostanie wyświetlonych. 9 sprit zostanie zignorowany i się ni pokaże na ekranie.
To, co autorzy Majou Densetsu II zrobili to postawienie 8 pustych spritów na wysokości tuż pod drzwiami. Sprity są też umieszczone w pamięci przed spritami gracza, co oznacza że te puste sprity zostaną "wyrysowane" (tak technicznie...mimo, że nie mają grafiki) a następne sprity na tej samej lini już nie. Wspomnę że odrzucanie większej ilosci spritów jest sprawdzane na każdym scanline, nie "obiektowo" dlatego jak gracz powoli schodzi w dół, mamy ładne przejście a nie zniknięcie całego spritu w momencie gdy stanie się on 9-tym spritem.
Dodatkowo:
Kiedy 9-ty sprit zostanie wykryty, ustawiona jest flaga w pamięci, co pozwala na synchronizację CPU z PPU.
Gry o których wiem, że które tego używają:
Inversion
: do obsługi lawy która jest w niektórych poziomach.
Gimmick!
: kiedy wskakuje do i wyskakuje z portalu.
Felix the cat
: kiedy "wchodzi" do bagażu bonusowego.
Na nesdevie chyba jeszcze coś pisali o Bee 52, ale nie pamiętam co i jak.
Zapisane
yojc
Kapitan
Offline
Wiadomości: 296
Odp: Przełącznik limitu "8 spritów na linię"
«
Odpowiedz #7 :
Grudnia 14, 2014, 22:35:09 »
Hmmm - Super Mario Bros 3 chyba taki sam efekt uzyskuje w inny sposób, to nie jest lepsze rozwiązanie?
Zapisane
siudym
Gość
Odp: Przełącznik limitu "8 spritów na linię"
«
Odpowiedz #8 :
Grudnia 15, 2014, 22:59:32 »
Jeszcze Castlevania 2 Simon's Quest - w etapach gdzie postac wlazi po pas do bagna. Polowa postaci chowa sie w bagnie.
Dwa demka zrobione na szybko przeze mnie - pokazuja Sprite Limit / Overflow.
Pierwsze - 8 sprites widoczne - przechodzac przez ta linie znikamy
Drugie - wlasnie to, co jest specjalnie wykorzystywane w komercyjnych grach (tak jak wyzej wymieniane) - czyli ukryte 8 SPR aby zrobic efekt "chowania sie" bohatera za czyms.
https://www.dropbox.com/s/79o6kwaa1v0v1r5/sprite_overflow_1.nes
https://www.dropbox.com/s/g2co0shl9x5av7u/sprite_overflow_2.nes
«
Ostatnia zmiana: Grudnia 15, 2014, 23:01:06 wysłane przez siudym
»
Zapisane
Strony: [
1
]
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Nes/Pegasus/Famicom
-----------------------------
=> NES Champions League
=> News'y ze sceny NES/Famicom i nie tylko...
=> Gry
=> Emulatory/Emulacja
=> Szukam Gry
=> Hacki i Romhacking/Programowanie
=> Famicom Disk System
=> Poradniki, solucje, mapy, itp.
-----------------------------
EMU-NES #PL
-----------------------------
=> Ankiety
=> Warn & Ban
===> Regulamin forum oraz ogłoszenia admina
===> #nes ...iRC'owy kanał fanów NESa/Famicoma
-----------------------------
EMU-NES #PL Redakcja
-----------------------------
=> Pegagruz
-----------------------------
Jeszcze więcej NES-a...
-----------------------------
=> Sprzęt/Hardware
=> Kupię/Sprzedam/Zamienię - Ogłoszenia
=> Ogólne forum o Nesie/Pegasusie/Famicomie
=> Zlot EMU-NES
-----------------------------
Kategoria Nietematyczna
-----------------------------
=> Inne gry, komputery i konsole
=> Hyde Park
===> Reklama
===> Lata 80/70/60...
=> Śmietnik
Ładowanie...