Styczeń 24, 2019, 01:13:03 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: PC NES transfer cable (lptnes)  (Przeczytany 3174 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
alzen
Gość
« : Grudzień 05, 2011, 08:42:44 »

Czy ktoś może z tego korzystał? Wczoraj zauważyłem to dopiero na http://nesdev.parodius.com/.

Z opisów na nesdev:

Kod:
"Connects a PC parallel port to the NES control port, schematic included. It allows you control a game with a PC keyboard to log and play back button presses."

I pliku LPTNES.txt dołączonego do programu:

Kod:
"This is PC to NES transfer cable, it uses the PC parallel port
 and NES gamepad port.

 Transfer cable is compatible with standard printerport protocoll,
 but others should work too!"

Wynika jak dla mnie, że umożliwia on granie w gry na oryginalnym NESie za pomocą klawiatury albo gamepada od PC podłączanych przez port szeregowy. Zastanawia mnie to "but others should work too!", tzn., że co? Ps/2, gameport? Wiele by to ułatwiało.

Jak dalej czytamy:

Kod:
"Currently lptnes.exe runs under MS-DOS, it works also under win9x and ME.
 Newer releases of windows such as win2000, XP and Vista are NOT supported."

Działa toto na DOSie, Win9x i ME, natomiast W2k, XP, Vista itp. nie są wspierane; no ok, puścić DOSa żaden problem.

Zastanowiło mnie to bo może wreszcie skończyłby się problem z padami do NESa, nakupiłoby się DOSowych i po sprawie; ew. klawiatura.

Przeczytałem FAQ i zastanowiło mnie:

Kod:
"Q: Does LPTNES work with USB to LPT adapter?
 A: Probably not."

A ciekaw jestem właśnie.

Ma też dodatkowe funkcje jak widać:

Kod:
* Ability to "save and load" in your favorite NES games, even if the
 game has no save feature!

To jak, miał ktoś z tym do czynienia, testował, albo w ogóle jakoś bardziej rzucił okiem? Są dołączone schematy; lista części niezbędnych do wykonania kabla itp.

No właśnie, i czy jakby mieć przelotkę z Nesowego wtyku na Pegasusowy (albo nawet zrobić od razu dla Pegasusów, tylko czy compatybilne z hardware, ale jak pady są kompatybilne to chyba raczej nie powinno być problemów) to możnaby to podpiąć do Pegasusów, ciekawe.

BEZPOŚREDNI LINK DO PROGRAMU
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2011, 12:02:55 wysłane przez alzen » Zapisane
andrzejlisek
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 313


« Odpowiedz #1 : Grudzień 05, 2011, 17:44:51 »

Jak rozumiem z tego postu, chodzi o sterowanie konsolą NES za pomocą klawiatury komputerowej. Nie znam takiego projektu, ale domyślam się, że program dla DOS jest tylko po to, żeby komputer reagując na naciskanie klawiszy sterował odpowiednimi bitami portu równoległego, który wysterować wejścia padów w konsoli. Może się mylę, ale wtedy to cały PC jest "tylko" sterownikiem między konsolą a klawiaturą. Co do innych sprzętów, to trzeba się zapoznać bliżej, jakie możliwości ma ten program.

PS. Warto, żebyś dał bezpośredni link do tego projektu, rozumiem, że tam jest, ale ewentualny odpowiadający musi szukać.
Zapisane
Skorpion
Gość
« Odpowiedz #2 : Grudzień 05, 2011, 21:40:05 »

