Marca 29, 2024, 12:37:21 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Journey to Silius Plus  (Przeczytany 2675 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
alzen
Gość
« : Listopada 27, 2011, 23:34:11 »

Journey to Silius Plus to projekt mający na celu poprawki zauważonych błędów w grze oraz jej uatrakcyjnienie. Dodatkowo gra jest nieco cięższa co może zachęcić do niej Siliusowych zapaleńców.


Dokładna lista zmian poniżej:

// ŻYCIA I KONTYNUUACJE
- zwiększono liczbę żyć z którymi zaczynamy grę do 5
- zmniejszono liczbę kontynuuacji do 1
- zmniejszono liczbę żyć po skorzystaniu z kontynuuacji do 1

// INTERFEJS
- po "game over" pozycja "continue" została zmieniona na "last try"
- pozycja "exit" w ukrytym menu zmieniona na "play"
- dodanie pola dla tekstu na ekranie tytułowym - Dizzy9 (dzięki!)

// OPCJE I MENU
- aby dostać się do ukrytego menu wciskamy "B" dwukrotnie, a nie jak poprzednio - 33 razy
- możemy zmieniać liczbę żyć, ale nie kontynuuacji
- pozycja "continue" została zastąpiona przez "rests"

// PICK-UPS
- kapsułki z życiem dodają dwukrotnie więcej życia
- kapsułki z życiem i amunicją pozostają na ziemi 50% dłużej

// DŹWIĘKI I MUZYKA
- podmiana dźwięku po naciśnięciu START na ekranie tytułowym
- usunięcie muzyki z ekranu tytułowego
- przeniesienie muzyki z ekranu tytułowego do poziomu 5

// INNE
- dostosowanie czasu wyciemniania ekranu tytułowego do długości nowego dźwięku

// POZIOMY I WYSTRÓJ POZIOMÓW
- modyfikacja wyglądu poziomów 1, 2, 3 i 4
- zwiększenie szybkości przesuwania się ekranu w poziomie 5 o 25%
- naprawa nieistniejących ścian na poziomie 4 w komnacie z mini-bossem

// PRZECIWNICY
- inne rozłożenie przeciwników na poziomach 1, 2, 3 i 5
- laserowe działka gruntowe pozostają pod ziemią o połowę krócej
- maksymalne zwiększenie szybkości lotu wiązki laserowej działek gruntowych
- maksymalne zwiększenie szybkości lotu pocisków mini-boss z poziomu 1
- większość przeciwników posiada więcej energii

// BRONIE
- zmiana zestawu broni dla poziomów 1-3
- zwiększenie kosztu strzału ze strzelby o 50%
- zwiększenie kątów pod jakimi lecą boczne pociski ze strzelby o 50%
- zwiększenie szybkości lotu pocisków z pistoletu o 14%, obecnie są one tak szybkie jak boczne pociski wystrzeliwywane ze strzelby
- zmniejszenie ilości pocisków możliwych do wystrzelenia na raZ z pistoletu do 2
- zwiększenie szybkości lotu pocisków z karabinu maszynowego o 15%
- zmniejszenie ilości pocisków możliwych do wystrzelenia na raz z karabinu maszynowego do 2
- zwiększenie szybkości lotu wiązki laserowej z działka laserowego (gracza) o 6,25%
- rakiety samonaprowadzające zaczynają szukać celu 20% szybciej
- zmniejszenie ilości pocisków możliwych do wystrzelenia na raz z rakietnicy do 2
- zwiększenie wymaganego czasu przerwy między kolejnymi strzałami z rakietnicy o 125%

//PALETY I KOLORY
- naprawa niewłaściwego kolorowania dolnego brzuszka ostatniej litety "S" na ekranie tytułowym
- zmiana palety ekranu tytułowego
- zmiana kolorów gracza
- zmiana palet dla poziomów 1, 3, 4 i 5 (również w napisach końcowych)
- zmiana palety dla animacji końcowej

---

Łatkę nakładamy na wersję (U).

Hack zajął mi naprawdę sporo czasu, jako osoba nie znająca ASMa zostałem zachęcony kilkoma tutorialami dla FCEUX i stopniowo, głównie samodzielnie odkrywałem jego składniki najpierw regulując uzbrojenie, później bawiąc się muzyką i paletami, aż stanęło na drobnej edycji poziomów i podmianie przeciwników.

Chciałem również podziękować użytkownikowi Dizzy9, który m.in. dodał pole na dodatkowy tekst na ekranie tytułowym.

Pobierz łatkę
« Ostatnia zmiana: Grudnia 09, 2011, 22:44:47 wysłane przez alzen » Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #1 : Listopada 28, 2011, 00:27:18 »

Gratulacje za ukończenie hacku!
Moje małe uwagi:
-A dobrze by było dodać do patchu plik Readme.txt, spakować do RAR i wrzucić na romhacking.net
-Po przeszukaniu internetu nie udało mi się natrafić na informację jak uzyskać większe przyśpieszenie biegu.Dobrze by było dodać tą informację do Readme.
-Ludzie są z natury leniwi, szukanie Game Genie tylko po to by móc kontynuować grę(w razie gdy sztuczka na przyśpieszenie gracza nie działa) jest..denerwujące.
Po za tym to mi się dość podoba.Jeden z fajniejszych hacków bez używania ASM.
Jakieś plany na przyszłość? Wink
Zapisane

alzen
Gość
« Odpowiedz #2 : Listopada 28, 2011, 00:49:27 »

Już nie trzeba przyśpieszać, w zasadzie ciężko wymagać od większości graczy znajomości podobnych sztuczek.

Co do wrzucenia na romhacking.net, pewnie niedługo tak zrobię; dobry pomysł.

