Kwiecień 23, 2019, 20:10:06 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Dostrojenie kanału dpcm do 50 hz w emulatorze  (Przeczytany 2433 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Mati
Gość
« : Lipiec 28, 2011, 17:25:10 »

Jestem przyzwyczajony do 50 hz i tak też sobie ustawiłem emulowanie gier w Nestopii 140 i w timingu. Za pomoc dzięki dla Koksa Smile.
Jest jednak pewna rzecz, która mnie interesuje, mianowicie wszystko byłoby ok, gdyby nie kanał dpcm. Oile w wydawanych dźwiękach to nie przeszkadza, tak w niektórych grach gdzie już w muzyce to drażni, bo tony są nizkie co strasznie chrzani dźwięk podczas danego utworu w grze. Mam pytanie, czy jest możliwe w ogóle dostrojenie tego kanału dpcm tak by wszystko brzmiało tak jak należy? Na pegasusie akurat z tym problemu nie ma. Czy konieczna jest do tego przeróbka emulatora? Jeśli ktoś coś na ten temat wie, to niech napisze, a jeszcze fajniej by było, gdyby ktoś umiałby coś takiego zrobić.
Zapisane
andrzejlisek
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 313


« Odpowiedz #1 : Sierpień 24, 2011, 18:58:52 »

Sprawdzałem, i rzeczywiście DPCM po opuszczeniu timingu do 50Hz ma niższe brzmienie.

Porównaj brzmienie DPCM tej samej gry na oryginalnej konsoli i na emulatorze. Przy jakim ustawieniu emulatora brzmienie DPCM jest takie samo, jak na konsoli?

Teoretycznie możliwa jest przeróbka gier, ale nie zawsze jest ona wykonalna.

Chodzi o to, żeby w pliku NES znaleźć te dźwięki, potem każdy z nich wyciągnąć do osobnego pliku, potem przekonwertować na WAV i w programie dźwiękowym zwiększyć wysokość o pewien poziom. Obrobiony dźwięk przekonwertować na DPCM i wstawić w miejsce oryginalnego dźwieku. Tak to w skrócie wygląda.

Można spróbować, może w Twoich ulubionych grach da się to zrobić.
Zapisane
Mati
Gość
« Odpowiedz #2 : Sierpień 24, 2011, 22:19:32 »

No widzę, że dużo z tym zachodu. Skoro musi już tak być to ok, ale dzięki za zainteresowanie.
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.024 sekund z 19 zapytaniami.