Wprawdzie nie konstruowałem, ani nigdy nie widziałem takiego urządzenia w akcji, niemniej z dokumentacją, znajdującą się w pliku ZIP miałem okazję się zapoznać. Wynika z niej, iż kabel, wespół z dołączonym oprogramowaniem, pozwala na używanie komputera (ze wszystkimi jego urządzeniami wejściowymi) jako kontrolera dla NESu, Famicoma, Pegasusa i innych, zgodnych z nimi (przynajmniej pod względem protokołu sterowania) urządzeń. Co za tym idzie, grać można za pomocą komputerowej klawiatury, drążka, kierownicy i wszelkich innych urządzeń, które rozpoznaje komputer. Co więcej, można niejako „nagrywać” swoje posunięcia i później wielokrotnie „odtwarzać” je na konsoli poprzez kabel. „lptnes.exe” umożliwia również definiowanie ośmiu specjalnych klawiszy, uruchamiających określone przez nas sekwencje przycisków konsolowego kontrolera.
Zapisane
alzen
Gość
« Odpowiedz #3 : Grudzień 06, 2011, 12:04:38 »

Na prośbę dodałem bezpośredni link.

Ktoś będzie to konstruował? Bardzo jestem ciekaw jak to działa w praniu bo dla mnie to jest kapitalna sprawa (no tyle, że PC musi być non-stop włączony).
Zapisane
Skorpion
Gość
« Odpowiedz #4 : Grudzień 06, 2011, 20:57:01 »

Mam konstrukcję w planach, schemat do bardzo skomplikowanych nie należy, aczkolwiek dość dalekich. Producentom sprzętu komputerowego - idiotom, nie wiadomo dlaczego przeszkadzały specjalizowane porty jak właśnie Centronics i wobec obecnie używanego przeze mnie laptopa taki przewód byłby bezużyteczny. Mam jednak nieczynny na razie komputer w takie gniazdo wyposażony, nie odpakowywany jeszcze PC-DOS i co najważniejsze, zamiar uruchomienia tego zestawu, więc kiedyś i na „LPTNES” przyjdzie czas.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2011, 21:30:42 wysłane przez Skorpion » Zapisane
alzen
Gość
« Odpowiedz #5 : Marzec 08, 2013, 03:00:38 »

Podbijam temat. Czy ktoś może się już tym bawił?

Jeśli ktoś by to ruszał fajnie by było sprawdzić czy działa pod dosboksem(jest chyba wersja z obsługą portu LPT); bo skoro on rusza wszystko obsługiwane przez system to praktycznie problem z padami do konsoli byłby rozwiązany. Moim zdaniem właśnie pady są najgorsze bo stosunkowo szybko się psują a cenowo są nieraz droższe od nowych tanich padów do PC. Tak naprawdę mając starego lapciaka z gniazdem LPT i np. linuksem via dosbox(jeśliby to szło) możnaby sobie rozwiązać problem ciągle drożejących padów do pegasusów.
Zapisane
Skorpion
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 64


« Odpowiedz #6 : Marzec 12, 2013, 20:18:19 »

Niestety, z moich zapowiedzi sprzed ponad roku niewiele wyszło z dwóch powodów:
    Po pierwsze, układ ma poważną wadę - ograniczenie częstotliwości odczytu stanu przycisków przez konsolę, do około 20 ms. W instrukcji jest wymienione kilka tytułów z tego powodu nie współpracujących, zapewne jest ich więcej, jako że wątpię, by autor próbował wszystkie, jakie istnieją. Kiedyś może dokładnie przyjrzę się schematowi pod kątem eliminacji tego ograniczenia na poziomie sprzętowym, niestety na chwilę obecną brak mi na to czasu. Gorzej, jeżeli ograniczenie owo tkwi w oprogramowaniu, bo autor z niewiadomych przyczyn uparł się, że nie udostępni źródeł. Właściwie instrukcja i schemat dostarczają wystarczającej ilości szczegółów, by takowe samodzielnie napisać od zera, lecz jeszcze mi dość daleko, bym mógł o sobie powiedzieć, iż potrafię programować. W związku z powyższym zdecydowałem się „PC NES transfer cable” na razie nie budować.
    Po drugie, zapał nieco mi przygasł, gdyż w międzyczasie wpadłem na nieco inny pomysł, ale na razie szczegółów nie podaję, żeby nie zapeszyć (jak w poprzednim i wielu innych przypadkach).
Zapisane

Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.038 sekund z 18 zapytaniami.