Plany na przyszłość? Pożyteczne spędzanie czasu który do tej pory zajmowała mi przeróbka tej gry Wink.

ps. dla osób które nie czytały tego tematu niedługo po dodaniu, Dizzy9 mówił o przyśpieszaniu w odniesieniu do większej przepaści na poziomie pierwszym którą wprowadziłem, a która wymagała tej sztuczki; obecnie ma ona już normalny rozmiar.
« Ostatnia zmiana: Listopada 28, 2011, 00:59:15 wysłane przez alzen » Zapisane
Marek
Gość
« Odpowiedz #3 : Listopada 28, 2011, 22:06:43 »

alzen, jak narazie to dla mnie bomba. Gra do łatwych nie należała co nie znaczy, że nie można jej było nieco utrudnić - to też uczyniłeś w bardzo subtelny tudzież wyrafinowany sposób ;-)

Jeszcze "na poważnie" do niej nie zasiadłem (w ogóle jak można mówić o poważnym graniu na emulatorze...), ale dotarłem do 3 etapu i jak dotąd żadnych błędów w Twojej modyfikacji nie znalazłem.
Jedyne co bym z miejsca zblokował to możliwość ustawienia w "Secret Menu" zerowej ilości żyć, bo raczej bez sens(h)u jest ujrzeć napis "Game Over" tuż po wciśnięciu "Start".
No i nie muszę chyba wspominać, że jednak bardzo boli ta cisza na ekranie tytułowym...

Jeżeli cokolwiek (jeszcze) wyłapię to napiszę.

Może do przyszłorocznego zlotu nagra ktoś ostateczną wersje na kartridż i pykniemy "na żywo" na prawdziwym sprzęcie ?
Zapisane
alzen
Gość
« Odpowiedz #4 : Listopada 29, 2011, 08:49:53 »

Hej MWK, fakt, o tym zupełnie zapomniałem (możliwość ustawienia zerowej ilości żyć), a i muszę trochę posiedzieć żeby to naprawić; bez ASMa to nie jest taki proste tak naprawdę.

Natomiast bardzo cieszą mnie pozytywne komentarze pod adresem tego hacka. Nie jestem pewny czy wszyscy przeciwnicy (konkretnie dwaj - miny w lvl1 i mini-boss w lvl2; tyle że miny powinno się moim zdaniem po prostu przeskakiwać, a drugi mini-boss jest banalny do rozwalania nawet jakby mu dać 4x tyle życia - sprawdzałem, jest na niego sposób - nie dałem tyle bo podobnie jak z przepaścią w lvl1 uznałem że nie można wymagać od graczy znajomości takich sztuczek i uzależniać od tej wiedzy możliwości ukończenia gry) mają dobrze wyważoną ilość energii, ale pozostawiam to już własnemu osądowi.

Co do ciszy na ekranie tytułowym, to odbieram ją zupełnie inaczej; jako, że muzyka w tym miejscu była dość "agresywna" czasem przy zbyt głośno ustawionym dźwięku bardzo mnie ten motyw muzyczny denerwował. Zobaczysz jak świetnie pasuje do lvl5.

Gratuluję dojścia do lvl3, poczekaj aż dojdziesz do lvl5 Wink. Pamiętaj, że wiele rzeczy wydaje się cięższe, a w gruncie rzeczy jest łatwiejsze; np. maksymalna szybkości lotu pocisków pierwszego mini-bossa niby utrudnia ale przypadkowo dzięki temu zobaczyłem ile razy jak strzela (nigdy nie zwracałem na to bardzo uwagi); można się w kilka chwil nauczyć je omijać. Tak samo przyśpieszenie przesuwania ekranu w lvl5 tak naprawdę więcej ułatwia niż utrudnia - po prostu trzeba zauważyć gdzie można wykorzystać tą zmianę na swoją korzyść.

Co do grania na zlocie, może niedługo sam nagram grę na carta; zlot oczywiście nie wiadomo czy odwiedzę ale jeśli bym nie odwiedził to sprawi mi wielką przyjemność jeśli gra będzie grana na real hardware.
Zapisane
Mati
Gość
« Odpowiedz #5 : Listopada 29, 2011, 14:27:35 »

Cisza na tytułowym ekranie ciszą, ale fajny motyw jest z daniem muzyki z tytułowego ekranu do piątego levelu. Bardzo dobry pomysł, przynajmniej niepowtarza się 2 razy 1 track z pierwszego levelu. Zawsze Alzen mógłbyś dodać muzykę do tytułowego ekranu, której tak na prawdę nie ma w grze, ale jest w soundtracku nsf. Ja znalazłem takie 2 utwory. Nie są one jakieś długie, są krótkie, ale może warto byłoby o tym pomyśleć. Grę Rw jaki Jts przeszedłem i nie było tych motywów muzycznych podczas gry, więc może warto je wykorzystać w tytułowym ekranie. Nawet w soundteście ich nie ma, tylko w nsf'ach.
Zapisane
alzen
Gość
« Odpowiedz #6 : Grudnia 09, 2011, 22:49:12 »

Zaktualizowałem link do pliku bo z poprzedniego serwisu go usunięto.

Wprowadziłem poprawkę, że nie da się ustawić zerowej ilości żyć, którą zawdzięczam użytkownikowi Dizzy9.

Myślę, że wersja V1 jest skończona, pewnie niedługo pójdzie na romhacking.net (no chyba, że ktoś znalazł jeszcze jakieś błędy).

@Mati: na razie muzyka pozostanie tak jak jest.

---
EDIT:

Info o hacku poszło na romhacking.net:

Strona projektu: http://www.romhacking.net/hacks/882/
Temat na forum: http://www.romhacking.net/forum/index.php/topic,13787.0.html
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2012, 14:29:16 wysłane przez alzen » Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.042 sekund z 19 zapytaniami.